EL-CİHAD VE'L-İCTİHAD
-Ebu Katade el-FİLİSTİNİ-
PDF - OKUİNDİR
RAR - İNDİR
Kısa Açıklama:
İbn-i Teymiye Rahimehullah, cihad ve kuvvet hakkında şöyle der:
“Cihad; emr-i bil maruf-nehy-i ani’l münker’i tamamlar.
Dolayısıyla emr-i bil maruf-nehy-i ani’l münker gibi, cihad da farzdır.
Bu görevi gücü nisbetinde yerine getirebilecek durumda olanlar,
üzerlerine düşeni yerine getirmemeleri halinde, herkes gücü nisbetinde günahkar olur.
Çünkü cihad, her insana gücü nisbetinde farzdır.”(Mecmuu’l-Feteva, 28/126)
İctihad ve kuvvet hakkında ise şöyle der: “Yine, halktan birisi, bazı konularda ictihad yapabiliyorsa, ictihad etmesi caizdir. Zira ictihad, kısımları ayrılmayı kabul eden bir makamdır. Burada önemli olan, buna güç yetirilebi- lip yetirilememesidir. Bazan kişinin bazı şeylere gücü yeterken, bazı şeylere gücü yetmemektedir.”11 (a.g.e, 5/203 )
-Ebu Katade el-FİLİSTİNİ-
PDF - OKUİNDİR
RAR - İNDİR
Kısa Açıklama:
İbn-i Teymiye Rahimehullah, cihad ve kuvvet hakkında şöyle der:
“Cihad; emr-i bil maruf-nehy-i ani’l münker’i tamamlar.
Dolayısıyla emr-i bil maruf-nehy-i ani’l münker gibi, cihad da farzdır.
Bu görevi gücü nisbetinde yerine getirebilecek durumda olanlar,
üzerlerine düşeni yerine getirmemeleri halinde, herkes gücü nisbetinde günahkar olur.
Çünkü cihad, her insana gücü nisbetinde farzdır.”(Mecmuu’l-Feteva, 28/126)
İctihad ve kuvvet hakkında ise şöyle der: “Yine, halktan birisi, bazı konularda ictihad yapabiliyorsa, ictihad etmesi caizdir. Zira ictihad, kısımları ayrılmayı kabul eden bir makamdır. Burada önemli olan, buna güç yetirilebi- lip yetirilememesidir. Bazan kişinin bazı şeylere gücü yeterken, bazı şeylere gücü yetmemektedir.”11 (a.g.e, 5/203 )