Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Allâme Şeyh Süleyman Ûlvan: “Kâfire ‘Kâfir’ Demeyen Kâfir Olur" Kâidesi Üzerine”

Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
“Kafiri tekfir etmeyen kişi ne zaman kafir olur?” Bu üzerinde ayrıntıların bulunduğu bir meseledir. Bu kaide 7 kısma ayrılır.

1-Yahudileri, Hristiyanları ve müşrikleri mutlak veya muayyen tekfir etmeyen kafir olur. Çünkü bu kişi Allah’ın kati emrini inkar eden gibidir.

2-Yahudilik, Hristiyalık veya Mecusilik gibi başka bir dine geçeni tekfir etmeyen kafirdir. Çünkü bu kişi Allah’ın kati emrini inkar eden gibidir.

3-İslam’dan çıkaran amelleri işleyen, hüccetin de kendisine ikame edildiği ve tekfirin engellerinin ortadan kalktığı birini, şüphe ve tevil de yanında (o kişide) olmadığı halde tekfir etmeyen bir kişi hevasıyla haraket etmiş olur ve de bu kaidenin kapsamına girer.

4-İslam’dan çıkaran bir amel işleyen fakat hüccetin kendisine ikame edilmediği ve tekfirin şartlarının yerine gelmediği birini, yanında bulunan şüphe sebebiyle tekfir etmeyen kişi alimlerin icması ile küfre girmez.

5-Bidat sahibi birini bidati sebebiyle tekfir etmeyen kişi de kafir değildir. İslam’dan çıkaran amelleri ona inanması veya onu helal görmesi şekline indirgeyen Mürcie gibi, bidat şüphesi sebebiyle tekfir etmemesi gibi. Bu da alimlerin ittifakıyla sabittir. Eğer bu bidat sahibi kişi tekfir edilirse tüm bidat sahipleri tekfir edilmelidir. Mürcie, Eşariyye,Kerramiyle, Salimiyye gibi tüm bidat taifeleri… Fakat böyle bir söz alimlerden varid olmamıştır.

6-Namazı terk etmek veya sihirle uğraşmak gibi İslam dininden çıkarıp çıkarmadığına dair ihtilafın bulunduğu bir ameli işleyen kişiyi mutlak veya muayyen anlamda tekfir etmeyenler…

Bunun iki durumu vardır.Birinci durum : O tekfir edilmez çünkü o İslam’da aslı bulunan amellerden bir ameldir. İkinci durum: Tekfir edilmez çünkü, her iki hükümde de deliller aynı ölçüdedir. Bu ittifakla tekfir edilmez. Eğer tekfir edilseydi bunu 4 mezhep imamı ve İmam Zuhri ve diğerleri gibi selefin büyükleri yapardı velakin alimlerden tekfir edildiklerine dair siz duyulmamıştır.

Bunun yanı sıra selef alimleri Hariciler, Mutezile veya Haccac gibi muayyen şahısların tekfirinde ihtilaf etmişlerdir. Ama birbirlerini tekfir etmemişlerdir bilakis birbirlerini mazur görmüşlerdir. Çünkü bu tevil ve içtihadın bir neticesidir. Sahabe, Haricilerin tekfiri konusunda ihtilaf etmiştir. Fakat tekfir edenler etmeyenlere; siz Mürciesiniz veya tekfir etmeyenler edenlere; sizler Haricisiniz dememişlerdir. Hasan el Basri, Ömer bin Abdulaziz, Mücahid Haccac bin Yusuf’u tekfir ediyorlardı ve mürted olarak görüyorlardı. Muhammed ibn Sirin ve alimlerden başka bir taife de tekfir etmiyorlardı. Kimse kimseyi suçlamıyor ve tekfir etmiyordu. Çünkü bu içtihaddır, herkes kendi yanında toplayıp ulaştığı delillerle hüküm verir. Bazıları delillerle tekfir edileceği hükmüne varırken, bazıları tekfir dilmeyeceği hükmüne varabilir.

7-Alimler bazı taifelerin tekfir edilmesinde ittifak ettiler. Fakat bazı şahıslar ise bu taifeleri tekfir etmediler, sadece taifelerin içindeki bazı şahısları tekfir ettiler. Ve bu taifelerin hepsini tekfir etmeyenler kafir olmaz. Çünkü tekfirin şartlarından olan ‘Allah’ın kati emrini inkar etmek’ gibi değildir. Allah’ın kati emrinin inkar etmek ikinci ve üçüncü kısımda zikrettiklerimiz gibidir.

Bunlar kafiri tekfir etmeyen kafir olur kaidesinin ayrıntılı yedi kısmıdır.

Şeyh Süleyman Ulvan / MenaratulhudA
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
sihiir derken bildiğimiz büyüden bahsediyorsa bu şirk değil midir ????

Alimler arasında ihtilafli
İmam-ı Nevevi (rh): Büyü yaparken, küfre sebep olan kelime ve iş olursa, küfürdür. Böyle bir kelime ve iş olmazsa, büyük günahtır.
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
sihiir derken bildiğimiz büyüden bahsediyorsa bu şirk değil midir ????

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sadece İmam Şafiî rahimehullah'ın bu konuda ihtilafı var -Allahulalem-. İmam Nevevi'de amelde şafiî mezhebine tabiî olduğu içindir bu sözü -öyle zannediyorum-.

Sihir Yapmak Haramdır!!! Sihirbazın Hükmü:

- https://www.islam-tr.org/konu/sihir-yapmak-haramdir-sihirbazin-hukmu.42102/

SİHİRBAZIN VE SİHİRBAZA GİDENİN HÜKMÜ

Hz. Ali (r.a.) "Kâhin sihirbaz demektir; sihirbaz ise kâfirdir" buyurmaktadır.

Allah (c.c.) Kur'an-ı Mecid'inde şöyle buyurmaktadır; "Bu iki melek 'biz ancak imtihan için gönderildik, sakın sihir ile kâfir olma' demedikçe kimseye sihirden bir şey öğretmezlerdi." (Bakara: 102)

Sahih bir hadiste; "Kâhine ve arrafa gidip onu tasdik eden Muhammed (s.a.v.)'e indirileni inkâr etmiştir." (Hâkim) buyrulmaktadır. Başka bir hadiste ise; "içkiye devam eden, sıla-i rahmi terk eden ve sihirbazı tasdik eden cennete giremez" buyrulmaktadır. (İbn. Hibban) Cündeb (r.a.) rivayet ediyor: "Efendimiz (s.a.v.) 'sihirbazın cezası kılıçla öldürülmektir' buyurdu." (Tirmizi)

Bücale b. Abde rivayet ediyor: "Vefatından bir sene önce Hz Ömer (r.a)'den bize mektup gelmişti. Mektubunda sihir yapan erkek ve kadınların öldürülmesini emrediyordu. Bu söz üzerine üç sahir öldürülmüştür. Hz. Ömer, oğlu Abdullah, kızı Hafsa, Hz. Osman, Cündeb İbni Abdullah, Cündeb İbni Kaad, Kays Ibn Saad, Ömer Ibni Abdülaziz, Ahmed Ibni Hanbel ve Ebu Hanife'den sahirlerin öldürülmesi haberi sabittir."

İmam-ı Malik, Ebu Hanife ve imam-ı Ahmed'den meşhur plan kavle göre büyücünün tövbesi kabul olmaz. "Önceden yapıyordum, ama bir zamandır bıraktım" derse bu sözü kabul edilir, öldürülmez.

Velid İbni Ukbe'nin yanında bir büyücü varmış, önünde oynar ve adamın başını uçurur, sonra adamı çağırır başını yerine koyarmış. Bunu gören halk "Subhanallah, ölüleri diriltiyor" dermiş. Mücahidlerin salihlerinden bir kişi bunu görünce, ertesi gün kılıcını kuşanarak adamın oyununu oynadığı yere gelmiş. Büyücünün boynunu vurmuş ve demiş ki; eğer büyücü doğru ise kendi kendini diriltsin. Sonra Allah (c.c.)'ın "Siz göre göre büyücüye mi uyuyorsunuz?" kavlini okumuş.

Hz. Hafsa (r.a.) kendisine sihir yapan cariyesini öldürttü. Hz. Osman (r.a.) bu işi kabul etmedi çünkü kendisinden izinsiz yapıldı. Hanefilere göre de sahir şer'i mahkemenin hükmü ile öldürülür. Sihri yapmak, haram olduğu gibi, öğrenmek de ekseri ulemaya göre haram, hatta küfürdür. Sihir yapanın bu esnadaki itikad ve ameline göre değişir. Bu kimse eğer sihir sonucu meydana gelecek hadiseyi Allah (c.c.)'dan başka bir failin, mesela yıldızların yarattığına itikad eder, ya da sihir yapabilmek için mukaddesata hakaret gibi küfrü mucib itikad ve amelde bulunursa kafir olur, olmazsa büyük günahtır.

Sihrin, Cenab-ı Hak tarafından takdir olunmuş ise insanın bedenine, zihnine ve aklına tesir ettiği bir vakıadır. Hatta Peygamber efendimize yapılan büyünün mübarek vücutlarına tesir ettiği mervidir.

İnsanın kendisine yapılan sihri çözdürmek için sihirbaza gitmesi de yasaklanmıştır. Önce de anlattığımız gibi, sihirbazı tasdik eden cennete giremez.

Kur'an'da her şeye bir çözüm yolu vardır. Allah (c.c.)'ın kitabı ve onunla amel eden veya etmeye çalışanlar dururken ne lüzum var kahin, falcı, cinci ve papazlara gitmeye! Onlara gidenler Kur'an'dan uzak, cahil ve zavallı insanlardır. Önce de belirttiğimiz gibi, hadis-i şerifte Efendimiz (s.a.v.); "Kahine, arrafa gidip onların sözlerini tasdik eden Muhammed'e

indirileni inkâr etmiş olur" buyurmuştur. Bu hadis, kâhin ve sihirbazın kâfir olduklarına delildir. Kâfir olma sebeplerinin en önemlisi, gaybı bildiklerini iddia etmeleridir. Bunlar maksatlarına, cinne ibadet ederek ve ondan yardım görerek ulaşırlar. Bu da küfür ve Allah'a (c.c.) şirktir. Bunların bu davalarını tasdik edip, gaybı bildiklerine inananlar, onlar gibidir. Hiçbir Müslüman bunların tılsımlar ve temaimler ile veya başka şekillerle insanlara fayda

sağlayacağını zannetmesin. Yine hiçbir Müslüman'ın bunlara gidip oğlunu evlendirmeme, kızını evlendirememe sebebini sorması veya karı koca arasında muhabbet nasıl olması ya da ayrılmaları için veya iki kişinin birbirine düşman olması için müracaatta bulunmaları, onları tasdik etmeleri veya böyle bir şey yaptırmaları caiz değildir, günahtır, haramdır.

İslâm'a Göre Sihir, Cin Çarpması - Teşhis ve Tedavi Usulleri (Arif Coşkun)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
Son düzenleme:
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
ağzı bal yesin Şeyhin

RABBİM,ilmini arttırsın amin

Hak üzere ayağını sabit kılsın amin
 
Üst Ana Sayfa Alt