Es selamu aleykum,
Suudi Arabistan'da kadınların araba sürmesi neden caiz değildir, bunun caiz olmadığına delalet eden herhangi bir sahih hadis var mı? Araba sürmenin kadın için haram olduğu şu hadislerden anlaşılıyormuş ama bu hadislerin zayıf olduğu söyleniyor:
"Eğer üzerindeki dişilere Allah lanet etsin."
"Rasûlullah kadınları eğere (ata) binmekten yasakladı."
Ama başka bir Hadis bunun tam tersini söylüyor
Soru: Bir kardeşimiz:
“Müslüman bir kadının, araba sürmesi caiz midir?” diye sormuş.
Cevap: Evet, caizdir. Çünkü Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) deveye binen kadınları övmüştür! Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in zamanında ulaşım aracı deve idi ama şimdi arabadır.
Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
‘Kadınların en hayırlıları, deveye binen Arap kadınlarıdır! Kureyş kadınlarının en hayırlıları ise küçük çocuğu üzerine şefkat gösteren ve kocasına karşı da onun malını koruyup gözeten kadınlardır!’ buyurdu.”
Buhari 5173, Müslim 2527/201, Humeydi 1047, İbni Hibban 6268, Begavi 3965, Ahmed 2/269
Suudi Arabistan'da kadınların araba sürmesi neden caiz değildir, bunun caiz olmadığına delalet eden herhangi bir sahih hadis var mı? Araba sürmenin kadın için haram olduğu şu hadislerden anlaşılıyormuş ama bu hadislerin zayıf olduğu söyleniyor:
"Eğer üzerindeki dişilere Allah lanet etsin."
"Rasûlullah kadınları eğere (ata) binmekten yasakladı."
Ama başka bir Hadis bunun tam tersini söylüyor
Soru: Bir kardeşimiz:
“Müslüman bir kadının, araba sürmesi caiz midir?” diye sormuş.
Cevap: Evet, caizdir. Çünkü Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) deveye binen kadınları övmüştür! Efendimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in zamanında ulaşım aracı deve idi ama şimdi arabadır.
Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
‘Kadınların en hayırlıları, deveye binen Arap kadınlarıdır! Kureyş kadınlarının en hayırlıları ise küçük çocuğu üzerine şefkat gösteren ve kocasına karşı da onun malını koruyup gözeten kadınlardır!’ buyurdu.”
Buhari 5173, Müslim 2527/201, Humeydi 1047, İbni Hibban 6268, Begavi 3965, Ahmed 2/269