Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Cinsel İlişki Sırasında Örtünmenin Hükmü ?

K Çevrimdışı

Karadenizli

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
AsSalamu Aleykum ve RahmetULLAHi ve Berakatuhu dostlar.

2 sorum olacak InshaALLAH.

1incisi : Cinsel iliskide ortu veya battaniye farz midir veya uryan bir sekilde caiz midir ?

2incisi de , genellikle takke takan birisi o esnada yine takke takmasi uygun mudur veya baska bi deyisle cikarirsa Sünnete muhalif bi hareket yapmis olur mu ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Cinsel ilişki için farz olan örtünme odanın kapalı olmasıdır. Edeb gereği olan ise yataktaki bir çarşafla ne kadar olabiliyorsa o kadar olan örtünmedir. Tamamen sınırsız ve kuralsız olmamak şeklinde de düşünebiliriz. Bu örtünmenin yokluğu ya da bir anlık düşmesi haram değildir. Bilhassa belden aşağısının örtülü olması yeterlidir.

Eşler arasında çıplaklığın ve cinsel organlara bakmanın câiz (helâl) olduğu hadislerle sabit bir gerçektir.

Eşler Arasında Örtüsüz Çıplaklığa ve Bakmaya Ruhsat Veren Hadisler :


Ebû Behz (r.anh) babasından rivayet ediyor:

Allah'ın Rasûlu'ne (s.a.v.) sordum: "Ey Allah'ın Peygamber'i! Hangi organlarımızı örtelim, hangilerini örtmeyelim?"
-
(Vücûdunun göbekten diz kapaklarına kadar olan bölümünü teşkil eden) avret yerini eşinden ve câriyenden başka herkesten koru.
-
Ya Rasûlallah! Topluluk bir arada erkek erkeğe bulunduğu zaman da avret yerimizi örtelim mi?
- Hiçbir kişinin avret yerini görmemesini sağlayabiliyorsan hiç durma sağla.
- Peki, Ey Allah'ın Rasûlu! Birimiz yalnız kaldığı zaman da avret yerini örtmeli mi?
- Allah insanlardan daha çok kendisinden utanılmaya lâyık olandır".
(Tirmizî, K. Edeb B. 39, Hn. 2794; İbn Mâce, Nikah: 27)



2800- İbn Ömer (r.anh)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
Çıplak durmaktan sakınınız. Çünkü sizden ayrılmayan ancak abdest bozarken ve hanımınızla cinsel ilişki yaparken ayrılan melekler vardır, onlardan haya edip onlara karşı saygılı olunuz.”
(Buhârî, Menakıb: 17; Muslim, Fezail: 27
ž Tirmizî: Bu hadis garibtir. Sadece bu şekilde bilmekteyiz.
Ebû Muhayyat’ın ismi Yahya b. Ya’la’dır)

Açıkça anlaşılacağı üzere bu hadis, kişinin cinsel organını zevcesinden koruması gerekmediğini, fakat bu hususta Allah'a karşı utançlı olunmasının faziletini beyan etmektedir.
Allah'ın Rasûlu bir sahâbiye hitaben şöyle buyurdu:
"Allah eşini sana, seni de eşine örtü kıldı. Eşlerim benim avret yerimi görürler, ben de onlardan görürüm."
(Taberânî, M.K. Ummal 6/414; Feyzu'l-Kadîr, 2/224.Hadis murseldir. İlk cümlesi Bakara Sûresi'nin 187. âyetinde geçmektedir.

Allah'ın Rasûlu'nun "... Ben de onlardan görürüm" şeklinde beyanda bulunması, nefse maledici bir metodla bakmanın câiz olduğunu açıklamak içindir. Fiili tercihi ve tavsiyesini açıklamak için değildir. Bu ve bu gibi hadîslerin değerlendirilmesinde, Allah'ın Rasûlu'nun melekîlik içinde değil beşerîlik içinde ve her seviyede insana örnek olmakla vazifeli bir peygamber olduğu gerçeğini hatırda bulundurmalıyız.)

77.... Âişe (r.anha)dan, şöyle demiştir; "Ben ve Rasûlullah (s.a.v.) cunub iken aynı kaptan guslederdik"
(Muslim, hayz, 43, 46; Ahmed b. Hanbel, VI, 210; Ebu Davud, Temizlik, 39)


Bu hadisler de eşler arasında çıplaklığın ve cinsel organlara bakmanın helâl olduğunu açıklamaktadır.
Eşler arasında, örtüsüz çıplaklığın caiz olduğunu gösteren bir diğer hadis de Aişe validemizin, Peygamber'in yanında vahiy meleği Cibril'in kendisine yaklaşamayacağı şekilde soyunuk olarak yatmasıdır. Peygamberimiz, bulunduğu odaya Cibril'in girmemesinin sebebini Âişe'ye (r.anha) şöyle açıklamıştır:
"Sen soyunuk bir halde iken, yanına gelecek değildi ya."
(Davudoğlu, MuslimTer. ve Şerhi 5/252)




Cinsel İlişkide Örtüsüz Çıplaklıktan Sakındıran Hadisler:

Üstte de gördüğümüz hadislerden anladığımız üzere, cinsel ilişki sırasında eşlerin örtüsüz olması helâldir. Ancak olgun iman, Allah'a ve meleklere karşı utanmayı gerekli kıldığı gibi örtünmeyi de güzel kılmaktadır.

Örtünmeyi öğütleyen hadislerinde Allah'ın Rasûlu şöyle buyurmaktadır:
"Biriniz eşiyle cinsî munâsebette bulunduğu zaman, eşi ile kendisinin arkasına bir örtü alsın.
Eşler, iki vahşi eşek gibi örtüden (büsbütün) arınmasınlar."
(İbn'i Mâce, Hadis no: 1921; M. K Ummal, 6/415)


Rasulullah (s.a.v.) bir diğer hadislerinde de şöyle buyurmaktadır:
"Biriniz eşi ile ilişkide bulunduğu zaman örtünsün. Üzerine örtü almadığı zaman melekler utanarak çıkarlar, Şeytanlar da hazır olurlar. Şeytanlar hazırken yapılan ilişkiden doğacak çocuk üzerinde ise Şeytanların ortaklığı olur."
(Taberanî, M.K. Ummal, 6/414, 4/293
Bu ve bir önceki hadis, hadis sıhhati açısından zayıftır. Haramlığa delil olmaz. Kaldı ki kullanılan uslûb haramlığı belirtmek için değil, sakınmayı öğütlemek içindir. İstisnaî de olsa Peygamberimiz'de örneklenen örtüsüz çıplaklığa ait açık ve kesin bir örneğin görülmemesi, sakınmanın sünnete uygunluğunu kanıtlamaktadır.)


Eşin Cinsel Organına Bakmadan Sakındıran Hadisler:


Allah'ın Rasûlu'nun eşlerinden saygı değer annemiz Âişe (r.anha) şöyle anlatıyor:
"Ben Allah'ın Rasûlu'nun cinsel organına bakmadım; (onu) görmedim. (O da benden görmedi)".
(İbn'i Mâce, K. Nikâh, B. 28, Hadis no: 1922; Kurtûbî, 12/232)


Bu rivayet üzerinde hüküm bina edilebilir güvenilirlikte olmamakla beraber, bazı İslâm bilginleri, Âişe'nin (r.anha) bu duyurusuna dayanarak, cinsel organlara bakmamanın daha fazîletli bir davranış olacağını dile getirmişlerdir.

Âişe'nin (r.anha) bu açıklamasını ahlâkî yüceliğin gerektirdiği tavsiye olunur bir davranış olarak değerlendirmekte zarûret de vardır. Çünkü Âişe'nin bu duyurusunu, rivayet ettiği diğer hadislerle birleştirdiğimizde, şu şekilde yorumlamak zorunlu olmaktadır:


"Ben özel olarak bakmadım. Hissedilebilecek şekilde özel olarak bana bakılmadı."

Yüce Peygamberimizin eşlerinden Âişe (r.anha) annemiz anlatıyor.
"(İkimiz de cunub iken) Ben ve Allah'ın Rasûlu bir kabtan yıkanırdık. Ellerimiz o kabın içine girip çıkıyordu. O, benden evvel davranır, ben de (kendisine) bana da bırak, bana da bırak, derdim."
(Muslim K. Hayz B. 10, Muslim Ter. ve Şerhî 2/1035)



Allah'ın Rasûlu (s.a.v.), cinsel organlara bakılmamasını öğütleyen bir diğer hadislerinde şöyle buyurur:
"Sizden biriniz eşi veya câriyesiyle cinsî munâsebette bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın..."
(Feyzu'l-Kadîr 1/326)


Bakılmaması tavsiyesi, hem erkek için hem de kadın için geçerlidir.
Bu hadîsi sıhhati bakımından eleştiren hadisçiler varsa da peygamberî emrin tavsiye niteliğinde olduğuna aykırı görüş beyan eden yoktur.



Niçin Yasaklanmadı da, Kaçınılması Öğütlendi?


Kesin olarak yasaklanmamakla beraber cinsel organlara bakmamanın öğütlenmesi son derece anlamlıdır.
Cinsel ilişki helâl iken bakmak haram kılınamazdı. Çünkü korunmak son derece güçtür. Kaçınılması öğütlenmeliydi. Çünkü yıllar boyu devam edecek cinsel hayatın çekiciliği ve uzun yıllar sürdürebilmesi için eşler arasında korunulacak bazı sınırların, utanılacak bazı davranışların bulunmasında zarûret vardır. Kaldı ki yaratılışlarındaki hayâ duygusu yozlaştırıcı kültürlerin tahrîbatına uğramamış insanlarda, özellikle kadınlarda utanma duygusu, varlığın bir parçasıdır.
Sürekli arzulanır olabilmesi için husûsiyle kadının -kocasına karşı da olsa- utanma örtüsüne bürülü olması lâzımdır. Ne var ki bu örtü tül olmalı, kadınlık görevlerini yapmaya engel çul olmamalıdır.
Burada bir husûsa daha değinmekde yarar vardır.
Eşlerin vucût yapısı ve bedenlerin temasına yatkın sevişme tarzı bakmayı da gerekli kılmamaktadır. Böyle olmakla beraber cinsel duyguları artırarak şehveti geliştirecekse bakılmasının uygun olacağını ileri süren İslâm âlimlerinin mevcût olduğunu da hatırlatabiliriz.
(İbnu Arabî, Ahkâmû'l-Kur'ân, 3/1357)
 
Üst Ana Sayfa Alt