Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kadınların El/Ayaklarına Desenli Kına Yakmaları/Yaktırmaları Câiz midir?

kâtib Çevrimdışı

kâtib

لَا إِلَٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ
İslam-TR Üyesi
Esselamu Âleykum we Rahmatullâhi we Berekâtuh

Hocam kadınların ellerine kına yakmasının İslâm'da tavsiye edildiğini biliyorum. Yalnız şu zamanlarda kadınlar desenli şekilde ellerine kına yakıyorlar(bu adet ilk Hindularda gelinin el, kol, ayaklarını boyamak şeklinde çıkmış ama Afganistan, Pakistan'da da yapılıyormuş. Şimdi de çoğu Müslüman Arap kadın arasında yayılmış durumda). Eğer uygulanacak şekiller Hindulara benzemeyecek türde (mandala ve dini semboller yerine çiçek vb). Bu tür kına desenlerini yapmanın/yaptırmanın hükmü nedir? Kâfirlere özenme/benzeme olur mu ve bir süre sonra deriden çıksa/kaybolsa bile çıkmadığı zamanlarda dövme gibi mi sayılır?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim;
Normal boya/murekkeb veya solüsyon kullanılarak deri altına zerk edilerek yapılan normal Dövme (tattoo) işi, etkin maddesi olarak kına /hint kınası vs. kullanılsa da câiz olmayacağını düşünüyorum. Çünkü dövmenin haram kılınışının illeti içindeki boya değil, Allah'ın fıtratını tağyirdir, bozmaktır.
Ayrıca kına kullanılarak yapılan bir dövmeyi dışardan bakan normal boyalı dövme zannederek teşvik ve haramın reklamını yapacak, insanların muslumanların buğz etmesine veya harama sapmasına sebeb olunacaktır. Bu sebeble dövme usûlüyle yapıldıktan sonra Kına kullanılmış olsa da geçici surette Allah'ın yaratışını tahrif ettiğinden, dövmeyi genel olarak yaptıranların kâfir ve fâsık kavimler arasında yaygın olmasından dolayı zahiren bunlara da benzeneceğinden uygun olmayacaktır.
Deriyi boyamak ancak su geçirme özeliğinden ve Allah'ın yarattığını tahrif etmediğinden dolayı deri üstüne sürülerek kullanılan Kınadır.


لَعَنَهُ اللّٰهُۘ وَقَالَ لَاَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصٖيباً مَفْرُوضاًۙ
وَلَاُضِلَّنَّهُمْ وَلَاُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَاٰمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ اٰذَانَ الْاَنْعَامِ وَلَاٰمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللّٰهِؕ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِياًّ مِنْ دُونِ اللّٰهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَاناً مُبٖيناًؕ
Allah şeytanı lânetlemiştir, O da “Kullarından belli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara kaptıracağım, kesinlikle onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar, emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler” demiştir. Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinen kimse elbette apaçık bir ziyana düşmüş olur. (Nisa 118 - 119)

وعن عائشة رَضِيَ اللَّهُ عَنْها قالت
أوْ مَأَتِ امْرَأةٌ مِنْ وَرَاءِ سِتْرٍ بِيَدِهَا كِتَابُ إلى رَسُولِ اللَّه
فَقَبَضَ
# يَدَهُ فقَالَ: مَا أدْرِى أيدُ رَجُلٍ أمْ يَدُ امْرَأةٍ؟
فقَالَتْ: بَلْ يَدُ امْرَأةٍ
فقَالَ: لَوْ كُنْتِ امْرَأةً لَغَيَّرْتِ أظْفَارَكِ، يَعْنِى بِالْحِنَّاءِ
إخرجه أبو داود والنسائى
Âişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor:
"Bir kadın, perde gerisinden Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a eliyle bir mektub uzattı. Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) elini derhal geri çekip: "Ne bileyim, bu el kadın eli midir, erkek eli midir?" buyurdu.
Kadıncağız: "Kadın elidir!" deyince;
Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Sen kadın olsaydın, tırnaklarının rengini değiştirirdin" buyurdu.
Bununla kına yakmayı kastetmişti."
(Ebû Dâvud, Tereccul 4, (4166); Nesâî, Zînet 18, (8, 142)


 
kâtib Çevrimdışı

kâtib

لَا إِلَٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim;
Normal boya/murekkeb veya solüsyon kullanılarak deri altına zerk edilerek yapılan normal Dövme (tattoo) işi, etkin maddesi olarak kına /hint kınası vs. kullanılsa da câiz olmayacağını düşünüyorum. Çünkü dövmenin haram kılınışının illeti içindeki boya değil, Allah'ın fıtratını tağyirdir, bozmaktır.
Ayrıca kına kullanılarak yapılan bir dövmeyi dışardan bakan normal boyalı dövme zannederek teşvik ve haramın reklamını yapacak, insanların muslumanların buğz etmesine veya harama sapmasına sebeb olunacaktır. Bu sebeble dövme usûlüyle yapıldıktan sonra Kına kullanılmış olsa da geçici surette Allah'ın yaratışını tahrif ettiğinden, dövmeyi genel olarak yaptıranların kâfir ve fâsık kavimler arasında yaygın olmasından dolayı zahiren bunlara da benzeneceğinden uygun olmayacaktır.
Deriyi boyamak ancak su geçirme özeliğinden ve Allah'ın yarattığını tahrif etmediğinden dolayı deri üstüne sürülerek kullanılan Kınadır.


لَعَنَهُ اللّٰهُۘ وَقَالَ لَاَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصٖيباً مَفْرُوضاًۙ
وَلَاُضِلَّنَّهُمْ وَلَاُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَاٰمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ اٰذَانَ الْاَنْعَامِ وَلَاٰمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللّٰهِؕ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِياًّ مِنْ دُونِ اللّٰهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَاناً مُبٖيناًؕ
Allah şeytanı lânetlemiştir, O da “Kullarından belli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara kaptıracağım, kesinlikle onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar, emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler” demiştir. Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinen kimse elbette apaçık bir ziyana düşmüş olur. (Nisa 118 - 119)

وعن عائشة رَضِيَ اللَّهُ عَنْها قالت
أوْ مَأَتِ امْرَأةٌ مِنْ وَرَاءِ سِتْرٍ بِيَدِهَا كِتَابُ إلى رَسُولِ اللَّه
فَقَبَضَ
# يَدَهُ فقَالَ: مَا أدْرِى أيدُ رَجُلٍ أمْ يَدُ امْرَأةٍ؟
فقَالَتْ: بَلْ يَدُ امْرَأةٍ
فقَالَ: لَوْ كُنْتِ امْرَأةً لَغَيَّرْتِ أظْفَارَكِ، يَعْنِى بِالْحِنَّاءِ
إخرجه أبو داود والنسائى
Âişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor:
"Bir kadın, perde gerisinden Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a eliyle bir mektub uzattı. Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) elini derhal geri çekip: "Ne bileyim, bu el kadın eli midir, erkek eli midir?" buyurdu.
Kadıncağız: "Kadın elidir!" deyince;
Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm): "Sen kadın olsaydın, tırnaklarının rengini değiştirirdin" buyurdu.
Bununla kına yakmayı kastetmişti."
(Ebû Dâvud, Tereccul 4, (4166); Nesâî, Zînet 18, (8, 142)


ALLAH Subhanahu we Teâlâ razı olsun, yalnız benim bahsettiğim deri üzerine sürülüyor zaten, ve bir süre sonra geçiyor. Sadece normal kına yakma değil desenli şekilde yapılıyor.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
ALLAH Subhanahu we Teâlâ razı olsun, yalnız benim bahsettiğim deri üzerine sürülüyor zaten, ve bir süre sonra geçiyor. Sadece normal kına yakma değil desenli şekilde yapılıyor.
Dövme deyince normalde iğne ile deri altına yapılan işlem anlaşılır. Eğer sizin sorunuz deri üstüne iğne ile değil de yapıştırılan / sürülerek kınaya desen verilmesi ise;

Canlı suret olmayacak,
Küfür, şirk semboller olmayacak
Meşhur mürekkeb dövmesi modellerinden olmayacak (sizin desenli kınanızı gören, haram olan dövmeyi, yaptırmışsın zann - ithamında bulunmamalı)

gibi belli şartları barındırması durumunda câiz olacağını düşünüyorum
 
Üst Ana Sayfa Alt