Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Erkeklerin 4'e Kadar Evlenmesi Hangi Durumlarda Olur?

Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Erkeklerin 4'e kadar evlenmeleri hangi durumlarda olur, yani sebepsiz veya küçük şeyleri bahane ederek erkeğin fazla evlilik yapması doğru mudur?? Ayrıca bir kadın, yani Erkeğin ilk hanımı bunu istemeyip " fazla evlenebilirsin ama beni boşa ondan sonra" diyebilir mi?? Ve erkek ilk hanımından izin almalı mı diğer evlilikleri için?? Bu sorular şahsıma soruldu ama ilmim fazla olmadığından cevap veremedim" önce araştırıp sonra cevaplayım" dedim soru sahiplerine. Yardımcı olanlar olursa çok sevinirim.
 
A Çevrimdışı

Aleyna

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Erkeklerin 4'e kadar evlenmeleri hangi durumlarda olur, yani sebepsiz veya küçük şeyleri bahane ederek erkeğin fazla evlilik yapması doğru mudur?? Ayrıca bir kadın, yani Erkeğin ilk hanımı bunu istemeyip " fazla evlenebilirsin ama beni boşa ondan sonra" diyebilir mi?? Ve erkek ilk hanımından izin almalı mı diğer evlilikleri için?? Bu sorular şahsıma soruldu ama ilmim fazla olmadığından cevap veremedim" önce araştırıp sonra cevaplayım" dedim soru sahiplerine. Yardımcı olanlar olursa çok sevinirim.


bu soruyu soran bekar birimi ewli mi ? ümmü yasir.
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Aslında biz tefsir dersi yaparken Nisa 128. Ayetin tefsirini okuyorduk hanımlarla ve bazıları eşlerinin böyle bişey yaptığı anda buna razı olmayıp evden gideceklerini yani Boşanmayı isteyeceklerini söyledi.:ssrtcbya:
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Sorun Allah'ın ruhsatını farz gibi görmemek. Ruhsat, lakin sırf nefis için birçok şey tehlikeye atılmış oluyor. Eşin huzuru, kulluğunda gerileme, birbirlerine laf atma ve tartışma ortamı, kıskançlıktan oluşan kocaya itaat zorluğu gibi şeyler. Sırf daha güzel hanımım olsun, sırf birden fazla sahip olduğum kişi olsun gayeleri ile bu riski göze almak akıl karı değildir. Allah'tan hakkıyla korkan kişi istisna durumları hariç bundan beri olur. Allah resulu a.s mın evlilik gayeleri ve evlenme yaşı ortada idi.
Ama bu ruhsatı görmemezlikten de gelemeyiz.. Böyle bir ruhsat var ve içeriğini de bilmemiz şart. Yani diyelim kadın fiziki güzelliğini kaybetti( kilo Aldı mesela) , erkek hemen gidip evlene biliyor mu?? Veya benzer sebeplerden dolayı... Bazen de ayetlerin bize ne anlatmak istediğini anlamadığımız için, yanlış tepki gösterip, bilmeden büyük günaha girenler var. Mesela " ben bu Hakkı asla vermem kocama veya haşa Allah da dese razı olmam, asla böyle bir durumu hazmedemem diyenler
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ama bu ruhsatı görmemezlikten de gelemeyiz.. Böyle bir ruhsat var ve içeriğini de bilmemiz şart. Yani diyelim kadın fiziki güzelliğini kaybetti( kilo Aldı mesela) , erkek hemen gidip evlene biliyor mu?? Veya benzer sebeplerden dolayı... Bazen de ayetlerin bize ne anlatmak istediğini anlamadığımız için, yanlış tepki gösterip, bilmeden büyük günaha girenler var. Mesela " ben bu Hakkı asla vermem kocama veya haşa Allah da dese razı olmam, asla böyle bir durumu hazmedememiş diyenler
Çocuğum olsun demeyi biliyorsa kilo alınca da laf etmeyecek.

Yok size bir lafım yok uhtim, ben genel görüşümü yazdım. Elbet şartları bilmek lazım.
 
Şimal Çevrimdışı

Şimal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
sebepsiz yere olmadan evlenen adamin bence en azindan kac yillik esine durumu soylemesi gerekir.ben birini duymustum.adam karisina haber vermeden ve tabi sadece oylesine baska bir kadinla evlenmis.karisida baskalarindan duymus ve yikilmis :-( .ne biliyim Allah boylelerinden korusun bizleri
 
Şimal Çevrimdışı

Şimal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
biraz zor ama insallah.cunku herkes bir yerlerde.ama en azindan burdan tanistik ve islamtr her yerden insanlari bir araya topluyor :)
 
A Çevrimdışı

Al- amriki

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İslami kıstasları tam anlamadan kolay kolay sindirilemeyecek bir konu 4 kadın meselesi ama bu ruhsatın veriliş sebebi araştırılıp öğrenildikten sonrada İslamın bir mükemmelliği daha ortaya çıkıyor :) bu arada benim bu aralar o pastaya çok ihtiyacım var aleynacım yapta yiyelim :p
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
İslami kıstasları tam anlamadan kolay kolay sindirilemeyecek bir konu 4 kadın meselesi ama bu ruhsatın veriliş sebebi araştırılıp öğrenildikten sonrada İslamın bir mükemmelliği daha ortaya çıkıyor :) bu arada benim bu aralar o pastaya çok ihtiyacım var aleynacım yapta yiyelim :p
Derslere ara mı:p Bacım sen nerelerdesin özlettin valla:asik:
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
(Sözüm meclisten dışarı)Günümüz kimlik müslümanları şeriatın erkeklere tanıdığı çok eşliliği kör bir şartlanmayla reddedeceklerine şeriatın bu hükmünün hikmetlerini düşünseler idi elbette akıl ve vicdan sahibi her gönül konuyu rahatlıkla anlayıp SubhanAllah! Diyecekdi çünkü bütün bu hükümler(haşa) abes değil, toplum sağlığı ve ümmetin sapıtmaması için gereklidir ve herşeyi en iyi şekilde bilen Allah tarafından konulmuştur. Konumuza dönelim inşeallah

Allah-u Teala bu konuda eşler arasında adaletin yapılması gibi ağır şartlar getirdi. Aksi takdirde bir hanımla evlenmenin daha sağlıklı olacağını tavsiye etti. İslam dininin çok evliliğe ruhsat vermesinin önemli hikmetleri vardır. Toplumlarda azımsanmayacak derecede var olan hastalık, iki cins arasındaki nüfus orantısızlığı gibi faktörler bu hikmetlerden bir kaçıdır.

Örneğin, Batı medeniyetinde, hanımı felç de geçirse, akli melekesini de kaybetse, bir erkek ikinci bir hanımla evlenemez. Bu sebeple de gayr-ı meşru yolların kapısını açmak zorunda kalmıştır.

Genellikle erkekler savaşa katılırlar. Bu savaşlarda erkeklerin ölmesi ve özellikle ahir zamanda, bir hikmete binaen doğumlarda kız çocukların sayısının daha fazla olması, kadınların ister istemez bekâr kalmasına sebep olmaktadır.

Bir örnek vermek gerekirse, 2. Dünya Savaşı'ndan sonra Almanya'da kadınların nüfusu erkeklerden 7.300.000 daha fazla idi ve bunların 3 milyonu da duldu. Nitekim savaş sonrasında buna bir çare bulunamadığı için birçok Alman kadın küçük menfaatler karşılığında müttefik güçlerin kötü emellerine âlet olmak zorunda kalmıştır. Böyle bir durumda bir erkeğin bir kaç kadını koruması bir vazife olur.


1948 yılında Münih'te düzenlenen Uluslararası Gençlik Konferansı'nda, cinsiyet oranlarındaki bu dengesizliğe bir çözüm bulunamaması üzerine katılımcılardan bazılarının poligamiyi (çok evliliği) önermeleri ve bunun konferansın kapanış bildirgesine dâhil edilmesi de dikkat çekicidir.

Günümüz dünya toplumlarında da kadın ve erkek nüfusu arasındaki dengenin bozulduğu bir gerçektir. Meselâ, Amerika'da erkeklerden 8 milyon fazla kadın vardır. Bazı Orta Asya ülkeleri ve Afrika ülkelerinde veya savaşların görüldüğü Bosna Hersek ve Kosova gibi ülkelerde de benzer bir orantısızlık göze çarpmaktadır. İşte bütün bu durumlarda çok evlilik kabul edilmediği takdirde, gayri meşru ilişkiler ve toplum nizamını alt-üst edecek yönelişler olacaktır. İşte, gerek ağır ve müzmin hastalıklar sebebiyle olsun, ister kızların sayıca daha fazla olmasından dolayı olsun, bazen çok evlilik zorunlu hale gelebilir. Aksi takdirde, aile yuvası bir yandan erkek için cehenneme dönerken, diğer yandan birçok kadın, bu kutsal evlilik hakkından mahrum kalır. Bu ise, toplumsal barışı zedelediği gibi, ahlâkı da deforme eder. İşte İslam'ın çok evlilikle ilgili verdiği ruhsat bu yaraları tedavi etmeye yöneliktir.

Almanya'nın İkinci Dünya Savaşı sonundaki durumunda olduğu gibi şayet bir topluma bir erkeğe karşı üç kadın bulunsa, problemin halledilmesi için üç durum söz konusu olur:

1 - Her erkek bir kadınla evlenecek ve her üç kadından ikisi aile hayatını, çocuk sevgisini, annelik şefkatini tadamayacaktır.

2 - Her erkek bir kadınla evlenecek ve diğer kadınlarla gayr-ı meşru münasebetler kuracak; kadın bu durumda yine aile hayatını, annelik şefkatini ve çocuk sevgisini tadamayacaktır.

3 - Bir erkek birkaç kadınla evlenecek, meşru daire dahilinde aralarında adalet prensiplerine riayet ederek haysiyet ve şereflerini koruyacak, vicdani rahatsızlıktan kurtaracaktır. Toplum da cinsiyet ve nesep karmaşasından kurtulmuş olacaktır.

Akl-ı selim sahibi her insan üçüncü şıkkı kabul eder. Çünkü insan fıtratı bunu gerektirir. Diğer yandan çok evliliğe karşı çıkılmasının temelinde yatan en önemli sebeplerden birisi de, sanki İslâm'ın her erkeğe dört kadınla evlenmeyi emrediyormuş gibi bir anlayışın olmasıdır. Hâlbuki birden fazla kadınla evlenmek, dinî bir mecburiyet yani bir farz veya vacip değil; bir ibâha ve müsaadeden ibarettir. Buna göre her erkek kendi şartlarını ve durumunu gözden geçirerek ikinci evliliği yapmaya kendisi karar vereceği gibi, her kadın da, evli bir erkekle evlenip evlenmeme hususunda seçim hakkına sahiptir. Dolayısıyla eğer ikinci evliliğin gerçekleşmesiyle her iki taraf için de ortaya çıkması muhtemel bazı zararlar söz konusu olacaksa, bunu en iyi şekilde tespit edecek ve evlilik yapıp yapmamaya karar verecek tarafların kendileridir.

Günümüz dünyasını da göz önünde bulundurduğumuzda şöyle bir değerlendirme yapmamız da mümkündür: İslâm dünyasında birden fazla kadınla evlenen erkeklerin sayısı, Batı'da kadınlarla evlilik dışı ilişkide bulunan erkeklerden çok daha az olmuştur.

Türkiye'de çok evlilik hukuken yasak olmasına rağmen (çok eşli) Imam nikahlı insanların varlığını inkar etmek imkansızdır. Imam nikahlı hanımlarına karşı resmi yükümlülükleri bulunmayan erkekler maalesef sorumsuz davranabiliyorlar... Haliyle, hukuken hiç bir güvenceye sahip olmayan Imam nikahlı kadınlar mağdur oluyor.

Diğer taraftan gayri meşru çocukların dünyaya gelmesi de hem kadınlar, hemde dünyaya gelen çocuklar açısından ayrı bir mağduriyet.

Eğer ülkemizde çok evliliğe müsaade edilmiş olsaydı, kadınların hakları kanunen korunmuş ve gayri meşru çocukların dünyaya gelmesinin önü kesilmiş, dolayısıyla sosyal yapı sağlıklı islemiş olurdu.

Faydalandığımız kaynaklar: Muhammed Ali es-Sabûnî, Tefsiru âyâti'l-ahkâm, Dersaadet, Istanbul, c. 1, sayfa 397, 398.

Şerif Muhammed, "Islam ve Diğer Geleneklerde Kadın", Yeni Ümit Dergisi, Sayı: 55.

Alıntı yapılan yerler:Belgelerle Gerçek Tarih.pdf
 
Üst Ana Sayfa Alt