Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Gayl Hadisi, Kürtaja Delil Olabilir mi?

P Çevrimdışı

parsa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aleyküm ve rahmetullah.
Hocam iki tane hadis yazacağım. Bu hadisler de ne anlatılmak isteniyor fikhı boyutu ve fukahanin görüşü nedir. Teşekkür ederim.

Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin. Çünkü -gayl- , biniciye ulaşır ve atın dan aşağı atar. Ebû Davud ibn mace

Gıyleden nehyetmek istemiştim. Sonra hatırladım ki İranlılar la bizanlılar bunu yapmaktadır ve çocuklarına da bir zarar olmamaktadır.

Bu hadis leri alıp kürtaj a fetva veriyorlar. Ve bir kaç tane daha delil getiriyorlar.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah kardeşim

Esma binti Yezid b. Seken'den rivayet olunmuştur; dedi ki:
Ben Rasûlullah (s.a.v.)'ı şöyle derken işittim: "Çocuklarınızı gizlice öldürmeyin. Çünkü gayl, biniciye (atının üzerinde) ulaşır ve atından aşağı atar"
(Ebu Davud, Tıb, Bab 16, Hadis no: 3881; İbn-i Mace, Nikah, Bab 61, Hadis no: 2011, 2012; Ahmed b. Hanbel, VI, 453, 457, 458)

İmam Mâlik (r.ahimehullah) Ğayl (Ğilet ve Ğıyâl) hakkında; Erkeğin, emzikte çocuğu olan, yâni çocuk emziren kadınla cinsi munâsebette bulunması demiştir. (Muslim, nikâh 140, 141; Tirmizi, tıb 27; Nesâî, nikâh, 54; Dârimî, nikâh 33; Muvatta, radâ 17; Ahmed b. Hanbel, VI, 361, 434)
İbn-i Sekit'e göre anılan kelimelerden kastedilen mânâ kadının hâmile iken süt emzirmesidir.

Rasulullah (s.a.v.), emzikli kadınla cinsi temasta bulunmanın onun sütünü bozub çocuğun beslenmesini olumsuz yönde etkileyerek zihinsel sağlığının bozulmasına sebeb olacağından bu süreçteki kadınla cimayı yasaklamak istemiştir. Bu fiilin çocuk üzerinde mutlaka olumsuz bir tesir yapacağı kabul edildiği takdirde kuşkusuz bunun sorumlusu çocuk süt emerken cinsi munâsebette bulunan annesiyle babasıdır. Meseleye emzikli iken anne ve babasının bu hareketinden zarar gören bir çocuk açısından bakan Muhammed (a.s.), bu ilişkiye bir nevî gizli olarak çocuk öldürmeye benzetmiş, "atlıya yetişir ve onu atından düşürür" sözüyle de bu hareketin çocuk üzerinde nasıl bir etki yapacağını kinayeli bir şekilde ifade buyurmuştur.
Fakat bu fiilin her zaman ve her çocuk üzerinde olumsuz bir tesir yapmadığından yasaklamamış, fakat kerihliğine ve olabilecek sıkıntılara karşı sakındırmak için uyarmıştır.
Cudâme el-Esediyye (r.anha)'den rivayet olunduğuna göre; kendisi Rasûlullah (s.a.v.)'i şöyle derken işitmiş:
"Vallahi, ben erkeğin emzikli kadınla cinsi munâsebette bulunmasını yasaklamayı (epeyce) düşündüm. Nihayet Rumlarla İran'lıların bunu yaptıklarını ve çocuklarına (hiç) zarar vermediğini hatırla(yıb bundan vazgeç)tim."
(Ebu Davud, Tıb, Bab 16, Hadis no: 3882)

Nevevi bu hadîsin şerhinde şöyle der:
Erkeğin emzikli karısı ile cinsel ilişkide bulunmasının Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) tarafından yasaklanmak istenmesinin sebebi hakkında âlimler: Bu yasaklamadan gaye, emzikli çocuğa bir zararın gelmemesidir. Çünkü tabibler derler ki: Böyle süt, çocuk için zararlıdır. Arablar da emzikli kadınla cinsel ilişkide bulunmayı fena bir şey olarak telâkki edib bundan sakınırlar, demişlerdir. Hadis, bu işin câizliğine delâlet eder. Çünkü Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bunu yasaklamamış ve yasaklamamanın sebebini de belirtmiştir.
Hadis, Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) 'in ictihad etmesinin câizliğine de delâlet eder. Usûl âlimlerinin cumhurunun kavli de böyledir. Bir kavle göre Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'e vahyin gelmesi mümkün olduğu için O, ictihad edemez. Fakat bu kavil zayıftır. Doğrusu cumhurun görüşüdür.

Sindi bu hadis'in şerhinde şöyle der:
Bu hadis Arabların görüşünü yansıtan ve ilk zamanlarda duyurulan bir hadîs olabilir. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu işin zararlı olmadığını anladıktan sonra diğer hadisi buyurmuştur, denilebilir. Fakat bu yorum uzak bir yorum şeklidir. Çünkü birinci hadîsten anlaşıldığı gibi Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu işi yasaklamak istemiş, fakat yasaklamamıştır, İkinci hadiste ise yasaklama hükmü vardır. Artık ikinci hadîsin ilk hadisten önce bu-yurulmuş olması mümkün değildir. Diğer taraftan eğer ikinci hadis Arabların görüşünü yansıtıcı bir hadis olmuş olsaydı. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu konu hakkında yemin etmezdi. Yemin etmesi munâsib olmazdı. Yukarıda anlatılan nedenlerle en yakın ihtimal bu hadîsi yâni ikinci hadisi sonradan buyurmuş olmasıdır. Bu ihtimale göre şöyle denilir: Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu işin çocuğa zararlı olmadığını Acemlerde ve Rumlarda görünce bunu mubah saymıştır. Daha sonra bu işin çocuğa zararlı olduğunu ve bu zararın çocukta o an için görülmese bile bilâhare etkisinin görüldüğünü anlayınca bunu yasaklamıştır, denilebilir.


"Gayl (Emzikli, süt emziren kadınlarınızla cima etmek suretiyle) yaparak çocuklarınızı gizlice öldürmeyiniz. Çünkü emzikli kadınla cinsel temasta bulunma(nın tesiri öylesine büyük ki) atlıya (arkasından) yetişir ve onu atından (yere) düşürür."


Bu hadisteki bir nevi manevi, gizli olarak çocuğu öldürme manasına gelen emzikli kadınla cinsel ilişki sebebiyle süt çocuğuna süt verilememesine sebeb olmak, manen çocuğu öldürmek gibiyken, fiili ve bizzat öldürmek olan kürtaja yorumlamak sapkınlık, nefse uymaktan başka bir şey değildir.!
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt