Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Bütün Partiler Tekfir Edilir mi?

عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Selamün aleyküm.
Bütün partiler tekfir edilir mi?
Sonuçta oy kullananlar da, kullanmayanlar da kendilerince Kuran'dan delil getiriyorlar.
Birde Allah Rasûl'ü (as) kureyza kuşatmasında: - İşiten ve Allah'ın emrine itaat edenler, ikindi namazını Benî Kurayza yurdunda kılsın!"a.g.e., 3:244-245; Tabakât, 2:74,- diyor.Sahabe bu hadisi farklı şekillerde yorumluyorlar. Bundan dolayı bir kısmı yolda kılar, bir kısmı da Kureyza yurdunda kılar. Allah Rasül'üne(a.s) bu olay ulaşınca iki grubu da kınamıyor. Nasıl oluyor da ihtilaflı konularda kendine Müslüman diyenler birbirini tekfir ediyor?
 
E Çevrimdışı

Elhamdulillah

Üye
İslam-TR Üyesi
vay be, pırıl pırıl hiç kullanılmamış bir beyin. uzun bir mesaj yazmıştım ama konu sahibinin diğer mesajlarına da baktım ve yazdıklarımın değmeyeceğini düşündüğüm için sildim.
 
F Çevrimdışı

Ferhatttt

Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşlar bu nasıl üslup ya.Birbirinize karşı ne kadar kibirli ve vurdumduymazsınız.Bu nasıl inaniyettir.Müslümansınız siz.Birbirinize nasıl ithamlar nasıl ironilerle cevap veriyorsunuz.Altını çiziyorum siz MÜSLÜMANSINIZ.Birbirinize karşı merhametli olmalısınız.Birbirinize karşı birbirinize küçük düşürücü birbirinizin kalbini kırıcı yollara başvurmamalısınız.Sonra diyorsunuz ki nedir bu ümmetin içindeki ihtilaf.Şuan biz iki kişiyi bir araya getiremiyoruz bu şekilde ümmeti biraz zor vahdet çatısı altında toplarız.

Şüphesiz ki, bir kavim kendi durumunu değiştirmedikçe Allah onların durumunu değiştirmez. Allah, bir kavme kötülük diledi mi, artık o geri çevrilemez. Onlar için Allah’tan başka hiçbir yardımcı da yoktur. (Rad Suresi 11.ayet)
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
vay be, pırıl pırıl hiç kullanılmamış bir beyin. uzun bir mesaj yazmıştım ama konu sahibinin diğer mesajlarına da baktım ve yazdıklarımın değmeyeceğini düşündüğüm için sildim.
Ben sana ne diyeyim!
Sen 'ümmetimin firavunu' dediği ebu cehilin kapısına onlarca defa giden Rasûlullah'ın(a.s) ahlakını anlamış olsaydın böyle bir cevap verebilir miydin? Allah bizi ıslah etsin.
 
Turab el kurdi Çevrimdışı

Turab el kurdi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün aleyküm.
Bütün partiler tekfir edilir mi?
Sonuçta oy kullananlar da, kullanmayanlar da kendilerince Kuran'dan delil getiriyorlar.
Birde Allah Rasûl'ü (as) kureyza kuşatmasında: - İşiten ve Allah'ın emrine itaat edenler, ikindi namazını Benî Kurayza yurdunda kılsın!"a.g.e., 3:244-245; Tabakât, 2:74,- diyor.Sahabe bu hadisi farklı şekillerde yorumluyorlar. Bundan dolayı bir kısmı yolda kılar, bir kısmı da Kureyza yurdunda kılar. Allah Rasül'üne(a.s) bu olay ulaşınca iki grubu da kınamıyor. Nasıl oluyor da ihtilaflı konularda kendine Müslüman diyenler birbirini tekfir ediyor?
bir kişinin Kur'an'dan veya sünnetten delil getirmesi o konuda ihtilaf olduğunu göstermez. Ehli sünnetten yüz çevirmiş kafir veya fasık bütün bid'at ehli Kur'an'dan veya sünnetten delil getirmiştir. Demokrasi'nin islam nezdindeki hükmünü öğrenmek istiyorsan, ebu muhammed el-makdisi'nin 'demokrasi bir dindir' risalesine bakabilirsin.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
bir kişinin Kur'an'dan veya sünnetten delil getirmesi o konuda ihtilaf olduğunu göstermez. Ehli sünnetten yüz çevirmiş kafir veya fasık bütün bid'at ehli Kur'an'dan veya sünnetten delil getirmiştir. Demokrasi'nin islam nezdindeki hükmünü öğrenmek istiyorsan, ebu muhammed el-makdisi'nin 'demokrasi bir dindir' risalesine bakabilirsin.
Demokrasinin bir din olduğuna,put olduğuna bende itikat ediyorum. Ama belki de bugün birileri bizi tekfir ediyor. Bu ihtilafta hangi tarafın hak olduğuna karar verecek olan Allah'tır.
 
Turab el kurdi Çevrimdışı

Turab el kurdi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır, önceki paragrafta yazdığım itikattan dolayı
Anladım. Fakat bir meselenin caiz olduğuna dair bir delil getirildiği zaman delil hem sahih hem de sarih olmalı. Demokratların, demokraside oy kullanma'nın caiz olduğuna dair getirdiği deliller sarih olmaması bir tarafa konuyla alakası bile yok. İlk mesajımda da söylediğim gibi bütün bid'at ehli delil getiriyor. Demokrasi ehlinin kendi bid'atine getirdiği deliller de bunlar gibidir, ulema tarafından kabul görmemiştir.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Ulema kabul görmedi diyorsun ya, ulemanın Allah katında bir bağlayıcılığı yok. Allah katında, parti aracılığıyla şeriat getirecem diyenlerin kabul görüp görmediğini biz bilemeyiz. Sadece dünyevî bağlayıcılığı olabilir bizim için.
 
Berkut Altay Çevrimdışı

Berkut Altay

رَفْرِفِي يَا رَايَةَ التَوْحِيدِ
İslam-TR Üyesi
 
Turab el kurdi Çevrimdışı

Turab el kurdi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ulema kabul görmedi diyorsun ya, ulemanın Allah katında bir bağlayıcılığı yok. Allah katında, parti aracılığıyla şeriat getirecem diyenlerin kabul görüp görmediğini biz bilemeyiz. Sadece dünyevî bağlayıcılığı olabilir bizim için.
"Ulema'nın Allah katında bir bağlayıcılığı yoktur" batıl bir sözdür. Ulema havasına göre konuşan adam değildir. Ulema delillerle konuşan kişidir. Delillerin doğru anlaşılması için ulemaya taabiyet gereklidir. Senin iddiana göre hareket edilirse bu dinin doğru bir şekilde kesinlikle mümkün olmaz. 'Kur'an mahluktur' diyen kişi de, 'kur'an eksiktir' diyen kişi de, 'kur'an tarihseldir, zamanımızın hükümleri için bir bağlayıcılığı yoktur' diyen kişi de haklı olabilir. Hatta 'isa Allah'ın oğludur' diyen ve Kur'an'dan delil getiren kişi de hak olabilir. Hakkın ne olduğuna iman ettikten sonra diğer görüşler batıldır. Çünkü Allah katında tek din vardır.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Birinin ulema dediğime bir başkası ulema demez. Belki de bel'am der.
İstediği kadar ulema içtihadı yapsın.- elinden gelen en iyisini yaptıktan sonra biiznillah sevap alır-Yapılan içtihadla Allah katında hak olan hükümde değişiklik olmaz.
 
Turab el kurdi Çevrimdışı

Turab el kurdi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Birinin ulema dediğime bir başkası ulema demez. Belki de bel'am der.
İstediği kadar ulema içtihadı yapsın.- elinden gelen en iyisini yaptıktan sonra biiznillah sevap alır-Yapılan içtihadla Allah katında hak olan hükümde değişiklik olmaz.
Peki senin alim gördüğün kimselerin sapkın gördüğü bir akide var mı? Yoksa senin gibi "onların da delilleri var. Kimin hak olduğunu Allah bilir." mi diyorlar.
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Peki senin alim gördüğün kimselerin sapkın gördüğü bir akide var mı? Yoksa senin gibi "onların da delilleri var. Kimin hak olduğunu Allah bilir." mi diyorlar.
Elbette vardır. Örneğin Hz. Ebu Bekir'in sahabe olduğu ayetle sabittir. Sahabe değildir diyen kafir olur. Fakat bu alimlerin sonradan ortaya çıkan meselelerde yaptıkları içtihadlar bağlayıcı olmuyor. İçtihadlar yüzünden de -naslara açıkça ters düşmedikçe- tekfir olmaz.
 
Turab el kurdi Çevrimdışı

Turab el kurdi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Elbette vardır. Örneğin Hz. Ebu Bekir'in sahabe olduğu ayetle sabittir. Sahabe değildir diyen kafir olur. Fakat bu alimlerin sonradan ortaya çıkan meselelerde yaptıkları içtihadlar bağlayıcı olmuyor. İçtihadlar yüzünden de -naslara açıkça ters düşmedikçe- tekfir olmaz.
Fakat sen az önce naslara açık düşer veya düşmez gibi bir tutum sergilemedin. (Kısaca) "Delili vardır, tekfir edilmez. Hak olabilir, en doğrusunu Allah bilir." dedin. Hz. Ebubekir sahabe değildir diyen birini duymadım daha önce. Varsa da ben bilmiyorum. İslam'da tek küfür olan mesele de bu değildir. kişi Şirk veya küfre girerse, işin ehli olan kişi, durumuna bakar engeller ortadan kalkmış ise tekfir eder.

İşin garip yanı, sen "hz. Ebubekir sahabe değildir." sözünü küfür görüyor ve delilinin olup olmadığına bakmadan sahibini tekfir ediyorsun fakat "demokrasi küfürdür, puttur." demene rağmen "demokrasi ehlinin delili var" diyerek tekfirden kaçınıyor hatta daha da ileri giderek "kimin hak olduğuna Allah karar verir." diyerek onların da hak yolda olabileceğini ima ediyorsun.
Fakat bu alimlerin sonradan ortaya çıkan meselelerde yaptıkları içtihadlar bağlayıcı olmuyor. İçtihadlar yüzünden de -naslara açıkça ters düşmedikçe- tekfir olmaz.
Bu sözler ile ilgili de 2 soru sormak istiyorum.

1 - sonradan çıkan meseleler küfür olamaz mı? Küfür olabilirse bu küfrün ehlinin tekfir olunmamasının önündeki şer'i engel nedir?

Örneğin ben şöyle bir söze şahit oldum:

Allah ayette yahudi ve hristiyanların yediklerinin bize helal olduğunu söylemiştir. Yahudi ve hristiyanların en çok yediği yiyecek de domuzdur. Dolayısıyla domuz helaldir.

Şimdi bu şahıs, bir görüş beyan etmiş ve delil getirmiştir (delili batıldır. Sözü de kendisini kafir yapar). Sen bu şahsı delili olmasına rağmen tekfir ediyor musun? Tekfir Ediyorsan neden delil getirmeyi tekfirin önündeki bir engel sayıyorsun. Tekfir etmiyorsan "nass'a apaçık bir şekilde ters düşen bir şey küfürdür." sözünü neden söylüyorsun?

2 - demokrasi ehlinin küfre girmesi hangi nasslara açıkça ters düşmüyor? Demokrasi ehlinin küfre düşmediğini düşünüyorsan neden demokrasiyi küfür görüyorsun? Nasslara göre apaçık bir şekilde ameli yapan kişi küfre girmiyor ise amelin kendisine neden küfür diyorsun? (sana göre) Sarih olmayan ayetlerle mi bir şeyin küfür olduğunu beyan ettin?
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
1-Ben demokrasi ehlinin müşrik olmadığını söylemedim. Sözümü ya yanlış anladın veya çarpıtıyorsun. Kendilerine İslâmî parti diyenlere sadece olmayabilir dedim.
2- Şianın Hz. Ebu Bekir'e olan tavrı ortadadır. Ben bunu sadece örnek olsun diye söyledim. Fakat sen işi tartışmaya döktün. Ben de sadece küfür ve şirk olan amel budur demedim. hz ebu Bekir'e kafir diyen be kadar delil getirsede onun sahabe olduğu ayetle sabittir. Sevr mağarası ile ilgili ayete bakabilirsin.
3-Sonradan ortaya çıkan meseleler de küfür olabilir. Fakat net naslara ters düşmedikçe tekfir olmaz. Kendilerine İslâmî parti diyenler de Hz. Yusuf'un ''kafir" kralın yanında bakan olmasını delil getiriyorlar. Kral kâfir değildi diyeceksen Neden Hz Yusuf kendisini zindanda ziyarete gelen hizmetçiye :
50. Hükümdar: "Onu bana getirin" dedi. Yusuf'a elçi gelince, "Efendine dön, kadınlar niçin ellerini kesmişlerdi bir sor; doğrusu Rabbim onların hilesini bilir" dedi.
Burada efendi kelimesi Kur'an'da Rabbeke(yani rabbine) olarak geçmektedir. Bu da kafir devlette yönetici olunabileceğine delildir.
4- Domuz etinin normal şartlarda haram olduğu naslarla sabittir. Yahudilerde de Hristiyanlarda da itikad olarak domuz eti yemezler."Domuz çatal ve yarık tırnaklıdır, ama geviş getirmez. Sizin için kirli sayılır. Bu hayvanların etini yemeyecek, leşine dokunmayacaksınız, sizin için kirlidir. (Levililer 11:1-8)" Bir de bugünkü Hıristiyanlarla, Kuran'da bahsedilen Hristiyanlar aynı mıdır? Bugünkü hristiyanların en azından kısmi olarak laik oldukları ortadadır. Araştırabilirsin.
 
Üst Ana Sayfa Alt