Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Günümüzde Ulul Emr Kavramı Kapsamına Kimler Girer?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
T Çevrimdışı

taevhidicin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Normal şartlarda Ulul Emr o devletin yöneticisidir. Fakat günümüz topraklarında İslam ile hükmeden bir yönetici/halife mevcut değil. Bu durumda Ulul Emr olarak alimleri alabiliriz. Ama bu konuda ahir zamanda 'alim' bulmak çok zor diye düşünüyorum. Açıkcası herkesimin kendine ait alimi var gibi görünüyor ve alim dediğimiz kişilerde şu an net bir alimlik vasfı yok gibi görünüyor. (Elbette çizgisi net alimler var ama ulaşması güç olabiliyor.)

Bu noktada günümüzde Ulul Emr kimdir?

Bir de dinde orta yollu olmak ne demek? Sürekli bana söylenen bir söz var ' Dini kendine zorlaştırır isen din seni yutar, helak olursun. bu sebeple orta yollu yol'... Dinde orta yollu nasıl olunur?
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Normal şartlarda Ulul Emr o devletin yöneticisidir. Fakat günümüz topraklarında İslam ile hükmeden bir yönetici/halife mevcut değil. Bu durumda Ulul Emr olarak alimleri alabiliriz. Ama bu konuda ahir zamanda 'alim' bulmak çok zor diye düşünüyorum. Açıkcası herkesimin kendine ait alimi var gibi görünüyor ve alim dediğimiz kişilerde şu an net bir alimlik vasfı yok gibi görünüyor. (Elbette çizgisi net alimler var ama ulaşması güç olabiliyor.)

Bu noktada günümüzde Ulul Emr kimdir?

Bir de dinde orta yollu olmak ne demek? Sürekli bana söylenen bir söz var ' Dini kendine zorlaştırır isen din seni yutar, helak olursun. bu sebeple orta yollu yol'... Dinde orta yollu nasıl olunur?

Birinci Soruna gelecek olursak bu durum gercekten de can sıkıcı bır durumdur.
Muslumanların kafırler karsısında dunyada bu denlı eza cekmesının sebeblerınden bırıdır.Cunku basta gercekten lıder bırı olsa herhangı bır durumda onun sozuyle tum muslumanların hareket etmesı gerekır.Lakın mevcut gunumuz sartlarında herkeze TERORİST yada muslumanca hareket eden kımselere bu adı yapıstırdıklarından dolayı kımse cesaret edememektedır.
Edenler yokmuydu vardı LAkın ya degerlerı bılınmedı yada ömurlerı yetmedi. Yada dogru yoldayken yanlıs yollarla bu dıne daha cok zarar verıldı.

Rabbımızden tez zamanda Muslumanların ızzetını gerı getırecek bır yardım bir lider katından bir kuvvet gondermesını istiyoruz.

İkinci soruna gelırsek nurettın yıldızın bır acıklaması vardı.

Bu ümmet, İslam ümmeti, orta ümmettir yani dengeli bir ümmettir. Dengede yaşar bir ümmettir. Bizim imani hayatımızda Müslümanlığımızda, mü’minliğimizde aşırılık yoktur. İtikatta da ibadette de aşırılık yoktur.

Hayatımız da denge üzerine kuruludur. Bu denge, dünya hayatı ile ahiret hayatını dengelemekten, aile hayatımızla iş hayatımızı dengelemekten, camii ile sokağı dengelemekten, şehvetlerimizle vazifelerimizi dengelemekten… herhangi bir yerden izlenebilir. Müslüman, mü’min dengeli insandır.

Dengeli hayat yaşamak için dikkat etmemiz gereken birkaç başlık var, birincisi; Müslüman denge üzerine hayatı da anlayan ahireti de anlayan, Allah’tan korkan, züht üzere olan bir âlimle beraber olmalıdır.

Aksi takdirde şeytanlar insanı rahat bırakmayabilirler. Dengeli olmanın birinci şartı; aşırı ifratı olan, hayata kör bakan, ahirete kör bakan, ahreti hedeflediğini zannedip dünyayı başkalarına terk eden birinin peşinden gitmemektir. Bunun adı şeyh olur, âlim olur önemli değil. Müslüman önünde gördüğü, önder gördüğü kimseleri dengede birileri seçmelidir. İki; Müslüman keyfî yaşamamalıdır. Keyfine göre din belirlediğin zaman dengede bir din yaşayamazsın.

Dine göre keyif belirlenebilir, Allah’ın mubahları geniş çünkü. Ama keyfine göre din olmaz. Haramlarda, helallerde, mubahlarda, mekruhlarda vs. keyfilik kesinlikle olmamalıdır. Ama keyfi olma demek hiç keyif sürme, hep işkence altında kal demek değildir. Üç; mü’minin hayatında ibadet öncelikli olmalıdır. Randevular öğle namazından sonra, akşam namazından sonra diye verilmedir. Filan namaz için filan camide buluşalım denmelidir.

Önce Kur’an’ımız, önce namazımız, önce orucumuz diye bir ilke belirlemeliyiz. İbadet öncelikli olmalıdır ki din İslam gitgide hayatımızdan kopuk olmasın. Bir başka mesele; laik idrak içinde olmamalıdır mü’min. Ne demek laik idrak? Yani hayatın bir bölümü Allah’ın dinine göre bir bölümü de liberalizmin kurallarına göre olmamalıdır.

Liberalizme karşı olmak, kapitalizme karşı olmak, fakir kalmak değildir; helaliyle zengin olmaktır. Yeryüzü nimetlerinin tamamı mü’mine helaldir, mubahtır ama helal kazanmak, helal yemek, helal harcamak şartıyla. Laik idrak nedir?

Allah’ı camiye, İslam’ı medreseye, dini eve sıkıştırıp, borsada düğünde bildiğin gibi yapmaktır. Bu laik idraktir. Laik idrakten de mü’min uzak durmalıdır ki dengeli bir imanî hayat yaşasın. Dengeli imanî bir hayat yaşamanın bir başka kuralı da, din üzerindeki tartışmalar, ihtilaflardan uzak kalmaktır. Filanca mezhep, filanca ekol, filanca düşünce, filanca fırka ile uğraşırken Müslüman kendi ailesini, kendi işini, kendi ibadetini, kendi zevkini yani ibadet zevkini yok hale getirebilir.

Onun bunun mezhebiyle, tartışmasıyla ekolüyle uğraşmak yerine kendi günahlarıyla uğraşmalıdır. Allah’ın helalleri belli, haramları belli, ibadet şartları belli. Tarihte 5 asır önce 6 asır önce ölmüş insanların fikirleriyle ömür çürütecek yerde oturup Allah’ın kitabından bir ayet okumayı, fıkıhtan bir mesele okumayı tercih etmelidir.

Ve bir son mesele olarak da dengeli Müslüman olmak için ortada, şuurlu bir Müslümanlık yaşayabilmek için şüpheli şeylerden uzak durmak lazım. Çünkü her şüphe sonu meçhul demektir. Müslüman eğer bu kurallara uyarak yaşarsa ortada, dengeli, huzurlu, Rabbinin rızasını kazanacağı bir din yaşamış olur.

Bu din ona lezzet verir.
 
Tevhid38 Çevrimdışı

Tevhid38

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Normal şartlarda Ulul Emr o devletin yöneticisidir. Fakat günümüz topraklarında İslam ile hükmeden bir yönetici/halife mevcut değil. Bu durumda Ulul Emr olarak alimleri alabiliriz. Ama bu konuda ahir zamanda 'alim' bulmak çok zor diye düşünüyorum. Açıkcası herkesimin kendine ait alimi var gibi görünüyor ve alim dediğimiz kişilerde şu an net bir alimlik vasfı yok gibi görünüyor. (Elbette çizgisi net alimler var ama ulaşması güç olabiliyor.)

Alimleri ulul emir kabul etmenin delili nedir?
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
T Çevrimdışı

taevhidicin

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Alimleri ulul emir kabul etmenin delili nedir?

Okuduğum bir kitapta ulul emr için;
1. halife
2. şer'i hükümlere dayanarak fetva veren alimler
3. Islam ordusunun komutanı

seklinde yazılmıştı. Delil açıkçası bilmiyorum... varsa ben de bilmem isterim gerçekten...
 
Tevhid38 Çevrimdışı

Tevhid38

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ulul emir secmekte secilmekte cok zor bu zamanda ayrıca bir müslümana emirlik beyati vermenin de ağır sorumluklari var iki taraf içinde.

Yaşadığımız cagda emirimiz yok ama sozunde duran sadık vasat alimlerimizin nasihatleri var.
Bizler kendi benligimizde ıslamin siarlerini yasarsak insaAllah toplum olarak islah oluruz ve Allah bize bir emirlik verir
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt