Ömer Hattab ; Bizim bu konuda ne dediğimizin bir hukmu yok ki delil soruyorsun. Demene göre Kadın kocasına kafir diyor. Böyle bir durumda zaten nikah durmaz. Murtedle nikah olmaz der ehli sunnet.
Ha ne zamanki kadın bize, 'oy kullananların hükmü nedir" diye sorarsa o zaman devam ederiz.
***
Oy kullanmak Küfürdür.
Oy kullanan küfür işlemiştir.
Her oy kullanan kayıtsız şartsız ebedi cehennemlik olmayabilir.
Tüm yukarıdaki durumlar göz önünde bulundurarak oy kullananların tekfire (mani) engelleri olup olmadığı araştırılır. Neden oy kullandığı, tevili, cehli, ikrahı, cebri vb. durumları incelenir, sorulur. Tabi bu yargılama işi yoldan geçenin yapacağı iş değildir. Yargılama sonucunda kişi ;
1- Durumuna göre tekfir de edilir
2- Kişi tebliğ üzere tevbe eder ve demokratik seçimlerden berii olur
3- Kişiye tebliğ yapılmasına rağmen, tebliğ edenin İslam'da otorite, kabul edilen, itibar edilen bir kişi ya da makam olmamasından vs. bahanelerle; Kişi çeşitli zan ve düşüncelerle (İslama hizmet ediyorum, ehve-i şer, muslumanlar gelsin, vs. vs.) küfür işlemeye devam eder.
Bu durumda kimi alimlere (Seyyid Kutub) göre kafirdir; fakat devamdaki açıklanacak şekilde, fiili tekfir ettiği halde çeşitli sebeblerden dolayı faaili tekfir etmekten sakınanlar tarafından tekfir edilmezler.
Kimi alimlere göre de Allah c.c. katında tekfire engel durumu olabilme ihtimallerinin olması ihtimaline karşı umumi tekfir (Oy kullanmak küfürdür) edilir fakat , muayyen tekfirden (Her oy kullanan kayıtsız şartsız ebedi cehennemlik kafirdir) sakınılır.
(Bu sakınma kendi imanımızın tehlikeye -çok düşük de olsa tekfirin dönme ihtimali- atılmaması içindir. Yoksa fiilin küfür olduğunda şubhe yoktur.)
Bu konular 'İlmi Munazalar' bölümünde detaylı şekilde açıklanmıştır.