Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Dua ve namaz

I Çevrimdışı

islami bilgiler

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بســـم الله الرحمن الرحيم


Dua ve namaz


"Salat" kavramı lugatta "duâ" anlamındadır.

Salat'a duâ denilmesi ibâdet ve dilemek olan duâ mânâsını içermesinden dolayıdır. Sözgelişi:

"Bana duâ edin, duanızı kabul edeyim." (Mü'min 40/60) âyeti iki biçimde tefsir edilmiştir:

1 - Bana ibâdet edin ve emrime uyun ki duanızı kabul edeyim.

Şu âyette buyurulduğu gibi:

"İman eden ve sahih amel işleyenlerin dualarını kabul eder." (Şûra, 42/66)

2 - Benden isteyin, size vereyim.

Buhârî ve Müslim'de konu ile ilgili olarak şu hadis yer almıştır:

Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) şöyle buyuruyor:

"Her gece, gecenin son üçte bir kısmı kalınca Rabbimiz dünya göğüne iner ve şöyle buyurur:

"Benden dileyen yok mu, dilediğini vereyim, bana istiğfar eden yok mu, kendisini mağfiret edeyim"

(Buhârî, Teheccüd babı, c. 2, s. 47, Da'avat b. c. 7, s. 149; Tevhid, c. 8, s. 197; Müslim: Misafirle rin namazı b. c. 1, s. 521; H. no 758; Ebu Hüreyre'den; ayrıca Buhârî, El-Edeb ül-Müfred, s. 196. Ebû Davud, Tatavvu, c. 2, s. 77, h. no 1315; Es Sünne, c. 5, s. 100-102, H. c. 5, s. 526, H. No 3498; İbn Mâce, el-İkâme b. c. 1, s. 435, H. No 1366 ed-Dârimî, s. 347; Mâlik, el-Muvatta, s. 314; Ahmed, el-Müsned, c. 2, s. 264; Beyhâkî, Sünen, c. 3, s. 2; El-Esma Ves-Sıfat, s. 565; El-İtikad, s. 56)

Hadiste öncelikle duâ kelimesi, ardından sual (dilek) ve istiğfar kelimeler i zikredild i.

Dileyen aynı zamanda duâ eden olduğu gibi istiğfar eden de aynı zamanda dileyendi r. Ne var ki "sâil" kelimesin in kullanılması hayrı taleb eden dilekçiden sonra gelecek şerri gidermek içindir. Her ikisinin birlikte duâ eden (dâî) kelimesin den sonra zikredilm esi, bu kelimenin her ikisini ve onların dışında kalan başka kelimeler i de içermesi, bu hass (özel) olanın genel üzerine atfedilme si kuralından kaynaklan maktadır.

Konuyla ilgili olarak yüce Allah şöyle buyurmakt adır:

"Kullarım sana benden sorarlar; kuşkusuz ben onlara çok yakınım. Duâ eden, Bana duâ ettiği zaman, duasını kabul ederim." (Bakara, 2/186)






 
Üst Ana Sayfa Alt