A
Çevrimdışı
Sahîh olan görüşe göre hayzın günlerle belirlenmiş bir alt ve üst sınırı yoktur. Çünkü Allah teâlâ:
“Sana kadınların aybaşı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir. Onun için aybaşı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlara
yaklaşmayın.” (Bakara: 222)
buyurdu ve yasaklamaya gün olarak bir üst sınır koymadı, bilakis yasaklamanın üst sınırını kadının hayızdan temizlenmesi olarak belirledi. Bu, hükmün illetinin hayzın olması veya olmaması olduğunun delîlidir.
Kadın hayız gördüğü zaman hüküm sabit olur, hayızdan ne zaman temizlenirse hayız hükümleri o zaman ortadan kalkar. Sonra buna bir sınır koymanın delîli yoktur. Hâlbuki zarûret bunun açıklanmasını gerektirir. Eğer bu şer‘an belirli bir yaş veya zamanla sınırlanmış olsaydı Allah’ın Kitâbı’nda ve Peygamberinin Sünneti’nde bu açıklanırdı.
Bundan dolayı bir kadının kadınlar tarafından hayız olduğu bilinen gördüğü her kan, herhangi bir zamanla sınırlı olmaksızın hayız kanıdır. Ancak kadının gördüğü bu kan hiç kesintisiz devam ederse veya ay içinde bir iki gün gibi kısa sürede kesilirse o zaman bu kan istihaza kanıdır, yani hastalık kanıdır.
-----------------
(Muhammed B. Salih Al Usaymin / İslam'ın Rukunları)
-NOT: BAYAN KARDEŞLERİMİN KONU İLE İLGİLİ SORULARI VAR İSE ÖZEL MESAJ YOLU İLE SORABİLİRLER-
“Sana kadınların aybaşı halinden de soruyorlar. De ki: O bir eziyettir. Onun için aybaşı halinde oldukları zaman kadınlardan çekilin ve temizleninceye kadar onlara
yaklaşmayın.” (Bakara: 222)
buyurdu ve yasaklamaya gün olarak bir üst sınır koymadı, bilakis yasaklamanın üst sınırını kadının hayızdan temizlenmesi olarak belirledi. Bu, hükmün illetinin hayzın olması veya olmaması olduğunun delîlidir.
Kadın hayız gördüğü zaman hüküm sabit olur, hayızdan ne zaman temizlenirse hayız hükümleri o zaman ortadan kalkar. Sonra buna bir sınır koymanın delîli yoktur. Hâlbuki zarûret bunun açıklanmasını gerektirir. Eğer bu şer‘an belirli bir yaş veya zamanla sınırlanmış olsaydı Allah’ın Kitâbı’nda ve Peygamberinin Sünneti’nde bu açıklanırdı.
Bundan dolayı bir kadının kadınlar tarafından hayız olduğu bilinen gördüğü her kan, herhangi bir zamanla sınırlı olmaksızın hayız kanıdır. Ancak kadının gördüğü bu kan hiç kesintisiz devam ederse veya ay içinde bir iki gün gibi kısa sürede kesilirse o zaman bu kan istihaza kanıdır, yani hastalık kanıdır.
-----------------
(Muhammed B. Salih Al Usaymin / İslam'ın Rukunları)
-NOT: BAYAN KARDEŞLERİMİN KONU İLE İLGİLİ SORULARI VAR İSE ÖZEL MESAJ YOLU İLE SORABİLİRLER-