Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Islam4ever Ve Morueqq Kardeşimize Cevap

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
İ Çevrimdışı

İbnHacer El-Askalani

Üyeliği İptal Edildi
Banned
hangi mevlid diye de sormak lazım günümüzdeki gibi bir olaya hangi alim cevaz verir olayı iyi tahlil etmek gerek

IsLaM4eVeR ve morueqq kardeşimiz , biraz sert bir dille karşılık versede bize düşen edeptir.

Şöyle dedi kendisi : Suan piyasada kandiller adi altinda islam disi isler yapilmakta.

Söylermisin saydigin alimlerden hangisi, karili kizli erkekli koro halinde cikip müzikli calgili, top sakallisi, basörtülüsü, dinlisi dinsizi el ele kol kola cikip hu muhammed cicek muhammed demeye cevaz veriyor, söylermisin hangi alim bu gecelerde yapilan ibadetlere cevaz veriyor.


Cevap:

Allah razı olsun güzel insan.

Bende onu demek istedim.Bu gecede yapılan yanlışlıklara sonuna kadar karşıyız.Ama düzgün bir şekilde ihya edilirse buna izin verilmiştir zaten.


Mevlidi dinin bir vecibesi gibi görmemek,yapmayanlara aşağılamak ne kadar yanlışsa , Mevlidi düzgün bir şekilde riayet edip o geceyi ihya edenleride aşağılamak ve kırmak o kadar yanlıştır.

İbn Hacerin bu konuda naklini paylaşmıştım.Eğer okumadıysan tekrar ekliyorum:

وَقَدْ سُئِلَ شَيْخُ الْإِسْلَامِ حَافِظُ الْعَصْرِ أبو الفضل ابن حجر عَنْ عَمَلِ الْمَوْلِدِ ، فَأَجَابَ بِمَا نَصُّهُ : أَصْلُ عَمَلِ الْمَوْلِدِ بِدْعَةٌ لَمْ تُنْقَلْ عَنْ أَحَدٍ مِنَ السَّلَفِ الصَّالِحِ مِنَ الْقُرُونِ الثَّلَاثَةِ ، وَلَكِنَّهَا مَعَ ذَلِكَ قَدِ اشْتَمَلَتْ عَلَى مَحَاسِنَ وَضِدِّهَا ، فَمَنْ تَحَرَّى فِي عَمَلِهَا الْمَحَاسِنَ وَتَجَنَّبَ ضِدَّهَا كَانَ بِدْعَةً حَسَنَةً وَإِلَّا فَلَا ، قَالَ : وَقَدْ ظَهَرَ لِي تَخْرِيجُهَا عَلَى أَصْلٍ ثَابِتٍ

İbn Hacer El- Askalani Mevlid hakkında şöyle der: Peygamberimizin (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) anılması, salih ve batıl özellikler taşıyabilir. Eğer Peygamberiz (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) anıldığında, salih ve şer’an uygun bir şekilde anılır, ve batıl bir şekilde anılmazsa, bu noktalara dikkat edilirse, o zaman bu icat, takdire değer bir icattır, bu noktalara dikkat edilmezse, o zaman bu takdir edilmez bir icattır.


Bu ibareyi İmam Suyuti , El Havi de nakletmiştir.İlgili hususi Risalesi vardır.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Simdi biz edepsizlik mi ettik?

Ve bana özel mesaj göndermistin daha özel mesaja yaniti vermeden buraya konu acman etik mi?

Ve getirdigin alimin sözü bir nas mi ayrica Allah rasulu sav i anmak icin özel bir güne ihtiyac olduguna dair bir nas midir bu?

Kisi pazertesi persembe orucunu sünnete göre tutar, ama tutupda doguma ölüme özel ben bu gün oruc tutacagim derse bu batil olur cünkü bu dinde yeri olmayan bir ameldir.

Kisi her gün her an Allah rasulu savi anabilir ama o güne özel su kadar su sayida su dakikada ben anacagim ve herkes su kadar ansin demek olmayan bir ameldir varsa bu amel birisi ispat eder, Allah rasulu sav demis ve sahabe tatbik etmistir diye.

Yoksa kimse Allah rasulu sav anilmasina, Ona save salavat getirilmesine karsi degildir.

Konuyu daha fazla uzatmanin da anlami olmasa gerek degil mi?


Dedigim gibi kardesim vermis oldugum kitabi incelemeni tavsiye ediyorum.

Sitede nickin yeni oldugundan bu konuda yapmis oldugun etiksel hatayida(ek konu acmayi kastediyorum) görmezlikden geliyorum.

Konu son kez kilitlenmistir.

Not: Herkes istedigini yazar, bir sorun varsa bizlerin acdigi kandille alakali konuda tekrar yazabilirsin, hem gereksiz hem de ek konuya ihtiyaclar olmadigi icin kilitlenmektedir. Yoksa konuyu kapadim herkes sussun manasinda degil, kandille alakali sitede bir cok konu mevcut oradan konuyu devam ettirebilirsin, uygun olan her yolda üyelerimize herhangibi yaptirim gelmez.
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berekad

ben sert bir dille iğnelemek için yazmadım kardeşim niyetim kırmak ya da cidal değildir Hakkını helal et fakat zamanı ve olayı iyi tahlil etmeden alimlerin eskiden sigaranın(tütünün) yalnızca kokusunun tiksindirici olmasının dışında bir bilgilerinin olmaması nedeniyle haramlığı bugün açıkça bilinirken onların mekruh demesinde olduğu gibi mevlid gibi sünnette olmayan bir amele verilen fetvanın günümüze indirilmesi zaten sapıklık içinde olan bir halkın sapıklığını artırır onlar yaptıkları haram amellere de fetva bulurlar...Bizler ashabın yapmadığı amelleri yapmayız
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
IsLaM4eVeR ve morueqq kardeşimiz , biraz sert bir dille karşılık versede bize düşen edeptir.

Şöyle dedi kendisi : Suan piyasada kandiller adi altinda islam disi isler yapilmakta.

Söylermisin saydigin alimlerden hangisi, karili kizli erkekli koro halinde cikip müzikli calgili, top sakallisi, basörtülüsü, dinlisi dinsizi el ele kol kola cikip hu muhammed cicek muhammed demeye cevaz veriyor, söylermisin hangi alim bu gecelerde yapilan ibadetlere cevaz veriyor.


Cevap:
Allah razı olsun güzel insan.

Bende onu demek istedim.Bu gecede yapılan yanlışlıklara sonuna kadar karşıyız.Ama düzgün bir şekilde ihya edilirse buna izin verilmiştir zaten.


Mevlidi dinin bir vecibesi gibi görmemek,yapmayanlara aşağılamak ne kadar yanlışsa , Mevlidi düzgün bir şekilde riayet edip o geceyi ihya edenleride aşağılamak ve kırmak o kadar yanlıştır.

İbn Hacerin bu konuda naklini paylaşmıştım.Eğer okumadıysan tekrar ekliyorum:

وَقَدْ سُئِلَ شَيْخُ الْإِسْلَامِ حَافِظُ الْعَصْرِ أبو الفضل ابن حجر عَنْ عَمَلِ الْمَوْلِدِ ، فَأَجَابَ بِمَا نَصُّهُ : أَصْلُ عَمَلِ الْمَوْلِدِ بِدْعَةٌ لَمْ تُنْقَلْ عَنْ أَحَدٍ مِنَ السَّلَفِ الصَّالِحِ مِنَ الْقُرُونِ الثَّلَاثَةِ ، وَلَكِنَّهَا مَعَ ذَلِكَ قَدِ اشْتَمَلَتْ عَلَى مَحَاسِنَ وَضِدِّهَا ، فَمَنْ تَحَرَّى فِي عَمَلِهَا الْمَحَاسِنَ وَتَجَنَّبَ ضِدَّهَا كَانَ بِدْعَةً حَسَنَةً وَإِلَّا فَلَا ، قَالَ : وَقَدْ ظَهَرَ لِي تَخْرِيجُهَا عَلَى أَصْلٍ ثَابِتٍ

İbn Hacer El- Askalani Mevlid hakkında şöyle der: Peygamberimizin (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) anılması, salih ve batıl özellikler taşıyabilir. Eğer Peygamberiz (aleyhi’s-salatu ve’s-selam) anıldığında, salih ve şer’an uygun bir şekilde anılır, ve batıl bir şekilde anılmazsa, bu noktalara dikkat edilirse, o zaman bu icat, takdire değer bir icattır, bu noktalara dikkat edilmezse, o zaman bu takdir edilmez bir icattır.


Bu ibareyi İmam Suyuti , El Havi de nakletmiştir.İlgili hususi Risalesi vardır.

Bak nam-ı diğer Ahmed;

Aynaya bakarak edebsizlik hakkında ithamlarda bulunma!.

İbn Hacer el askalaninin sözünü akıl sahibi olanlar doğru anlar.

Peygamberin mevlidi kutlamasının sahih ve şer'i uygulaması (mevlid kandili) var idiyse sahabe bundan geri mi kalmıştır? Yoksa bu Bid'atın kullisinden bir cuz mudur? Buna muvahhidler karar versin!
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt