Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Dr. Altay Meriç Hakkında Düşünceleriniz Nedir?

ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yapmadığım birşeyle beni itham edemezsin. Ben 4 imamın hepsinin Hak üzere olduğuna inanmış, hepsini sevip sayan biriyim. Tekfir ettiğimi nereden çıkardın acaba?
سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
El Fatiha
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben ise Nisa/59'un hükmüne uyup anlaşmazlığa düştüğümüz hususta delilin Ebu Hanife'nin sözü değil Rasulullah'ın sözü olduğunu vurguladım. Tekfir etmedim sadece hatanı belirttim.
Benim bir hatam yok kardeşim. Sen Ebu Hanife'nin akidesi hakkında bir iddiada bulundun ben de bu sözünün nerede geçtiğini istedim. Sen ise kendi akidene delalet ettiğini düşündüğün bazı ayetler attın. Benim derdim bu değil. İddianı delillendirmeni istedim. Mesele bu. Kalbini kırdım, bazı laflar ettim. Hakkını helal et. Yazışmayı sevmediğimden konuyu uzatmıyorum, onun için kendi mezhebimin delillerini sunmadım sana. Zaten konu amel imandan mı değil mi değildi. Kelamın, selefin fehmindeki yeriydi. Sen getirdin bu konuyu buraya. Dolayısı ile yeri de değil
 
Son düzenleme:
أهل الحديث Çevrimdışı

أهل الحديث

لا إله إلا الله
Moderatör
Benim bir hatam yok kardeşim. Sen Ebu Hanife'nin akidesi hakkında bir iddiada bulundun ben de bu sözünün nerede geçtiğini istedim. Sen ise kendi akidene delalet ettiğini düşündüğün bazı ayetler attın. Benim derdim bu değil. İddianı delillendirmeni istedim. Mesele bu. Kalbini kırdım, bazı laflar ettim. Hakkını helal et. Yazışmayı sevmediğimden konuyu uzatmıyorum, onun için kendi mezhebimin delillerini sunmadım sana. Zaten konu amel imandan mı değil mi değildi. Kelamın, selefin fehmindeki yeriydi. Sen getirdin bu konuyu buraya. Dolayısı ile yeri de değil
Bir hakkım yok ama varsa helali hoş olsun kardeşim. Sende helal et. Konunun imana gelmesi, kelam ilminin, Sünnetin önüne geçirildiğinde ortaya çıkan çelişkilerden dolayıydı onu açıklamak istemiştim. Müteşabihatta kelama dalıp da bir sonuca ulaşanı görmediğim için bu ümmetin evlatları bununla kavgaya tutuşacağına faydalı ilimlere yönelsin istedim, benim niyetim o. Neyse daha fazla uzatmayalım. Hayırlı günlerin olsun inşaAllah. Selamun Aleyküm ve Rahmetullah.
 
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Ben kendi akidemi değil Kuran ve Sünnet'ten bu konu hakkındaki hükümleri atıyorum. Sen dinini Kuran ve Sünnet'ten değil de filanca alimin sözünden alıyorsan senin dinin beni ilgilendirmez.

Kardeşim bu yaklaşım hatalı ve bundan vazgeçmek lazım. Tartışılan meselenin hükmü kati ve aşikar bir şekilde Kuran'da yer alsaydı tartışma konusu olmazdı. Her söz bir mezheptir. Hak kimsenin tekelinde değildir. İmam Şafii'nin dediği gibi: "Benim görüşümün doğru olduğuna inanırım ama hata olma ihtimali vardır. Başkalarının görüşünün ise hata olduğuna inanırım ama doğru olma ihtimali vardır."

Özellikle de İman konusunda bir çok hadis uydurulmuştur. Suyuti'nin Leyali'sinde görüldüğü gibi.
İbn Teymiyye İman kitabında selefin mezheplerinden çoğul olarak bahseder. Tek bir selef görüşü yoktur, her konuda icma olmadığı gibi. Ebu Hanife ve hocası Hammad'ın mezhebi de seleftendir. Yanlıştır denilebilir ama bunu büyütmenin anlamı yok.

kelam ilminin, Sünnetin önüne geçirildiğinde ortaya çıkan çelişkilerden dolayıydı onu açıklamak istemiştim. Müteşabihatta kelama dalıp da bir sonuca ulaşanı görmediğim için bu ümmetin evlatları bununla kavgaya tutuşacağına faydalı ilimlere yönelsin istedim, benim niyetim o

Asıl meseleye gelince, Kelam ilmi Kuran ve Sünnet üzere kuruludur ve İslam'ı savunmayı amaçlar. Allah'ıi nübüvveti ve meâdı yani ölümden sonra dirilmeyi kanıtlamak ve günümüzde bunun ötesinde inanç ile ilgili tüm şüpheleri def etmek ile meşguldur. Müteşabihatın tevili gibi meseleler kelam içerisinde yalnızca bir mezhep gibi düşünülebilir. İbn Teymiyye bile mütekellimine karşı çıkmasına ve usul ed-din ismini tercih etmesine rağmen kendisi kelam ilminin terimleriyle çalışmıştır ve derin mevzulara değinmiştir. Hatta bu sebeple İbn Recep gibi bazı Hanbeli alimlerce eleştirilmiştir.
 
A Çevrimdışı

Antiehlirey

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bencede sırf kelam ilmiyle uğraştığı diye bazı âlimleri çöpe atmalıyız bal arısı gibi olmamiz lazım sofi bile olsa uygun düşüncelerinde faydalanabiliriz.Kelam konusu yeni bir tartışma değil zaten mürcie ve rey ehli olanlara güzel vermiştir kelamcılar.Yine aynı şekil kelam ilmiyle vahdeti vücud ve diğer batını ilimler İslama içine mikrop gibi sızmıştır.Bana hiçbir görüşte fanatik ekolcu olmamak lazımdır
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kelam demek;Kuran ve sunnetin disinda konusmak dusunmek ve yorumlamakdir Naslari.

Kelamin tanimi buysa kim kelamdan kurtulmustur ki :)
 
Üst Ana Sayfa Alt