Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kayınvalideden Tahrik Olunca Nikahın Düşmesi ?

Şamil Basayew Çevrimdışı

Şamil Basayew

Sabret nefsim Allah bizimle beraberdir..
İslam-TR Üyesi
Es selamu aleykum

hanefi ulemasına göre, erkeğin kayınvalidesine dokunup, tahrik olunca nikahın geri dönmemek üzere düşmesinin sıhhati nedir bu konu da racih olan görüş nedir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Aleykum selam we rahmetullah

Bahsetiğiniz durum Hurmet-i Musahhara'dır ve hanefi mezhebinde kayınvalideye belli şartlarda (şehvetle vb.) dokunmanın neticesinde gündeme gelir ve bunun neticesinde hanımı kendisine haram olur, nikah düşer.


Zina Ettiği Kadının Anası ve Kızları :

Bir kadınla zina eden erkeğe o kadının ana ve nenesi, kızı ve evlâdının kızları haram olur, yani bunlarla artık nikâhlanması yasaktır. Bunun gibi, zina ettiği kadın da onun yani zina eden erkeğin babasına, dedesine, oğullarına ve torunlarına haramdır, bunlarla nikâhlanması yasaklanmıştır.
[Fethu'l-Kadîr - Kemal îbn Humam]


Şafiî Mezhebine göre, zina hurmet-i musaharatı gerektirmez. Şubheli cinsel yaklaşma ise gerektirir.
Hanbelî Mezhebine göre, hem zina, hem şubheli cinsel temas hurmeti musaharatı gerektirir. Böylece Hanbeli Mezhebi bu konuda Hanefî mezhebiyle birleşmektedir.
Mâliki Mezhebi ise bu konuda Şafiî Mezhebiyle aynı görüştedir.
[Kitabu'1-Fıkh Ala'l-Mezahibi'l-Arbaa : 4/63-67]


Yine Hanefî fukahasma göre, kadına şehvetle dokunmak, onu yine aynı duygu ile öpmek ve yine aynı duyguyla tenasul cihazına bakmak da kadının anasını haram kılar. Yani kadına bu tür dokunmalar ve bakmalar hurmet-i musaharatı gerektirir.
[Ez-Zahîre - Burhanettin Mahmut]


Tenin tene şehvetle dokunması ve kadınla yine bu duyguyla kucaklaşmak da aynı hükmün kapsamına girer. Şafiî mezhebine göre, bu ve benzeri şeyler günahsa da hurmet-i musaharatı gerektirmez.
Kadının erkeğin tenâsul aletine şehvetle bakması veya aynı duyguyla tutup okşaması, yine Hanefî mezhebine göre belirtilen hürmet gerektirir.
[EI-Cevheretu'n-Neyyire - Fetavâ-yi Hindiyye]


Tabii şehvetsiz dokunmak veya böyle bir duygu taşımadan bakmak hurmet-i musaharatı gerektirmez. Sahih olan da budur.
[Fetavâ-yi Kaadıhan.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/443-444. ]


Tenasul Cihazına Şehvetle Bakmanın Ölçü ve Anlamı :

Ayakta duranın değil de dizlerini dikerek oturan kadının tenasu cihazına şehvetle bakıldığı takdirde hurmet-i musaharatı gerektirdiği kabul edilir. Fetva buna göredir.
[El-Bedayi" – Kasanı]


Aynı şekilde oturan tadının tenasul cihazına cam arkasından veya çok ince bir örtü arkasından bakmak ta böyledir. Ayna veya suya akseden cenasül cihazma bakmak bu hüküm dışındadır, yani hürmeti gerektirmez. Ancak bu tür davranışlar büyük günahlardandır.
[Fetavâ-yi Kaadıhan] Sahih olan görüş de budur.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/444]


Öz Kızının Tenasul Cihazına Bakarsa :

Adam öz kızının belirtilen ölçü ve anlamda tenasul cihazına bakarsa, anası kendisine artık haram olur. Aynı zamanda büyük günahlardan en çirkinini işlemiş sayılır.
Gece karısı olduğunu sanarak kızını şehvetle çimdiklerse, kız da iştiha çağında bulunuyorsa, artık bu durumda kızın anası ona ebediyen haram olur. Bunun için karı kocanın yatak odası daima ayn olmalı çocuklarla aynı odada yatmamaları gerekir. [Fethu'l-Kadîr - Kemal îbn Humam]


Saçlarını da baş kısmına gelen yerine dokunarak şehvetle okşamak da böyledir.

Hatırlatma :
İslâm fıkhında ilk bakışta lüzumsuz gibi görünen veya utandırıcı bir anlam taşıdığı kabul edilen meselelere sık sık yer verilmesi, mûminleri dinî konularda yeterince aydınlatmaya yöneliktir.
Bazen olmayacak meseleler üzerinde durularak açıklamalar yapılır, ona göre hükümler sergilenir. Bu da olmaz olmaz ya olursa, nasıl bir hüküm verilir? düşüncesine dayanmaktadır, Allah ve Peygamberi hakkı söylemekten çekinmez.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/444]


Kadının Üzerindeki Elbiseye Şehvetle Dokunmak :

Kadının üzerindeki elbise çok ince olur da erkek elini dokundurduğunda vücudun ısısını hissederse, o takdirde şehvetle dokunan bu el hurmet-i musahereti gerektirir. Elbise kalın olur da vücudun ısısı hissedilmezse, sadece günahkâr olur.
[Ez-Zahire Burhanettin Mahmut ; Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Dübürden Cinsel Temas Hürmeti Gerektirmez :

Kadına duburden cinsel yaklaşmada bulunmak, büyük günahların yine en çirkinlerindense de hurmet-i musahereti gerektirmez. En sahih görüş ve ictihad da budur.
[Et-Tebyîn - Zeylai - El~Muhit - Radıyûddin Serahsi.]
Fetva da buna göredir.


Ölü ile de cinsel yaklaşmada bulunmak büyük günahlardan biridir, ne var ki böyle bir temas hürmet-i müsaherete yol açmaz. Çünkü bu konuda cinsel yaklaşmadan veya şehvetle dokunmaktan maksad, dirinin diriyle munasebette bulunması veya şehvetle dokunması demektir.
[Fetava-yi Kaadıhan - Fetava-yi Hindiyye.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Evlendikten Sonra Hurmet-i Musaharatı İkrar Ederse :

Adam evlendikten sonra karısına, «senin annenle de cinsel temasta bulundum veya şehvetle onu tutup öptüm» derse, ayrılmalarına derhal karar verilir ve karı kocalık hükmü sona erer. Adam hâkimin huzurunda bunu inkâr da etse, yalan söyledim dese, yine hâkim tefrika karar verir.
Süt emme meselesi böyle değildir. Adam bir kadını göstererek «bu benim süt anamdır der, sonra onunla evlenmek isterken ben yanılmışım, o benim süt anam değildir, diye sözünü tashih ederse, o takdirde o kadınla evlenebilir. Çünkü süt emme konusunda insan yanılabiilr. Ama bir kadınla cinsel temasta bulunmaktan dolayı yanılma söz konusu değildir.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Adam, «Şehvetle Dokunmadım veya Şehvetle Bakmadım» Diye Îddia Ederse :

Kayınvalidesine veya başka bir kadına dokunur, öper veya tenasul cihazına bakar, sonra da ben böyle yaptım ama şehvetle değil, derse, öpme konusunda bu iddiası muteber sayılmaz. Dokunma ve bakma hususunda iddiasının aksi sabit olmadıkça, muteber sayılır.
[El-Muhit - Radıyûddin Serahsî]


Elle dokunma tenasül cihazına olursa, fukahanın çoğuna göre, ihvetle dokunmadım, diye ortaya koyduğu iddiaya iltifat edilmez - çünkü oraya herhalde şehvetle dokunulur. Kadının yanağını, dudak- ve başını öpen kimsenin «şehvetle öpmedim», demesi "kabul edilir mi, edilmez mi?
Hidâye sahibi Merğinani, kabul edilmez, demiştir. Bakkalî ise, «tenasül aleti munteşir vaziyette ise, kabul edilmez. leğilse kabul edilir», demiştir.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsî]


Kadının göğsünü de tutmak hurmet-i musahereti gerektirir. Bu adam isterse, «şehvetle tutmadım» desin.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445-446]

Sarhoşun, Karısı Sanarak Kızıyla Cinsel Yaklaşmaya Yeltenmesi :

Sarhoş adam eve gelib karısı sanarak kırma şehvetle sarılıb öper ve cinsel temasta bulunmak ister, kızı da kön'or; tartmak suretiyle tabasının menfur tecavüzünü önlerse, kızın anası ona ebediyen haram olur.
[Tatarhaniyye - Fetâvâ-yi Hindiyye]


İslâm bununla da evin erkeğinin sarhoş bir vaziyette eve girmenesini, namuslu bir aile reisine yakışan ölçü ve davranışlar içinde bulunmasını sağlamayı amaçlamıştır. Aksine hareket edenleri de belirtilen şekilde maddî ve manevî cezalara çarptırmayı emretmiştir.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]

Zevcen Anasına Ne Yaptın? Sorusuna Verilen Cevab :


Biri diğerine «Zevcen anasına ne yaptın?» diye sorunca, o da Onunla cinsel temasta bulundum...» derse, hurmet-i musaharat sabit olur, böylece- karısı kendisine ebediyen haram olur.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsî.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]


Evlendiği Kızın Bakire Olmadığını Anlayınca, Ona Bunu Kim Yaptı Diye Sorması:

Evlendiği kızın bakire olmadığını görünce, «Kim senin bekâretini bozdu?» diye sorar, o da «senin baban...» diye cevab verirse, bu durumda koca olacak adam karısının bu iddiasını doğrularsa, kadın boş düşer ve mehir de gerekmez. Yalanlarsa, o takdirde boş düşmez ve karı koca ilişkileri devam eder.[Fetâvâ-yi Hindiyye : 1/276.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]


Kadın, Kocasının Oğlunun Kendisine Şehvetle Dokunduğunu Îddia Ederse :

Bu durumda kadın tasdik edilmez, bu hususta asıl kabule uygun olan söz, adamın oğlunun sözüdür. Oğlu bunu kabul ederse, o takdirde kadın kocasına haram olur.
[Siracu'l-Vehlmc – Halvani.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

Babasının Karısını Şehvetle Öperse :

Adam, babasının karısını şehvetle öper veya baba, oğlunun karısını şehvetle öperse, bu durumda kadının iddiası yeterli değildir. Adamın bunu itiraf etmesi gerekir. İtiraf ettiği takdirde hurmet-i musaharat gerekir. Bu nedenle babanın ayrıldığı kadına mehir vermesi vâcib olur.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

Hurmet-i Musaharat Gerektikten Sonra Adam Yine Eski Karısıyla Cinsel Yaklaşmada Bulunursa :


İmam Muhammed'e göre, nikâh, hurmet-i musahere ile kalkmaz, belki fâsid olur, hükümsüz kalır. Bu bakımdan hurmet-i musahere gerektiği halde adam eski karısıyla cinsel yaklaşmada bulunursa, zina sayılır, ama had gerekmez. Bu da tefrikten önce olursa böyledir. Tefrikten sonra had gerekir.
[ Ez-Zahîre - Burhanettin Mahmut. El-Muhit - Radıyuddin Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]


Anasını Baba, Kızını Da Oğlu Alabilir mi?

Bir yanda ana ile kızı, diğer yanda baba ile oğlu. Daha önce aralarında sıhriyyet bulunmadığı için baba olan adam kadınla, oğlu da o kadının kızıyla evlenebileceği gibi, bunun aksi de caizdir. Yani baba kız ile oğlu da o kızın anasıyla evlenebilir.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]




Hanefî Mezhebine Göre Hurmet-i Musahhara Şartları

A- Zina yoluyla meydana gelen haramlık:
Bir insan bir kadınla zinada bulunursa, artık o insan o kadının kızları, torunları ve annesiyle evlenemez.

B- Dokunma yoluyla haramlık:
Aşağıdaki şartların bir arada bulunmasıyla meydana gelir:

1. Erkek kadının bedeninin herhangi bir yerine dokunduğunda, dokunulan yerde elbise olmamalı, çıplak ten olmalı.

2. Kadının üzerinde elbise bulunuyor, fakat dokunduğunda vücudun sıcaklığını hissediyorsa, elbise ince olduğu için sıcaklığına mâni olmuyorsa.

3. Dokunma kadının saçına olmuşsa, bu dokunma sarkan saça değil de başın üzerindeki saça olmuşsa,

4. Dokunmada şehevî hissin bulunması.
Bu, erkekte âletinin hareketi, dikleşmesi; kadında ise kalbinin hareketi ve lezzet duymasıdır.

5. Alınan lezzetin dokunmaya yakın olması.
Dokunduktan sonra lezzet alıyor, şehevî hissi uyanıyorsa; bu, haramlığa sebeb olmaz.

6. Dokunulan kadının dokuz yaşından aşağı olmaması.

Bütün bu şart ve haller bir arada bulunursa haramlık sabit olur, aksi takdirde birinin olmamasıyla hurmet-i musahara gerçekleşmez.


C- Bakma yoluyla haramlığın meydana gelmesi:
Aşağıdaki şartların bulunması lâzımdır:

1. Erkek, kadının tenasul uzvunun dâhiline bakmış olması.
Dış kısmına bakmasıyla haramlık sabit olmaz. Kadın da erkeğin tenasul uzvuna bakmasıyla haramlık meydana gelir. Fakat, gerek kadının, gerekse erkeğin birbirlerinin bedenlerinin diğer kısımlarına bakmalarıyla haramlık sabit olmaz.

2. Gerek erkekte, gerekse kadında bakarken şehevî bir his bulunması -dokunmada olduğu gibi- şehevî hisse işaret olan hallerin mevcud olması gerekir.

3. Birbirlerinin aynaya veya suya yansımış, aksetmiş olan uzuvlarının görüntüsüne bakmamış olması.
Çünkü, aynadaki veya sudaki görüntüler hakiki olmadıkları için haramlığa sebeb olmaz. Fotoğraf ve filmdeki görüntüler de bu şekildedir.

4. Şehevî lezzetin bakıldığı anda duyulmuş olması, baktıktan sonra meydana gelmiş olmamasıdır.
Hurmet-i musahara, kişinin kayınvalidesine yukarıdaki şartların bir arada bulunması hâlinde dokunduğu veya baktığı hallerde de meydana gelir. Yâni;

Hanefî mezhebine göre, bu durumda insanın hanımı kendisine ebedî olarak haram olur. Aynı şekilde bir insanın kadınlık vasfına hâiz olmuş olan kızına bu şartların mevcud olmasıyla baktığında veya dokunduğunda yine hanımı kendisine ebedî olarak haram olur.

Bu bakma veya dokunmanın kasden, bilerek olmasıyla unutarak, yanlışlıkla, zorlama ve uyurken olması arasında bir fark yoktur. Yine bu hususta ayık ile sarhoş, buluğ çağına ermiş olanla, murahik, buluğ çağına gelmiş olan ve akıllı ile deli arasında da bir fark bulunmamaktadır.

Ayrıca haramlığı meydana getirecek şartların, yâni şehevî duygu ve belirtinin sâdece bir tarafta bulunması kâfidir. Her iki tarafta bulunmasına luzum kalmaz. Yalnız bu meseleler Hanefî mezhebine göredir.

Hanbelî mezhebine göre, sâdece "birleşme" hurmet-i musaharayı gerektirirken;
Şafiî mezhebine göre zina, dokunmak veya bakmakla hiçbir şekilde hurmet-i musahhara gerçekleşmez.
Mâliki'ye göre ise, ancak şehvetle elini, yüzünü öpmesi halinde haramlık sabit olur.

(Abdurrahman El Ceziri, “El Fıkhu alel Mezahibi'l Erbaa, C. IV, sf: 63-68;
İbni Âbidin, Reddu'l-Muhtar, C. II, sf: 278-248;
Ömer Nasuhi Bilmen, Hukuk-u îslâmiye ve Istılâhat-ı Fıkhiyye Kamusu, C. II, sf: 92-96
)

 
Şamil Basayew Çevrimdışı

Şamil Basayew

Sabret nefsim Allah bizimle beraberdir..
İslam-TR Üyesi
Aleykum selam we rahmetullah

Bahsetiğiniz durum Hurmet-i Musahhara'dır ve hanefi mezhebinde kayınvalideye belli şartlarda (şehvetle vb.) dokunmanın neticesinde gündeme gelir ve bunun neticesinde hanımı kendisine haram olur, nikah düşer.


Zina Ettiği Kadının Anası ve Kızları :

Bir kadınla zina eden erkeğe o kadının ana ve nenesi, kızı ve evlâdının kızları haram olur, yani bunlarla artık nikâhlanması yasaktır. Bunun gibi, zina ettiği kadın da onun yani zina eden erkeğin babasına, dedesine, oğullarına ve torunlarına haramdır, bunlarla nikâhlanması yasaklanmıştır.
[Fethu'l-Kadîr - Kemal îbn Humam]


Şafiî Mezhebine göre, zina hurmet-i musaharatı gerektirmez. Şubheli cinsel yaklaşma ise gerektirir.
Hanbelî Mezhebine göre, hem zina, hem şubheli cinsel temas hurmeti musaharatı gerektirir. Böylece Hanbeli Mezhebi bu konuda Hanefî mezhebiyle birleşmektedir.
Mâliki Mezhebi ise bu konuda Şafiî Mezhebiyle aynı görüştedir.
[Kitabu'1-Fıkh Ala'l-Mezahibi'l-Arbaa : 4/63-67]


Yine Hanefî fukahasma göre, kadına şehvetle dokunmak, onu yine aynı duygu ile öpmek ve yine aynı duyguyla tenasul cihazına bakmak da kadının anasını haram kılar. Yani kadına bu tür dokunmalar ve bakmalar hurmet-i musaharatı gerektirir.
[Ez-Zahîre - Burhanettin Mahmut]


Tenin tene şehvetle dokunması ve kadınla yine bu duyguyla kucaklaşmak da aynı hükmün kapsamına girer. Şafiî mezhebine göre, bu ve benzeri şeyler günahsa da hurmet-i musaharatı gerektirmez.
Kadının erkeğin tenâsul aletine şehvetle bakması veya aynı duyguyla tutup okşaması, yine Hanefî mezhebine göre belirtilen hürmet gerektirir.
[EI-Cevheretu'n-Neyyire - Fetavâ-yi Hindiyye]


Tabii şehvetsiz dokunmak veya böyle bir duygu taşımadan bakmak hurmet-i musaharatı gerektirmez. Sahih olan da budur.
[Fetavâ-yi Kaadıhan.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/443-444. ]


Tenasul Cihazına Şehvetle Bakmanın Ölçü ve Anlamı :

Ayakta duranın değil de dizlerini dikerek oturan kadının tenasu cihazına şehvetle bakıldığı takdirde hurmet-i musaharatı gerektirdiği kabul edilir. Fetva buna göredir.
[El-Bedayi" – Kasanı]


Aynı şekilde oturan tadının tenasul cihazına cam arkasından veya çok ince bir örtü arkasından bakmak ta böyledir. Ayna veya suya akseden cenasül cihazma bakmak bu hüküm dışındadır, yani hürmeti gerektirmez. Ancak bu tür davranışlar büyük günahlardandır.
[Fetavâ-yi Kaadıhan] Sahih olan görüş de budur.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/444]


Öz Kızının Tenasul Cihazına Bakarsa :

Adam öz kızının belirtilen ölçü ve anlamda tenasul cihazına bakarsa, anası kendisine artık haram olur. Aynı zamanda büyük günahlardan en çirkinini işlemiş sayılır.
Gece karısı olduğunu sanarak kızını şehvetle çimdiklerse, kız da iştiha çağında bulunuyorsa, artık bu durumda kızın anası ona ebediyen haram olur. Bunun için karı kocanın yatak odası daima ayn olmalı çocuklarla aynı odada yatmamaları gerekir. [Fethu'l-Kadîr - Kemal îbn Humam]


Saçlarını da baş kısmına gelen yerine dokunarak şehvetle okşamak da böyledir.

Hatırlatma :
İslâm fıkhında ilk bakışta lüzumsuz gibi görünen veya utandırıcı bir anlam taşıdığı kabul edilen meselelere sık sık yer verilmesi, mûminleri dinî konularda yeterince aydınlatmaya yöneliktir.
Bazen olmayacak meseleler üzerinde durularak açıklamalar yapılır, ona göre hükümler sergilenir. Bu da olmaz olmaz ya olursa, nasıl bir hüküm verilir? düşüncesine dayanmaktadır, Allah ve Peygamberi hakkı söylemekten çekinmez.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/444]


Kadının Üzerindeki Elbiseye Şehvetle Dokunmak :

Kadının üzerindeki elbise çok ince olur da erkek elini dokundurduğunda vücudun ısısını hissederse, o takdirde şehvetle dokunan bu el hurmet-i musahereti gerektirir. Elbise kalın olur da vücudun ısısı hissedilmezse, sadece günahkâr olur.
[Ez-Zahire Burhanettin Mahmut ; Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Dübürden Cinsel Temas Hürmeti Gerektirmez :

Kadına duburden cinsel yaklaşmada bulunmak, büyük günahların yine en çirkinlerindense de hurmet-i musahereti gerektirmez. En sahih görüş ve ictihad da budur.
[Et-Tebyîn - Zeylai - El~Muhit - Radıyûddin Serahsi.]
Fetva da buna göredir.


Ölü ile de cinsel yaklaşmada bulunmak büyük günahlardan biridir, ne var ki böyle bir temas hürmet-i müsaherete yol açmaz. Çünkü bu konuda cinsel yaklaşmadan veya şehvetle dokunmaktan maksad, dirinin diriyle munasebette bulunması veya şehvetle dokunması demektir.
[Fetava-yi Kaadıhan - Fetava-yi Hindiyye.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Evlendikten Sonra Hurmet-i Musaharatı İkrar Ederse :

Adam evlendikten sonra karısına, «senin annenle de cinsel temasta bulundum veya şehvetle onu tutup öptüm» derse, ayrılmalarına derhal karar verilir ve karı kocalık hükmü sona erer. Adam hâkimin huzurunda bunu inkâr da etse, yalan söyledim dese, yine hâkim tefrika karar verir.
Süt emme meselesi böyle değildir. Adam bir kadını göstererek «bu benim süt anamdır der, sonra onunla evlenmek isterken ben yanılmışım, o benim süt anam değildir, diye sözünü tashih ederse, o takdirde o kadınla evlenebilir. Çünkü süt emme konusunda insan yanılabiilr. Ama bir kadınla cinsel temasta bulunmaktan dolayı yanılma söz konusu değildir.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Adam, «Şehvetle Dokunmadım veya Şehvetle Bakmadım» Diye Îddia Ederse :

Kayınvalidesine veya başka bir kadına dokunur, öper veya tenasul cihazına bakar, sonra da ben böyle yaptım ama şehvetle değil, derse, öpme konusunda bu iddiası muteber sayılmaz. Dokunma ve bakma hususunda iddiasının aksi sabit olmadıkça, muteber sayılır.
[El-Muhit - Radıyûddin Serahsî]


Elle dokunma tenasül cihazına olursa, fukahanın çoğuna göre, ihvetle dokunmadım, diye ortaya koyduğu iddiaya iltifat edilmez - çünkü oraya herhalde şehvetle dokunulur. Kadının yanağını, dudak- ve başını öpen kimsenin «şehvetle öpmedim», demesi "kabul edilir mi, edilmez mi?
Hidâye sahibi Merğinani, kabul edilmez, demiştir. Bakkalî ise, «tenasül aleti munteşir vaziyette ise, kabul edilmez. leğilse kabul edilir», demiştir.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsî]


Kadının göğsünü de tutmak hurmet-i musahereti gerektirir. Bu adam isterse, «şehvetle tutmadım» desin.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445-446]

Sarhoşun, Karısı Sanarak Kızıyla Cinsel Yaklaşmaya Yeltenmesi :

Sarhoş adam eve gelib karısı sanarak kırma şehvetle sarılıb öper ve cinsel temasta bulunmak ister, kızı da kön'or; tartmak suretiyle tabasının menfur tecavüzünü önlerse, kızın anası ona ebediyen haram olur.
[Tatarhaniyye - Fetâvâ-yi Hindiyye]


İslâm bununla da evin erkeğinin sarhoş bir vaziyette eve girmenesini, namuslu bir aile reisine yakışan ölçü ve davranışlar içinde bulunmasını sağlamayı amaçlamıştır. Aksine hareket edenleri de belirtilen şekilde maddî ve manevî cezalara çarptırmayı emretmiştir.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]

Zevcen Anasına Ne Yaptın? Sorusuna Verilen Cevab :


Biri diğerine «Zevcen anasına ne yaptın?» diye sorunca, o da Onunla cinsel temasta bulundum...» derse, hurmet-i musaharat sabit olur, böylece- karısı kendisine ebediyen haram olur.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsî.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]


Evlendiği Kızın Bakire Olmadığını Anlayınca, Ona Bunu Kim Yaptı Diye Sorması:

Evlendiği kızın bakire olmadığını görünce, «Kim senin bekâretini bozdu?» diye sorar, o da «senin baban...» diye cevab verirse, bu durumda koca olacak adam karısının bu iddiasını doğrularsa, kadın boş düşer ve mehir de gerekmez. Yalanlarsa, o takdirde boş düşmez ve karı koca ilişkileri devam eder.[Fetâvâ-yi Hindiyye : 1/276.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]


Kadın, Kocasının Oğlunun Kendisine Şehvetle Dokunduğunu Îddia Ederse :

Bu durumda kadın tasdik edilmez, bu hususta asıl kabule uygun olan söz, adamın oğlunun sözüdür. Oğlu bunu kabul ederse, o takdirde kadın kocasına haram olur.
[Siracu'l-Vehlmc – Halvani.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

Babasının Karısını Şehvetle Öperse :

Adam, babasının karısını şehvetle öper veya baba, oğlunun karısını şehvetle öperse, bu durumda kadının iddiası yeterli değildir. Adamın bunu itiraf etmesi gerekir. İtiraf ettiği takdirde hurmet-i musaharat gerekir. Bu nedenle babanın ayrıldığı kadına mehir vermesi vâcib olur.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

Hurmet-i Musaharat Gerektikten Sonra Adam Yine Eski Karısıyla Cinsel Yaklaşmada Bulunursa :


İmam Muhammed'e göre, nikâh, hurmet-i musahere ile kalkmaz, belki fâsid olur, hükümsüz kalır. Bu bakımdan hurmet-i musahere gerektiği halde adam eski karısıyla cinsel yaklaşmada bulunursa, zina sayılır, ama had gerekmez. Bu da tefrikten önce olursa böyledir. Tefrikten sonra had gerekir.
[ Ez-Zahîre - Burhanettin Mahmut. El-Muhit - Radıyuddin Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]


Anasını Baba, Kızını Da Oğlu Alabilir mi?

Bir yanda ana ile kızı, diğer yanda baba ile oğlu. Daha önce aralarında sıhriyyet bulunmadığı için baba olan adam kadınla, oğlu da o kadının kızıyla evlenebileceği gibi, bunun aksi de caizdir. Yani baba kız ile oğlu da o kızın anasıyla evlenebilir.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]




Hanefî Mezhebine Göre Hurmet-i Musahhara Şartları

A- Zina yoluyla meydana gelen haramlık:
Bir insan bir kadınla zinada bulunursa, artık o insan o kadının kızları, torunları ve annesiyle evlenemez.

B- Dokunma yoluyla haramlık:
Aşağıdaki şartların bir arada bulunmasıyla meydana gelir:

1. Erkek kadının bedeninin herhangi bir yerine dokunduğunda, dokunulan yerde elbise olmamalı, çıplak ten olmalı.

2. Kadının üzerinde elbise bulunuyor, fakat dokunduğunda vücudun sıcaklığını hissediyorsa, elbise ince olduğu için sıcaklığına mâni olmuyorsa.

3. Dokunma kadının saçına olmuşsa, bu dokunma sarkan saça değil de başın üzerindeki saça olmuşsa,

4. Dokunmada şehevî hissin bulunması.
Bu, erkekte âletinin hareketi, dikleşmesi; kadında ise kalbinin hareketi ve lezzet duymasıdır.

5. Alınan lezzetin dokunmaya yakın olması.
Dokunduktan sonra lezzet alıyor, şehevî hissi uyanıyorsa; bu, haramlığa sebeb olmaz.

6. Dokunulan kadının dokuz yaşından aşağı olmaması.

Bütün bu şart ve haller bir arada bulunursa haramlık sabit olur, aksi takdirde birinin olmamasıyla hurmet-i musahara gerçekleşmez.


C- Bakma yoluyla haramlığın meydana gelmesi:
Aşağıdaki şartların bulunması lâzımdır:

1. Erkek, kadının tenasul uzvunun dâhiline bakmış olması.
Dış kısmına bakmasıyla haramlık sabit olmaz. Kadın da erkeğin tenasul uzvuna bakmasıyla haramlık meydana gelir. Fakat, gerek kadının, gerekse erkeğin birbirlerinin bedenlerinin diğer kısımlarına bakmalarıyla haramlık sabit olmaz.

2. Gerek erkekte, gerekse kadında bakarken şehevî bir his bulunması -dokunmada olduğu gibi- şehevî hisse işaret olan hallerin mevcud olması gerekir.

3. Birbirlerinin aynaya veya suya yansımış, aksetmiş olan uzuvlarının görüntüsüne bakmamış olması.
Çünkü, aynadaki veya sudaki görüntüler hakiki olmadıkları için haramlığa sebeb olmaz. Fotoğraf ve filmdeki görüntüler de bu şekildedir.

4. Şehevî lezzetin bakıldığı anda duyulmuş olması, baktıktan sonra meydana gelmiş olmamasıdır.
Hurmet-i musahara, kişinin kayınvalidesine yukarıdaki şartların bir arada bulunması hâlinde dokunduğu veya baktığı hallerde de meydana gelir. Yâni;

Hanefî mezhebine göre, bu durumda insanın hanımı kendisine ebedî olarak haram olur. Aynı şekilde bir insanın kadınlık vasfına hâiz olmuş olan kızına bu şartların mevcud olmasıyla baktığında veya dokunduğunda yine hanımı kendisine ebedî olarak haram olur.

Bu bakma veya dokunmanın kasden, bilerek olmasıyla unutarak, yanlışlıkla, zorlama ve uyurken olması arasında bir fark yoktur. Yine bu hususta ayık ile sarhoş, buluğ çağına ermiş olanla, murahik, buluğ çağına gelmiş olan ve akıllı ile deli arasında da bir fark bulunmamaktadır.

Ayrıca haramlığı meydana getirecek şartların, yâni şehevî duygu ve belirtinin sâdece bir tarafta bulunması kâfidir. Her iki tarafta bulunmasına luzum kalmaz. Yalnız bu meseleler Hanefî mezhebine göredir.

Hanbelî mezhebine göre, sâdece "birleşme" hurmet-i musaharayı gerektirirken;
Şafiî mezhebine göre zina, dokunmak veya bakmakla hiçbir şekilde hurmet-i musahhara gerçekleşmez.
Mâliki'ye göre ise, ancak şehvetle elini, yüzünü öpmesi halinde haramlık sabit olur.

(Abdurrahman El Ceziri, “El Fıkhu alel Mezahibi'l Erbaa, C. IV, sf: 63-68;
İbni Âbidin, Reddu'l-Muhtar, C. II, sf: 278-248;
Ömer Nasuhi Bilmen, Hukuk-u îslâmiye ve Istılâhat-ı Fıkhiyye Kamusu, C. II, sf: 92-96
)


Abdulmuiz hocam Allah senden razı olsun ve müslümanları bu fitneden korusun ancak aklıma takılan bir kaç husus var malum rezalet bir çağda yaşıyoruz kimin eli kimin cebinde belli değil böyle bir ortamda acaba imam şafiinin içtihadına uymak daha doğru olmaz mı? Diğeri de takıldığım bir husus var elbiseliyken bile ısı alırsa nikah düşer diyen alimler neden anal bölgeden yapılan ilişkiye nikah düşmez demişler burada tezatlık yok mu? Allah senden tekrar razı olsun.
 
Üst Ana Sayfa Alt