Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duyuru İsmailağa lideri Mahmut Ustaosmanoğlu vefat etti

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
عبد الرحمن Çevrimdışı

عبد الرحمن

قُل آمَنتُ بِاللهِ ثُمَّ استَقِم
İslam-TR Üyesi
Kısaca "tevilleri kurtarıyor" diyorsunuz onu anladım da: tevillerindeki çürüklüğü, kabul edilemezliği, bunun resmen cehalet olduğunu ve tebliğden sonra cehalet mazereti kalmadığını ben anlatamadım.

Cehalet ortadan kalkar, ancak Tevil ortadan kalkmaz. Ne kadar zayıf da olsa. Tevilin mümkün olmadığı az konu vardır. Tabi alimler arasında bu ihtilafa konu olur hep. Anlaşılır bir örnek vereyim.

Bir çok ulema, Hazreti Aişe radiyallahu anha'ya söven Rafızileri tekfir eder. Çünkü Hazreti Aişe'yi Kuran temize çıkarmıştır. Dolayısıyla ona söven, Kuranı inkar etmiştir. Ancak İmam Aliyyül Kari burada Rafızilerin tevilini esas alarak tekfiri reddeder. Rafıziler şöyle diyebilir: Evet, Kuran indindiğe Aişe suçsuzdu. Ama nüzul bittikten, Kuran tamamlandıktan sonra haşa değişti. Böyle deyince Kuranı inkar etme ortadan kalkıyor ve Rafıziler tekfirden kurtuluyorlar.

Halbuki söylediklerine hiç bir delilleri yok. Ama Hz. Aişe kutsal değil, sırf ona sövmekle insan kafir olmaz. İman ve küfür bellidir. Küfür, Resulullah'ın (s.a.v.) Allah'tan getirdiklerini inkar etmektir, İmam Gazzali'nin (ve ondan önceki ulemanın) veciz tabiriyle. Ayeti inkar etmeyen, Resulullah'ın öğrettiği Allah'a (tevhidî) imanı, ahiret inancını vs. tüm öğretileri inkar etmeyen, mümin kalır. Bu öğretiler kati bir anlayışla (delâlet), ve kati bir senetle (sübut, Kuran gibi) sabit olmalı Ama şirkin detaylı bahislerinde ulema arasında ihtilaf var. Hangi fiiller sözler şirki ekberdir, hangileri küçük şirktir gibi.

Ben insanların imanı üzerinde düşünmeyi bıraklı bir hayli oldu. Bu işi Allah'a, sonra da Müslümanların yüksek şeri mahkemesine bırakıyorum --- öyle bir mahkeme kurulduğunda. Kurulana dek de rabbani ulemanın icması geçerlidir, meydana gelirse...
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Cehalet ortadan kalkar, ancak Tevil ortadan kalkmaz. Ne kadar zayıf da olsa. Tevilin mümkün olmadığı az konu vardır. Tabi alimler arasında bu ihtilafa konu olur hep. Anlaşılır bir örnek vereyim.

Bir çok ulema, Hazreti Aişe radiyallahu anha'ya söven Rafızileri tekfir eder. Çünkü Hazreti Aişe'yi Kuran temize çıkarmıştır. Dolayısıyla ona söven, Kuranı inkar etmiştir. Ancak İmam Aliyyül Kari burada Rafızilerin tevilini esas alarak tekfiri reddeder. Rafıziler şöyle diyebilir: Evet, Kuran indindiğe Aişe suçsuzdu. Ama nüzul bittikten, Kuran tamamlandıktan sonra haşa değişti. Böyle deyince Kuranı inkar etme ortadan kalkıyor ve Rafıziler tekfirden kurtuluyorlar.

Halbuki söylediklerine hiç bir delilleri yok. Ama Hz. Aişe kutsal değil, sırf ona sövmekle insan kafir olmaz. İman ve küfür bellidir. Küfür, Resulullah'ın (s.a.v.) Allah'tan getirdiklerini inkar etmektir, İmam Gazzali'nin (ve ondan önceki ulemanın) veciz tabiriyle. Ayeti inkar etmeyen, Resulullah'ın öğrettiği Allah'a (tevhidî) imanı, ahiret inancını vs. tüm öğretileri inkar etmeyen, mümin kalır. Bu öğretiler kati bir anlayışla (delâlet), ve kati bir senetle (sübut, Kuran gibi) sabit olmalı Ama şirkin detaylı bahislerinde ulema arasında ihtilaf var. Hangi fiiller sözler şirki ekberdir, hangileri küçük şirktir gibi.
Verdiğiniz örnek "Allah'a ibadette şirk koşmamak gerektiği" gibi itikadın temeli olmayan, ancak büyük günah olan konulardandır. Büyük günah işleyenlerin durumu ile ilgili ümmette bölünmeler olmuştur ve tevilleri onları belki kurtarabilir.

Hala anlatamadığım, büyük günahlar arasındaki şirkin, diğer büyük günahlar gibi olmadığıdır. Öyle ki bu günahı işleyenin, özel bir ismi bile vardır. Müşrik. Müşriklik ise ayetlerle hadislerle sabit olmak üzere sonsuz cehennemliktir. Kaç kez yazdım bilmiyorum: ikrah, tevil, cehalet mazeretleri değerlendirildikten sonra...

Yine konumuz olan tevile geliyoruz, onda da biraz mantık olmalı ki onu "tevil" yerine koyabilelim. Aksi halde körkütük cehalettir tekrar. Tebliğ edilir, ardından o mazereti de kalkar.

Küçük-büyük şirk konusuna gelirsek:

"Allah'tan başkasına el açarak dua eden" kişiler için "küçük şirk" diyebilen birileri var mıdır? Semaya el açıp istek sıralamaya: Dua denir; dua ibadettir; ibadet sadece Allah'a yapılır; bir ibadeti Allah'tan başkasına yapana şirk koşmuş, müşrik olmuş denilir.

Duanın ne olduğu tam belli değil midir? Şekli şemali mi, tarifi mi yoktur, bir başka amele mi benzer? Kısaca yaptığım iş dua mı, başka bir şey mi diye kafa mı karıştırıyor? Cahilden başka kim duanın ne olduğunu bilmez?

Dua da namaz gibi, şekliyle tam bir ibadettir, birinin elini semaya açtığında ne yaptığını derhal bilirsiniz; tıpkı namaz kılanın namaz kıldığını derhal anladığınız gibi. Görünce "Bu adam dua ediyor" dersiniz. Peki adam o anda Allah'a hitap etmiyor da, ya Gavs diye Gavsa dua ediyorsa, kime dua etmiş oluyor? Allah'a mı, Gavsa mı? Samimi olun, kime hitap ediliyorsa, dua ona yapılıyordur.

Şimdi bu ayetlerle tarif edilen, hadislerde de tarifi olan, şekli şemali sabit olan; "Dua ibadettir" diye (hadis) net ibadet olduğu belirtilen bir ibadeti -tekraren bir ibadeti!- sadece Allah'a yapılan bir ibadeti, başkasına yapınca nasıl bir tevil bunu şirk olmaktan çıkarabiliyor? Buna küçük diyebilen olmuş mudur, olduysa şirki de bilen biriymiş ki, küçük de olsa şirk diyebilmiş, onca ayet ve hadisten sonra küçük olduğuna nasıl hükmedebilmiş? Ve son: Bunu yaptıysa bile anca kendisini bağlar.

Nitekim ayet ve hadislere iman ettim, herkes kendi amelinden sorumludur. 73 fırkanın 72'sine hak diyeceğim diye, elhamdülillah üzerinde durduğum ehl-i sünnet yolunun işaret ettiği itikadı terk etmeyeceğim.

Kim mazeretleri giderildikten sonra şirkine devam ediyorsa, görünen hal üzere hükmünü alır. Şirk koşana müşrik denir, bu tanımı dine ben koymadım.
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi bunu Sufilerle karşılaştıralım. Evliyalar henüz ölmemişler, veya kabirlerinde diridirler. Allah bunları daha çok sever. Ama bunlar insanlar, ilah değil. Bunlara ibadet edilmez. İbadet Allah'a hastır. Bununla birlikte bazı nakiller onları Allah'a aracı kılmayı teşvik etmiş. Öyleyse onlardan medet dileyelim. Onlardan isteyelim. Onların zati kudretleri yok, tasarruf etmezler dünyada. Ama dileğimiz Allah'a iletirler. Onlardan isteyince, Allah'tan istemiş oluruz. İstisna ederiz: yalnız Allah dilerse tevessülümüz fayda eder. Gelen de Allah'tan gelir. Gavs'tan değil. Onun bereketi yalnızca Allah'ı razı etmiştir.
Bu şirke benzese de şirki ekber değildir. Eğer bir kimse evliyaları Allah'tan daha çok sevse, onları kutsayıp tazim etse onları Allah'a ortak koşmuş olur --- ama bu tehlike genel olarak vardır, nihai olarak bunu tespit etmek zordur, ancak secde gibi Allah'a has tazim şekilleriyle buna sınır koyabiliriz. O yüzden Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem şirk karanlık bir gecede siyah taş üzerinde karıncanın yürümesinden daha tehlikelidir demiştir.
Sufilerin bu fiili tevessül olarak yorumlandığında, ki bu onların niyetine bakar, şirki ekber olmaktan çıkar. Duada şirk, ortak tarife göre, bir kimsenin bir kimseden yapamayacağı bir şeyi istemesidir. Sufilere göre evliyalar kendileri icraatte bulunmuyor, Allah'a aracı olarak Sufi'nin talebini ona ulaştırıyor, Allah da bunu gerçekleştiriyor.

İyi bilin ki, halis din yalnız Allah’ındır. O’nu bırakıp da başka dostlar edinenler, “Biz onlara sadece, bizi Allah’a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz” diyorlar. Şüphesiz Allah, ayrılığa düştükleri şeyler konusunda aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz Allah, yalancı ve nankör olanları doğru yola iletmez.(zümer 3)

Emret Allahım emret, senin hiçbir ortağın yoktur. Yanlız bir ortağın vardır ki onunda, bütün yetkilerinin sahibi de sensin.(Müslim, Hacc,)

Sofiler ne kadar biz onlara müşrikler gibi ibadet etmiyoruz deselerde dua ibadetin kendisidir,sözleriyle ibadet etmiyoruz deselerde ruhların herşeyi işittiğine inanıyorlar, tasavvufcuların arasında bunu yapmıyanlar da var,cübbeli ahmetle benzerleri bunu savunuyorlar
 
Son düzenleme:
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
İyi bilin ki, halis din yalnız Allah’ındır. O’nu bırakıp da başka dostlar edinenler, “Biz onlara sadece, bizi Allah’a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz” diyorlar. Şüphesiz Allah, ayrılığa düştükleri şeyler konusunda aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz Allah, yalancı ve nankör olanları doğru yola iletmez.(zümer 3)

Emret Allahım emret, senin hiçbir ortağın yoktur. Yanlız bir ortağın vardır ki onunda, bütün yetkilerinin sahibi de sensin.(Müslim, Hacc,)

Sofiler ne kadar biz onlara müşrikler gibi ibadet etmiyoruz deselerde dua ibadetin kendisidir,sözleriyle ibadet etmiyoruz deselerde ruhların herşeyi işittiğine inanıyorlar, tasavvufcuların arasında bunu yapmıyanlar da var,cübbeli ahmetle benzerleri bunu savunuyorlar
.."Ondan başka veliler edinenler" buyruğunda velilerden kasıt putlardır. Haber hazfedilmiştir, yani onlar derler ki: "Biz bunlara ancak bizleri Allah'a yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz."

Katade dedi ki: Müşriklere Rabbiniz ve yaratıcınız kimdir; Gökleri ve yeri kim yaratmıştır? Semadan su (yağmur) indiren kimdir; diye sorulduğunda, Allah diyorlardı. Bu sefer onlara: Peki putlara ibadetinizin anlamı nedir; denilince, Şöyle cevab veriyorlardı: Bizi Allah'a yakınlaştırsınlar. O'nun nezdinde bize şefaat etsinler diye.
kaynak:kurtubi zumer 1-4 tefsiri

Acizane yorumum
Bir ve tek olan Allah'a iman ettiğini söyleyen sofilerin söyledikleriyle halis müşriklerin söyledikleri birbirine ne kadarda benziyor onlarda bu aracilarin(gavslarin..vs) Allah katında sefaat yetkisi(Bu yetkiyi kimin verdiğide belli değil) olduğuna inanıyorlar, direk bunlarin ilah olduğuna degilde aracı olduğuna iman ediyorlar. Demekki müşriklerden aslında putlarin Allah'tan ayri bir ilah olmadığına iman etmiyenlerde varmış..
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
.."Ondan başka veliler edinenler" buyruğunda velilerden kasıt putlardır. Haber hazfedilmiştir, yani onlar derler ki: "Biz bunlara ancak bizleri Allah'a yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz."

Katade dedi ki: Müşriklere Rabbiniz ve yaratıcınız kimdir; Gökleri ve yeri kim yaratmıştır? Semadan su (yağmur) indiren kimdir; diye sorulduğunda, Allah diyorlardı. Bu sefer onlara: Peki putlara ibadetinizin anlamı nedir; denilince, Şöyle cevab veriyorlardı: Bizi Allah'a yakınlaştırsınlar. O'nun nezdinde bize şefaat etsinler diye.
kaynak:kurtubi zumer 1-4 tefsiri

Acizane yorumum
Bir ve tek olan Allah'a iman ettiğini söyleyen sofilerin söyledikleriyle halis müşriklerin söyledikleri birbirine ne kadarda benziyor onlarda bu aracilarin(gavslarin..vs) Allah katında sefaat yetkisi(Bu yetkiyi kimin verdiğide belli değil) olduğuna inanıyorlar, direk bunlarin ilah olduğuna degilde aracı olduğuna iman ediyorlar. Demekki müşriklerden aslında putlarin Allah'tan ayri bir ilah olmadığına iman etmiyenlerde varmış..
Zaten Mekke müşriklerinin putlarının bazılarının isimleri Adem aleyhisselam ile Nuh aleyhisselam arasında yaşamış salihlerden alınmaydı.Önceki müşrikler darda kaldıklarında dini yalnızca Allah'a has kılarlardı.Günümüz müşrikleri ise onlardan daha beter durumdalar.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
.."Ondan başka veliler edinenler" buyruğunda velilerden kasıt putlardır. Haber hazfedilmiştir, yani onlar derler ki: "Biz bunlara ancak bizleri Allah'a yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz."

Katade dedi ki: Müşriklere Rabbiniz ve yaratıcınız kimdir; Gökleri ve yeri kim yaratmıştır? Semadan su (yağmur) indiren kimdir; diye sorulduğunda, Allah diyorlardı. Bu sefer onlara: Peki putlara ibadetinizin anlamı nedir; denilince, Şöyle cevab veriyorlardı: Bizi Allah'a yakınlaştırsınlar. O'nun nezdinde bize şefaat etsinler diye.
kaynak:kurtubi zumer 1-4 tefsiri

Acizane yorumum
Bir ve tek olan Allah'a iman ettiğini söyleyen sofilerin söyledikleriyle halis müşriklerin söyledikleri birbirine ne kadarda benziyor onlarda bu aracilarin(gavslarin..vs) Allah katında sefaat yetkisi(Bu yetkiyi kimin verdiğide belli değil) olduğuna inanıyorlar, direk bunlarin ilah olduğuna degilde aracı olduğuna iman ediyorlar. Demekki müşriklerden aslında putlarin Allah'tan ayri bir ilah olmadığına iman etmiyenlerde varmış..
"Yani (Put olmayınca) İnsandan velilere Allaha yaklaştırsınlar diye ibadet edebiliriz" dediğininizin farkına varmanızı bekliyoruz
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
"Yani (Put olmayınca) İnsandan velilere Allaha yaklaştırsınlar diye ibadet edebiliriz" dediğininizin farkına varmanızı bekliyoruz
Allah korusun hocam öyle bişey kastetmedim, mekkeli müşrikler putlarin ilah olduğuna iman ediyor bu sofiler ise gavslarin ilah olmadığına iman ediyor dolayısıyla ikisi aynı değil gibi bi savunma okumuştum bir yerde, bu inanışa karşı cikmak için bu ayetin tefsirinde ise eskilerden bir tefsir aliminden delil getirerek aslında müşriklerin onlari ilah değil araci olarak kabul ettiğini, dolayısıyla sofilerinde gavslari araci kabul ederek ikisininde çok benzerlik gösterdiğini ima etmek için öyle söylemiştim, hepsini muayyen olarak tekfir etmesemde bu amel şirktir, zaten islam aracı kullanarak insanlari sömürenleri ortadan kaldırmak insanlari direk tek olan Allah'a bağlamak için geldi.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şehadet getirende asıl olan İslam'dır. Adamı kafir yapan sizsiniz. O yüzden tekfirinize katılmayanları kınamaya hakkınız yok. Biz en ihtiyatlı yolu takip ediyoruz. Tekfirden kaçınmak, galip ulemanın yoludur. İstigase'nin bidat olduğunu açıklayan, şirke benzediğini anlatan ulema dahi muayyen şahısları bunun üzerinden tekfir etmemiştir. Şeyh Karadavi ve İhvani Müslimin'in yolu da böyledir.
Evvela Demokratik seçimleri ve partizan mucâdeleyi benimseyip savunan Şeyh Karadavi ve İhvan-ı Muslimin'den beratımı ilan ederim. Senin de bunları ölçü edinmene ve bu forumda bize örnek bir otorite olarak isim vermene gayet taaccub ettiğimi bilmeni isterim.
Aşağıdaki videoda İsmailağalı bir hocanın istigasenin manasına dair getirdiği tevili dinleyin:
Bizim dinimizde Dua ibadettir ve sadece Allah'a yapılır. Allah yaratıyor diye Allah'tan başkasına ibadet (duada istiâne/yardım istenmez) edilmez, Ebu Cehil'leşilmez!
Şirk-i Ekber İstiğase Savunma ve Reddiyesi



***







ölüden yardım.jpg
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Cok yazilmis cizilmis, okuyamadim ama sunu söylerek kendi düsüncemi özet gecmek istiyorum.

Mevzu birisine kafir, müsrik vs demek degil. Zaten konunun akisina bakarsaniz böyle bir tutumu kimse göstermedi.

Hal böyle iken icimizdeki bircoklarinin aciktan merhamet etmesini ve hatta sirk ehli birinin öldügünü söyleyenleri elestirmelerini hayretle ve esefle izledim.

Biz islamtr forumu olarak kuruldugumuz günden beri sirkin alasini desifre etmis bir calisma grubuyken forumda hala ülkemizde sirkin en büyük lobi kaynaklarini görmezlikten gelip hic birsey demeyelim ve hatta ILIMLILIK adina rahmet okumamiz gerek gibi sacma sapan düsüncelerini görünce demekki bu cesareti bizim yumusakligimizdan aldiklarini anladim.

Adam sakalli olunca, fistan giyince size göre sanki dokunulmaz oluyor. Sitemizde binlerce sayfada islenen sirkin, küfrün temelinde bu adamin cemaatinin direk etkisi varken nasil olurda konu buralara gelir anlamis degilim.

Hayatimda ismi said nursi olan adami hic konu etmedim ama aciktan her yerde islenen sirki tane tane anlattim ve bunu yapan ben de olsam babam da olsa said nursi de olsa bunun sonucu budur demisimdir. Kimse sizden mahmuda ahmede kafir, müsrik demenizi istemiyor ama en azindan tevhid ehliyseniz mert olun deyin ki bunlarin kurulusu yayilisi insanlara asiladiklari tamamen seytanin istedikleri olan her türlü küfürdür.

Ve tutupda böyle birine rahmet okumayi beklemek ise tevhid ehlinin yapabilecegi birsey asla degildir.

Demekki , ebu cehil kafiri gelse suan müslümanim diyenler ve hatta tevhidiyim diyenler cikip "haci emmi " geldi diyecekler.

Sizi esefle kiniyorum.
 
Son düzenleme:
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İslam-tr Sakini
Site Emektarı
Allah azze ve celle Mahmut Ustaosmanoğlu'nun amellerinin karşılığını elbette hakkı ile verecektir. Ben buna kaideye iman ediyorum.

İsmail ağa cemaatinin dış görüntü itibari ile gıpta ettiğim bir çok yönü var. Buna rağmen ben kendimi ve ehlimi itikadi olarak bozulmaya uğramayalım diye uzak tutuyor veya bulaşan kötü görüşleri temizlemeye gayret ediyorum.

El vela ve'l bera (İslam'a Göre Dostluk ve Düşmanlık) kuralına göre de mesafemi ayarlıyorum. Yaptıkları bireysel hatalar var ise Allah elbette merhamet sahibidir. Fakat ümmetin ifşasına yönelik bilerek veya bilmeyerek yaptıklarının bedeli de kolay kolay ödenmez. Bunu da bilerek ve idrak ederek hareket etmek lazım.
 
M Çevrimdışı

musab99

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Vay be konu amma uzamis , fakat isin vahamiyet boyutu , sandildigi gibi sadece rabita , dua da aracilik ,turbe vs degil.

Sadece Fenafillah makami arastirilsa , vahdeti Vucud itikadinin hangi inanislardan muslumanlarin itikadina girdigi arastirilsa olayin boyutu cok degisiyor.

Ben tembel bir adamim , calisinca da boyle cok vakit ayiramiyorum . sadece goruntulerinden dolayi sizi etkilemesin , bazen youtub da haredi yahudilerini izliyorum ,kilik kiyafet ve yasamlarini gorunce vay be adamlarda ki imana bak demeden kendimi alamiyorum.
Ama iman dogru bir iman olmadiktan sonra bu yapilanlarin bir onemi kalmiyor. Rabbim sirk disinda her seyi affedebilcegine dair iki tane ayet var hatirladigim kadariyla , SIRK DISINDA.
Rabbimin afetmedigi bir olayi bizim yumusak bakmamiz haddimize degildir. Herkes haddini bilmeli...
 
Muaz ibni Cebel Çevrimdışı

Muaz ibni Cebel

İslam-tr Sakini
Site Emektarı
Türkiye’nin başına gelmiş en büyük felaketlerden biriydi. Kendisiyle birlikte müslümanların arasına soktuğu ayrımcılık ve kaosta dilerim toprak olur. Azabı bol olsun
 
A Çevrimdışı

Alkâme

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Biliyor musunuz, Siz onlara böyle yumuşak davranıyorsunuz. Ama onlar bize karşı özellikle mücahidlere karşı ne kadar hiddetliler bilmiyorsunuz, anlamıyorum ve anlamayacağım biri bana tokat atarken ben ona diğer yanağımı mı çevireyim onlar size karşı bu kadar iyilik dolu olmayacak emin olabilirsin sırf başka cemaatden diye kendilerinden olmayanlarla evlilik bile yapmıyorlar. Yapılan ameller şirktir küfürdür bidattir eğip bükmeyelim.Biz boşuna mı tevhidi 3 e ayırıp anlatıyoruz insanlara.
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Biliyor musunuz, Siz onlara böyle yumuşak davranıyorsunuz. Ama onlar bize karşı özellikle mücahidlere karşı ne kadar hiddetliler bilmiyorsunuz, anlamıyorum ve anlamayacağım biri bana tokat atarken ben ona diğer yanağımı mı çevireyim onlar size karşı bu kadar iyilik dolu olmayacak emin olabilirsin sırf başka cemaatden diye kendilerinden olmayanlarla evlilik bile yapmıyorlar. Yapılan ameller şirktir küfürdür bidattir eğip bükmeyelim.Biz boşuna mı tevhidi 3 e ayırıp anlatıyoruz insanlara.

Tevhidi öğrenip, sofi amcama ilk tevhidi anlattığımda bana dediği: "Lekûm dinikûm veliyedin" idi. Ötesine bir şey diyemiyorum.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Biliyor musunuz, Siz onlara böyle yumuşak davranıyorsunuz. Ama onlar bize karşı özellikle mücahidlere karşı ne kadar hiddetliler bilmiyorsunuz, anlamıyorum ve anlamayacağım biri bana tokat atarken ben ona diğer yanağımı mı çevireyim onlar size karşı bu kadar iyilik dolu olmayacak emin olabilirsin sırf başka cemaatden diye kendilerinden olmayanlarla evlilik bile yapmıyorlar. Yapılan ameller şirktir küfürdür bidattir eğip bükmeyelim.Biz boşuna mı tevhidi 3 e ayırıp anlatıyoruz insanlara.

Ben mert olun derken bunu kastediyordum. Adamlarin selefe, gercek ehli sünnete olan kini o kadar siddetli ki, ellerinden gelse bir kasik suda bogacaklar. Ama kendisini tevhide nispet edenler malesef onlarin yaptiklarinin yüzde 1 ini gösteremiyor.

Malesef vela bera konusu ülkemizde anlasilmis degil. O kadar carpik bir inanc yasami varki, bir yandan tekfir ederken öteki yandan ailesel dostluk olabiliyor bir yandan tekfir edilirken rahmet de okunabiliyor.

Demek ki vasat olabilmek her babayigidin harci degilmis. Egilip bükülmeye de gerek yok....
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Mücahid

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Facebook'da bir gruba kitap satmak için girdim.
Seyyid Kutub'un Fizilalil Kuran eserini paylaştım.Onaylanmadı.Sebebi Seyyid Kutub'un ehli sünnet olmayışıymış.
Halbuki Seyyid Kutub selefi değildir.Sırf tasavvufu eleştirdiği için bunu yapıyorlar.Bi bunların batıl olan itikadlarına bağlılığına bakıyorum.Bir de kendisini selefe nispet edenlerin gevşekliğine...
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
Moderatörlük konusunda şunu diyim. Bu rütbeyi elde etmek için herhangi bir talebim olmadı sadece açtıgım konularda vaki olan hataları düzeltebilmem için bu yetki verilmiş olmalı. Yoksa sıradan bir üye olarak telakki ediyorum kendimi ve Allaha şükür de hiçbir zaman bu rütbe ve yetkiyi herhangi bir yer icra etmedim. Zaten ben yapamam bu işi kabul etmem gerekir.

Mahmud Ustsaosmanoğluna lanet okuyabiliriz bidatçi der hurafelerini ifşa edebiliriz müslümanları sakındırabiliriz ama tekfir edilmesinde acizane duraksarım bu konuda ben ibrahim dönertaş hocanın tutumunu benimsiyorum gerçekten mutedil bir tutum sergilemiş tebrik ederim
Kardesimmmm/adamimmm nerdesin ya 3 gunde bi cok farkli konular acar zevkle okurdum.Hatta gider arastirirdim.Seni Allah icin seviyorum
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Kardesimmmm/adamimmm nerdesin ya 3 gunde bi cok farkli konular acar zevkle okurdum.Hatta gider arastirirdim.Seni Allah icin seviyorum

Bende surekli elestircek bir sey bulurdum zihnimi zinde tutar bende bakardim
açıkçası o paylaşımları bende şahsen özledim.
Umarim arastirma, ön çalışma filan yapiyorsundur @Ahıskalı birader.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt