Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Bir Kişi Allah'a ve Peygamberine İnandığını, Fakat Başka Bir Dine Bağlı Olduğunu Söylese Müslüman Olabilir mi?

I Çevrimdışı

Islam0891

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Es selamualeykum.. sorum şu şekilde.

Bir kardeş diyor ki, bir insan Allah'a ve Resulüne İman ettiğini söylese ama kendisini başka bir dine bağlı olduğunu söylediğinden dolayı şehadet getirmese bile o kişi müslümandır. Böyle bir açıklama doğru mudur? Birisi yezidi olduğunu söylese ama aynı anda Allah'a ve Resulüne inandığını söylese Müslüman mı oluyor?

Buna bağlı olarak bir sorumda şu:
Almanya'da doğup büyüdüm. Burda ki bir insanın görünüşüne bakarak, kâfir mi veya Müslüman mı oldugunu söylemek mümkün mü? Yoksa hiç kimse hakkında ağzından duymadan hüküm verilemeyeceği doğru mu?
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum selam tevhıdın anlamı bılınırse bu sorunun cevabı otomatıkmen ortaya cıkacaktır.
Bunun da anlamı YANLIZCA BİR OLAN ALLAH'A INDIRDIGI DIN OLAN İSLAMA VE GONDERDIGI ELCI OLAN PEYGAMBERE TASTAMAM UYMAKLA MUMKUNDUR.
gerısının cer ve copten BİR farkı yoktur.
Belkide cer cop bile onlardan daha sevimlidir.
İman yoksa maalesef atesten azaptan kacıs yoktur.
ALLAH KENDİSİNE ORTAK KOSANI SEVMEZ
 
R Çevrimdışı

Rakun

Üye
İslam-TR Üyesi
Bu nasıl bir cahilliktir, bu nasıl bir yobazlıktır.Birinci söylediğini ikincide yanlışlıyor bu kişi nasıl müslüman olur.Senle dalga geçmiş resmen.

Tıpkı Allah'a inanıyorum ama peygambere inanmıyorum diyen cahil, yobaz,gerici bir insandan farkı yok!...Allah ıslah etsin.


İkinci sorun ise yine saçma.Neyse.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Es selamualeykum.. sorum şu şekilde.

Bir kardeş diyor ki, bir insan Allah'a ve Resulüne İman ettiğini söylese ama kendisini başka bir dine bağlı olduğunu söylediğinden dolayı şehadet getirmese bile o kişi müslümandır. Böyle bir açıklama doğru mudur? Birisi yezidi olduğunu söylese ama aynı anda Allah'a ve Resulüne inandığını söylese Müslüman mı oluyor?

aleykumselam

böyle bir anlayış doğru değil ve müslüman da değildir ! içinde bulunduğu din her ne ise bundan beri olup söylemesi gerekir neden mi ?

Dinde zorlama yok. Hak batıldan tamamen ayrılmıştır. Kim “Tağutu“ inkar eder de Allah’a iman ederse, O muhakkak ki kopması mümkün olmayan en sağlam kulpa tutunmuştur.” ( Bakara 256 )

Bu ayet LA İLAHE İLLALLAH ‘ın bir manasıdır. LA İLAHE İLLALLAH cümlesi de bu ayetin bir tefsiridir. Dikkat edilirse ayeti kerimede Tağut’u inkar etmek Allah’a iman etmekten önce gelir. Hiç kimse İLLALLAH ibaresini LA İLAHE ibaresinin önüne geçiremez. Geçirdiği takdirde iman etmemiş olur.

Fakat putları , beşeri ideolojileri , şeytani kanunları inkar etmeden sadece İLLALLAH deyip ve bu ahval içinde ölse ehli iman değildir. Çünkü beşeri sistemlere, şeytani kanunlara ve putlara muhabbetle birlikte ALLAH’ a iman olmaz.
Kelime-i Tevhid bir bütündür. Bu bütün evveli LA İLAHE , ortası İLLALLAH, sonu ise MUHAMMEDUR RASULULLAH ‘ dır.
İman etmeye kalkışan bir kimse şayet Tevhid’in ilk bölümü LA İLAHE’ yi yani , şeytani kanunları, putları , ideolojileri , izm’leri inkar etmeyi arka plana , sonraya bıraksa bu kişinin iman iddiası, abdestsiz namaz kılp da namazdan sonra abdest almaya kalkışan kişinin durumuna benzer.

Kâfir bir kimse için önce küfürden tevbe edib sonra Allah’a iman etmesi gerekir “(Tefsir-i Kebir -Fahreddin Razi : 2/ 320 , İst / 1308 )

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır şöyle diyor :
“Mûmin ; Muvahhid olmak için, Allah’a imandan evvel kufre tevbe etmek şarttır ve bu tevbenin şartı da tağutları asla tanımamağa azmeylemektir. Bu suretle Kim Tağutu inkar edib de Allah’a iman ederse ayeti LÂ İLÂHE İLLALLAH kelime-i tevhidinin bir tefsiri demektir“ (Hak Dini Kur’an Dili (M.Hamdi Yazır: 2/ 871,İst/ 1971)


ayrıntılı bilgi için

https://www.islam-tr.org/konu/muvahhid-kitap.7215/#post-85505


Buna bağlı olarak bir sorumda şu:
Almanya'da doğup büyüdüm. Burda ki bir insanın görünüşüne bakarak, kâfir mi veya Müslüman mı oldugunu söylemek mümkün mü? Yoksa hiç kimse hakkında ağzından duymadan hüküm verilemeyeceği doğru mu?


Görünüşüne göre,giydiği elbiler nedeni ile tekfir eden alimlerimiz var

Bir müslüman “zünnar “ takınıp da Dar’ulharb’e ticaret için girse kafir olur. Çünkü o küfür libasını(elbisesini) onu yapmaya mecbur kılacak bir zaruretsiz giymiştir.
Bunun hiçbir fayda temin etmeyeceği malumdur. “Mülteka” da şöyle varid olmuştur:
Zünnarı taktığı, Hrıstiyanlara mahsus olan elbiseyi giydiği , mecusilerin serpuşunu giydiği zaman , bunları şaka yaparak giysin , ciddi olarak giysin kafir olur. ”Zahiriyye”de deniliyor ki ; kim ki mecusi serpuşunu başına koyarsa ve kendisine söylense de kalbin doğru ve temiz olması gerekir(sen kıyafete bakma) derse o kimse kafir olur. Çünkü o kimse şeriatın açık, seçik hükmünü iptal etmiştir.
(İmam-ı azam fıkh-ı ekber şerhi (şerh eden Allame Aliyyul Kari) ; ”Kafirlere Benzemek“ başlığı sayfa 477-478 Hisar yayınları)
 
Üst Ana Sayfa Alt