Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Dinimizde Burun ve Kulak Kesmek Caiz midir, Şeriata Uygun mudur?

S Çevrimdışı

SaYFuLLaH

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
esselamun aleykum kardeslerim, ben bu foruma yeni katiliyorum ve size bir sorum olacak, bugün alman internet sitesinde okudum, Taliban komutani, bir kiz kocasinin evinden kacti diye kocasina burnunu ve kulaklarini kesmeye izin vermis, bu benim biraz kafami karistirdi, sünnette burun ve kulak kesmek var midir? Eger yoksa kocasindan kacan kadinlara seriata göre hangi ceza verilir?

Cevaplariniz icin simdiden tesekkürler
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Peygamber'in şu hadisleri ile yasaklandığı görülmektedir:
"..Hz. Peygamber bizi musle yapmaktan nehyetti" (Ebu Davud, III, 53);

"Allah'ın azabı, yani ateş ile yakmakla, dağlamakla tazib etmeyiniz";"Hayvanlara musle yapılmasını nehyetti"; "Her kim başkasına saçını traş edip yolmak suretiyle musle yaparsa kıyamet gününde Allah katında değer ve itibarı olmaz" (Buhari, Tecrid i Sarih Tercumesi, I, 186).

Uhud harbinde Hz. Hamza şehid edildikten sonra kendisine musle yapıldığı bilinmektedir (Ebu Davud Şerhi el-Menhel, VIII, 297).

Musleye benzerliği nedeniyle Hz. Peygamber'in "Kendisinde ruh bulunan hiç bir şeyi atış hedefi edinmeyiniz" hadisi ile bir kuşu hedef olarak tutan bir takım Kureyş gençlerine Hz. Ömer'in "Allah bu işi yapanlara lanet etmiştir" sözünü zikredebiliriz (Muslim, Kitabu's-Sayd, Hd. no: 1956, 1958, terceme: 6/169, 170).


Bakara 194. ayeti hakkında Hasan el-Basri insanın burun, kulak ve dudağının kesilmemesi, kadın, çocuk ve savaşamayan kimselerin öldürülmemesi hükmünü çıkarmış ve muslenin caiz olmadığını, Hz. Peygamber'in musle hakkındaki bir hadisini de delil getirerek ortaya koymuştur. "Allah'a inanmayan, kâfir olan her şahısla döğüşünüz, gaddarlık yapmayınız. İnsanların kulak, burun ve dudaklarını kesmeyiniz. Çocukları, kilise ve havralarda ibadet eden rahipleri öldürmeyiniz" (İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'âni'l-Azim: 1/226).

İslâm harb hukuku düşmana karşı bile haddi tecavüz etmemeyi emrederken kâfir toplumların bunun tanı tersini yaptıklarına tarih şahiddir.
Uhud harbinde Hz. Hamza'yı şehid eden kâfirler daha sonra mudâfaasız olan bu mubarek şehide musle yapmışlardır (Ebu Davud şerhi el-Menhel, III, 297).
Yine Uhud harbinde muşrikler tarafından şehid edilen Enes İbn Nadr'a musle yapılmış, burnu, kulakları ve diğer azaları kesilmiş, tanınmaz hale getirilmişti. O kadar ki, kız kardeşi Rubeyyi O'nu ancak parmaklarından tanıyabilmişti (Buhârî, Tecrid-i Sarih Tercemesi, VIII, 271).

Harb devam ederken burun ve kulaklar gibi azaların kesilmesinde sakınca yoktur. (Öldürme kastıyle) harb esnasında düşmanın burnunu, kulağını kesmek caizdir. Ancak düşmanı yakaladıktan sonra eza vermek için musle yapılmaz; herhangi bir azasını kesmeden doğrudan doğruya öldürülür. Daha önce zikredilen hadislerle muslenin yasaklığında ittifak edilmiştir.
 
Üst Ana Sayfa Alt