Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Çocuk, Kadının Üstün Gelen Menisine Benzemesi Hadisini Nasıl Anlamalıyız?

ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum kardesler, bu hadisin tibbi aciklamasini yapabilen bir kardesimiz varmi, hadisi nasil anlamamiz gerektigini tam cözemedim. Kadinindaki kromozomlar Kadinin menisinde olmadigi biliniyor tibbda.
Bunu nasil anlamaliyiz? vesselam

Hamd, yalnızca Allah'adır.

"Bir kimse (cimâyı) düşündükten sonra kendisinden meni gelirse veya ihtilam olursa (rüyâlanırsa), orucu bozulmaz. Fakat cünüplükten arınmak için boy abdetsi alması gerekir.

Nitekim Ümmü Süleym -Allah ondan râzı olsun-, Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-'e şöyle sormuştu:

يَا رَسُولَ اللهِ! إِنَّ اللهَ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْـحَقِّ، فَهَلْ عَلَى الْـمَرْأَةِ مِنْ غُسْلٍ إِذَا احْتَلَمَتْ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: نَعَمْ إِذَا رَأَتِ الْـمَـاءَ. فَقَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ: يَا رَسُولَ اللهِ! وَتَـحْتَلِمُ الْـمَرْأَةُ؟ فَقَالَ:تَرِبَتْ يَدَاكِ! فَبِمَ يُشْبِهُهَا وَلَدُهَا. [رواه البخاري ومسلم]

- Ey Allah'ın elçisi! Şüphesiz ki Allah, hakkın söylenmesinde hayâ edilmesini emretmez (hakkın zikredilmesinden çekinmez). Kadın, ihtilam olursa (erkeğin rüyâsında gördüğü şeyi görürse), kendisine boy abdesti gerekir mi? diye sordu.

Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

-Evet, kadın (uyandıktan sonra elbisesinde) suyu (menîyi) görürse...

Ümmü Seleme:

- Ey Allah'ın elçisi! Kadın hiç ihtilam olur mu? diye sordu.

Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

- Allah iyiliğini versin (Ümmü Seleme!) Peki çocuğun annesine benzemesinin nedeni nedir (çocuk niçin annesine benzer) ?"(Buhârî; hadis no: 130. Müslim; hadis no: 236).

Erkeğin hükmü de böyledir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bize İbni Ebî Zâide, babasından, o da Mus'ab b. Şeybe'den, o da musâfî' b. Abdillâh (Ebu Tevbe Rabi' b. Nâfİ el-Halebı: Tarsus'ta yaşamıştır. Sahihayn râvîlerindendir)'dan o da Urvetu'bnu Zubeyr'den, o da Aişe'den naklen haber verdi dediler.
حَدَّثَنَا عَبَّاسُ بْنُ الْوَلِيدِ حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ حَدَّثَنَا سَعِيدٌ عَنْ قَتَادَةَ أَنَّ أَنَسَ بْنَ مَالِكٍ حَدَّثَهُمْ أَنَّ أُمَّ سُلَيْمٍ حَدَّثَتْ أَنَّهَا سَأَلَتْ نَبِىَّ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم عَنِ الْمَرْأَةِ تَرَى فِى مَنَامِهَا مَا يَرَى الرَّجُلُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم « إِذَا رَأَتْ ذَلِكِ الْمَرْأَةُ فَلْتَغْتَسِلْ » .
فَقَالَتْ أُمُّ سُلَيْمٍ وَاسْتَحْيَيْتُ مِنْ ذَلِكَ قَالَتْ وَهَلْ يَكُونُ هَذَا فَقَالَ نَبِىُّ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم
نَعَمْ فَمِنْ أَيْنَ يَكُونُ الشَّبَهُ إِنَّ مَاءَ الرَّجُلِ غَلِيظٌ أَبْيَضُ وَمَاءَ الْمَرْأَةِ رَقِيقٌ أَصْفَرُ فَمِنْ أَيِّهِمَا عَلاَ أَوْ سَبَقَ يَكُونُ مِنْهُ الشَّبَهُ

Âişe şöyle demiş: — «Bir Hanım Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e Kadın ihtilâm olurda suyu görürse yıkanacak mı? diye sordu.
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): — «Evet» cevabını verdi.
Âişe, kadına: «Allah hayrını versin. Kahrolası!» dedi.
Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): — «Bırak onu. Benzerlik bundan başka bir sebebden mi olur? Kadının suyu erkeğin suyuna gâlib gelince çocuk dayılarına benzer; erkeğin suyu kadınınkine gâlib gelirse çocuk amcalarına benzer.» buyurdular.
(Muslim, Hayz, Bab 7, Hadis no 33)

Bu hadisi Buhâri «Kitabu't-Tahâre», «Kitabu'l Edeb» ve «Halk-ı Adem» de Ebû Dâvûd, Tirmîzî, Nesâî ve İbni Mâce «Kitabu't- Tahâre»de muhtelif râvîlerden tahrîc etmişlerdir.

Hadîsin muhtelif rivayetlerinden anlaşılıyor ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e Suali soran kadın Ummu Suleym'dir. Muslim'in Abbâs b. Velid'den tahriç ettiği 30 numaralı hadiste: «Ummu Suleym ben bundan utandım (ama yine de) Bu olur mu diye sordum dedi.» buyuruluyor. Hafız Ebû Ali el-Gassânî bunun yerine bâzı nushalarda Ummu Seleme zikredildiğini söylemişse de Kaadî Iyâd: «Doğrusu Ummu Suleym'dir. Çünkü bu hadiste suali soran Ummu Suleym, ona itiraz eden Ummu Seleme'dir. Önceki hadiste ise itirazı yapan Aişe (Radiyalîahû anha)'dır. Âişe ile Ummu Seleme'nin hep birden itiraz etmiş olmaları da muhtemeldir» diyor.

Ummu Suleym (Radiyalîahû anha) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e uyku esnasında kadının ihtilâm olmasının hükmünü sormuştur. Kadınların bu meseleyi erkeklere açması âdeten ayıb ve utanılacak bir şey sayıldığı için Ummu Suleym suâlini kendine hâss bir nezâketle kapalı bir şekilde sorduğu halde Aişe ve Ummu Seleme (Radiyalîahû Anhuma) dayanamayıp itiraz etmişlerdir. Âişe'nin: «Ya Ummu Suleym kadınları kepaze ettin» diyerek onların dâima sakladıkları utanılacak bir sıfatlarını söylediğinden dolayı Ummu Suleym'i muâhaze etmiştir. Çünkü kadınlardan menî gelmesi onların erkeklere karşı fazla şehvetli olduklarına delâlet eder.


Hadisin bir rivayetinde Ummu Seleym sualine başlarken: «Şubhesiz ki Allah hakkı beyân buyurmaktan haya etmez» demiştir. Bu söz bir iktibastır. Çünkü âyet-i kerîmedir. Allah'ın hakkı beyandan haya etmemesi, onu beyandan çekinmemesi manasınadır. Çünkü hayanın asıl mânâsı ayıplanmak veya zemmedilmek korkusu ile insana arız olan kırıklık ve değişmedir. Biz buna utanma deriz. Utanmanın hakikati Allah Teâlâ hazretleri hakkında mustahildir. Binaenaleyh bu söz burada bir istiâre-i tebaiyye kabîlindendir.

Ummu Suleym'in sorduğu suali Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e Havle binti Hakîm, Sehle binti Suheyl ve daha başka kadınlarda sormuşlardır.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in cevaben «Evet! Ya benzerlik nereden geliyor?» sözünün mânâsı:
Çocuk erkekle kadının menilerinin karışmasından meydana gelir. Bunların hangisi galebe çalarsa çocuk ona benzer demektir. Bu sözü muteakib: «Erkeğin suyu (menisi) koyu beyazdır; kadında ise sıvı ve sarı» buyurmuştur.

Bu îzâhât meninin sıfatı hakkında büyük bir kaide olmuştur. Sağlam oîan erkek ve kadınların ekseriyetle menilerinin sıfatı budur. Ulemânın beyânına göre erkek menisinin üç hassası vardır.

1- Yaş olduğu zaman kokusu hamur kokusuna; kuru olduğu zaman ise yumurta kokusuna çaldırır.
2- Atıla atıla gelir.
3- Dışarıya lezzetle çıkar; çıktıktan sonra da bir gevşeklik arız olur.

Ekseri ulemâya göre bu üç sıfatta erkekle kadın menileri arasında fark yoktur. Mezkûr sıfatların bir tanesi meniyi isbat için kâfidir. Bu sıfatlardan hiç biri bulunmazsa çıkan suya meni hükmü verilmez.



Hadisi Şerif Şu Hükümleri İhtiva Eder:
1- Dînî bir meseleyi âdeten utanılacak husûsâta ait olsa bile sormak îcâb eder. Çünkü hakikatta böyle bir mesele karşısında utanmak haya sayılmaz. Hayadan ancak hayır doğar. Bu gibi yerlerde utanarak sormaktan çekinmek ise hayır değil şer doğurur. Unutulmamalıdır ki Aişe (Radiyallahu anhâ) «Ensârın kadınları ne iyi kadınlardır. Utanmak dinde fakîh olmalarına engel teşkil etmedi.» demiştir.
2- Erkek ve kadının meniyi gördüğü zaman yıkanmaları farzdır. Çünkü Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in bir kişiye verdiği hüküm umûma şâmildir. Meğerki; o hükmün husûsi olduğunu bildiren bir delil buluna.
3- Kadının da erkek gibi menîsi vardır.
4- Hadîs-i Şerif kıyasın subûtuna delildir. Zira uyku esnasında ihtilâm olan kadına ayni hal başına gelen erkeğin hükmü verilmiştir ki bu nâzîri nazire kıyastan başka bir şey değildir.
 
ozan27k Çevrimdışı

ozan27k

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Öncelikle Allah razi olsun aciklamaniz icin. Benim anlamadigim konu, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): Cocuk olusundan haric mi anlatmis oluyor kadinin suyunu yoksa kadinin o suyunun bir parcasindanda cocugun yaratildiginimi? (benzemesi vs)

Kadindaki Cocuk olmaya vesile olan "meni" yumurtalikta, yani erkegin spermi kadinin yumurtaligiyla birlesior. Ama Eger Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) atilan suyun bununla bir iliskisi var babinda söylüyorsa ozaman Kadindan Meni (yani ihtilam/orgazm) olmayinca Meni eksik kalmis oluyor ve cocuk herzaman Amcalara benzemis oluyor. Yani kadindan cikan Su ozaman Zigotun bir parcasi oluyor oysaki biz bu parcayi yumuralikta biliyoruz ve kadindan cikan suyun bebegin cinsiyetine degisimine vs bir etken yapmadigini biliyoruz. Burda bir mecaz kast edilmis olabilirmi?

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kadininda Menisinin oldugunu vurgulamak istedigi icin, Yumurtaliktaki (spermi bekleyen parcayi) ona benzetmis olmus olabilr mi? Yani Cocugun olusumunda Kadinda rol oynuyor, ama bu o Ic camasira akan sudan bagimsiz sekilde. Tevil yapilmasinin taraftari degilim ama Hadisi anlamakta zorlaniyorum. Muhakkak bir aciklamasi olacagini düsünüyorum.
 
C Çevrimdışı

cansuxx

Üye
İslam-TR Üyesi
Öncelikle Allah razi olsun aciklamaniz icin. Benim anlamadigim konu, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): Cocuk olusundan haric mi anlatmis oluyor kadinin suyunu yoksa kadinin o suyunun bir parcasindanda cocugun yaratildiginimi? (benzemesi vs)

Kadindaki Cocuk olmaya vesile olan "meni" yumurtalikta, yani erkegin spermi kadinin yumurtaligiyla birlesior. Ama Eger Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) atilan suyun bununla bir iliskisi var babinda söylüyorsa ozaman Kadindan Meni (yani ihtilam/orgazm) olmayinca Meni eksik kalmis oluyor ve cocuk herzaman Amcalara benzemis oluyor. Yani kadindan cikan Su ozaman Zigotun bir parcasi oluyor oysaki biz bu parcayi yumuralikta biliyoruz ve kadindan cikan suyun bebegin cinsiyetine degisimine vs bir etken yapmadigini biliyoruz. Burda bir mecaz kast edilmis olabilirmi?

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kadininda Menisinin oldugunu vurgulamak istedigi icin, Yumurtaliktaki (spermi bekleyen parcayi) ona benzetmis olmus olabilr mi? Yani Cocugun olusumunda Kadinda rol oynuyor, ama bu o Ic camasira akan sudan bagimsiz sekilde. Tevil yapilmasinin taraftari degilim ama Hadisi anlamakta zorlaniyorum. Muhakkak bir aciklamasi olacagini düsünüyorum.
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Öncelikle Allah razi olsun aciklamaniz icin. Benim anlamadigim konu, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): Cocuk olusundan haric mi anlatmis oluyor kadinin suyunu yoksa kadinin o suyunun bir parcasindanda cocugun yaratildiginimi? (benzemesi vs)

Kadindaki Cocuk olmaya vesile olan "meni" yumurtalikta, yani erkegin spermi kadinin yumurtaligiyla birlesior. Ama Eger Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) atilan suyun bununla bir iliskisi var babinda söylüyorsa ozaman Kadindan Meni (yani ihtilam/orgazm) olmayinca Meni eksik kalmis oluyor ve cocuk herzaman Amcalara benzemis oluyor. Yani kadindan cikan Su ozaman Zigotun bir parcasi oluyor oysaki biz bu parcayi yumuralikta biliyoruz ve kadindan cikan suyun bebegin cinsiyetine degisimine vs bir etken yapmadigini biliyoruz. Burda bir mecaz kast edilmis olabilirmi?

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) kadininda Menisinin oldugunu vurgulamak istedigi icin, Yumurtaliktaki (spermi bekleyen parcayi) ona benzetmis olmus olabilr mi? Yani Cocugun olusumunda Kadinda rol oynuyor, ama bu o Ic camasira akan sudan bagimsiz sekilde. Tevil yapilmasinin taraftari degilim ama Hadisi anlamakta zorlaniyorum. Muhakkak bir aciklamasi olacagini düsünüyorum.
Âişe şöyle demiş: — «Bir Hanım Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e Kadın ihtilâm olurda suyu görürse yıkanacak mı? diye sordu.
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): — «Evet» cevabını verdi.
Âişe, kadına: «Allah hayrını versin. Kahrolası!» dedi.
Bunun üzerine Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): — «Bırak onu. Benzerlik bundan başka bir sebebden mi olur? Kadının suyu erkeğin suyuna gâlib gelince çocuk dayılarına benzer; erkeğin suyu kadınınkine gâlib gelirse çocuk amcalarına benzer.» buyurdular.
(Muslim, Hayz, Bab 7, Hadis no 33)

Yukarıdaki hadisi şerif günümüzde elde edilen bulgularla desteklenmektedir.
Hadiste dikkat ettiyseniz bebeğin cinsiyetine vurgu yapılmıyor, aksine karakteristik benzerliğe atıf yapılıyor.. yani başka bir ifadeyle kimin genleri baskın gelirse bebek o tarafa benzer diyor. Günümüzdede böyledir, tür içi çeşitlilikte bununla sağlanır. özetle hadisi şerifte benzetme yoluyla baskın ve çekinik genlere vurgu yapılıyor Allahu alem..
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt