Esselemu aleykum va rahmetullah!
فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا
Nisa, 65 - Hayır! Rabine andolsun ki aralarında çıkan her anlaşmazlıkta seni hakem tayin etmedikçe ve haklarında verdiğin hükümden dolayı içlerinde bir sıkıntı duymadan tamamen teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.
Şu ayetle ilgili bir kaç sualim var. Ancak sorularım ayetleri -haşa- tenkit etmek değil, hikmetini öğrenmek ve kendimi küfürden korumam içindir.
1) "içlerinde bir sıkıntı" ifadesinden ne anlamamız gerekir? Mesela cihadla ilgili ayetler nefsimize ağır ve sıkıntılı geliyor, ya da insan nefsinin talep ettiği günahları yapmamak ile ilgili yasaklar duyunca nefsimize ağır oluyor, fakat Allah korkusuyla yapmıyoruz. Bunun aksi mümkün değil. Nefisdeki sıkıntı elde olmadan geliyor.
(Bakara 216) Hoşunuza gitmediği halde savaş size farz kılındı. Sizin için daha hayırlı olduğu halde bir şeyi sevmemeniz mümkündür. Sizin için daha kötü olduğu halde bir şeyi sevmeniz de mümkündür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
İşte ayet Peki "içlerinde bir sıkıntı" ifadesinden ne anlamamız gerekir?
2) Ehli sünnete göre büyük günah sahipleri itikadi düzgün olursa kafir olmaz Ama şu ayette tamamen teslim olmadıkça ifadesini nasıl anlarız?
3) Özetle söylersek Allahın hükmünden hoşlanmamak ne zaman küfr olur?
Allah razı olsun
فَلاَ وَرَبِّكَ لاَ يُؤْمِنُونَ حَتَّىَ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لاَ يَجِدُواْ فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا
Nisa, 65 - Hayır! Rabine andolsun ki aralarında çıkan her anlaşmazlıkta seni hakem tayin etmedikçe ve haklarında verdiğin hükümden dolayı içlerinde bir sıkıntı duymadan tamamen teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.
Şu ayetle ilgili bir kaç sualim var. Ancak sorularım ayetleri -haşa- tenkit etmek değil, hikmetini öğrenmek ve kendimi küfürden korumam içindir.
1) "içlerinde bir sıkıntı" ifadesinden ne anlamamız gerekir? Mesela cihadla ilgili ayetler nefsimize ağır ve sıkıntılı geliyor, ya da insan nefsinin talep ettiği günahları yapmamak ile ilgili yasaklar duyunca nefsimize ağır oluyor, fakat Allah korkusuyla yapmıyoruz. Bunun aksi mümkün değil. Nefisdeki sıkıntı elde olmadan geliyor.
(Bakara 216) Hoşunuza gitmediği halde savaş size farz kılındı. Sizin için daha hayırlı olduğu halde bir şeyi sevmemeniz mümkündür. Sizin için daha kötü olduğu halde bir şeyi sevmeniz de mümkündür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
İşte ayet Peki "içlerinde bir sıkıntı" ifadesinden ne anlamamız gerekir?
2) Ehli sünnete göre büyük günah sahipleri itikadi düzgün olursa kafir olmaz Ama şu ayette tamamen teslim olmadıkça ifadesini nasıl anlarız?
3) Özetle söylersek Allahın hükmünden hoşlanmamak ne zaman küfr olur?
Allah razı olsun