Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Vesveseden Rahatsız Olmak İmanın Belirtisi İse, Vesveseden Rahatsız Olan Gayrimüslimler Hakkında Ne Diyebiliriz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
T Çevrimdışı

taevhidicin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hayırlı günler...
Vesvese hakkında neredeyse herkesin bildiği bi hadis var...
Peygemberimize gelip Allah hakkında aklına kötü şeyler gelen sahabeler durumu peygemberimize iletmisler ve bunu soylemenin büyük gunah oldugunu biliyoruz bunlari soylemektense goklerden yere atılmayı tercih ederiz demisler ve korkularını dile getirmislerdir. Peygamberimiz de bunun üzerine " Gerçekten bu korkuyu hissediyor musunuz?" diye sormuş ve sahabeler evet deyince işte bu gerçek imandır buyurmustur.

Bu hadisten yola çıkarak akla gelen dinle alakalı kötü şeylerin birer vesvese olduğu ve mümin hastalığı olduğu söyleniyor.

Benim sormak istediğim ayni sorunu yaşayan hristiyanlarla tanıştım. Yani onlarda akıllarından geçen Allah ile ilgili kötü düşüncelerden oldukça rahatsızlardı ve bununla ilgili tedavi gören bile vardı.
Akıllarına kötü düşünceler gelmesini insani bi takıntı olarak düşünüyorum ama kalplerinin bu kadar rahatsız olması durumunu anlayamadim?

Bu durum nasıl açıklanır?
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hayırlı günler...
Vesvese hakkında neredeyse herkesin bildiği bi hadis var...
Peygemberimize gelip Allah hakkında aklına kötü şeyler gelen sahabeler durumu peygemberimize iletmisler ve bunu soylemenin büyük gunah oldugunu biliyoruz bunlari soylemektense goklerden yere atılmayı tercih ederiz demisler ve korkularını dile getirmislerdir. Peygamberimiz de bunun üzerine " Gerçekten bu korkuyu hissediyor musunuz?" diye sormuş ve sahabeler evet deyince işte bu gerçek imandır buyurmustur.

Bu hadisten yola çıkarak akla gelen dinle alakalı kötü şeylerin birer vesvese olduğu ve mümin hastalığı olduğu söyleniyor.

Benim sormak istediğim ayni sorunu yaşayan hristiyanlarla tanıştım. Yani onlarda akıllarından geçen Allah ile ilgili kötü düşüncelerden oldukça rahatsızlardı ve bununla ilgili tedavi gören bile vardı.
Akıllarına kötü düşünceler gelmesini insani bi takıntı olarak düşünüyorum ama kalplerinin bu kadar rahatsız olması durumunu anlayamadim?

Bu durum nasıl açıklanır?


Hrıstıyanlar ıle muslumanlar arasındakı ınanc farklıdır.

Onların ınandıgı ıle bızım ınandıgımız farklıdır.

Bu yazdıgından ben sunu anladım.

Bizdede vesvese var hrıstıyanlardada o zaman onlarda haklı gıbı bır durum ortaya cıkıyor.Yazdıklarından bunu anlıyorum.

Yanlısım varsa duzelt kardesım.

Bir muslumana gelen vesvese eger kısının ımanı tamsa yanı ALLAH a guvenı tamsa zaten bundan kolay bır sekılde sıyrılıyor.Cunku vesvese verılen konu bellıdır.
Diger dinlerin vesveseleri bızı ılgılendırmez...!
 
T Çevrimdışı

taevhidicin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Hrıstıyanlar ıle muslumanlar arasındakı ınanc farklıdır.

Onların ınandıgı ıle bızım ınandıgımız farklıdır.

Bu yazdıgından ben sunu anladım.

Bizdede vesvese var hrıstıyanlardada o zaman onlarda haklı gıbı bır durum ortaya cıkıyor.Yazdıklarından bunu anlıyorum.

Yanlısım varsa duzelt kardesım.

Bir muslumana gelen vesvese eger kısının ımanı tamsa yanı ALLAH a guvenı tamsa zaten bundan kolay bır sekılde sıyrılıyor.Cunku vesvese verılen konu bellıdır.
Diger dinlerin vesveseleri bızı ılgılendırmez...!

Haklıdır demiyorum. İnanç farklılığı olduğunu da elbette biliyorum. Sadece bahsi geçen hadiste anlatılmak istenen şey başka mı diye düşündüm? Kaldı ki vesveseden imanı tam olan insanların kolayca sıyrıldığına dair düşünceniz garip geldi bana. İman konusunda sıkıntısı olmayın yıllarca abdestinde,namazında çeşitli vesveseler yaşayan artık ibadeti bırakma noktasına gelmiş 10'larca insan tanıdım. Ya da aklına haşa Allah ile ilgili küfürler geldiği için intihar edecek konuma gelen insanlar var ve iman sıkıntısı yaşamıyorlar.

dediğim gibi acaba hadisin başka bir alt metni olabilir mi diye düşündüm.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Haklıdır demiyorum. İnanç farklılığı olduğunu da elbette biliyorum. Sadece bahsi geçen hadiste anlatılmak istenen şey başka mı diye düşündüm? Kaldı ki vesveseden imanı tam olan insanların kolayca sıyrıldığına dair düşünceniz garip geldi bana. İman konusunda sıkıntısı olmayın yıllarca abdestinde,namazında çeşitli vesveseler yaşayan artık ibadeti bırakma noktasına gelmiş 10'larca insan tanıdım. Ya da aklına haşa Allah ile ilgili küfürler geldiği için intihar edecek konuma gelen insanlar var ve iman sıkıntısı yaşamıyorlar.

dediğim gibi acaba hadisin başka bir alt metni olabilir mi diye düşündüm.

İmanında problem olmayan ınsan vesveseden dolayı namazını nasıl terkedebılırki ?

Vesvese insana bıldıgı konulardan gelır kısı eger bıldıklerı ıle amel edıyorsa bu gelen sozlerden etkılenmez seytan fısıldar durur.
Onun ıcın sahabe bır ayetı tam kavramadan dıyerıne gecmezdı.

Birşeyı yapıyorsan once tam anlamıyla anlayacaksın.Nıcın namaz kılıyorsun,Kuran nedir,ALLAH bızı neden yarattı.Biz neden varız kılıt konularını tam anlamıyla ogrenmek gereklıdır.SAhabe Biz Yanlızca ALLAH ıcın yasarız derken bunu aynı zamanda gosterdıler.Olduklerınde herseylerını ALLAH ıcın ınfak etmıslerdı. misal

Yada Bi yerde cıhad var herseylerını bırakıp ıstırak etmıslerdı.
E dogal olarak seytan bunlardan korkuyordu.Hele kı ömerden. Cunku onlara hıssettırdıklerını yaptıramıyordu.


Kısaca demem oki;

ALLAH a ıtaat ettıgın zaman bırseyı neden yaptıgını bılmelısın.Aksı takdırde ıbadet ettıgını zannettıgın halde seytanın oyuncagı olursun...
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hamd yanlızca ALLAH a dır.

Namazda ve namazın dışındaki kötü ve çirkin vesveseler,şeytandandır.Çünkü şeytan, müslümanı dîninden saptırmak ve onu iyilikten mahrum edip uzaklaştırmak konusunda çok gayretlidir.

Nitekim sahâbeden birisi, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e namazda kendisine gelen vesveseleri şikâyet ederek şöyle demiştir:

يَا رَسُولَ اللهِ! إِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ حَالَ بَيْنِي وَبَيْنَ صَلاتِي وَقِرَاءَتِي يَلْبِسُهَا عَلَيَّ، فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: ذَاكَ شَيْطَانٌ، يُقَالُ لَهُ: خَنْزَبٌ, فَإِذَا أَحْسَسْتَهُ فَتَعَوَّذْ بِاللهِ مِنْهُ، وَاتْفِلْ عَلَى يَسَارِكَ ثَلاثًا، قَالَ: فَفَعَلْتُ ذَلِكَ، فَأَذْهَبَهُ اللهُ عَنِّي. [ رواه مسلم ]

"Ey Allah'ın elçisi! Şüphesiz şeytan, benimle namazım ve kırâatımın arasına girip onları karıştırmama ve onlarda şüphe etmeme sebep oldu. Bu sebeple namazımda bana çektirmekte, namazımdan haz almamakta ve onda huşu duymamaktayım.

Bunun üzerine Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

- O, Hanzeb adındaki şeytandır.Namazda sana geldiğini hissettiğin zaman ondan Allah'a sığın ve sol tarafına hafifçe üç defa tükür.

Sahâbî (Osman b. Ebil-Âs) dedi ki:

- Bunun üzerine öyle yaptım. Allah da benden onu giderdi." (Müslim; hadis no: 2203).

Namazda huşu duymak, namazın özü ve cevheridir.Dolayısıyla huşusuz namaz, ruhsuz beden gibidir.

Namazda huşu duymaya yardım eden şeylerden ikisi vardır ki bunlar:

Birincisi:

Kulun, namaz sırasında ne söylediğini ve ne yaptığını akıl etmeye çalışması, kıraatı, zikri ve duâyı iyice düşünmesi,Allah Teâlâ'nın kendisini gördüğünü ve O'nunla fısıldaştığını bilmelidir. Çünkü namaz kılan kimse, namazda ayakta olduğu sırada Rabbi ile fısıldaşır. İhsan ise, Rabbini görüyormuşçasına O'na ibâdet etmendir.Sen O'nu görmüyorsan bile, O seni görmektedir. Ayrıca kul, namazından tat aldıkça, namaza olan eğilimi daha çok olurve namaz onu kendisine çeker.Bu ise, îmânın gücüne göre değişir. -Îmânın güçlenmesine vesile olan şeyler pek çoktur-.

Bunun içindir ki Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

حُبِّبَ إِلَيَّ مِنْ دُنْيَاكُمْ النِّسَاء وَالطِّيب وَجُعِلَتْ قُرَّة عَيْنِي فِي الصَّلاة.[ صحيح الجامع ]

"Bana, dünyanızdan kadınlar ile güzel koku sevdirildi ve namaz, gözümün nuru kılındı." (Sahîhu'l-Câmi').

Başka bir hadiste şöyle buyurmuştur:

يَا بِلَالُ أَرِحْنَا بِالصَّلَاةِ. [ رواه أبو داود وأحمد]

"Ey Bilal! Namazı edâ etmekle bizi rahata kavuştur." (Ebu Dâvud ve Ahmed).

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-:

Namazı edâ etmekle bizi rahata kavuştur, demiştir.Namazdan bizi kurtar, dememiştir.

İkincisi:

İnsanı ilgilendirmeyen konularda düşünmek ve kalbi, namazın amacından cezbeden şeyleri düşünmek gibi ve kalbi meşgul eden şeyleri defetmeye/kovmaya çalışmaktır.Bu ise, her kulda farklıdır.Çünkü vesvesenin çokluğu, insanda bulunan şüphelerle şehevî duyguların çokluğuna, kalbe sevimli gelen şeylere kalbin yönelmesine ve kalbe çirkin gelen şeyleri kalbin defetmesine bağlıdır. (Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye;"Mecmûu Fetâvâ"; c: 22, s: 605).

Sorunda zikretmiş olduğun vesveselerin seni büyük bir noktaya getirmesine, hatta Allah Teâlâ'nın zâtı hakkında aklına vesvese vermesine gelince, şüphesiz bunlar şeytanın dürtü ve kışkırtmasıdır.

Nitekim Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:

وإما ينزغنك من الشيطان نزغٌ فاستعذ بالله إنه هو السميع العليم [ سورة فصلت الآية: ٣٦]

"Eğer şeytandan gelen bir vesvese seni dürtecek olursa, hemen Allah’a sığın. Çünkü O, hakkıyla işiten, (kullarının bütün işlerini) hakkıyla bilendir." (Fussilet Sûresi: 36).

Nitekim sahâbeden bazı kimseler, kendilerini rahatsız eden vesveselerden şikâyet etmişlerdi.

Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:

جَاءَ نَاسٌ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهِ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَسَأَلُوهُ: إِنَّا نَجِدُ فِي أَنْفُسِنَا مَا يَتَعَاظَمُ أَحَدُنَا أَنْ يَتَكَلَّمَ بِهِ. قَالَ: وَقَدْ وَجَدْتُمُوهُ؟ قَالُوا: نَعَمْ. قَالَ: ذَاكَ صَرِيحُ الإِيمَانِ.

[ رواه مسلم ]
"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in ashâbından bazı kimseler gelerek ona şöyle sordular:

- (Ey Allah’ın Rasûlü!) Bizden birimizin, içimizdeki çirkin bir şeyi konuşmayı büyük günah olarak görmektedir deyince, Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem-:

- Onu kalbinizde buluyor musunuz? diye sordu.

Sahâbe:

- Evet, dediler.

Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

- İşte o, katıksız (gerçek) îmândır" (Müslim; hadis no: 132).

İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu hadisin şerhinde şöyle demiştir:

"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in: "İşte o, katıksız (gerçek) îmândır" sözünün anlamı; yani bu vesveseyi konuşmayı büyük günah olarak görmeniz, katıksız (gerçek) îmândır, demektir.Zirâ bunu büyük günah olarak görmek, ondan şiddetle korkmak ve onu konuşmak, -bunlara inanmayı bir tarafa bırakın-, bütün bunlar, ancak îmânı tam anlamıyla kemâle eren, îmânı gerçekleştiren (tahakkuk ettiren) ve kendisinden şüphe ve şek giden kimsede olur.

Yine bunun anlamı hakkında şöyle de denilmiştir:

Şeytan, kendisini aldatmak ve saptırmaktan ümidini kestiği kimseye vesvese verir. Onu saptırmaktan âciz olduğu için vesvese vermek sûretiyle onu sürekli rahatsız eder. Kâfire gelince, şeytan ona dilediği yönden gelir.Şeytan ona sadece vesvese vermek sûretiyle gelmez.Aksine onunla dilediği gibi oynar.Buna göre hadisin anlamı: Vesvesenin sebebi, gerçek ve katıksız îmândır veya vesvese, gerçek ve katıksız îmânın belirtisidir."



O halde bu vesveseyi çirkin görüp ondan nefret etmek ve kalbin ondan kaçması, gerçek ve katıksız îmândır. Vesvese, zikir ve duâ ile Allah Teâlâ'ya yönelen herkesin başına gelebilir. Bu kaçınılmaz bir şeydir. Bu sebeple kulun, dîninde sebât göstermesi, bu vesveselere sabretmesi, zikir ve namazına devam etmesi ve canını sıkmaması gerekir.Zirâ o bunlara devam ederse, şeytanın hilesi kendisinden uzaklaşıp gidecektir.

Nitekim Allah Teâlâ şeytanın hilesi hakkında şöyle buyurmuştur:

إن كيد الشيطان كان ضعيفاً [ سورة النساء من الآية :76 ]

"Hiç şüphesiz ki şeytanın hîlesi (kurduğu düzeni, tuzağı), zayıftır." (Nisâ Sûresi: 76)

Kul,kalbiyle Allah Teâlâ'ya yönelmek istedikçe, kendisine değişik vesveselerle gelecektir.Çünkü şeytan, yol kesen haydut gibidir.Kul, Allah Teâlâ'ya yürümek istedikçe, şeytan onun yolunu kesmek ister.Bunun içindir ki seleften bazı kimseler şöyle demişlerdir:

"Yahudî ve hıristiyanlar: Bizler, vesvese etmeyiz, derler.Onlar bu sözleriyle doğru söylediler.Çünkü şeytan yıkılıp harap olan bir evi ne yapsın ki?!" (Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye;"Mecmûu Fetâvâ"; c: 22, s: 608).

Vesvesenin Tedâvisi:

1. Bu vesveseleri hissettiğin zaman: Allah'a ve Rasûlüne îmân ettim, dersin.

Nitekim Âişe'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

إِنَّ أَحَدَكُمْ يَأْتِيهِ الشَّيْطَانُ فَيَقُولُ: مَنْ خَلَقَكَ؟ فَيَقُولُ: اللهُ، فَيَقُولُ: فَمَنْ خَلَقَ اللهَ؟ فَإِذَا وَجَدَ ذَلِكَ أَحَدُكُمْ فَلْيَقْرَأْ آمَنْتُ بِاللهِ وَرُسُلِهِ، فَإِنَّ ذَلِكَ يُذْهِبُ عَنْهُ

Şüphesiz şeytan birinize gelir ve der ki: Seni kim yarattı? O da: Allah, der. Bunun üzerine şeytan: Peki Allah’ı kim yarattı? diye sorar. Biriniz bununla karşılaştığı zaman, şöyle desin: Allah’a ve O'nun peygamberlerine îmân ettim. Zirâ bu söz, o vesveseyi ondan giderir."(Ahmed;hadis no:25671.Elbânî;"Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha";hadis no:116).

2. Gücün yettiği kadarıyla bu konuda düşünmekten yüz çevirmeye çalışmalı ve seni ondan oyalayacak şeyle meşgul olmalısın.

Son olarak sana şunu tavsiye ederiz:

Her hâl ve işinde Allah Teâlâ'ya sığınmalı, bu konuda Allah Teâlâ'dan yardım dilemeli, O'na yalvarıp yakarmalı ve ölünceye kadar bu yolda sana sebât göstermesini ve hayatını sâlih amellerle sona erdirmesini Allah Teâlâ'dan niyâz etmelisin.

Yine de en iyisini Allah Teâlâ bilir.
 
T Çevrimdışı

taevhidicin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Güzel demissiniz ama vesvese bir hastalığa dönüşünce basit tedaviler işe yaramıyor. Yani ipin ucu kaçarsa hastalığa dönüşüyor. O zaman da imanli biri neden namazı terketsin ki diyemiyorsunuz. Çünkü vesvese iradeyi ve muhakale yeteneğini saf dışı birakacak kadar ilerleyebiliyor.

Ikinci yazdıklariniz ise güzel şeyler gerçekten. Umarım vesveseli herkese iyi gelir...
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Güzel demissiniz ama vesvese bir hastalığa dönüşünce basit tedaviler işe yaramıyor. Yani ipin ucu kaçarsa hastalığa dönüşüyor. O zaman da imanli biri neden namazı terketsin ki diyemiyorsunuz. Çünkü vesvese iradeyi ve muhakale yeteneğini saf dışı birakacak kadar ilerleyebiliyor.

Ikinci yazdıklariniz ise güzel şeyler gerçekten. Umarım vesveseli herkese iyi gelir...


Vesvese hepımızde var olan bırsey kardesım. hemen hemen herkezde olur. kımısı dunyevı kımısı de ımanen dır.
Burada hastalık derecesıne gelınce zaten o kısının yasamsal da bır olayı kalmıyor.
Yanı akıl saglıgı yerınden gıdıyor.
Etrafınızda bu tarz kımseler gordugunuzde onları qurana ve quranla tedavıye yonlendırın insaallah.
Umulurkı faydası olur.

Cunku hak gelınce Batıl yok olmaya mahkumdur.
Cunku gercek meydana cıkınca yalan olan yok olur.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Hayırlı günler...
Vesvese hakkında neredeyse herkesin bildiği bi hadis var...
Peygemberimize gelip Allah hakkında aklına kötü şeyler gelen sahabeler durumu peygemberimize iletmisler ve bunu soylemenin büyük gunah oldugunu biliyoruz bunlari soylemektense goklerden yere atılmayı tercih ederiz demisler ve korkularını dile getirmislerdir. Peygamberimiz de bunun üzerine " Gerçekten bu korkuyu hissediyor musunuz?" diye sormuş ve sahabeler evet deyince işte bu gerçek imandır buyurmustur.

Bu hadisten yola çıkarak akla gelen dinle alakalı kötü şeylerin birer vesvese olduğu ve mümin hastalığı olduğu söyleniyor.

Benim sormak istediğim ayni sorunu yaşayan hristiyanlarla tanıştım. Yani onlarda akıllarından geçen Allah ile ilgili kötü düşüncelerden oldukça rahatsızlardı ve bununla ilgili tedavi gören bile vardı.
Akıllarına kötü düşünceler gelmesini insani bi takıntı olarak düşünüyorum ama kalplerinin bu kadar rahatsız olması durumunu anlayamadim?

Bu durum nasıl açıklanır?

Şeytan bulundukları sapıklık üzere,hakikat-i bulamamaları için vesvese verir.
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hristiyanlarda yeri göğü Allah'ın yarattığına inanıyor belki onlarada en azından bu şekilde Allah hakkında vesvese verir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt