En azından, kafirken musluman olduktan sonra ödeyebildiği Maddi borçlarını ödemesini kabul edebildin.
Gıybet, dedikodu, gibi manevi günahları, (cahilken-kafirken sorumlu olmadığından ve karşı tarafın bunu bilmesinde fitneler çıkmaz) zaten musluman olmasıyla temizlenmekte. Ama cahiliyye dönemindeki maddi çıkarı vermek zorundadır. Aksi taktirde fitneler çıkar. Daru'l Harbte olan muslumanlar ya öldürülür, ya zindana girer.
Kafirin kafiri gıybet etmesinin bir hukmu yoktur (belki cehennemdeki azâbı artar, Allah-u âlem), zaten kafirdir. Ama maddi borçlu olmalarının bir değeri vardır ki , ödeyecektir, ödemese bir yakını ödemektedir.
Muslumanın, kafirin gıybetini (savaş harici) yapması uygun değildir. Zaten kişi kâfirken gıybet yapmıştır. Musluman olduktan sonra sulh halindekilerin gıybetini yapmamıştır.
Kâfirin şahsının değil de, sıfatlarının gıybetini yapmada bir beis de yoktur.