Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Allah'tan Başkasına Bağlanmanın Türleri

C Çevrimdışı

cendel

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
1 - Tevhidin Aslını Bozan Bağlanmak

Bu, Allah'ı unutup hiçbir etkisi olmayan bir şeye bağlanmak ve sadece o şeye güvenmektir.

Örneğin; mezarlara tapanların durumu gibi...

Onlar başlarına bir musibet geldiğinde Allah'a değil, ölüye sığınır ve şöyle derler:

"Ey filan! Bizi kurtar."

Şüphesiz bu, İslam milletinden çıkartan büyük şirktir.


--------------------------------------------------------------------------------

2 - Tevhidin Aslını Bozmayan Fakat Tevhidin Kemalini Bozan Bağlanmak

Bu, gerçek sebebi yani Allah'ı unutup meşru olan sebebe güvenmek ve bağlanmaktır. Böyle yapmak küçük şirktir. Çünkü bu sebebi Allah meşru kılmıştır.

Bu şirkten kurtulmak için Allah'ı unutmamak ve sadece Allah'a güvenerek bu meşru olan sebebi yerine getirmek gerekir.


--------------------------------------------------------------------------------

3 - Meşru Olan Sebebe, Sadece Sebep Olduğu İçin Güvenmekle Birlikte Esas Sebebe Yani Allah'a Güvenmektir

Bu, sebebin Allah'tan olduğuna, Allah dilemedikçe etkili olmayacağına inanmaktır. Allah bu sebebi dilerse etkisiz, dilerse etkili kılar. Bu şekildeki bir inanç ne tevhidin aslını ne de kemalini bozar. Bunda hiçbir günah yoktur.

Aldığı maaşa tam güvenen memur esas sebebi unutursa küçük şirk işlemiştir. Fakat eğer bu maaşın bir sebep olduğuna, esas bunu sebep kılanın Allah olduğuna inanır, güvenir ve bağlanırsa işte bu, tevekküle zıt değildir. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Allah'a güvenmekle birlikte sebebleri yerine getirirdi,

Ruveyfi radiyallahu anh diyor ki:

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bana şöyle dedi:
"Ey Ruveyfî! Belki hayat senin için uzun sürer. İnsanlara şunu haber ver: Kim sakalını büküp kıvırırsa, muska veya nazarlık takarsa, hayvan tersi veya kemikle istinca ederse Muhammed aleyhisselam o kimseden uzaktır." (Ahmed - Ebu Davud - Nesei)

Hadiste geçen;

"Kim sakalını büküp kıvırırsa" lafzının izahı;

Araplar sakallarını kesmezler, fakat aşağıdaki sebeplerden dolayı büküp kıvırırlardı.

1 - Öğünmek ve böbürlenmek için: Öğünmek, böbürlenmek ve kavminin seyyidi büyük bir şahsiyet görünümü kazanmak için bazıları sakalın kenarlarından, bazıları ise ortasından bir düğüm atardı.

2 - Göz değmesinden korunmak için: Çünkü güzel olan sakal bükülüp kıvrılırsa çirkinleşir böylece göz değmez.

Kim bu iki sebepten dolayı sakalını büküp kıvırırsa Allah'ın resulü ondan uzaktır beridir.

Said b. Cübeyr radiyallahu anh diyor ki:
"Kim bir insanın üzerindeki muskayı (nazarlığı vs'yi) koparıp atarsa, köle azad etmiş kadar sevap kazanır." (Veki rivayet etti, İbn Ebi Şeybe)

Yukarıda geçen hadis-i şeriflerden şunlar anlaşılmaktadır:

1 - Nazardan korunmak için takılan takılar, hastalığı uzaklaştırmak veya iyileşmek için yapılan birtakım sihri şeyler, muskalar, karı-kocanın arasındaki muhabbeti artırmak için yapılan sihri her şey, bunların doğrudan doğruya fayda verebileceklerine veya insanlardan bir zararı uzaklaştırabileceklerine inanılırsa büyük şirklerdendir ve sahibini dinden çıkarır.

Fakat bunları takanlar bunların Allah'ın izniyle kendilerine fayda vereceğine veya zararı defedeceğine inanırlarsa büyük haramlardan daha haram olan küçük şirk işlemiş olurlar.

2 - Nazardan veya hastalıktan korunmak veya şifa niyetiyle Kur'an-ı kerim okumak caizdir, sünnettir.

Kur'an-ı Kerim ayetlerini veya hadisi şerifleri yazıp muska şeklinde kişinin üstünde bulundurmasına bazı sahabeler izin vermiş bazıları vermemiştir.

Abdullah b. Mes'ud radiyallahu anh izin vermeyen sahabeler arasındadır.

3 - Bir insan zarardan korunmak veya fayda sağlamak amacıyla bir şey takarsa, Allah-u teala o kişinin isteğinin yerine getirilmesini taktığı şeye bırakır.

4 - Nazar boncuğu gibi şeyleri takıldığı yerden çıkarmak büyük sevaptır.[/
 
Üst Ana Sayfa Alt