SORU' Alıntı:Cahime (ra) Hz. Peygamber (sav)'e gelir ve: "Ey Allah'ın Resulü, ben cihad katılmak istiyorum, bu konuda sizinle istişare etmeye geldim" der. Resulullah (sav): "Annen var mı?" diye sorar. "Evet" deyince, "öyleyse ondan ayrılma, zira cennet onun ayağının altındadır." buyurur
Nesai, Cihad 6, (6,11)
Selamun aleykum:
1)bu hadise göre günümüz de cihada çıkmak için (mümin olan) annemizin vefat etmesi mi gerekiyor?
2)Bu hadisin tefsiri ney? Yani Nasıl anlamalıyız?
3) Peygamber efendimiz ((sallallahu aleyhi vesellem) ile beraber cihada giden diğer sahabilerin aileleri yokmuydu? Eğer varsa onlara niye bişey dememiş?
4)Birde ailesinden izinsiz Yada ailesi razı olmadığı halde cihada gidenin hiç bir ecrinin olmadığını ve kafir olarak öldüğünü okumuştum. Böyle birşey varmı?
Aleykum selam we rahmetullah kardeşim ;
C 1 - 2 - 3 - Evvela Rasulullah (s.a.v.)'den gelen bu rivayet farz-ı ayn olan cihaddan değil, farz-ı kifaye olan cihada çıkmak isteyen sahabeye söylediğini unutmayalım.
Bize Habîb ibnu Ebî Sabit tahdîs edip şöyle dedi: Ben Ebû'l-Abbâs eş-Şâir'den işittim. O (şâir olduğu hâlde) hadîsinde ittihâm edilmezdi. Dedi ki: Ben Abdullah ibn Umer (r.anhuma)'den işittim, şöyle diyordu:
Peygamber'e bir adam geldi de, O'ndan cihâda (gitmek hususunda) izin istedi. Peygamber (s.a.v.):
— "Anan baban sağ mıdır?" diye sordu. O zât:
— Evet (sağdırlar), dedi. Peygamber:
— "O hâlde sen onların rıdâsı yolunda çalış" buyurdu.
(Buhari, Cihad, bab 137, Hadis no : 209; Ebu Davud, Cihad, bab 31, Hadis no : 2528)
Buhari'nin açıklamasında şu bilgiler mevcuttur :
"Peygamber bu adamın cihâda katılabilmesini, ana-baba rızâsına bağlamıştır. Bu da o cihâdın devlet tarafından umûmî seferberlik veya husûsî surette farz olan cihâd olmadığını gösterir.
Ana baba rızâsına bağlı olan cihâd, cihâdın mecburî veya ihtiyarî olmasına göre değişir. Bu rivayetteki cihâdın gönüllü cihâdı olduğunda şübhe yoktur. Selef âlimlerinden birçoğu: Devletçe bir zaruret görülmedikçe ana-babadan izin istenir; devletçe zarurat görülünce ihtiyar yânî gönüllülük kalkar, cihâda katılmak vâcib olur, demişlerdir."
Cihad farz-ı ayn olduğu zaman, cihaddan geri kalanlar, Tebuk'tan geri kalan üç sahabenin durumu gibi sorumlu olur. Onlar ki samimi ve içten tevbeleri sebebiyle munafık olmadıkları hakkında ayet inerek munafıklık damgası yiyenlerden ayrıldılar!
"Andolsun ki, Allah, yine peygambere ve en zor gününde ona uyan Muhacirler'le Ensar'a, içlerinden bir kısmının kalbleri az kalsın kayacak gibi olmuşken, tevbe nasib etti de lutfedib tevbelerini kabul buyurdu. Çünkü O, gerçekten çok şefkatli, çok bağışlayıcıdır.
Allah, haklarında hüküm beklenen o üç kişiyi de bağışladı. Çünkü o derece bunalmışlardı ki, yeryüzü bütün genişliğine rağmen onlara dar gelmeye başlamıştı, vicdanları da kendilerini sıkıntıya sokmuştu. Allah'dan kurtuluşun, ancak Allah'a sığınmakta olduğunu anlamışlardı. Sonra da Allah, onları tevbekâr olmaya muvaffak kıldı da tevbelerini kabul buyurdu. Şubhesiz ki Allah, tevbeleri çok çok kabul edendir, çok merhametli olandır.
Ey iman edenler! Allah'dan korkun ve sadıklarla (Rasulullaha söz verib cihada katılanlarla) beraber olun." (Tevbe 117 - 119)
Anne babanın kafir olması durumunda farz-ı kifâye olan cihada gitmeye dahi izin almaya gerek olmadığını bildiren alimler vardır.
C 4 - Anne babanın izni Farz-ı kifâye cihadda gündeme gelir. İzin almadan ve bakacak kimsesi olmadan anne babasını bırakarak nafile cihada giden günahkar olur. Kafir olmaz.
İlgili Konular:
CİHAD : MÛMİN İLE MUNAFIĞI AYIRT EDEN GERÇEK
İlmi Konu - Cihad : Mûmin ile Munafığı Ayırt Eden Gerçek (Kitab)
CİHAD : MÛMİN İLE MÛNAFIĞI AYIRT EDEN GERÇEK Muhammedu'bnu Osman ibni Kerame, Halidi'bini Mahled'den, o da Suleyman'ubnu Bilal'den, o da Şerîku'bnu Abdullahi'bni Ebi Nemir'den, o da Atadan, o da Ebu Hurayra Radıyallahu Anh'den Rasulullah Aleyhisselâm'ın şöyle söylediğini rivayet etmiştir...
www.islam-tr.org
Borcu Olanın Cihada Çıkması Sonucu Şehid Olması?
Çözüldü - Borcu Olanın Cihada Çıkması Sonucu Şehid Olması?
1 bir kişinin borcu varken cihada çıkabilirmi 2 şehid olursa bu borç nolur
www.islam-tr.org
BU DEVİRDE İLİMLE CİHAD YAPILIR SAFSATASINA REDDİYE
İlmi Konu - Bu Devirde İlimle Cihad Yapılır (Safsatasına Reddiye)
BU DEVİRDE İLİMLE CİHAD YAPILIR SAFSATASINA REDDİYE Alıntı içindeki başta Mavi olan renkli yazılar Sapkın itikâde cevab ayaklıkütüphane isimli üyeden alıntı Cihad anlayışı nasıl olmalıdır? Ferd, toplum ve ülke bazında tam istenilen şekillerde olmasa da zaman zaman gerekli maddi ve akdi...
www.islam-tr.org