Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Amellerimizi Ne Niyetle Yapıyoruz?

farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Soru cevap bolumune yazacaktim.
Ama katilim olsun ve konu tartisilsin istiyorum.

Konuyu bir ornekle baslatayim inş.

Amellerimizde asagidakilerden hangisi ilk sirada oluyor
1.Allahin rizasini kazanma istegi
2.Cennet nimetlerini istedigimizden
3.Cehennem korkusundan
4.Bize boyle anlatildigindan


Benim acimdan 1. Madde ilk sirada. Soyle ki diger maddeler cogu zaman aklima bile gelmiyor.
Ha. Tum ibadetlerimi tam olarak yapabiliyor muyum. Hayir. Cennet garanti mi hayir. Cenneti istemiyormusun. Hemde nasil istiyorum. Cehennemden korkuyorum. Ama ibadetleri yerine getirme istegi 1. Maddeden geliyor. Ve 1. Madde nin olmamasi yada eksik olmasi halinde bircok sıkıntılarin ciktigini düşünüyorum

Ben bu konuyu cok önemsiyorum.
Ve gunumuzde elestirilen konularin ozunun burdan kaynaklandigini düşünüyorum.
Tam olarak izah edebildimmi bilmiyorum.
 
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Zuhri Çevrimdışı

Zuhri

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Soru cevap bolumune yazacaktim.
Ama katilim olsun ve konu tartisilsin istiyorum.

Konuyu bir ornekle baslatayim inş.

Amellerimizde asagidakilerden hangisi ilk sirada oluyor
1.Allahin rizasini kazanma istegi
2.Cennet nimetlerini istedigimizden
3.Cehennem korkusundan
4.Bize boyle anlatildigindan


Benim acimdan 1. Madde ilk sirada. Soyle ki diger maddeler cogu zaman aklima bile gelmiyor.
Ha. Tum ibadetlerimi tam olarak yapabiliyor muyum. Hayir. Cennet garanti mi hayir. Cenneti istemiyormusun. Hemde nasil istiyorum. Cehennemden korkuyorum. Ama ibadetleri yerine getirme istegi 1. Maddeden geliyor. Ve 1. Madde nin olmamasi yada eksik olmasi halinde bircok sıkıntılarin ciktigini düşünüyorum

Ben bu konuyu cok önemsiyorum.
Ve gunumuzde elestirilen konularin ozunun burdan kaynaklandigini düşünüyorum.
Tam olarak izah edebildimmi bilmiyorum.

Düşünki bir amel işleyeceğiz ve bu ameli işlerken Allah'ın rızasından başka şeylerin rızasını kazanmak
maksadı ile ve cehennem korkusuyla yada cennet arzusuyla bunu yapacağız. Bunu yapan insanın gerçekten Rabbini tam tanıyamamış birisi olması lazım.
Yani 1. madde olmadan 2 ve 3 ün bir değer kalmaz akhi.

Dolayısıyla 2. ve 3. maddeyi çıkarıp şöyle diyebilirdin biz genelde amelleri hangi niyetle işliyoruz
1. Allah'ın rızası için.
2. Dünyalık bir geçim, nefsani istekler, makam sevgisi vs. için.
3. Bize böyle anlatıldığından (Bu da taassubu gerektirir Allahu a'lem)
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Düşünki bir amel işleyeceğiz ve bu ameli işlerken Allah'ın rızasından başka şeylerin rızasını kazanmak
maksadı ile ve cehennem korkusuyla yada cennet arzusuyla bunu yapacağız. Bunu yapan insanın gerçekten Rabbini tam tanıyamamış birisi olması lazım.
Yani 1. madde olmadan 2 ve 3 ün bir değer kalmaz akhi.

Dolayısıyla 2. ve 3. maddeyi çıkarıp şöyle diyebilirdin biz genelde amelleri hangi niyetle işliyoruz
1. Allah'ın rızası için.
2. Dünyalık bir geçim, nefsani istekler, makam sevgisi vs. için.
3. Bize böyle anlatıldığından (Bu da taassubu gerektirir Allahu a'lem)
Burayı biraz daha açabilirsen konu daha anlaşılır olabilir inşeallah
Zuhri akhi katki yapmis. Cepten bagliyim. Ondan uzun uzun yazamadım.
 
-T4LH4- Çevrimdışı

-T4LH4-

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu konu da şöyle diyebiliriz;
Elimde bulunan Ali Fikri Yavuz İlmihalinde bu bölüm anlatılmış.Kitabda şöyle yazılmış ve bende böyle olduğunu düşünüyorum.
Aslında önemli bir konu.
Bu konu İbadetin Mertebeleri başlığı altında şöyle açıklanmıştır.

İbadetin üç mertebesi vardır:

1-Bir kısım insanlar, sevap kazanmak ve azabtan korkup kaçınmak için Allah'a ibadet ederler.Meşhur olan ibadet budur ve insanların çoğu bu şekilde ibadet ederler.

2-Bir kısım insanlar da, Allah'a kul olma şerefine nail olmak ve Allah'a kul olma vasfını kazanmak için ibadet ederler.Kısacası, Allah Teala kendilerine - KUL'UM - diye hitap etmesi için ibadet ederler ki, bu türlü ibadete ubudiyyet de denir.

3-Bir kısım kimseler ise, Allah'ı sevdikleri için, O'ndan utandıkları için, ululuk ve yüceliğine tazim için ibadet ederler ki, ibadetin en üstün mertebesi budur.Bu türlü ibadete ubudet de denir.

O halde bu üç kısmı, ibadet,ubudiyet,ubudet diye isimlendirip sıralayabiliriz:Ubudet, ubudiyetten ve ubudiyet de ibadetten daha üstün bir mertebedir.
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir ornek daha vereyim. Bir kisi dusunelim. (Bu kisi ben degilim) bu kisi dinini ogrenmek isteyip bir arayisa baslasin. Ve karsisina bizim onaylamadigimiz bir tasavvuf vs grup ciksin. Veya baska bir grup da olabilir. O kadar cok grup var ki. Neyse. Bu kisi etrafina bakinca ezan okundugunda hemen namaza duran kisiler görünce bunlarin muslumanliklari hakkinda tereddute dusme geregi duymadan, oradan aldiklarini doğru kabul eder.
Kahramanimizla birgun karsilasip sohbete basladik. Ona anlattik yanlislarini ve o da kabul etti. Yanlislarini terkketti.

Simdi filmi geriye saralim. Biz bu kisi ile konusmak icin randevulastik. Ama o bu randevuya gelecegi gun vefat etti. Kimimize gore yanlis yoldayken gittiginden cehenneme , kimine gore de niyeti salih oldugundan dolayi cennete gitmistir denilebilir.
Kafanizi karistirmak ve beyin cimnatigi yapalim diye boyle bir ornek verdim...

Sorunun cevabi cok kolay gelecektir. O kisinin niyetine gore ve zahiren gordugumuze gore diye...

Bazen oyle hukumler veriyoruz ki, kimbilir belki, bizim sapik dedigimiz firkanin bu ferdi vefat ettiginde Allah niyetine gore onu cennetine koyacaktir.
Ve kimbilir bizim yolumuz en salihi idiyse bile belki de bir hatamizdan dolayi cehenneme gidecegiz. Ve belki de kahramanimiza iftiramizdan dolayi ...

Konu basligi ilk basta cok basit gorunuyor. Biraz beyin cimnastigi yapilsin istedim. Toplumda canimi en cok sıkan , islamin sekilcilik olarak yasanilmasi. Ruhlara ulasmamasi.

Kimi adam vardir. Her gece nafile namaz kilar. Aglar aglar namazlarinda. Ama biseyler eksiktir.
Kimi adam vardir. Bir gun oyle bir damla yas duser ki gozunden. Belki rabbim o tek damlayi diger adaminkinden cok kabul eder.

Bu yazimdan şu noktaya varilmasin. Simdi biyuk cihad nefisle olandir vs. Ya da benim kalbim temiz vs denmesine. Konuyu buralara getirmek istemiyorum. Bedenimizden once kalplerimizi ve ruhumuzu musluman etmenin, rabbini sevmenin ve onun tehditlerinden korkmanin onemini vurgulamak amacim.

Daha Cok ornek cikar benden . :)))

Not:Bu konuyu açarken diger konu basligindan haberim yoktu. Ve kimseyi temize cikarmiyorum.
 
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamın aleykum Hz. Ömer bir hutbesinde Allah'a hamd ü sena ve Hz. Peygamber'e salât ü selam getirdikten sonra şunları söyledi: "Ey insanlar! Aşırı tamahkarlık fakirliktir. İnsanlardan birşey beklememekse zenginliktir. Yiyemeyeceğiniz seyleri biriktiriyor, ulaşamayacağınız emellerde bulunuyorsunuz. Aldatıcı dünyada sıranızı beklemektesiniz. Hz. Peygamber hayatta iken vahiy ile muhafaza ediliyordunuz. O sıralar gizlediğiniz şeyler vahiy ile ortaya çıkarılıyordu. Böylece yapılan hiç bir şey karşılıksız kalmazdı. Artık vahiy kesilmiştir. Bunun için de bize ahlakınızın en güzelini göstermeye çalışınız. İçlerinizi ise ancak Allah Teâlâ bilir. Kim dışından kötülük yapar da "Benim iç alemim güzeldir " derse ona asla inanmayız. Çünkü biz ancak zahire göre hüküm veririz. Kim de dışından iyilik yaparsa onu da iyi biri olarak tanırız.....

Bir kişinin samimi olması malesefki doğru olması anlamına gelmiyor çok samimi olupta küfürde olan bir çok islami grup var Hz. Ömer in dediği gibi bizler zahire göre hüküm veririz ancak bu hüküm verme konusunda ne kadar ölçülü davranıyoruz bu önemli.Tur da yüzlerce cemaat var ve aralarında gerçekten bir çok noktada bedeller ödeyen, helal haramlarda, ibadetlerde ,infakta v.s. çok dikkatli ve samimi !olan insanlar var,ancak tasavvuf,particilik yada cemaatçilik batağında bir çok şirki ,küfrü, dini yada dünyevi amaçlar uğruna helalleştirmişlerdir,(bunların arasına sırf dünyevi amaçlar uğruna onlar gibi görünen tiplerde vardır ki bu konuyla ilgili değil sanırım)
Bir kişiye Müslüman dememizden ziyade Allah katında Müslüman olması asıl meseledir. Bizler için önemli olan ise dünyada o kişiye karşı hukukumuzun nasıl olacağıdır (selam ,miras,nikah,vela bera v.s.) subuti kati delaleti kati olan bir konuda küfre düşen bir kişiyi tekfir etmek imani bir konudur ve bu namaz ,oruç,zekat gibi Allah ın emridir. Ancak subuti ve delaleti kati olmayan bir konuda içtihad oluşmadığı için kişi muteber Alimlerden birisinin görüşünü alır ancak tekfir yoluna gidemez.

La alıntı: (Bazen oyle hukumler veriyoruz ki, kimbilir belki, bizim sapik dedigimiz firkanin bu ferdi vefat ettiginde Allah niyetine gore onu cennetine koyacaktir.
Ve kimbilir bizim yolumuz en salihi idiyse bile belki de bir hatamizdan dolayi cehenneme gidecegiz. Ve belki de kahramanimiza iftiramizdan dolayi ...)

Senin zahiren kesin olarak küfür işleyen birini gördüğünde ona kafir hükmünü vermen imanındandır ama gaybı bilemediğimiz için o kişinin Allah katındaki durumuyla ilgili bir şey söylemeyiz. Dünyadayken kimseye niyetini bilemediğimiz için o cennetliktir ,şehittir diyemeyeceğimiz sadece dua edip umut edeceğimiz gibi küfrü sabit olmayan kimse içinde kesin cehennemliktir diyemeyiz.
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamın aleykum Hz. Ömer bir hutbesinde Allah'a hamd ü sena ve Hz. Peygamber'e salât ü selam getirdikten sonra şunları söyledi: "Ey insanlar! Aşırı tamahkarlık fakirliktir. İnsanlardan birşey beklememekse zenginliktir. Yiyemeyeceğiniz seyleri biriktiriyor, ulaşamayacağınız emellerde bulunuyorsunuz. Aldatıcı dünyada sıranızı beklemektesiniz. Hz. Peygamber hayatta iken vahiy ile muhafaza ediliyordunuz. O sıralar gizlediğiniz şeyler vahiy ile ortaya çıkarılıyordu. Böylece yapılan hiç bir şey karşılıksız kalmazdı. Artık vahiy kesilmiştir. Bunun için de bize ahlakınızın en güzelini göstermeye çalışınız. İçlerinizi ise ancak Allah Teâlâ bilir. Kim dışından kötülük yapar da "Benim iç alemim güzeldir " derse ona asla inanmayız. Çünkü biz ancak zahire göre hüküm veririz. Kim de dışından iyilik yaparsa onu da iyi biri olarak tanırız.....

Bir kişinin samimi olması malesefki doğru olması anlamına gelmiyor çok samimi olupta küfürde olan bir çok islami grup var Hz. Ömer in dediği gibi bizler zahire göre hüküm veririz ancak bu hüküm verme konusunda ne kadar ölçülü davranıyoruz bu önemli.Tur da yüzlerce cemaat var ve aralarında gerçekten bir çok noktada bedeller ödeyen, helal haramlarda, ibadetlerde ,infakta v.s. çok dikkatli ve samimi !olan insanlar var,ancak tasavvuf,particilik yada cemaatçilik batağında bir çok şirki ,küfrü, dini yada dünyevi amaçlar uğruna helalleştirmişlerdir,(bunların arasına sırf dünyevi amaçlar uğruna onlar gibi görünen tiplerde vardır ki bu konuyla ilgili değil sanırım)
Bir kişiye Müslüman dememizden ziyade Allah katında Müslüman olması asıl meseledir. Bizler için önemli olan ise dünyada o kişiye karşı hukukumuzun nasıl olacağıdır (selam ,miras,nikah,vela bera v.s.) subuti kati delaleti kati olan bir konuda küfre düşen bir kişiyi tekfir etmek imani bir konudur ve bu namaz ,oruç,zekat gibi Allah ın emridir. Ancak subuti ve delaleti kati olmayan bir konuda içtihad oluşmadığı için kişi muteber Alimlerden birisinin görüşünü alır ancak tekfir yoluna gidemez.

La alıntı: (Bazen oyle hukumler veriyoruz ki, kimbilir belki, bizim sapik dedigimiz firkanin bu ferdi vefat ettiginde Allah niyetine gore onu cennetine koyacaktir.
Ve kimbilir bizim yolumuz en salihi idiyse bile belki de bir hatamizdan dolayi cehenneme gidecegiz. Ve belki de kahramanimiza iftiramizdan dolayi ...)

Senin zahiren kesin olarak küfür işleyen birini gördüğünde ona kafir hükmünü vermen imanındandır ama gaybı bilemediğimiz için o kişinin Allah katındaki durumuyla ilgili bir şey söylemeyiz. Dünyadayken kimseye niyetini bilemediğimiz için o cennetliktir ,şehittir diyemeyeceğimiz sadece dua edip umut edeceğimiz gibi küfrü sabit olmayan kimse içinde kesin cehennemliktir diyemeyiz.

verdiğim örnek sanırım farklı bi alan kaydı.
Kasdettiğim şey başka olsa da katkınız için ALLAH razı olsun.
 
Üst Ana Sayfa Alt