Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Habertürk'te Peygamberimiz'e hakaret !

T Çevrimdışı

The Zulkarneyn

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
rezillik.jpg HABERTURK'te yayınlanan "Bu Sabah Haftasonu" programında büyük bir rezalet yaşandı.

Programa konuk olarak çağrılan şahıs Mehmet Coral'ın, "Bedir'de, Uhud'da melek falan yoktu" türünden açıklamaları, 'Peygamber'i 2 yaşında bir kızla sözlendirip bu insan 6 yaşına geldiğinde de evlendirmesi'nin gölgesinde kaldı!

Mehmet Coral "Hazreti Muhammet rüyasında Aişe'yi görüyor. O zaman onunla evlenmeye karar veriyor. Yalnız şöyle bir durum var. O zaman Ayşe 2 yaşında bebek. Ebubekir şaşırıyor. Sözlendiriyorlar. 6 yaşına geldiğinde de evlendiriyorlar." dedi.

Oylum Talu'nun pazarlığıyla yaşın 9 olabileceğini, daha fazla olmasının 'zor' olduğunu belirten Coral, İbni İshak'ı kaynak göstermeye çalıştı.
Oysa İbni İshak'ın bu rivayetlerinde yanlışlıklar yüzlerce kitapla ispat edilmişti.
Özellikle Muhammed Hamidullah, Hazreti Ayşe'nin evlendiğinde 18 yaşında olduğunda ısrarlıydı.

Programın bu kısmının kapanışında ise Oylum Talu'nun Hazreti Ayşe için sarf ettiği "Tapılası 5 kadından birisiydi" sözü tek kelimeyle skandala tüy dikti!

SAF EYLEM GRUBU EYLEM'DE!

Bu arada Sosyal Medya'da provakasyona tepkiler büyüyor.

SAF EYLEM GRUBU'nun çağrısı ve katılımıyla Kemalist yöneticileriyle bilinen Habertürk'ün 0212 313 60 00 numaralı telefonunu kilitleyen akıl ve vicdan sahibi insanlar, Peygamber'in 6 yaşında ve tapılası bir kızla evlendiğini söyleyecek denli sapıklaşan Mehmet Coral ve Oylum Talu'yu kınamak üzere harekete geçiyorlar.
alıntı


28286.jpg


rezillik.jpg
 
T Çevrimdışı

The Zulkarneyn

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
“Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri 3 aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir."Talak/4

“Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.” ifadesi, âdet görmemiş kız çocuklarının da evlendirilebileceğini göstermektedir.

“İçinizden evli olmayanları evlendiriniz."Nur/32

Ayette ergenlik çağı veya yaş sınırı konulmamıştır.

yasaklamanın olmadığı gibi meşru bir olaydır.
 
yusuf Çevrimdışı

yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Mehmet Coral ve Oylum Talu'yu kınamak üzere harekete geçiyorlar.


Mehmet Coral ve Oylum Talu bunların bir sabah programında ekranı kaplaması (heleki islami bir meselede) kıyamet alametidir .. işin ehli degil başı boş sığır cobanları önlerine gelen her meseleyi konuşuyor .. bunlara soylenecek tek soz İT ÜRÜR KERVAN YÜRÜR .. BEKLESİNLER BİZLERDE BEKLİYORUZ ...
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
“Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri 3 aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir."Talak/4

“Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir.” ifadesi, âdet görmemiş kız çocuklarının da evlendirilebileceğini göstermektedir.

“İçinizden evli olmayanları evlendiriniz."Nur/32

Ayette ergenlik çağı veya yaş sınırı konulmamıştır.

yasaklamanın olmadığı gibi meşru bir olaydır.



Ben de bu yüzden soruyorum işte. Madem böyle bir yasak yok neden yaygara koparıyorlar o halde? Neden 6 yaşında nikahlandığını inkar ediyorlar?
 
T Çevrimdışı

The Zulkarneyn

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
2. (5611)- Hz. Aişe (r. anhâ) anlatıyor:
"Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), ben 6 yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Hâris İbnu'l-Hazrec kabîlesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince) saçım yine uzadı.
Annem Ummu Rûman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensârdan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mubarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık kıyafetime çeki düzen verdiler.
Beni, [kuşluk vakti aniden] Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)(ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben 9 yaşında idim."
(Buhârî, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61; Muslim, Nikâh 69, (1422); Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933,4934,4935, 4936, 4937); Nesâî, Nikâh 29, (6, 82). Ayrıca Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.)

 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
amerikanın kurdurduğu kanaldan ne bekliyorsunuz.hoş türk medyasının tamamı bunlardan aşağı kalmaz sanırım.
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
vallahi ben evlenmek için hayız şartı var sanıyordum ayetten anlaşılan böyle bir şart yokmuş bu durumu izah edecek ilim sahibi kardeşlere yorumu bırakmak lazım
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Peygamber (Sallallahu Aleyhi Ve Sellem)'in Bazı Hanımları İle Evlenmesi


4061- Âişe radiyallahu anhâ'dan: (Allah Rasulu sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu :
"Sen (Âişe'yi kastediyor) bana üç kere rüyamda gösterildin. Melek seni (rüyamda) bir ipek parçası içinde getirip «işte bu senin zevcendir» dedi. Yüzünü açtım baktım ki getirdiği (kız) sen idin. Diyordum ki: Eğer bu (rüya) Allah'tan ise mutlak bunu gerçekleştirir."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 9, VI, 119; 35/1, VI, 131; ta'bîr 20-21, VIII, 75-6) ve Muslim (fadâilu's-sahâbe no. 79, s. 1889).
Rudani,Büyük Hadis Külliyatı, Nikah, 4061, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/226)




4065- Âişe radiyallahu anhâ'dan: "Allah Rasulu (sallallahu aleyhi ve sellem), benimle ben altı yaşımdayken evlendi (nişanlandı). Medine'ye geldik. Haris bin el-Hazrecoğullarında konakladık. Sıtmaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (iyileşince) yine uzadı. Ben salıncakta arkadaşlarımla sallanıp oynarken annem Ummu Rûmân bana geldi. Benden ne istediğini bilmeden yanma vardım. Elimden tutup beni evin kapısında durdurdu. Ben soluk soluğa idim. Nerdeyse kalbim duracaktı. Biraz su alıp yüzüme ve başıma sürdüm. Beni eve soktu. Evde bir takım Ensâr hanımları vardı.
«Hayırlı, uğurlu ve bereketli olsun!» dediler. Annem beni onlara teslim etti. Üstümü başımı düzelttiler. Çok geçmeden Allah Rasulu (sallallahu aleyhi ve sellem)'i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman dokuz yaşındaydım."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140); Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9); Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7); Nesâî (Nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876); Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ı senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatı, Cem’ul-fevaid, Nikah, 4066, İz Yayıncılık: 2/226-227)

4066- Diğer rivayet: : Urve dedi ki:
"Hatice, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, Medine'ye gitmeden üç yıl önce vefat etti. Ondan sonra iki veya iki seneye yakın bir müddet bekledikten sonra Âişe ile altı yaşındayken evlendi, dokuz yaşma bastığında onunla zifafa girdi."
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140); Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9); Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7); Nesâî (Nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876); Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ı senedi ile tahrîc ettiler.
Rudani,Büyük Hadis Külliyatı, Cem’ul-fevaid, Nikah, 4066, İz Yayıncılık: 2/226-227)


66-.......Bize Sufyân ibn Uyeyne, Hişâm'dan; o da babası Urve'den; o da Âişe(r.anha)'den tahdîs etti ki, Peygamber (s.a.v.) Âişe ile Âişe altı yaşında iken evlenmiş, Âişe dokuz yaşında iken de zifafa girdirilmiş, Peygamber'in yanında da dokuz sene kalmıştır. (Buhari, Nikah, 39)
 
T Çevrimdışı

The Zulkarneyn

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
vallahi ben evlenmek için hayız şartı var sanıyordum ayetten anlaşılan böyle bir şart yokmuş bu durumun izahı ?

Bilindiği gibi sıcak ülkelerde kız çocuklarının büluğa erme ve gelişme yaşı soğuk memleketlere göre daha erkendir. Bugün bile Afrika ülkelerinde kız çocukları bize göre “erken/küçük” sayılabilecek yaşlarda gelişimini tamamlamakta ve evlenmektedir. Bu, yaşı ifade eden rakamdan ziyade gelişme durumuyla ilgili bir olaydır. Fıkıh kitaplarında evlilik yaşı ile ilgili olarak zikredilen rakamları, bu kitapların yazarlarının yaşadıkları coğrafyaların özelliklerini dikkate alınarak belirlediğine dikkat edilmelidir.

Kültürden kültüre ve toplumdan topluma değişkenlik gösteren son derece şaşırtıcı hususlar vardır. Aileye ve insana bakış da bu değişkenler arasındadır. Asr-ı Saadette, şimdi bize “sabi” gibi gelen nice genç insan savaşlarda Efendimiz (s.a.v)’in müsaadesi ile savaşmış, gazi veya şehid olmuştur.

Dolayısıyla 1400 sene öncesinin Arap toplumu hakkında konuşurken bugün “modernleşmiş” (yani değer erozyonuna uğrayarak Batılı gibi düşünmeye/algılamaya başlamış) bir toplumun bireyleri olduğumuzu akıldan çıkarmamalı. Dünya bizim yaşadığımız coğrafya ve tarihten ibaret değil.


Mevdudî'ye ait "Tefhimül Kur'an" eserinde mesele şu şekilde ele alınmıştır:

"Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler. Kur'an'ın bu açıklamasına göre, burada "Mudhale" (zifaf) bir kadının söz konusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü mübaşeret olmasaydı eğer, iddet söz konusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden, henüz hayız görmeye başlamamış kızların, iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre, bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle zifafta bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur'an'ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslümanın yasaklamaya hakkı yoktur. Henüz hayız görmeye başlamamış bir kıza talak verilirse ve o da iddet esnasında hayız görmeye başlarsa onun iddeti hayzı ile birlikte başlar ve iddeti hayız gören kadınlar gibi hesap edilir." (Ebul Ala Mevdudi, Tefhimul Kuran, Talâk/4'ün 13. notu.)

Seyyid Kutub'a ait "Fizilal -i Kur'an" eserinde mesele şu şekilde geçmektedir:

"Boşanma sonrası bekleme döneminin süresine ilişkin bu sınırlandırma hayız görmeyen, bir de hamile olmayan kadınlar içindir. Hayız görmeme durumu hem hayızdan kesilmiş kocamış kadınlar hem de yaşının küçüklüğünden veya bir hastalıktan dolayı henüz hayız görmeyen kadınları kapsıyor." (Seyyid Kutub, Fizilal-i Kur'an, Talâk/4'ün açıklamasında ki ilk paragraf )
 
Üst Ana Sayfa Alt