Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Fatıma (r.anha)'nın Hamza (r.anh)'ın Kabrinin Yanında Namaz Kıldığı Rivayeti Sahih midir?

Alp Arslan Çevrimdışı

Alp Arslan

.
İslam-TR Üyesi
Esselamu Aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatuh.

"Her Cuma Peygamber (s.a.v)'in kızı Fatıma (r.anha) amcası Hamza (r.a)'ın kabrini ziyaret eder, kabrinin yanında namaz kılıp ağlardı."
(Hakim, Mustedrek, I, 533)

Hocam rivayetin sıhhati konusunda alimlerin görüşleri nedir? Sahih ise şerhi nasıldır?
Cezakallahu hayran.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Esselamu Aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatuh.

"Her Cuma Peygamber (s.a.v)'in kızı Fatıma (r.anha) amcası Hamza (r.a)'ın kabrini ziyaret eder, kabrinin yanında namaz kılıp ağlardı."
(Hakim, Mustedrek, I, 533)

Hocam rivayetin sıhhati konusunda alimlerin görüşleri nedir? Sahih ise şerhi nasıldır?
Cezakallahu hayran.
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh;

"Her Cumua, Peygamber (s.a.v)'in kızı Fatıma (r.anha), amcası Hamza (r.anh)'ın kabrini ziyaret eder, kabrinin yanında namaz kılıb ağlardı."
(Hâkim el-Nişaburi , el-Mustedrak alâ el-Sahîheyn , I, 533)

İlgili rivâyeti nakleden
Hakim el-Nişaburi , “bu rivayetin senedindeki ravilerin hepsi baştan sona kadar sikadır” demiştir. (Hâkim, el-Mustedrak alâ el-Sahîheyn, 1/533)

Beyhâki ise , rivâyetin senedinde inkıta olduğundan hadisin zayıf olduğunu hükmetmiştir. (Beyhaki, es-Sunenu’l-kubra, 4/131)
Beyhaki’nin rivayetindeki senet ile Hakim’in rivayetteki senetten farklı olması da muhtemeldir.

İbn Hâcer Fatıma’nın hadisini tenkit etmediği gibi, kadınların kabirleri ziyaret edebileceklerine bir delil olarak zikretmiştir. (İbn Hâcer, et-Telhis’u’l-Habir, 2 /314)



Eğer hadisi sahih kabul edecek ise; Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
Kabirlerin üzerinde oturmayın ve kabre doğru namaz kılmayın.
(Muslim, Cenaiz, 97- 98; Nesaî, Kıble, 11; Tirmizi; Cenaiz, 57; Ebu Davud, Cenaiz, 73).)

Fatıma (r.anha)’nın hadisinde “Onun kabrin yanında” namaz kıldığı ifade edilmiştir.
Sahih olan Muslim hadisinde ise, “
kabre doğru” namaz kılmak men edilmiştir.
Anlaşılması gereken, kabre doğru namaz kılmak, insana bir vesvese vereceği için kötülenmiştir. Nitekim, ateşe, canlı suretine, puta karşı namaz kılmak da zem edilmiştir. Fakat kişi kabre karşı yönelmeyib kabrin yanında namaz kılabilmesine ruhsat çıkar.

İmam Ahmed bin Hanbel (rahimehullah)'a göre, mezarlıkta (kabirlerin üzerinde) namaz kılmak haramdır.

Ebu Hanife, İmam Şafii, İmam Servî ve İmam Evzaî’ye göre mezalıkta namaz kılmak mekruhtur. Ancak İmam Şafii’ye göre, kabir yeni ise -kan, irin gibi necaset söz konusu olduğu için- mekruhtur, şayet eski ise mekruh değildir. İmam Malik’e göre mutlak olarak mekruh değildir.(Şevkani, Neylu’l-Evtar, II/432)


 
Üst Ana Sayfa Alt