Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Hz. Adem Şeytanın Sınavı Olabilir mi?

S Çevrimdışı

serdallamuhabbet

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
SELAMÜN ALEYKÜM ARKADAŞLAR BEN KURANI KERİMİ KENDİNCE OKUYAN NAMAZ KILIP ALLAHA İBADETLE BORÇLARINI ÖDEMEYE ÇALIŞAN BİR ŞAHSIM BU KONUYU AÇMAKTAKİ SEBEBİM KAFAMI ÇOOKK FAZLA KURCALAMASI

KONU : KURANI KERİM OKUYANLARIMIZ BİLİRKİ KURANDA LEVHİ MAHFUZ ADINDA BİR KİTAPTAN BAHSEDİLİR GAYBIN ONDA YAZILI OLDUGU GEÇER.
GAYB BENİM ANLADIGIM KADARI İLE BİLİNMEYEN ULAŞILMAMIŞ ANLAMINI TAŞIYOR VE BAKARA SURESİNDE 30.AYETTEN 39.AYET DAHİL HZ. ADEMİN YARATILIŞI VE MELEKLERİN SECDESİ VE ŞEYTANIN HZ. ADEME SECDE ETMEYE KARŞI ÇIKMASI YER ALIR BU AYETLERİ ÇOK DİKKATLİ OKURSAK BURADA BENİM ANLADIGIM HZ. ADEMİN YARATILIŞI ŞEYTANIN ASİLİĞİNİ İSYANKARLIĞINI HÜCCET ALTINA ALMAK İÇİN RABBİMİZ TARAFINDAN ŞEYTANA YAPILAN BİR SINAV GİBİ ANLIYORUM NEDEN BÖYLE ANLADIM ÇÜNKÜ LEVHİ MAHFUZDA HER ŞEY YAZILI YANİ GAYB YAZILI ZATEN BİZ ALEMLERİN RABBİNİN BİZE ÖGRETTİĞİNDEN FAZLASINI BİLEMEYİZ GAYB'I BİLEN YÜCE YARADAN OLDUGUNA GÖRE BİZ YÜRÜRKEN YEMEK YERKEN DÜŞÜNÜRKEN VE BİR ÇOK HALLERDE SINAVDAYIZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM BİZİM SINAVLARIMIZ OLDUGU GİBİ MUTLAKA ŞEYTANINDA Bİ SINAVI OLMUŞMUDUR. BÖYLE OLMAYADABİLİR BU BENİM DÜŞÜNCEM RABBİM ŞİRKTEN KORUSUN BU KONUDA İLİM SAHİBİ DİN KARDEŞLERİMİN KATILIMLARINI BEKLİYORUM RABBİMİZİN BEREKETİ ALLAH DOSTLARININ ÜZERİNE OLSUN
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
seytanin imtihani diye bir seyin sozkonusu bile olamayacagi aciktir sebebi ise ALLAH celle celaluhu kendinin yasakladigi haramlari yapilmamasi gerektigi konulari yaptirabilme konusu niasil imtihan olabilir soruyorum sizce mumkunmu dusunun seytana yasaklanan bir sey varmi hersey serbest ama inan oylemi konuyu boyle ele almak lazim dusunun bir kere imtihan konusunun gecerli olabilmesi icin yasaklarin belirtilmesi gerekir oysaki yasaklar ve emirler KUR'AN da sadece insanlar icin var seytanlar icin degil....selametle
 
S Çevrimdışı

serdallamuhabbet

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
habibullah kardeşim sınavlar illa yasaklarla olmuyorki rabbim nefsimizlede bizi farklı olaylarla imtahan ediyor
 
USULU'D DİN Çevrimdışı

USULU'D DİN

Üye
İslam-TR Üyesi
şimdi sana bir kaç nasihat edeceğim inşaAllah

bu sorduğun soru kader ile alakalıdır.kader ile ilgili konuşmak ise iyi değildir.
Allahu Teala, şeytanın insanların kalplerine ve zihinlerine sokacağı her türlü şüpheleri gayb ilmiyle bilmiş, bundan dolayı bu şüpheleri giderecek cevapları gizli ve aşikar olarak Kur an da ve Resulullah as ın hadislerinde ezici bir üstünlük olarak belirtmiştir.

Allahu Teala böylece insanları gerek maddi gerek manevi yönden bir çok imtihana tabi tutmaktadır.oruç,namaz, zekat,cihad zahiri imtihanlar ise; imanı yerleştirmek , batıl şüpheleri savmak da batını imtihanlardandır

bu batıni imtihanlarda insanın izleyeceği birkaç yoldan iki tanesini zikredecek olursam; Kur an da ve hadislerde akla ve kalbe atılan batıl yorumlara kimi zaman cevap verilmesi istenmiş, bu batıl yorumlardan ancak böylece kurtulanacağı bildirilmiş, kimi zaman da bu batıl yorumlardan ancak onlardan uzak durarak Allah a sığınarak ve dua edilerek kurtulanacağı söylenmiştir.

Allah ın varlığının yeryüzündeki delilleri, hristiyanların itikadlarının batıllıkları, yahudilerin itikadlarının batıllıkları, ahiret hayatının varlığı, cennet cehennemin gerekliliği, bunlarla ve buna benzer konularda gelen şüphelere Allahu Teala düşünmeye teşvik ederken
gayb ile ilgili konularda da uzak durulmasını, susulmasını söylemiştir.
tabiiki ahirete iman vb de gayb ile ilgili konulardır.fakat Allahu Teala Allah a meleklerine kitaplarına resullerine ahirete ve kadere imanı emretmiştir.Allahu Teala ancak kulunun gücünün yettiklerini emreder.kulun bunlara iman etmesine Allah ın izniyle gücü varken Allah ın bildirmediği gaybla ilgili konuları da keşfetmesine asla gücü yetmez.buna örnek olarak kadere iman etmeye gücümüz yettiği halde kaderin nasıllığına dair bilgi edinmeye asla gücümüz yetmemektedir.

Allahu Teala ahirete iman etmeyenleri gaybla ilgili batıl yorumlarından dolayı bir çok yerde kınamıştır

kehf suresinde
''gayba taş atar gibi yorum yapanları...'' diye kınayıcı bir ayeti vardır

yine mahşer günü Allah a iman etmeyenlere ateşe sürülürken kınanmışlardır.onlar
''Rabbımız iman ettik.bizi döndür de sana gerektiği gibi kulluk edelim'' derlerken Allahu Teala ''bu kadar yakın yerden imana ulaşmak ha?'' diye onları kınamıştır.önceden onlar kendilerine uzak olan ''gayb''la ilgili konuları yalanlarken şimdi bu kadar yakin bildikleri konuda da uzaktan yorum yapmış olduklarından dolayı kınanmışlardır

Allahu Teala Resulullah as ı ve diğer mü'minlere şöyle nasihat etmiştir
''bilmediğin şeyin ardına düşme''

ve yine Allahu Teala kendi ilminin üstünlüğünü belirtirken şöyle buyurdu
''onlar ancak Allah ın bildirdiği kadarını bilebilirler''

Allahu Teala kafirlerin ve müşriklerin melekleri Allah a ortak koşmalarını kınarken şu ayetlerde cevaplarını vermiştir

''onların yaratılışına şahit mi olmuşlar?''

Allahu Teala zahiri olan cisimleri yarattığı gibi batıni olanları da yaratmıştır. yeri gökleri ve arasındakileri yarattığı gibi vukuu bulan olayların zincirleme gelişmesini de yaratmıştır.duygu ve düşünceleri de yaratan Allah tır.

bunun için nasıl meleklerin yaratılışına,yerin ve göklerin yaratılışı gibi zahiri hallere şahit tutulmamışsak, kader ile ilgili yaratılmış vukuu bulan olayların yaratılışındada şahit tutulmadık.
zahirilerde sustuğumuz gibi batıni yaratılmışlarda da susmak gerekir.zahirilerde görüp ibret aldığımız gibi batınilerde de susup iman etmemiz gerekir.

Resulullah as bir hadisinde
''şeytan şunu kim yarattı bunu kim yarattı diye sorar durur.en sonunda Rabbini kim yarattı diye sorar.bu durum olunca hemen Allah a sığının ve bu işe son verin'' demiştir.

şeytan meleklerden değil cinlerdendir.cinlerle ilgili bize az bir bilgi verilmiştir.bilgi verilmeyen soru sormak bid'attir.

Allahu Teala ''ben yeryüzünde bir halife yaratacağım'' dediğinde Adem as ve Havva yı ilk olarak yeryüzüne değil cennete koymuştur.vukuu bulan olaylar(kader) sonucu olarak nihayet Allah ın emri yerine gelmiş ve Adem ile Havva insanların atası olarak yeryüzünün ilk halifelerinden olmuşlardır.

bundan sonrasının ardına düşme.

guraba yayınları sorulu cevaplı İslam'ın rükunları kitabında 13. soruyu ve cevabını da oku.

ben sana nasihat edenlerdenim.
yazımda bir yanlış varsa bu benim acizliğimdendir.Allah ın şanını düşürecek birşey konuşmaktan da Allah a sığınırım.
duam Allah subhanehu ve tealanın günahlarımızı bağışlamasıdır.
 
Es-Serahsi Çevrimdışı

Es-Serahsi

Üye
İslam-TR Üyesi
Şeytanın Adem a.s secde etmemesi şeytanın sınavıydı, şeytana secde et emri verildi ve secde etmesi veya etmemesi konusunda da muhayyerdi, Allah azze ve celle şeytana o iradeyide vermeyebilirdi.
 
S Çevrimdışı

serdallamuhabbet

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
şimdi sana bir kaç nasihat edeceğim inşaAllah

bu sorduğun soru kader ile alakalıdır.kader ile ilgili konuşmak ise iyi değildir.
Allahu Teala, şeytanın insanların kalplerine ve zihinlerine sokacağı her türlü şüpheleri gayb ilmiyle bilmiş, bundan dolayı bu şüpheleri giderecek cevapları gizli ve aşikar olarak Kur an da ve Resulullah as ın hadislerinde ezici bir üstünlük olarak belirtmiştir.

Allahu Teala böylece insanları gerek maddi gerek manevi yönden bir çok imtihana tabi tutmaktadır.oruç,namaz, zekat,cihad zahiri imtihanlar ise; imanı yerleştirmek , batıl şüpheleri savmak da batını imtihanlardandır

bu batıni imtihanlarda insanın izleyeceği birkaç yoldan iki tanesini zikredecek olursam; Kur an da ve hadislerde akla ve kalbe atılan batıl yorumlara kimi zaman cevap verilmesi istenmiş, bu batıl yorumlardan ancak böylece kurtulanacağı bildirilmiş, kimi zaman da bu batıl yorumlardan ancak onlardan uzak durarak Allah a sığınarak ve dua edilerek kurtulanacağı söylenmiştir.

Allah ın varlığının yeryüzündeki delilleri, hristiyanların itikadlarının batıllıkları, yahudilerin itikadlarının batıllıkları, ahiret hayatının varlığı, cennet cehennemin gerekliliği, bunlarla ve buna benzer konularda gelen şüphelere Allahu Teala düşünmeye teşvik ederken
gayb ile ilgili konularda da uzak durulmasını, susulmasını söylemiştir.
tabiiki ahirete iman vb de gayb ile ilgili konulardır.fakat Allahu Teala Allah a meleklerine kitaplarına resullerine ahirete ve kadere imanı emretmiştir.Allahu Teala ancak kulunun gücünün yettiklerini emreder.kulun bunlara iman etmesine Allah ın izniyle gücü varken Allah ın bildirmediği gaybla ilgili konuları da keşfetmesine asla gücü yetmez.buna örnek olarak kadere iman etmeye gücümüz yettiği halde kaderin nasıllığına dair bilgi edinmeye asla gücümüz yetmemektedir.

Allahu Teala ahirete iman etmeyenleri gaybla ilgili batıl yorumlarından dolayı bir çok yerde kınamıştır

kehf suresinde
''gayba taş atar gibi yorum yapanları...'' diye kınayıcı bir ayeti vardır

yine mahşer günü Allah a iman etmeyenlere ateşe sürülürken kınanmışlardır.onlar
''Rabbımız iman ettik.bizi döndür de sana gerektiği gibi kulluk edelim'' derlerken Allahu Teala ''bu kadar yakın yerden imana ulaşmak ha?'' diye onları kınamıştır.önceden onlar kendilerine uzak olan ''gayb''la ilgili konuları yalanlarken şimdi bu kadar yakin bildikleri konuda da uzaktan yorum yapmış olduklarından dolayı kınanmışlardır

Allahu Teala Resulullah as ı ve diğer mü'minlere şöyle nasihat etmiştir
''bilmediğin şeyin ardına düşme''

ve yine Allahu Teala kendi ilminin üstünlüğünü belirtirken şöyle buyurdu
''onlar ancak Allah ın bildirdiği kadarını bilebilirler''

Allahu Teala kafirlerin ve müşriklerin melekleri Allah a ortak koşmalarını kınarken şu ayetlerde cevaplarını vermiştir

''onların yaratılışına şahit mi olmuşlar?''

Allahu Teala zahiri olan cisimleri yarattığı gibi batıni olanları da yaratmıştır. yeri gökleri ve arasındakileri yarattığı gibi vukuu bulan olayların zincirleme gelişmesini de yaratmıştır.duygu ve düşünceleri de yaratan Allah tır.

bunun için nasıl meleklerin yaratılışına,yerin ve göklerin yaratılışı gibi zahiri hallere şahit tutulmamışsak, kader ile ilgili yaratılmış vukuu bulan olayların yaratılışındada şahit tutulmadık.
zahirilerde sustuğumuz gibi batıni yaratılmışlarda da susmak gerekir.zahirilerde görüp ibret aldığımız gibi batınilerde de susup iman etmemiz gerekir.

Resulullah as bir hadisinde
''şeytan şunu kim yarattı bunu kim yarattı diye sorar durur.en sonunda Rabbini kim yarattı diye sorar.bu durum olunca hemen Allah a sığının ve bu işe son verin'' demiştir.

şeytan meleklerden değil cinlerdendir.cinlerle ilgili bize az bir bilgi verilmiştir.bilgi verilmeyen soru sormak bid'attir.

Allahu Teala ''ben yeryüzünde bir halife yaratacağım'' dediğinde Adem as ve Havva yı ilk olarak yeryüzüne değil cennete koymuştur.vukuu bulan olaylar(kader) sonucu olarak nihayet Allah ın emri yerine gelmiş ve Adem ile Havva insanların atası olarak yeryüzünün ilk halifelerinden olmuşlardır.

bundan sonrasının ardına düşme.

guraba yayınları sorulu cevaplı İslam'ın rükunları kitabında 13. soruyu ve cevabını da oku.


ben sana nasihat edenlerdenim.
yazımda bir yanlış varsa bu benim acizliğimdendir.Allah ın şanını düşürecek birşey konuşmaktan da Allah a sığınırım.
duam Allah subhanehu ve tealanın günahlarımızı bağışlamasıdır.

Sevgili kardeşim sen benim sordugum soruya cvp vermemiş kendi bildiklerini nasihat etmişsin kuran okuyan şunu bilirki '' Rabbimiz bizim ilmimizi arttır bizi takva sahibi kullarına önder eyle '' böyle bir ayetin varlıgı kesin iken neden sormadan ögrenmeden birilerinin diktaları ile yaşayalımki hem hz. Adem ve Havvanın olaylarının kader oldugunu yazmışsın sen kaderin olmadıgını bilecek kadar bilgili bir insana sahip bilgilerin var hem şeytanın vesveseleri hakkında yazının başında Allah (c.c) gayb ilmiyle bilmiştir diye yazmışsın bu bi kere yanlış bir söylem Yüce Yaratıcının ilme ihtiyacı yok çünkü ilmi veren o gaybı yanlızca bilen o hem gaybı '' levhi mehfuzda '' yazmıştır dün bu günde bir gaybdı yani yarında bir gayb bunlar sadece yaradan tarafından bilinen ve tayin edilen olaylardır Rabbimiz sadece özgür iradeye yani nefse müdehale etmez eger isterse nefse müdehale Rabbimiz için çok kolay bir hadisedir bu konunun açılış amacını anlamadın sen . Yinede zaman ayırıp bildiklerini aktardıgın için senden ve cümlemizden Allah razı olsun Rabbimizin rahmeti üzerimize olsun
 
M Çevrimdışı

Mutedeyyin

Guest
seytanin imtihani diye bir seyin sozkonusu bile olamayacagi aciktir sebebi ise ALLAH celle celaluhu kendinin yasakladigi haramlari yapilmamasi gerektigi konulari yaptirabilme konusu niasil imtihan olabilir soruyorum sizce mumkunmu dusunun seytana yasaklanan bir sey varmi hersey serbest ama inan oylemi konuyu boyle ele almak lazim dusunun bir kere imtihan konusunun gecerli olabilmesi icin yasaklarin belirtilmesi gerekir oysaki yasaklar ve emirler KUR'AN da sadece insanlar icin var seytanlar icin degil....selametle

ahi şöyle olamaz mı insanlar ve cinler teklif altında değil mi şeytanda sonuçta bir cin bildiğim kadarıyla ozaman oda imtahana tabi olmuştur diye düşünüyorum en doğrusunu Allah cc bilir
 
USULU'D DİN Çevrimdışı

USULU'D DİN

Üye
İslam-TR Üyesi
vay arkadaş nasıl bir dönemde yaşıyorum hayret ediyorum doğrusu
herkes alim herkes müctehid
keşke hiç soru soran olmasada azcık dinimi öğrenebilsem diyenlerin sayısı ne kadar azaldı !
hem soru soruyor hem cevabını kendi veriyor

ben senin sorunu yanlış anlamadım
sen daha neyi soracağını dahi bilmezken ben içinde olan fakat neyi soracağını bilemediğin vesveselerine topyekun cevap vermiş oldum ibret alsana

adem as ile havva olayının adı KADER dir.bunu Musa as ile Adem as ın konuşma rivayetini biliyorsan bilirsin.
eğer kaderin ne olduğunu bilmiyorsan iman risalelerinde köklü bir araştırmaya git

yüce Allah gaybı bilmiştir sözümü de sanki yanlış bir cümle kurmuşum sende o ince dikkat hatasını keşfeden pratik zekalı moduna girip bulmuşsun gibi triplere girmişsin

ben burada ilmimi satıyorum.eğer Allahu Teala emretmeseydi tebliği, bende hiç kendimi yormazdım.Rabbımın şanını düşüreceğim diye aklım çıkıyor cümle kurarken fakat buradakilere bakıyorum da gayba çok kolay bir şekilde taş atıyorlar.

şeytanın imtihana tutulduğuna dair delil var mı?
şeytanın imtihana tutulmadığına dair delil var mı ?
biz şeytanın imtihana tabi tutulup tutulmadığını öğrenince imanımız mı artacak ?

burada her yorum yapan boş konuşmuş oldu.

soruyu soran
yukarıdaki yazımı tekrar oku
dikkatli okuduğunda şeytanın ilimde işimize yaramayan kısımlarla ilgilenip işimize yarayan kısımlarından yüz çevirtmek için boş vesveseler verdiğini ve onlardan Allah ın yardımıyla nasıl kurtulacağının cevabı var
 
farkındayız Çevrimdışı

farkındayız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
şeytanın imtihana tutulduğuna dair delil var mı?
şeytanın imtihana tutulmadığına dair delil var mı ?
biz şeytanın imtihana tabi tutulup tutulmadığını öğrenince imanımız mı artacak ?

ALLAH RAZI OLSUN.
Bu Yaklaşım birçok vesveseden kurtarır bizi inşallah.
 
Üst Ana Sayfa Alt