K
Çevrimdışı
1.
Rab'im hepimizi en doğru yola iletsin.Sorum şu ki ;
Öncelikle bigbang evrenin oluşnu açıklamaz ve ayette gökleri genişletmekteyiz yazmaz.Neyse bunları geçelim farzedelimki biz 11.yüzyılda yaşıyoruz ve bir adam sadece yaratıcıya inanıyor.O adam Kur'an'a inanmak için hiçbir delil bulamıyor ve cehenneme gidiyor ? Veya inansada Muhammedin dedikleri şeyleri Allah'a ithaf ettiğinden kendisine hiçbir delil gelmeden Allah'a iftira atmış olmuyormu ?
2.
Ali İmran-133 “Rabbinizin bağışına ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, Allah’tan gereği gibi korkanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun."
Cennetin genişliğini “göklerle yer kadar” şeklinde ifade eden bu ve benzeri ayetleri düzelten ayet:
Hadid-21 “Rabbinizden bir mağfirete; Allah’a ve peygamberine inananlar için hazırlanmış olup, genişliği gökle yer kadar olan cennete
Demek ki cennetin genişliği göklerden yere kadar değil, gökten yere kadarmış. “Gökle yer arası”nın ne demek olduğu ise ayrı bir makale konusu.
BU ÇELİŞKİ DEĞİLMİ ??
3.
Enfal-65. “Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Sizden yirmi sabırlı kişi olsa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden yüz kişi de kâfirlerden bin kişiye üstün gelir; çünkü onlar anlayıştan yoksun bir güruhtur.”
Allah’ın bu hükmünün geçerli olduğunu düşünmeyin. Çünkü değişmiştir. Bu ayeti hükümsüz kılan ayet alttadır:
Enfal-66 “Şimdi ise Allah sizde bir zaaf bulunduğunu bildiği için, yükünüzü hafifletti. Bu durumda, sizden sabreden yüz kişi olursa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden bin kişi de Allah’ın izniyle iki bin kişiyi mağlûp eder. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.”
BU SONRADANMI BİLİNDİ ?
4.
"(Ey Muhammed!) De ki: “Eğer Rahmân’ın bir çocuğu olsaydı, ona kulluk edenlerin ilki ben olurdum.” zuhruf 81
Yani Allah haşa isterse bir çocuğu olabilirmiş o zaman neden hristiyanlar kafir ?
5.
"O, gökleri ve yeri örnekleri yokken yaratandır. O’nun bir eşi olmadığı hâlde, nasıl bir çocuğu olabilir? Hâlbuki her şeyi O yarattı. O, her şeyi hakkıyla bilendir."
Enam 101
Haşa Allah meryemden isayı kocasız getiriyor kendisine bir eş mi gerekir ? Ayrıca Zuhruf 81 de dediğine göre Rahman bir çocuk edinebilirmiş ama edinmemiş ama burda imkansız diyor eşi olmadan ??
6.
4:15 "-Kadınlarınızdan zina edenlere karşı, içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar, şahitlik yaparlarsa, bu kadınları, ölüm alıp götürünceye kadar veya Allah onlara bir çıkış yolu açıncaya kadar evlerde hapsedin."
Mesela neden burda hüküm hemen inmemiş sonra incitme sonra sopa sonra evlilerede recm gelmiş.Haşa Allah öncedem hüküm.veremezmiydi o herşyi bilir.
7.
Dikkat edin kuranda Arş diyor bunu alimlerden bazıları ne kadar tevil.etsede ayetlerde belkıs'ın tahtına arş denir.Ve ayetlerde kürsüdende bahseder bu akidetul tahaviyyede Allah'ın ayaklarını koyduğu kürsüye denir.Ve ayetlerde Allah'ın gökte olduğu, iki eli ,yüzü, baldırı, gözü vardır ifadeleri geçer.Ve ayette Allah'ın perde arkasından konuştuğu geçer.Hadislere bakılırsa bu ifadeler ne anlama geldiği apaçık belli olur . Hadiste Allah'ın ademi.kendi suretinde yarattığı ,Allah'ın bacağını açması,Allah'ın elini peygamberin omuzunun arkasına koyması gibi.Peki bunlar bana tevrattaki incildeki Tanrıyı anımsatıyor ?
Rab'im hepimizi en doğru yola iletsin.Sorum şu ki ;
Öncelikle bigbang evrenin oluşnu açıklamaz ve ayette gökleri genişletmekteyiz yazmaz.Neyse bunları geçelim farzedelimki biz 11.yüzyılda yaşıyoruz ve bir adam sadece yaratıcıya inanıyor.O adam Kur'an'a inanmak için hiçbir delil bulamıyor ve cehenneme gidiyor ? Veya inansada Muhammedin dedikleri şeyleri Allah'a ithaf ettiğinden kendisine hiçbir delil gelmeden Allah'a iftira atmış olmuyormu ?
2.
Ali İmran-133 “Rabbinizin bağışına ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, Allah’tan gereği gibi korkanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun."
Cennetin genişliğini “göklerle yer kadar” şeklinde ifade eden bu ve benzeri ayetleri düzelten ayet:
Hadid-21 “Rabbinizden bir mağfirete; Allah’a ve peygamberine inananlar için hazırlanmış olup, genişliği gökle yer kadar olan cennete
Demek ki cennetin genişliği göklerden yere kadar değil, gökten yere kadarmış. “Gökle yer arası”nın ne demek olduğu ise ayrı bir makale konusu.
BU ÇELİŞKİ DEĞİLMİ ??
3.
Enfal-65. “Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Sizden yirmi sabırlı kişi olsa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden yüz kişi de kâfirlerden bin kişiye üstün gelir; çünkü onlar anlayıştan yoksun bir güruhtur.”
Allah’ın bu hükmünün geçerli olduğunu düşünmeyin. Çünkü değişmiştir. Bu ayeti hükümsüz kılan ayet alttadır:
Enfal-66 “Şimdi ise Allah sizde bir zaaf bulunduğunu bildiği için, yükünüzü hafifletti. Bu durumda, sizden sabreden yüz kişi olursa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden bin kişi de Allah’ın izniyle iki bin kişiyi mağlûp eder. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.”
BU SONRADANMI BİLİNDİ ?
4.
"(Ey Muhammed!) De ki: “Eğer Rahmân’ın bir çocuğu olsaydı, ona kulluk edenlerin ilki ben olurdum.” zuhruf 81
Yani Allah haşa isterse bir çocuğu olabilirmiş o zaman neden hristiyanlar kafir ?
5.
"O, gökleri ve yeri örnekleri yokken yaratandır. O’nun bir eşi olmadığı hâlde, nasıl bir çocuğu olabilir? Hâlbuki her şeyi O yarattı. O, her şeyi hakkıyla bilendir."
Enam 101
Haşa Allah meryemden isayı kocasız getiriyor kendisine bir eş mi gerekir ? Ayrıca Zuhruf 81 de dediğine göre Rahman bir çocuk edinebilirmiş ama edinmemiş ama burda imkansız diyor eşi olmadan ??
6.
4:15 "-Kadınlarınızdan zina edenlere karşı, içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar, şahitlik yaparlarsa, bu kadınları, ölüm alıp götürünceye kadar veya Allah onlara bir çıkış yolu açıncaya kadar evlerde hapsedin."
Mesela neden burda hüküm hemen inmemiş sonra incitme sonra sopa sonra evlilerede recm gelmiş.Haşa Allah öncedem hüküm.veremezmiydi o herşyi bilir.
7.
Dikkat edin kuranda Arş diyor bunu alimlerden bazıları ne kadar tevil.etsede ayetlerde belkıs'ın tahtına arş denir.Ve ayetlerde kürsüdende bahseder bu akidetul tahaviyyede Allah'ın ayaklarını koyduğu kürsüye denir.Ve ayetlerde Allah'ın gökte olduğu, iki eli ,yüzü, baldırı, gözü vardır ifadeleri geçer.Ve ayette Allah'ın perde arkasından konuştuğu geçer.Hadislere bakılırsa bu ifadeler ne anlama geldiği apaçık belli olur . Hadiste Allah'ın ademi.kendi suretinde yarattığı ,Allah'ın bacağını açması,Allah'ın elini peygamberin omuzunun arkasına koyması gibi.Peki bunlar bana tevrattaki incildeki Tanrıyı anımsatıyor ?