Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Ibni Teymiyyeye Atilan Iftiralara Cevap

esedullah1230 Çevrimdışı

esedullah1230

Üye
İslam-TR Üyesi
Allahın arşa istivası ve Allahın gecenin son üçte birinde dünya semasına inişi(nüzul) gibi (Ayet ve hadislerde bu haberler mevcut olup Allah'ın sıfatlarındandır) haberi sıfatlara iman konusunda ehli sünnet alimleri yorum yapmaktan kaçınmış ve bu haberi sıfatları haber verildiği şekliyle kabul edip..bu sıfatlar hususunda ne bir ilhada,ne bir tatile,ne bir tahrife,ne bir tekyife,ne bir temsile ne de bir teşbihe sapmaksızın aynen haber verildiği gibi kabul etmişlerdir......

Tatil: sıfatları nefyetmek ve işlevsiz hale getirmek...
Tahrif: nası lafzen yada mana itibariyle değiştirmek örneğin istiva kelimesi yerine 'istila' demek..
Temsil: benzetme yapıp başka varlıklarla aynılığını ortaya koyma iddiası...
Tekyif: sıfatların keyfiyeti hakkında yorum yapmak...
Teşbih: bir şeye bazı yönleriyle benzeyen başka bir varlığı kabul etmek...
Tecsim: Cisimlendirmek. Allah hakkında gelen ayet ve hadislerdeki sıfatları cisim ile tevil etmek ki' Her tevil salında bir tahriftir'

HABERİ SIFATLARA İMAN KONUSUNDA İBNİ TEYMİYE YE ATILAN İFTİRALAR...

İbni Teymiyenin istiva ve nüzul sıfatlarına iman konusunda ehli sünnetten ayrıldığını iddia eden bu kişiler..iddialarına dayanak olarak ibni batutanın seyehatnamesinde ibni teymiye hakkında ileri sürdüğü sözleri delil almışlardır.
bu iddiacılar ibni teymiyenin hiçbir eserinde iddialarına dayanak olacak görüşler bulamayınca..ibni batutanın iddiasına sıkı sıkı sarılmış ve devamlı gündemde tutmuşlardır..
oysa ibni teymiye telif ettiği büyük hama fetvası (akidetül hamaviye) adlı risalesinde allahın inişi(nuzul) meselesini ayrıntılı bir şekilde anlatıyor..ehli sünnet imamlarının görüşlerini çok sayıda zikrediyor..ve kitabın hiçbir yerinde batutanın bahsettiği bir şekilde iddialar ortaya atmıyor..aksine batutanın söylediğinin aksine..nuzulun keyfiyetinin bilinemeyeceğini defalarca vurguluyor...allahın bir lutfu olarak kitab türkçeyede çavrilmiştir..ve bu kitabta teymiyenin nuzul konusunda hiçbir temsile sapmaksızın ehli sünnet gibi iman ettiği gerçeği açıkça ortaya konulmuştur..

.ibni teymiye külliyatı-cild 5-s.271- den 372 ye kadar/tevhid yayınları

ibni teymiyenin bu konu hakkında kaleme aldığı müstakil bir kitab varken bu kitabı okumaya yanaşmayan ve gerçeklerden kaçıp iftira yolunu tutanlar..batutanın sözlerine sıkı sıkı sarılıyorlar...halbuki ibni batutanında bu iddiasını el baytar sekiz yönden reddetmiştir...ve batutanın söylediği tarihte teymiyenin şamda camide değil..kalada hapis hayatı yaşamakta olduğu ispatlanmıştır.. Zamanının ifitracaları İbni Teymiyyeyi affetmeyip iftira ile hapsettirdikleri halde İbni Teymiyye bu fırsatı bulunca hepsinide affetmiştir. İbni Batuta'nın vermiş olduğu ve Şam camiinin de basamaklardan inerek işte Allah benim böyle indiğim gibi iner' sözünü söylediği iftirasını attığı zaman ise ibni Teymiyye Şam hapishanesinde şu lafızları söylüyordu: 'DÜŞMANLARIM BANA NE YAPABİLİR Kİ? SÜRGÜN EDİLMEM SEYEHAT,HAPSEDİLMEM HALVET, ÖLDÜRÜLMEM İSE ŞEHADETTİR.' Ben ve ayrıca teymiyenin döneminde yaşayan teymiye muhalifleri dahi teymiyenin eserlerini didik didik araştırmışlar ve teymiye hakkında bir çok eleştiride bulunmuşlardır...ama hiçbirisi batutanın bahsettiği türden bir iddia ile teymiyeyi suçlamamıştır...
BÜTÜN BUNLAR BATUTANIN İDDİASININ HAYAL ÜRÜNÜ OLDUĞUNU GÖSTERİYOR...

yine iddiacıların dediğine göre ibni teymiye kitabul arş isimli kitabta güya demişki:
-allah arş üzerinde oturur ve muhammedi de yanında yer ayırır...
iddiacıların dediğine teymiye böyle demiş..ama teymiyenin bu iddiası külliyatından çıkarılmış..bunu yapanda suudi arabistanlılarmış..yani kitabı basanlar bu yazıyı çıkarmışlar...yüzyıllar boyu bu yazıyı hiçbir alim görmemişte...50- sene kadar önce suudlar bu yazıyı farketmiş ve hemen külliyattan çıkarmışlar...şu iddia hiç akla ve mantığa sığan bir iddiamıdır..şunu söyleyen kişi bu söylediğine kendisi inanıyormu?
kaldı ki ibni teymiye külliyatında arşa istivanında haberi bir sıfat olduğunu ve mahiyetinin bilinemeyeceğini defalarca söylemiştir..iddiacıların iddialarına dayanak olabilecek tek bir kelime dahi söylememiştir...teymiyenin bu kitabı ve bir kaç iddiacının dışında hiç bir kişinin böyle bir iddiada bulunmamış olması bu iddianın koca bir palavra ve iftira olduğunun açık delilidir...
kitablarından..ve sözlerinden hiç bir delil bulunamadığı halde bu şekil dayanaksız iddialar delil alınarak bir kişiyi ehli sünnet dışı ilan etmek asletsizce bir tavırdır....
imam şafi için bir çok kişi rafizi demiştir...hemen imam şafinin rafizi olduğunu kabul mü etmek gerekir? yoksa imam şafinin eserlerine başvurup görüşlerini mi öğrenmek gerekir?
işte aynı şey teymiye içinde geçerlidir...sadece iddia var..sadece iftira var..sadece karalama var...

gerçek olan şu ki ibni teymiye istivanın mahiyetinin bilinemeyeceğini defalarca vurgulamış..istiva konusunu da işlerken bu görüşlüne dayanak olarakta sayıları yüze varan tanınmış alimin görüşlerini zikrediyor ve ehli sünnetin yolunu açıkça ortaya koyuyor...

görüşlerini zikrettiği alimlerin bazıları:

imam ahmed bin hanbel-
abdullah bin ahmed(imam ahmedin oğlu) -
abdullah bin mübarek-
imamlar imamı olarak bilinen muhammed bin ishak b.huzeyme-
ibni ebi hatim
asmai
imam buharinin şeyhi asım bin ali.b.asım
imam malik
imam malikin hocası rabia
hılye yazarı ebu nuaym isfehani
ülkesinde sufiyenin şeyhi olarak bilinen mamer b. ahmed el-isfehani
imam-ı beyhaki
yahya bin muaz er-razi
imam evzai
ibnul medini
ebu isa et-tirmizi
ebu zura er-razi
meşhur imam abdurrahman bin mehdi
imam azam ebu hanife
haris el muhasibi
imam ebu abdullah.b. muhammed hafif
şeyh abdulkadir geylani
ibni cerir et taberi
ibn abdulberr
imam şafii
haşan el eşari

vs daha adını yazamadığım birçok alimin görüşlerini zikrediyor.ve kendi görüşlerinin de ehli sünnete uygunluğu açıkça görülüyor.

akidetül hameviye-ibni teymiye külliyat 5.cild s. 11 'den 97 'e kadar..

bütün bunlara rağmen yinede ibni teymiyenin haberi sıfatlar konusunda ehli sünnetten ayrıldığını söyleyen varsa o kişiyi ehli sünnet imamlarının sözleriyle ibni teymiyenin konu hakkındaki sözlerini bire bir karşılaştırmaya çağırıyorum...

taki iddialarında yalancı olanlarda iddialarında sadık olanlarda açığa çıksın...

HAYRET VERİCİ BİR DURUM

tasavvufçuların çoğunluğunda bu forumda yazanların bazıların da da gördüğüm bir tavır varki gerçekten hayret verici...

bu kişiler sağlıksız ve genelde reddedilmiş olan rivayetleri delil olarak kabul edip.haberi sıfatlarda ibni teymiyenin ehli sünnetten ayrıldığını iddia ediyorlar.
ibni teymiyenin sıfatlarda temsile düşerek saptığıonı iddia ediyorlar.
fakat teymiyenin kitablarından iddialarını destekleyebilecek tek bir nakil bile yapamıyorlar...
aynı kişiler ibni arabi gibi tasavvufcuların yazdığı kitablarda sıfatlar konusunda birçok temsile sapma-tahrife sapma-ilhada sapma vs vs vs olduğu açıkça görüldüğü halde o kişileri ehli sünnet ilan ediyorlar...ama bir türlü saptığını delillendiremedikleri ve kitablarından onları destekleyecek bir tek söz bulamadıkları ibni teymiyeyi ısrarla ehli sünnet dışı gösteriyorlar...
eğer haberi sıfatlar hakkında bu tür yorumlar yapmanın ehli sünnetten ayrılmaya götürdüğünü kabul ediyorlarsa
ibni teymiyeden önce ibni arabi gibilerini reddetmeleri gerekir...ibni arabinin

-haberi sıfatlara geldiği gibi iman ederim..
.
dediği bir tane satır gösterebilirlermi? ibni teymiye ise bunu sık sık söylüyor bunu anlatmak için bir risalede dahi yazıyor..ama kitablarında açıkça haberi sıfatlara geldiği gibi iman ettiğini hiç söylemeyen ibni arabi ehli sünnet oluyorda.... bu nu sık sık tekrar eden ibni teymiye ehli sünnet dışı kalıyor...

SİZE NELER OLUYOR..NASIL HÜKÜMLER VERİYORSUNUZ..YOKSA BAŞKA BİR KİTABINIZ VAR DA ORADAN MI OKUYORSUNUZ? ..YOKSA NEFSİNİZİN HOŞUNA GİDEN HERŞEY O KİTABTA MI VAR..? kalem suresi

eğer bu kişiler şöyle derseler..
-biz arabinin seviyesinde değiliz onun sözlerini tam anlayamayız..onun için onu ehli sünnet olarak kabul ederiz..

onların bu sözleride reddedilir..

eğer arabinin seviyesinde değilsiniz diye onun haberi sıfatlarda ki sapmalarını görmezden gelebiliyorsanız ve onun sözlerini onun gibi ilim sahibi olmadığınız için anlayamıyorsanbız..bunun için de onu ehli sünnet kabul ediyorsanız..
bende size derim ki:
siz ibni teymiyenin seviyesine ne zaman geldiniz ki onun söylediğini bile kanıtlayamadığınız sözler nedeniyle onu ehli sünnetin dışına itiyorsunuz...kitablarında yazdıkları sizin iddialarınıza muhalif olduğu halde onu nasıl ehli sünnet dışı gösteriyorsunuz.

yani konu aynı konu haberi sıfatlar konusu..aynı konuda arabinin kitabında açıkça yazanları anlıyamıyorsunuzda..ibni teymiyenin kitabında dahi yazmayan şeyleri nasıl anlayabiliyorsunuz?

arabinin kitablarında geçen ve islama aykırı olan sözlerini anlayamayan kafanız..ibni teymiyenin kitablarında dahi geçmeyen iddialara gelince neden saat gibi çalışıyor..ve arabiyi anlayamayan siz teymiyeyi nasıl anlayabiliyorsunuz.işte bu tavır şunu açıkça gösteriyor...

SİZ HÜKÜMLERİ NASLARA GÖRE DEĞİL..ŞAHISLARA GÖRE VERİYORSUNUZ....

Allah hepinize hidayet versin....
VELHAMDÜLİLLAHİRABBİLALEMİN....
 
Üst Ana Sayfa Alt