Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hakikatle rin bulunduğu yerde yeminler bozulur

I Çevrimdışı

islami bilgiler

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
بســـم الله الرحمن الرحيم


Hakikatle rin bulunduğu yerde yeminler bozulur


Ateşten acı duyma hususuna gelince, bu kaçınılmaz bir durumdur. Kim "beni ateşe atsalar ben razı olurum" gibi bir söz söylese, o kimse rıza göstermeye yemin etmiştir. Halbuki hakikatle rin bulunduğu yerde yeminler bozulur. Semnûn gibi düşünenlerin sözünde de durum bunun benzeridi r.

(Semnûn b. Hamza (Semnûn b. Abdullah da denilir): Ebul-Hasen El-Havvas; mezkûr olaydan ötürü kendine yalancı Semnûn anlamına gelen: 'Semnûn-Kezzâb' adını vermişti. Ser-î Sakatî, Ebû Ahmed el-Kalânüsî ile arkadaşlık etmiş. Sevgiden en güzel söz edenlerde n idi. Semnûn, Irak'ta yaşayan süflilerin en büyüklerinden sayılır. Cüneyd'den sonra ölmüştür. Bkz: Tabakat us-Sûfiye, 195-199; El-Hüye, c. X. s. 209-314; Tarih-i Bağdadî, c. 9, s. 234-237; Er-Risâlet'ül-Kuşeyrîye, c. 1, s. 133; El-Bidaye ven-Nihâye, c. 11, s. 115)

Semnûn şöyle demişti bir şiirinde:

"Benim senden başka hiçbir nasibim yoktur.

Sen nasıl dilersen beni öyle imtihan et."

Semnûn idrar darlığına yakalandı. Çocuk mektepler inin çevresinde dolaşıp çocuklara şöyle dermiş:

"Yalancı amcanıza duâ edin."

Nitekim böyleleriyle ilgili olarak Cenâb-ı Hak şöyle buyurmakt adır:

"Andolsun ki, siz ölümle karşılaşmadan önce onu arzuluyor dunuz, işte onu gördünüz, ama bakıp duruyorsu nuz." (Âl-i İmrân, 3/143)

Tasavvufi makamların nedensell iği hakkında konuşan bazı sûfiler, kaderi gözlemleme esası üzerine bina ederek sevgi, rıza, havf (korku) ve recâ (umma)yı avamın makamlarından kıldılar. Onlara göre:

"Kam kadere tanık olursa, hiçbir şey değilmiş gibi fani, sürekli var olan gibi bakî kalıncaya dek fiillerin birliğine de tanık olur. Bu durumdaki kimse bütün bu işlerden kurtulur, onların üstüne çıkar."

Halbuki bu hakikat ve şeriat yönünden düzeltilmesi gereken bir sözdür.

 
Üst Ana Sayfa Alt