Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Bir Kadiri Sufisi Ibni Teymiyenin Sufiler Hakkında Ki Beyanları

T Çevrimdışı

Tefani

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hakkinda çok konuşulan bazilari tarafindan ifrad noktasina aşırı mukaddeslik yüklenerek bidat Selefiyye mezhebini kurmakla iltifat edilen ilmi derinliğe sahip olan İbni Teymiyye’yi bu tarafdarlari bazi noktalarda uc noktalara taşimaktadirlar.

İbn Teymiyye eserlerinin bir kisminda tasavvufa ait çok güzel ve iltifatvari cümleler kullanmasina rağmen, Teymiyye aşkindan ifrada düşenler onu “Tasavvufu yıkan adam, Tasavvufçuları rezil edən adam, Tasavvufu bitiren adam, Tasavvufçuların şirke düşdüyünü, Tasavvufçuların kafir olduğunu ipat eden adam” diyərək , Teymiyyenin bir kitabında “Şeyhimiz, Efendimiz Abdulkadir Ceylani” diye bəhseder ayrıca bir kaç yerde yine Ceylani KS’nin büyüklüğünü ve ilmini anlatır.

Mecmua Feteva, Riyad Baskısı,cilt 10:səh 455-548 )

Ayrıca Risale El Sefediyye kitabında İbni Teymiyye, ehl-i sünnət Tasavvuf’unun büyük alimlerini ve onların yolunu mudafaa etmişdir.Bu tarz eserlerinin okunmaması ve saklanmasinda, Teymiyye’nin TASAVVUF DÜŞMANI olarak lanse edilmesinin yanisira başka bir sürü maksatlar olduğunu düşündürmektedir.

ilginc bilgiler taşıyan eserleri olmasına rağmen, bazi meselelerde ehl-i sünnetden ayrılan görüşler taşiyor olmasıda onun Ehl-i Sünnet’e göre bütün ilmi deyerini perişan etmektedir.Bu sözlerinden bir kaçini hatirlatmak gerekir, gerçi taraftarlari şiddetle inkar etse de bu sözleri bir kaç güvenilir eserlere girmiştir.

inə tərafdarları şiddetlə SADƏCƏ TASAVVUF ehlinin İbni Teymiyye’ye karşi olduğunu söyleselerde ciddi FIKİH alimlerindende İbn-i Teymiyye’ye şiddetli tenkid hatta tahkir ve tekfir gelmiştir.

Anlaşılan o ki İbn-i Teymiyye’nin zahiri ilimlerdeki üstünlüyü ne yazik ki, manevi ilimlerle desteklenmiyor.Ve kendisi tasavvufta SAHV ve SEKR hallarinden habersiz idi. Hallac-ı Mensur’un katiline de manevi ve zahiri ilimlərin farkliliği ve manevi ilimlerin anlaşılmasındaki zorluğu göstermesi yönündən ilahi bir işaretdir.Teymiyye, Selef-i Salihin’in yolunu izlediyini söylemesine ve Selef-i Salihin’i de görmüş olan bir kaç büyük mutasavvıfları övmesine rağmen yinə de tasavvuftaki bazı hal ve durumlardan habersizce ve ifrada kaçan izlenimleri ile tenkid edilmeyi hakketmektedir.

Mehşur İngiliz Araştırmacı ve İbni Arabi Society’nin ilim danışmanı ve yazar Steinberg, İbni Teymiyye’nin İbn-i Arabi problemi hakkinda sorulduğunda İbni Teymiyye’yi tasavvufa düşman olarak gören SELEFİYYƏCİLERE VEYA VEHHABİLERE cevab verircesine ” İbni Teymiyye, İbn-i Arabi ilə tanışsa ve ayni zamanda yaşamış olsa idi, İbn-i Arabi’ylə olmakdan şeref duyardı.” Diyə cevap verdi…

Aslında İbn-i Arabi KS’yi tekfir eden Teymiyye tarafdarlarının belki bilmediyi bilsede sakladiği bir diger gerçek ise Teymiyye’nin İbn-i Arabi’yi övdüğü ve eserlerinden oldukca faydalandığını açıkladığı “Tevhid El-rububiyye, Mecmu`a el-Feteva el-kübra (Riyad, 1381) 2:464-465″ adlı başlıkdır.Burada Teymiyye diyor ki ;

“Ben Ibni Arabi’nin kitablarını çok severdim, çünki onun kitablarından elde etdiklerime şükretdim.Mesela, El Futuhat,El Kenh,El Muhkem El-Marbut, El Durra El Fakhire, Metali’ en Nücum ve diger kitabları”

Teymiyye’nin İbn’i Arabi KS’yi tenkid etdiyi ve “Fikrimi deyişdirdim dediyi” mövzu Arabi’nin “Fusul’ul Hikem” adlı eseridir.

Ibni Teymiyye’nin Kadiri Tarikatindan hirka giydiğine dair haberi doğrulayan bilgi de İbn Abd’el Hadi (H.909)’dan gelmektedir. Abdel Hadi bu hirka ve silsile hadisesini kitabında böyle anlatiyor ;

Abd ul-Kadir El-Ceylani (ö.561)
Ebu Ömer ibn Kudame (ö.607)
Muvaffak El Din ibn Kudame (ö.620)
Ibn Ebi Ömer ibn Kudame (ö.682)
Ibn Teymiyyə (ö.728)
Ibn Kayyim əl Cevziyye (ö.751)
Ibn Receb (ö.795) (ebu ÖmEr ibn Kudame ve kardeşo Muvaffak el-Din hirkani Abdulkadir Geylani’nin kendisinden almışlardır

(al-Mas’ala at-Tabriziyya, (manuscript, Damascus, 1186 H))

Ayrıca bakınız aynı eserde Ibn Teymiyye ne diyor ; ” En büyük Sufi Yolu (ecell el-turuk) benim Seyyidim `Abd el-Kadir el Ceylani’nindir..Allah ona rahmet etsin.”

( kaynak : Ibn `Abd al Hadi, Bad’ al ‘ilqa bi labs al khirqa, ms. al-Hadi, Princeton Kütüphanesi Ərəbcə Bِlümü, fols. 154a, 169b, 171b 172a; ve Şam Universitesi, 985H.; ve Talyani’de keçen, Chester Beatty’nin kopyası 3296 (8), Dublin, fol. 67a. )

Sufi hakikatde bir nevi sıddıkdir özelliklede zühd ve takvayla formalaşmiş bir sıddık

(Cilt 11,”At-Tawassuf” of “Majmu’a Fatawa Ibn Taymiyya al-Kubra,” Dar ar-Rahmah, Cairo)

“Bayazid al-Bistami [Büyük Nakşi şeyhi],
Seyh Abdul Qadir Ceylani,
Cüneyd bin Muhammed [taninmiş Sufi şeyhi]
Hasan el-Basri,
al Fudayl ibn al-Ayyad,
Ibrahim bin al-Adham [mehşur sufi],
Abi Sulayman ad-Darani,
Ma’ruf al-Karkhi [Mehşur Sufi],
Siri as-Saqati,
Şeyh Hammad,
Şeyh Abul Bayyan.

Bu Sufi Şeyhleri insanliğin liderləridirler.Onlar doğruya davet ediyor ve haramdan çekindiriyorlar”

(Məcmua el Fetava,cilt 10,sayfa 516, Ilm as-Suluk bölümü,kitab 775 sayfadir)

“Bu Şeyhler Peygamberler ve peygamberimizin(s.a.s) iziyle dosdoğru gidiyorlar ve dinde iyi örnekdirlər.Onlar Allah ve Resuluna(s.a.s) itaat etməkdədirler”

(Məcmua El Fetava cilt 11 sayfa 497)

“Biz Şeyhleri hacc zamani veya Kabeye giderken onlari kendimize örnek götürmeliyiz.Onlar Allah ve Resuluna(s.a.s) giden yolda en iyi örnekdirler”

(Mecmua el Fətava,cilt 11,səh 499)

“Büyük Sufi Şeyhi Beyazidi Bistaminin bu hikayesi mehşurdur.O,Allahi Keşf aleminde gördü ve ona sordu.Sana nasil geleyim?Allah cevab Verdi:kendini terk et ve bana gel ben kendimi yilanin derisini terketməsi gibi terkettim”

(Mecmua el Fetava,cilt 10,sayfa 510)

İbni Teymiyye Sufilər hakkinda “doğru olan budur ki,Onlar(sufiler) Allaha ibadette çok sey gösteriyorlar” diyor

(Məcmua el Fetava,cilt 11,sayfa 18)

İbni Teymiyyenin hayatini anlatan kitapta öldükten sonra kilinan 4 cenaze namazinin ardindan sufi kabiristanliğina gömüldüğu bildiriliyor (El ‘Ukûd-üd Duriye min Menâkib-i Ibn-i Teymiyye, sayfa 378)(sağdaki resim)

Sonuç olarak

Teymiyye haralari ile ortadadır ve ehl-i sünnet’e muhalif söz ve davranışları açıkdır.Sufi ve Kadiri olduğu senedlere dayanılarak açıkca ortadadır.Ancak ehl-i sünnet yolundan ayrılanın bir faziletinin olması mümkün deyildir.

İbni Teymiyye kendinin ve öğrencilerinin de bildirdiyi gibi, tabakat kitablarında yazıldığına göre HANBELİ mezhebinin tabakatta üçüncü dördüncü tabakatından bir alimdir.Tek başına sözü ne dinde ne de tasavvufda HÜCCET değildir.Ona reddiyye yazan ehl-i sünnet alimlerinin yazdığı gibi ehl-i sünnet yolundan ayrılmıştır.Bu sebepden ötürü HANBELİ mezhebinde dahi sözü hüccet olamaz.

ilmi araştırma edən İslam alimləri’nin İbni teymiyye’nin eserlerini kullanmasi normaldir ve izin vardır.Ancak İslam’ı İbni Teymiyyeden öğrenmek doğru deyildir.

Doğru yoldan çıkmış kişinin kitapları ile doğru yola ulaşilmaz …İçinə idrar karışmış su içilmez…

İktibas

- See more at: http://reddulmuhtar.com/index.php/5...kkinda-ki-beyanlari.html#sthash.nj7Bl84f.dpuf
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Eee "Selefiler" de zaten Abdülkadir Geylani'ye, Cüneyd-i Bağdadi'ye ve adı verilmiş olan diğer şeyhlere düşman değiller. Senin yaptığın Hz. İsa'ya(As) bakıp , bugün ona tabi olduğunu iddaa edenleri de onun gibi saymaya benziyor.Bugünküler nerede onlar nerede? Onların hepsi Kur'an ve Sünnet'e bağlı ve Zahid kimselerdi. Kerpiçten bir ev ile bir minder onlara Kafi idi.

Ne böyle bineklere bindiler:
4961_7.jpg

Ne böyle Mal biriktirdiler:
4961_5.jpg

Ne böyle evlerde yaşadılar:
1.jpg

Ne de Gösteriş yaptılar!:
138225419998007.jpg


Ne de resimlerle ifade edilemeyecek olan Bidatler, Hurafeler ürettiler. O yüzden bize Geçmişin gerçek Sufilerini gösterip bugünün Sahtekarlarını aklamaya çalışma. Yapabiliyorsan Sahih delillerle akla onları..!
 
S Çevrimdışı

Sofidadaş

fukara
Banned
Ey Alimlerin ve Cahilerin sahibi Rabbim.
Hani senin peygamberinide yalanlamışlardıya.
Tabiya elmanın tadını tatmayan bilmez ki. Senin dostluğunu tatmayanın hali gibi.
 
S Çevrimdışı

Sofidadaş

fukara
Banned
Fevzettin erol muhammed raşit erolun oğludur.
Manevi işaretle menzilden ayrıldı. Şuanda şehlik makamında.
Müridlerinden bazıları ;neden babanızdan şeyhlik size değil kardeşi abdulbaki erola verildi? diye.
Fevzettin erolda bu videoda Allahın böyle istediğini menzildeki abdulbaki (gavs) hazretlerine köle olsak az diyerek müritlerine edep derai veriyor.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Seyh uçmaz mürid seyhlerı uçurur dıye bır soz vardı ne kadar manidar....
Rasuallah tan başka yok yok
eyy ıman edenler buyuklerı ovmeyın gozunuzde buyutmeyın taklıt olarak alınacaksa rasulallah ve ashab bıze yeter..Otesi yok yok
Seyh mıs sıhmıs bılmem ne ımıs.
Rasulallah olmasa bunlar da olmazdı.
Yanı ınsanları o kadar yuceltıyorsunuz kı anlam verilemiyor bu işe.
Ovmeye ve ovulmeye tek layık ALLAH tır.İzinden yurumeye de tek layık Peygamberler ve rasulallah tır.
Devamında ashabdır.Cıkıpta hz ebubekırı omeri osmanı aliyi ve diğer ashabtan olanları konuşanı goremıyoruz nedense.

yok su böyle demıs yok bu böyle demıs
Yahu sahii rasulallah ne demıs peki ?
Bir yanlış var ve bu yanlış birçok insanı işi doğru yapsa bıle hatalarından dolayı ceza cekmesıne vesıle olacaktır. Putlar nasıl meydana cıktı ıyı bır araştırmak lazım.
Rasulallah bende sızın gıbı bır beşer ve kulum dedıgınde sız nerelerdesınız eyy ınsanlar.
İnsanlardan doğru olanları alın yanlışları terkedın ve uyarın
SElamun aleykum ve rahmetullahı ve berekatuhu
 
Son düzenleme:
y0lcu34 HARİCİSİ Çevrimdışı

y0lcu34 HARİCİSİ

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Tasavvufa değil günümüz tasavvufuna düşmanım. Sen sufilik, tasavvuf adı altında şirk amellerini ibadet diye anlatınca sana tabi mi olalım onu mu istiyorsun? Hakikatin ortaya çıkması için sıfatlardan, isimlerden kurtulup meselenin içine bakmak gerek. Yani şöyle ki; Abdulkadir Geylani (r.h) eğer günümüz tasavvuf ve sofi itikadına sahip ise sahih rivayetler ile bunu isbat et. Yok edemezsen/etmezsen sen taassubcu bir müşriksin. Kuran'dan, sünnetten, Ebu Hanife'den hiç birşeyden delil kabul etmezsiniz. Kuran ve sünnette delili olmayan soyut kavramlar ile dinde hak iddaa ediyorsunuz, ayıptır be! Allah'ın ve peygamberinin var olduğuna dair ayet var iman ediyoruz, senin sapık şeyhlerinin Allah'ın dostu ve dünyada tasarrufu olduğuna dair delilin ne? Bir tartışmada sonuca ulaşmak için iki tarafın sahih ilme itimadı olması gerek evvela, sufiler için iletişim ilham yoluyla olduğu için delilin bir önemi yok tabii. Allah sizi ıslah etsin, ıslahınız mümkün değilse muvahhidlerin eliyle yok etsin!
 
Üst Ana Sayfa Alt