İ
Çevrimdışı
hangi mevlid diye de sormak lazım günümüzdeki gibi bir olaya hangi alim cevaz verir olayı iyi tahlil etmek gerek
IsLaM4eVeR ve morueqq kardeşimiz , biraz sert bir dille karşılık versede bize düşen edeptir.
Şöyle dedi kendisi : Suan piyasada kandiller adi altinda islam disi isler yapilmakta.
Söylermisin saydigin alimlerden hangisi, karili kizli erkekli koro halinde cikip müzikli calgili, top sakallisi, basörtülüsü, dinlisi dinsizi el ele kol kola cikip hu muhammed cicek muhammed demeye cevaz veriyor, söylermisin hangi alim bu gecelerde yapilan ibadetlere cevaz veriyor.
Cevap:
Allah razı olsun güzel insan.
Bende onu demek istedim.Bu gecede yapılan yanlışlıklara sonuna kadar karşıyız.Ama düzgün bir şekilde ihya edilirse buna izin verilmiştir zaten.
Mevlidi dinin bir vecibesi gibi görmemek,yapmayanlara aşağılamak ne kadar yanlışsa , Mevlidi düzgün bir şekilde riayet edip o geceyi ihya edenleride aşağılamak ve kırmak o kadar yanlıştır.
İbn Hacerin bu konuda naklini paylaşmıştım.Eğer okumadıysan tekrar ekliyorum:
وَقَدْ سُئِلَ شَيْخُ الْإِسْلَامِ حَافِظُ الْعَصْرِ أبو الفضل ابن حجر عَنْ عَمَلِ الْمَوْلِدِ ، فَأَجَابَ بِمَا نَصُّهُ : أَصْلُ عَمَلِ الْمَوْلِدِ بِدْعَةٌ لَمْ تُنْقَلْ عَنْ أَحَدٍ مِنَ السَّلَفِ الصَّالِحِ مِنَ الْقُرُونِ الثَّلَاثَةِ ، وَلَكِنَّهَا مَعَ ذَلِكَ قَدِ اشْتَمَلَتْ عَلَى مَحَاسِنَ وَضِدِّهَا ، فَمَنْ تَحَرَّى فِي عَمَلِهَا الْمَحَاسِنَ وَتَجَنَّبَ ضِدَّهَا كَانَ بِدْعَةً حَسَنَةً وَإِلَّا فَلَا ، قَالَ : وَقَدْ ظَهَرَ لِي تَخْرِيجُهَا عَلَى أَصْلٍ ثَابِتٍ
İbn Hacer El- Askalani Mevlid hakkında şöyle der: Peygamberimizin (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) anılması, salih ve batıl özellikler taşıyabilir. Eğer Peygamberiz (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) anıldığında, salih ve şer’an uygun bir şekilde anılır, ve batıl bir şekilde anılmazsa, bu noktalara dikkat edilirse, o zaman bu icat, takdire değer bir icattır, bu noktalara dikkat edilmezse, o zaman bu takdir edilmez bir icattır.
Bu ibareyi İmam Suyuti , El Havi de nakletmiştir.İlgili hususi Risalesi vardır.