Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Cunubun, Muşriğin Mescidlere Girmesi Caiz mi?

K Çevrimdışı

Karadenizli

Üye
İslam-TR Üyesi
AsSalamu Aleykum dostlar,

benim kuzenim olan kisi kafir oldugunu söylemiyo fakat, haramlari gonul rahatligiyla isliyor hic de pisman oldugunu soylemeden. hatta kendine göre günah degildir diyor. simdi ben bu kisiyi Camii de bi konferansa goturmek istiyorum , ama gelse muhtemelen cunup gelecek , git guslet desem de hiç gelmez muhtemelen bu sefer. Caiz midir ben bu kisiyi o sekil Camii ye gotursem?

ALLAH Razi Olsun
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

Kafirin, muşriğin mescide girme meselesi :

Kafirlerin Camiye Girmesi;

İmam Ebu Hanife'ye göre kafirin bütün mescidlere girmesinin caiz olduğunu söylemiştir. (Fetâvâ el-Hindiyye, V, 246; Ayni, el-Binaye, IX, 372)

İmam Malik'e göre; Kafirin mescide girmesi Müslümanlar ona izin vermiş olsa dahi engellenir. Zaruri bir işi dolayısıyla (davaların mescidlerde görüldüğü yerlerde, hakimin huzuruna çıkabilmek gibi ihtiyaç hissedilen hallerde) girmesi ise istisnadır. (Ebubekir Ahmed b. Ali el-Cessas, Ahkâmu’l-Kur’an, Beyrut, t.y., III, 114)

Şafiilere göre kafir kimse, Mescidi Haram ile Mekke'nin haram hudutları dışında mescide girebilir, orada geceyi geçirebilir. İsterse cunub olsun. Şu kadar var ki, girişi Müslümanların izniyle olmalıdır.

Kafirlerin Harame Girmesi;

Cumhura göre kafirlerin Kâbeden geçmesi caizdir. Fakat kafirlerin harame yerleşmesi caiz değildir. Malikilere göre kafirin hareme girmesi ve haremden geçmesi caiz değildir. Girmesi halinde buna engel olunur.

(Prof. Dr. Vehbe Zuhayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi)

Sakîf Heyeti, Mekke Fethi’nden sonra Allah Rasulu’ne geldiklerinde Rasulullah (s.a.v.) onları mescidde ağırlamış, sahabenin “onlar necis bir topluluktur.” ifadesine karşı ise, necis olmalarının mescide girmelerine mani olmayacağını belirtmiştir.
Bu da göstermektedir ki küfürden kaynaklanan necaset, kafirin mescide girmesine engel teşkil etmez.
(Ebubekir Ahmed b. Ali el-Cessas, Ahkâmu’l-Kur’an, Beyrut, t.y., III, 114)
Nitekim Hudeybiye Andlaşması’nı yenilemek üzere Medine’ye gelen Ebu Sufyan mescide girmiştir.

(İbn Nuceym, el-Eşbah ve’n-Nezair, ; Cassas, Ahkamu’l-Kur’an, Vehbe Zuhayli, el-Fikhu’l-İslami ve Edilletuhu, IX, 2689)
Şafii ve Hanbeli fakihlere göre de Mescid-i Haram haricindeki mescidlere ihtiyaç duyulduğunda müslümanların izniyle girebilirler. Çünkü ayet Mecid-i Haram’la alakalıdır. Eşyada asıl olan mubahlıktır. Ayrıca Taif Halkı müslüman olmadan önce Medine’ye geldiklerinde Allah Rasulu onları Mescid’de ağırlamıştır. (Vehbe Zuhayli, el-Fikhu’l-İslami ve Edilletuhu, IX, 2690)
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt