FREUDYEN PSİKANALİZİNDE BİLİNCİN ALT KATMANI OLARAK KATAGORİZE EDİLEN BİLİNÇALTI, DAVRANIŞLARIMIZI YÖNLENDİREN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLERDEN BİRİ OLARAK TAVSİF EDİLİR. BİLİNCİ İNSAN İRADESİNİN VİTRİNİ , BİLİNÇALTINI İSE BİR DEPO OLARAK DÜŞÜNEBİLİRİZ. TUTUM VE DAVRANIŞLARIMIZ HATTA DÜŞÜNCE BİÇİMİMİZ , BİLİNCİMİZİN BERRAK VE AÇIK SEÇİMLERİ SAYESİNDE DEĞİL , ÇOĞU ZAMAN BİLİNCE ÇIKMAYAN VE BİR BİÇİMDE GERİYE ATTIĞIMIZ BİRİKİNTİLERİMİZİN İTMESİ İLE ŞEKİLLENİR. BİLİNÇ, TERCİH VE AYIKLAMA İLE ÇALIŞIR, BİLİNÇALTIMIZ İSE DEPOSUNDAKİ KARMAŞIK YOĞUNLUĞUN ZAMAN İÇERİSİNDE DÖNÜŞTÜĞÜ BİR GÜDÜ OLARAK VE DIŞAVURUM REFLEKSİ İLE AÇIĞA ÇIKAR. BEBEKLİK DÖNEMİNDEN İTİBAREN, İNSANIN YETİŞME BİÇİMİ VE ÇEVRESİNE BAĞLI OLARAK BİLİNÇALTINA DEPOLANAN BİR YIĞIN GÜDÜ; ÖZLEM, KAYGI, TALEP, KORKU, BEKLENTİ, HAYATIN DEVİNİMİ İÇERİSİNDE KENDİLİĞİNDEN BİZİ YÖNLENDİRİR. KENDİMİZİN DAHİ FARKINA VARAMADIĞI BİR ŞEKİLDE BİLİNÇALTIMIZ; YANSITMA, SAPTIRMA, TUTKU, ÖNYARGI, SAPLANTI GİBİ İRADE DIŞI KANALLARLA KENDİNİ GÖSTERİR.
BİLİNÇ VE BİLİNÇALTI İLİŞKİSİ, NORMAL İNSANLAR İÇİN AİLE, ÇEVRE, TOPLUM, VE DEVLET GİBİ DIŞ FAKTÖRLEREN OLUŞAN BİR AİDİYET ÇEPERİ İÇERİSİNDE YERALMA SÜRECİNDE ŞEKİLLENİR. BU AİDİYET ÇEPERİ İLE KURULAN İLİŞKİYE BAĞLI OLARAK BİLİNÇLE BİLİNÇALTI, BAZEN NORMAL VE BAZEN DOĞAL BİR ALIŞVERİŞ İÇERİSİNDE SAĞLIKLI, BAZENDE ANORMAL VE SAĞLIKSIZ BİR YAPIYA SAHİP OLABİLİR. ÖZELLİKLE DIŞ FAKTÖRLERİN BASKI, DAYATMA VE KUŞATMA YOĞUNLUĞU BİLİNÇALTINI GÜÇLENDİRİR. İNSANLARIN, İÇİNDE ŞEKİLLENDİKLERİ ÇEPERİN TAHAKKÜMÜ KARŞISINDA DİRENME KANALLARI BULAMADIKLARI HER DURUMDA BİLİNÇALTI DEVREYE GİRER. YASAKLAR ÖZLEMLERİ, BASKILAR KAÇIŞI, DAYATMALAR SAPLANTIYI , ZORLAMALAR KORKUYU ÜRETİR, BİRİKTİRİR VE EN OLMADIK ANLARDA DIŞA VURUR. BİLİNÇ İLE BİLİNÇALTI BÖYLE DURUMLARDA ÇİFT KİŞİLİK, İKİYÜZLÜLÜK YA DA ŞİZOFRENİ GİBİ ALGILANABİLECEK İKİ FARKLI İRADEYE DÖNÜŞÜR. BİLİNÇ TOPLUMSAL ‘BEN’İ , BİLİNÇALTI İSE ÖTEKİ VEYA ÇOĞU ZAMAN DAHA SAHİCİ ‘BEN’İ TEMSİL EDER.
BİREYLER GİBİ, BİREYELRDEN OLUŞAN TOPLULUK VE TOPLUMLARIN DA KOLLEKTİF BİLİNÇALTI VARDIR. TOPLUMSAL BİLİNÇ VE BİLİNÇALTININ OLUŞTURDUĞU AİDİYET ÇEPERİ DE AİLE, ÇEVRE , TOPLUM VE DEVLET GİBİ DIŞ FAKTÖRLERDEN OLUŞUR. HER TOPLUM ŞEVKATLİ BAĞIMLILIK(ANA) YA DA OTORİTER SAYGI(BABA) İLİŞKİSİ İÇİNDE DİN VE DEVLET GİBİ ‘TEMEL’ REFERANSLARIN GÖZETİMİ ALTINDA YETİŞİR. KENDİSİNİ AİT HİSSETTİĞİ BİR ÇEVREYE(TÜRK DÜNYASI, MÜSLÜMAN ÜMMET, BATI UYGARLIĞI, V.S.) SAHİPTİR. İLİŞKİDE OLDUĞU GİBİ TOPLUMSAL ORTAM (KOMŞULUK,TİCARET,V.B. İLİŞKİLERLE ALIŞVERİŞ İÇİNDE OLDUĞU DİĞER TOPLUMLAR) VE KENDİSİNDEN ÜSTÜN GÖRDÜĞÜ DIŞSAL BİR OTORİTE (BATI, AVRUPA, ABD, V.B.) VARDIR. BU ÇEPER İÇERİSİNDE OLUŞAN BİLİNÇ, GÖRÜNTÜYÜ; BİLİNÇALTI İSE ESAS OLANI TEMSİL EDER. BİREYELR GİBİ TOPLUMLARINDA KENDİSİNİ OLUŞTURAN ÇEPERİN TAHAKKÜMÜNE BAĞLI OLARAK SAĞLIKLI YA DA SAĞLIKSIZ BİR KİŞİLİK YAPILARI OLABİLİR.
ÖRNEĞİN YAŞADIĞIMIZ TOPLUM DİN, DEVLET, KOMŞULAR VE DÜNYA SİSTEMİYLE BİR TAHAKKÜM İLŞKİSİ İÇERİSİNDEDİR. BİNLERCE YILLIK HİYERARŞİK VE OTORİTER GELENEĞİN OLUŞTURDUĞU BİLİNÇALTI, KENDİSİ DIŞINDAKİ HERŞEYLE BİR OTORİTE BAĞI KURMAYI GEREKTİRMİŞTİR. TOPLUMUN İTAATİ DAHİ, OTORİTEYE DUYULAN ÖZLEMİN TERSİNDEN DIŞA VURUMU GİBİ ŞEVK VE VECD İLE DOLUDUR. DIŞ FAKTÖRLERLE VAR OLAN BÜTÜN İLİŞKİNİN KÖKENİNDE MUTLAKA BOYUN EĞME YA DA ÜSTÜN GELME GÜDÜSÜ VARDIR. ‘ÖTEKİ’ , ‘BAŞKASI’ BU OTORİTER İÇGÜDÜNÜN YÖNLENDİRMESİYLE ÇOĞU ZAMAN TAHAKKÜM EDİLECEK YA DA HAYRAN OLUNACAK ‘OBJE’LER DURUMUNDADIR. KOLLEKTİF BİLİNÇALTI; SEVGİ VE NEFRETİNİ, DOSTLUK VE DÜŞMANLIĞINI, KABUL VE REDLERİNİ, ÖVGÜ VE SÖVGÜLERİNİ, YARGI VE KANAATLERİNİ DAİMA BİR TAHAKKÜM FORMU İÇERİSİNDE AÇIĞA ÇIKARIR. BİLİNÇALTINDA BİRİKMİŞ YIĞINLAR; BASKI, EMİR, TALİMAT, TAYİN, ATAMA, DAYATMA, ZOR, ŞİDDET, İTAAT, BOYUN EĞDİRME, İNTİKAM, KELLE ALMA, HESAP SORMA, GÜÇ GÖSTERME, YOK ETME, YIKMA, BATIRMA, ÖNLEME, YASAKLAMA,YÜCELTME, KAHRAMAN OLMA, ÜSTÜN GELME, BAŞARMA, KAZANMA, HAKİMİYET, ELE GEÇİRME, HİYERARŞİ GİBİ OTORİTE VE TAHAKKÜM İÇEREN DAVRANIŞLARDAN OLUŞUR. TOPLUMSAL TARİH OTORİTE VE İTAAT, ZOR VE BOYUN EĞME, YOK ETME VE HAKİM OLMANIN ÖZETİDİR. ÇÜNKÜ KİTLELERİN TANIDIĞI, TANIŞTIĞI, ETKİLENDİĞİ, ÖĞRENDİĞİ, BİLDİĞİ BAŞKA BİR ŞEY YOKTUR.
YAŞADIĞIMIZ TOPLUM BİR BİLİNÇALTI TOPLUMUDUR. BİRİKMİŞ BÜTÜN ÖZLEM, TALEP, KAYGI, KORKU, BEKLENTİ, İSTEK VE ARZULARIN TAM KARŞITLARI BUGÜNE KADAR EMİR, TALİMAT, YASAK VE ZORLAMALARLA KENDİSİNDEN UZAK TUTULMUŞTUR. KOLLEKTİF BİLİNÇALTIMIZ; TAHAKKÜM. KOMPLEX VE KAPRİSLERLE DOLUDUR. BU NEDENLE TOPLUMSAL YAPIMIZ ESKİSİ, YENİSİ VE YENİ ADAYLARIYLA HEGEMONYA , ŞİDDET VE REAKSİYONDAN OLUŞUR.
BİLİNCİ, SAHTE KURGULAR VE YAPMACIK ARZULARDAN; BİLİNÇALTI İSE OTORİTER ZORBALIĞIN EZİKLİĞİNİ BARINDIRAN GERÇEK TALEP VE BEKLENTİLERDEN OLUŞAN BİR TOPLUMUN BİREYLERİ, KENDİSİ OLMA VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME BİLİNCİNE KAVUŞMALI VE BUNUN İÇİN BİLİNÇALTINI ÖZGÜRLEŞTİRMELİDİR.
LİBERALİZM, DEMOKRASİ, ÖZGÜRLÜK, AYDINLANMA SÖYLEMLERİ İLE BİLİNÇALTLARINDAKİ FAŞİZMİ, TOTALİTERİZMİ, TAHAKKÜMÜ GİZLEYEN LİBERAL, DEMOKRAT, KEMALİST, SOLCU VE SAĞCI ÇEVRELERİN İKİYÜZLÜ VE ŞİZOFRENİK KİŞİLİĞİ, GERÇEK ÖZGÜRLÜK SEVDALILARININ İBRET-İ ALASI OLMALIDIR.
AYNI ŞEKİLDE DERİN VE KUTSAL DEVLET TAHAKKÜMCÜLÜĞÜNÜ YANSITAN BİLİNÇALTLARINI SURET-İ HAK İLE DIŞA VURAN VE İNSANLARI ‘ALLAH VE RESULÜ’ İLE ALDATANLARIN ÇOĞALDIĞI BİR DÖNEMDE YALNIZCA BİLİNCİMİZLE DEĞİL, BİLİNÇALTLARIMIZI DA ÖZGÜRLEŞTİRMEK ZORUNDAYIZ. İSLAMI KOLLEKTİF BİLİNÇALTININ MEŞRULAŞTIRICI ARAÇLARINDAN BİRİ KILAN HER TÜR SÖYLEME KARŞI DİKKATLİ OLMALI VE KENDİMİZ OLMA ÇABASIYLA, MÜSLÜMAN KALMA ÇABASININ BİLİNÇALTI DÜZEYİNDE AYNI ŞEY OLDUĞUNU UNUTMAMALIYIZ. MÜSLÜMANLIKLARINI BİLİNÇALTI KOMPLEX VE KAPRİSLERİNİ TATMİN ARACINA DÖNÜŞTÜRENLERİN ‘DÖNÜŞ’LERİ YETERİ KADAR DERS VERİCİ OLMALIDIR.
(AHMET ÖZCAN’IN
‘ŞEB-İ YELDA İSİMLİ KİTABINDAN ALINTIDIR)
BİLİNÇ VE BİLİNÇALTI İLİŞKİSİ, NORMAL İNSANLAR İÇİN AİLE, ÇEVRE, TOPLUM, VE DEVLET GİBİ DIŞ FAKTÖRLEREN OLUŞAN BİR AİDİYET ÇEPERİ İÇERİSİNDE YERALMA SÜRECİNDE ŞEKİLLENİR. BU AİDİYET ÇEPERİ İLE KURULAN İLİŞKİYE BAĞLI OLARAK BİLİNÇLE BİLİNÇALTI, BAZEN NORMAL VE BAZEN DOĞAL BİR ALIŞVERİŞ İÇERİSİNDE SAĞLIKLI, BAZENDE ANORMAL VE SAĞLIKSIZ BİR YAPIYA SAHİP OLABİLİR. ÖZELLİKLE DIŞ FAKTÖRLERİN BASKI, DAYATMA VE KUŞATMA YOĞUNLUĞU BİLİNÇALTINI GÜÇLENDİRİR. İNSANLARIN, İÇİNDE ŞEKİLLENDİKLERİ ÇEPERİN TAHAKKÜMÜ KARŞISINDA DİRENME KANALLARI BULAMADIKLARI HER DURUMDA BİLİNÇALTI DEVREYE GİRER. YASAKLAR ÖZLEMLERİ, BASKILAR KAÇIŞI, DAYATMALAR SAPLANTIYI , ZORLAMALAR KORKUYU ÜRETİR, BİRİKTİRİR VE EN OLMADIK ANLARDA DIŞA VURUR. BİLİNÇ İLE BİLİNÇALTI BÖYLE DURUMLARDA ÇİFT KİŞİLİK, İKİYÜZLÜLÜK YA DA ŞİZOFRENİ GİBİ ALGILANABİLECEK İKİ FARKLI İRADEYE DÖNÜŞÜR. BİLİNÇ TOPLUMSAL ‘BEN’İ , BİLİNÇALTI İSE ÖTEKİ VEYA ÇOĞU ZAMAN DAHA SAHİCİ ‘BEN’İ TEMSİL EDER.
BİREYLER GİBİ, BİREYELRDEN OLUŞAN TOPLULUK VE TOPLUMLARIN DA KOLLEKTİF BİLİNÇALTI VARDIR. TOPLUMSAL BİLİNÇ VE BİLİNÇALTININ OLUŞTURDUĞU AİDİYET ÇEPERİ DE AİLE, ÇEVRE , TOPLUM VE DEVLET GİBİ DIŞ FAKTÖRLERDEN OLUŞUR. HER TOPLUM ŞEVKATLİ BAĞIMLILIK(ANA) YA DA OTORİTER SAYGI(BABA) İLİŞKİSİ İÇİNDE DİN VE DEVLET GİBİ ‘TEMEL’ REFERANSLARIN GÖZETİMİ ALTINDA YETİŞİR. KENDİSİNİ AİT HİSSETTİĞİ BİR ÇEVREYE(TÜRK DÜNYASI, MÜSLÜMAN ÜMMET, BATI UYGARLIĞI, V.S.) SAHİPTİR. İLİŞKİDE OLDUĞU GİBİ TOPLUMSAL ORTAM (KOMŞULUK,TİCARET,V.B. İLİŞKİLERLE ALIŞVERİŞ İÇİNDE OLDUĞU DİĞER TOPLUMLAR) VE KENDİSİNDEN ÜSTÜN GÖRDÜĞÜ DIŞSAL BİR OTORİTE (BATI, AVRUPA, ABD, V.B.) VARDIR. BU ÇEPER İÇERİSİNDE OLUŞAN BİLİNÇ, GÖRÜNTÜYÜ; BİLİNÇALTI İSE ESAS OLANI TEMSİL EDER. BİREYELR GİBİ TOPLUMLARINDA KENDİSİNİ OLUŞTURAN ÇEPERİN TAHAKKÜMÜNE BAĞLI OLARAK SAĞLIKLI YA DA SAĞLIKSIZ BİR KİŞİLİK YAPILARI OLABİLİR.
ÖRNEĞİN YAŞADIĞIMIZ TOPLUM DİN, DEVLET, KOMŞULAR VE DÜNYA SİSTEMİYLE BİR TAHAKKÜM İLŞKİSİ İÇERİSİNDEDİR. BİNLERCE YILLIK HİYERARŞİK VE OTORİTER GELENEĞİN OLUŞTURDUĞU BİLİNÇALTI, KENDİSİ DIŞINDAKİ HERŞEYLE BİR OTORİTE BAĞI KURMAYI GEREKTİRMİŞTİR. TOPLUMUN İTAATİ DAHİ, OTORİTEYE DUYULAN ÖZLEMİN TERSİNDEN DIŞA VURUMU GİBİ ŞEVK VE VECD İLE DOLUDUR. DIŞ FAKTÖRLERLE VAR OLAN BÜTÜN İLİŞKİNİN KÖKENİNDE MUTLAKA BOYUN EĞME YA DA ÜSTÜN GELME GÜDÜSÜ VARDIR. ‘ÖTEKİ’ , ‘BAŞKASI’ BU OTORİTER İÇGÜDÜNÜN YÖNLENDİRMESİYLE ÇOĞU ZAMAN TAHAKKÜM EDİLECEK YA DA HAYRAN OLUNACAK ‘OBJE’LER DURUMUNDADIR. KOLLEKTİF BİLİNÇALTI; SEVGİ VE NEFRETİNİ, DOSTLUK VE DÜŞMANLIĞINI, KABUL VE REDLERİNİ, ÖVGÜ VE SÖVGÜLERİNİ, YARGI VE KANAATLERİNİ DAİMA BİR TAHAKKÜM FORMU İÇERİSİNDE AÇIĞA ÇIKARIR. BİLİNÇALTINDA BİRİKMİŞ YIĞINLAR; BASKI, EMİR, TALİMAT, TAYİN, ATAMA, DAYATMA, ZOR, ŞİDDET, İTAAT, BOYUN EĞDİRME, İNTİKAM, KELLE ALMA, HESAP SORMA, GÜÇ GÖSTERME, YOK ETME, YIKMA, BATIRMA, ÖNLEME, YASAKLAMA,YÜCELTME, KAHRAMAN OLMA, ÜSTÜN GELME, BAŞARMA, KAZANMA, HAKİMİYET, ELE GEÇİRME, HİYERARŞİ GİBİ OTORİTE VE TAHAKKÜM İÇEREN DAVRANIŞLARDAN OLUŞUR. TOPLUMSAL TARİH OTORİTE VE İTAAT, ZOR VE BOYUN EĞME, YOK ETME VE HAKİM OLMANIN ÖZETİDİR. ÇÜNKÜ KİTLELERİN TANIDIĞI, TANIŞTIĞI, ETKİLENDİĞİ, ÖĞRENDİĞİ, BİLDİĞİ BAŞKA BİR ŞEY YOKTUR.
YAŞADIĞIMIZ TOPLUM BİR BİLİNÇALTI TOPLUMUDUR. BİRİKMİŞ BÜTÜN ÖZLEM, TALEP, KAYGI, KORKU, BEKLENTİ, İSTEK VE ARZULARIN TAM KARŞITLARI BUGÜNE KADAR EMİR, TALİMAT, YASAK VE ZORLAMALARLA KENDİSİNDEN UZAK TUTULMUŞTUR. KOLLEKTİF BİLİNÇALTIMIZ; TAHAKKÜM. KOMPLEX VE KAPRİSLERLE DOLUDUR. BU NEDENLE TOPLUMSAL YAPIMIZ ESKİSİ, YENİSİ VE YENİ ADAYLARIYLA HEGEMONYA , ŞİDDET VE REAKSİYONDAN OLUŞUR.
BİLİNCİ, SAHTE KURGULAR VE YAPMACIK ARZULARDAN; BİLİNÇALTI İSE OTORİTER ZORBALIĞIN EZİKLİĞİNİ BARINDIRAN GERÇEK TALEP VE BEKLENTİLERDEN OLUŞAN BİR TOPLUMUN BİREYLERİ, KENDİSİ OLMA VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME BİLİNCİNE KAVUŞMALI VE BUNUN İÇİN BİLİNÇALTINI ÖZGÜRLEŞTİRMELİDİR.
LİBERALİZM, DEMOKRASİ, ÖZGÜRLÜK, AYDINLANMA SÖYLEMLERİ İLE BİLİNÇALTLARINDAKİ FAŞİZMİ, TOTALİTERİZMİ, TAHAKKÜMÜ GİZLEYEN LİBERAL, DEMOKRAT, KEMALİST, SOLCU VE SAĞCI ÇEVRELERİN İKİYÜZLÜ VE ŞİZOFRENİK KİŞİLİĞİ, GERÇEK ÖZGÜRLÜK SEVDALILARININ İBRET-İ ALASI OLMALIDIR.
AYNI ŞEKİLDE DERİN VE KUTSAL DEVLET TAHAKKÜMCÜLÜĞÜNÜ YANSITAN BİLİNÇALTLARINI SURET-İ HAK İLE DIŞA VURAN VE İNSANLARI ‘ALLAH VE RESULÜ’ İLE ALDATANLARIN ÇOĞALDIĞI BİR DÖNEMDE YALNIZCA BİLİNCİMİZLE DEĞİL, BİLİNÇALTLARIMIZI DA ÖZGÜRLEŞTİRMEK ZORUNDAYIZ. İSLAMI KOLLEKTİF BİLİNÇALTININ MEŞRULAŞTIRICI ARAÇLARINDAN BİRİ KILAN HER TÜR SÖYLEME KARŞI DİKKATLİ OLMALI VE KENDİMİZ OLMA ÇABASIYLA, MÜSLÜMAN KALMA ÇABASININ BİLİNÇALTI DÜZEYİNDE AYNI ŞEY OLDUĞUNU UNUTMAMALIYIZ. MÜSLÜMANLIKLARINI BİLİNÇALTI KOMPLEX VE KAPRİSLERİNİ TATMİN ARACINA DÖNÜŞTÜRENLERİN ‘DÖNÜŞ’LERİ YETERİ KADAR DERS VERİCİ OLMALIDIR.
(AHMET ÖZCAN’IN
‘ŞEB-İ YELDA İSİMLİ KİTABINDAN ALINTIDIR)