Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Ebu Zerka - Bir Tekfirci Beni Islama Sokamadı

E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bu adami hic sevmem ama bu "asli kafir" olma meselesinde hakli gibi.. Allahu alem..
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
harici mantığını anlatmış
bugünki tekfirci dediğimiz kişiler islama yeni giren kişinin cehaletini özür olarak kabul ediyor
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
iyi de bu dine yeni girme'nin siniri ne? Örnegin bir kisi dine girdikten iki sene sonra bilmedigi bir sirki isledi.. Bu kisinin (onlara göre) cehaleti mazeret olamaz ozaman cunku bu sirki bilmedigine göre sirk icinde la ilahe il allah demis yani asli kafir..
 
Son düzenleme:
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi

Bu da dersin tamami..

Not: kendim henüz dinlemedim.. Sinir bozucu seyler söylüyorsa mesul degilim :)
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
bos adam bos bos konusmaya devam ediyor, basit bir örnekle koca iman mevfumunu bitirdi gitti helal olsun, alimlere yazik onlarca cilt dolusu kitaplar yaziyorlar bakin bos konusan adam 5 dakikada imani söktü atti. Brehh breeh bireh, özelden genelede ancak böyle ahmaklar gider.

O zaman Rabbimiz kurani kerimin bir cok yerinde neden bana sirk kosmayin diyor.

Bunlar kendi dinlerine mazeret bulmak icin uydurulmus örneklerdir, islam ise tek bir örnekden ibaret degildir. Bu kelime ve bulmaca oyunlari ile iman anlatilmaz.

Bunlara göre insan bir kez kelimeyi sehadeti getirsin onun ardindan 100 kez rabbim felanca desede sirk kosmayacak neden cünkü cehaletin en babasi bunlara göre mazeret.

Bunlara göre tek cehaletin sökmedigi yer, tasavvufi inanc ve sistemlerdir...
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
zannımca islama yeni girenlerin durumu hucurat suresi 14'ten anlasılıyor. ilmim yok sadece öyle bir zan.

Ey Muhammed! Bedeviler: «İnandık» dediler, de ki: «İnanmadık fakat İslam olduk deyin; inanç henüz gönüllerinize yerleşmedi; eğer Allah'a ve Peygamberine itaat ederseniz yaptıklarınızdan birşey eksilmez; doğrusu Allah, bağışlar, merhamet eder.»

zamanla Allah ve rasülüne itaat ettikçe oturacak o iman. tamamen o adamı bırakıp bu adam islam üzeredir demekte yanlıs bu adam ıslamdan cıktı demekte adamın yanlıslarını duzelterek zamanla öğretmek dogru olan olsa gerek.
 
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
Bu cehalet hangi şirk amellerinde mazeret araştırmak gerekir, rububiyet sirkinde cehalet mazeret olabiliyorsa hakiki manada laikliği benimsemiş bir kişi bile cehalet ve te'ville mazur görülebilir, tevil getirir ve der ki: "diyanet bana ehli sunnete göre devlet işleri ile din işlerin ayrılması gerektiğini çünkü had cezaların vs. nesholdugunu söyledi." Al sana delilsiz ama islami bir açıklamayla şirke mübah fetvası.
 
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi

Akhi bu görüşü önceden bende benimsemistim ancak İbn Teymiyye (rh) Allah'tan başkasından yardim istemeye caizdir fetvası veren alimleri bırak tekfir etmeyi hâlâ alim olarak kabul etmiştir. Yani büyük sirkte cehalet mazeret değildir, müşrik olarak isimlendirilir ancak ahirette azab edilip edilmeyeceği imtihandan sonra belli olacak görüşünü, Ibn Teymiyye kendisini İslam'a nispet edipte bir şirk ameline bulaşan bir kişi için uygulamıyor, ona müslüman muamelesi yapıyor.

 
İ Çevrimdışı

İbn Muhammed

الله اكبر و العزة الله
İslam-TR Üyesi
Akhi bu görüşü önceden bende benimsemistim ancak İbn Teymiyye (rh) Allah'tan başkasından yardim istemeye caizdir fetvası veren alimleri bırak tekfir etmeyi hâlâ alim olarak kabul etmiştir. Yani büyük sirkte cehalet mazeret değildir, müşrik olarak isimlendirilir ancak ahirette azab edilip edilmeyeceği imtihandan sonra belli olacak görüşünü, Ibn Teymiyye kendisini İslam'a nispet edipte bir şirk ameline bulaşan bir kişi için uygulamıyor, ona müslüman muamelesi yapıyor.


Akhi bu durumda kafir değilde, müşrik demek en doğrusu mudur yani?
 
millatu_ibrahim Çevrimdışı

millatu_ibrahim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
beyazıt bestami'nin de akidesi şirkle dolu,ibn teymiyye kitaplarında beyazıt bistami'yi övüyor..bunların sözleri büyük ihtimal ibn teymiyye'ye ulaşmamıştır,ebu zerka alimlerin sözlerini saptırıyor


Kardeş o nasıl bi yaklaşımdır öyle. Büyük ihtimal ulaşmamışmış. Emin ol ibn teymiyye'ye asrının ve öncesinin pek çok şirk amelleri ulaşmıştır. Da sen bilmiyon.


Dier bir husus.
Sen ibn teymiyye nin genel ifadelerini özel ifadelerden ayırabilecek kadar vakıf deilsin ki yazdığın dier mesajdan bu anlaşılıyor. Mutlak ve muayyeni ayırabilecek ilmi olan biri olmadığını düşünüyorum.

Mutlak ifadeler, kişileri kafir olmaktan sakındırmak amacıyla da kullanılır. Ki senin yazdığın nakillerde de genel ifadeler var hep.

Kendini islama nispet eden fakat şirk küfür ameli olan birine ilk önce hüccet ikame edilir daha sonra hücceti anladığı kesinleşince küfürde ısrar ederse işte o zaman ona kafir müşrik veya mürted hükmü konur.

Mutlak muayyeni ayırmak lazım.
 
millatu_ibrahim Çevrimdışı

millatu_ibrahim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Özetle, büyük şirkte cehaletin mazeret olabileceği durumlar vardır...

Asrımızda ise Makdisi hariç pek çok ulema bunu böyle kabul eder.

Misal şeyh ulvan, şeyh useymin, binbaz, ebu katade ve daha pek çoğu büyük şirkte cehaleti mazeret görür.

Allahu alem.
 
millatu_ibrahim Çevrimdışı

millatu_ibrahim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
beyazıtı bistamiyi niye övüyor,bütün şirklerini biliyorsa?

Bistami'ye kendi asrındaki alimlerce hüccet ikame edilmiş midir sence? Edilmişse sonucunda bistami yaptığı küfür amelden vazgeçmemiş ve küfürde ısrar mı etmiştir? Bilmediğim için soruyorum.

Sonra. Bi kişi müşrik bile olsa övülecek yanları bulunabilir yanlış mı bu?

Biz hata ettikleri meselerlerde onları kimsenin övdüğünü söylemiyoruz ki zaten. Şirke farkında olmadan davet etmek büyük bir hatadır ve sahibi yerilir elbette. Ama tekfir bambaşka...
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İslam-tr'nin ziyaretçi hiti çok yüksek bildiğiniz gibi bu bağlamda Ebu Zerka ile igili burada açılan konular Ebu Zerka'yı öyle bir reklam ediyor ki belki kendisi nette bir yerlere para verse reklamımı yapın diye o para ile yaptrdığı reklamlar burada yapılan gayri ihtiyari reklamların yanına bile yaklaşmazdı.
Kardesim adamin itikadi sorunlari var diye hicbir konuda mi faydalanamayacagiz? Adamin her konustugu batil degil ki. Örnegin Ebu Zerka'nin cok guzel arapca dersleri var sirf itikadi sorunlarindan dolayi bunlari dinlemeyecek miyiz? Bu konuda da (cehalet) bazi faydali görüsleri oldugunu düsünüyorum.

Böyle yaparsak günümüzdeki alimlerin ve ilim talebelerinin ekseriyetini dinlememiz ve videolarini yuklememeliyiz reklam olmasin diye! Cünkü günümüzde 5-10 tane alim disinda oy verme vs meselerde digerleri cok net degiller!
 
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
Akhi bu durumda kafir değilde, müşrik demek en doğrusu mudur yani?

Ben kendisini İslam'a nispet edipte kapalı kalabilecek şirk ve kufurlerden dolayı kimseye ne müşrik derim ne kafir derim. Bunlara hüccet ikame edilmesi lazım, hüccet de şüpheleri def edecek ve hakkı ortaya çıkaracak, karşı tarafın anlayabileceği ilmî bir hüccet olması lazım. Büyük şirkte cehalet hiç bir zaman ve hiç bir yerde mazeret değildir, hüccet ulaşmasada dünya hükmünde musriktir görüşü eski görüşümdür, bu görüşü kendisini İslam'a nispet edenlere artık uygulamiyorum.
 
Üst Ana Sayfa Alt