Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kâfir, Murted Müslüman Olunca Gusül Gerekir mi ?

فرقان Çevrimdışı

فرقان

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum ve rahmetullah.
hanbeli mezhebine göre mürted müslüman olunca gusül gerekir mi ? ben surekli küfür le ilgili vesvese yapıyorum surekli gusül mü almam gerekir ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah

Kâfirin İslâm'a girince gusletmesi, bazı muctehidlere göre mustehab, bazısına göre vâcibdir.

Muhammed b. Salih e-Useymîn bu konuda şöyle demiştir:
"İster aslî kâfir olsun, isterse dîninden dönmüş (murted) kâfir olsun, bir kâfir müslüman olduğu zaman yıkanması
(boy abdesti alması) gerekir."

Aslî kâfir; Yahudi, hıristiyan, budist ve buna benzer kimseler gibi, hayatının başından beri İslâm dîninin dışında bir dîn üzere olan kimsedir.
Murted ise; İslâm dîni üzere iken dîninden dönen kimsedir.



Kâfirin, İslâm'a girdiği zaman boy abdesti alması gerektiğine delil şudur:

1- Kays b. Âsım'ın rivâyet ettiği hadiste, o müslüman olduğunda Nebi (a.s.) O'na içerisinde sidr ağacının yaprağı bulunan su ile yıkanmasını emretmişti. (Tirmizî, hadis no: 605. Elbânî, Sahîh-i Tirmizî'de hadis sahihtir, demiştir.)
Nebi (s.a.v.)'in emrinde aslolan; vucûbiyettir.

2- Müslüman olan kimse, içini şirkin pisliğinden temizlemiş olur. Boy abdesti ile de dışını temizlemesi hikmettendir.

Bazı âlimler şöyle demişlerdir:
"Bir kimsenin müslüman olmasıyla boy abdesti alması gerekmez."

Bu konuda da Nebi (s.a.v.)'den hiçbir genel bir emrin gelmediğini delil göstermişlerdir.

Misâlen , Nebi (s.a.v.) : "Sizden biriniz Cumua namazına gelmeden önce boy abdesti alsın." demiş, fakat: "Kim müslüman olursa, boy abdesti alsın!" dememiştir.

Müslüman olan nice sahâbe vardır. Fakat Nebi (s.a.v.)'in onlara boy abdesti almalarını emrettiğine veya: "Kim müslüman olursa, boy abdesti alsın", dediğine dâir hiçbir şey nakledilmemiştir. Şayet boy abdesti almak gerekli olsaydı, insanların buna ihtiyaç duymaları sebebiyle bu görüş meşhur olurdu.

Bu konuda şöyle diyebiliriz:
Birinci görüş, yani boy abdesti alması gerekir görüşü, daha kuvvetli görüştür. Çünkü Nebi (s.a.v.)'in ummetten birisine bir hükmü emretmesi, ummetin hepsine emir sayılır. Ancak mâkul şerî bir tahsis olması bunun dışındadır. Zirâ Nebi (s.a.v.)'in sahâbeden bir kişiye olan emri, ondan başkasına emretmediği anlamına gelmez.

Sahâbenin her birisinden müslüman olduktan sonra boy abdesti aldığına dâir bir şeyin nakledilmemesine gelince, buna şöyle cevab verebiliriz:
Böyle bir şeyin nakledilmemesi, emrin olmadığı anlamına gelmez. Çünkü aslolan; Nebi (s.a.v.)'in emrettiği ile amel etmektir. Sahâbenin her birisinden onunla amel ettiğine dâir bir şey nakledilmesi gerekmez." (Muhammed b. Salih el-Useymîn, eş-Şerhu'l-Mumti'", c: 1, sf: 202)



İbn-i Kudâme (rahimehullah), "el-Muğnî" adlı kitabında şöyle demiştir:
"Kâfir, ister aslî olsun, isterse murted olsun, müslüman olduğu zaman boy abdesti alması gerekir... Bu, Mâlik, Ebu Sevr ve İbn-i Munzir'in görüşüdür." (İbn Kudâme, el-Muğni, 1/207)

Kuveyt kaynaklı Fıkıh Ansiklopedisi'nde şöyle denilmiştir:
"Mâlikîler ve Hanbelîler, "kâfirin İslâm'a girmesi, boy abdestini gerektirir" görüşüne varmışlardır. Buna göre kâfir, müslüman olduğu zaman boy abdesti alması gerekir... Bu konuda aslî kâfir ile murted kâfirin arasında hiçbir fark yoktur, demişlerdir. Bundan dolayı murtedin de müslüman olduğu zaman boy abdesti alması gerekir." (Fıkıh Ansiklopedisi, c: 31, sf: 206)
 
Üst Ana Sayfa Alt