Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü İslâm Devletinin Kafir Kılığında Casus Göndermesinin Sınırları Nelerdir?

Yorgun Mucahid Çevrimdışı

Yorgun Mucahid

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bir İslâm devleti, küfür devletine casus gönderip bu casusun da orada kafir gibi olmaya çalışması ve böylece içlerine sızması teşebbühe ve haramlık kapsamına girer mi? Yoksa İslâm devletinin bekası için bu caiz midir? Eğer değilse İslâm devletinde istihbarat kaideleri nedir ve nasıl çalışır?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
 
Ebu Ali el Şexani Çevrimiçi

Ebu Ali el Şexani

Üye
İslam-TR Üyesi
Bir İslâm devleti, küfür devletine casus gönderip bu casusun da orada kafir gibi olmaya çalışması ve böylece içlerine sızması teşebbühe ve haramlık kapsamına girer mi? Yoksa İslâm devletinin bekası için bu caiz midir? Eğer değilse İslâm devletinde istihbarat kaideleri nedir ve nasıl çalışır?
Axi bu dediğinin cevabı inşallah hendek savaşında vardır. Hendek Gazvesi’ne (5/627) savaş müslümanların aleyhine seyrederken savaşa katılmak üzere Gatafân kabilesiyle birlikte Medine yakınlarına gelen Nuaym, gizlice Resûl-i Ekrem ile görüşerek müslüman olmak istediğini ve bunu kabilesinin henüz bilmediğini söyledi. Hz. Peygamber kendisinden bunu saklamaya devam etmesini ve düşman güçlerini birbirine düşürmek üzere casusluk yapmasını istedi; harbin hileden ibaret olduğunu ve gerektiğinde gerçek dışı bilgilere de başvurabileceğini belirtti. Bunun üzerine Nuaym, önce Kureyş’le müttefiklerinin yanında yer almaya karar veren Benî Kurayza yahudileriyle görüşerek onlara bu cephede yer almamalarını, zira Medineli olmayan müttefiklerinin savaştan sonra yurtlarına döndüklerinde yalnız kalacaklarını ve müslümanların da kendilerini Medine’de yaşatmayacağını anlattı. Bu yüzden de Kureyş ve Gatafân’ın eşrafından bazı kimseleri teminat olarak yanlarına almadan onlarla birlikte savaşmamalarını tavsiye etti. Ardından Ebû Süfyân’ın yanına giderek ona da Benî Kurayza’nın yaptıklarına pişman olup müslümanlarla anlaştığını, bu anlaşmaya göre Kureyş’ten ileri gelen bazı kimseleri öldürülmek üzere kendisine teslim edeceklerini, buna karşılık Benî Nadîr yahudilerinin topraklarına geri dönmelerine izin verileceğini anlattı; böylece kabileleri birbirine düşürdü.
 
Üst Ana Sayfa Alt