Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Keler'in Hz. İbrahim'e Karşı Ateş Üflemesinden Günümüzdeki Kelerlerin Vebali Nedir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
SerpentLord Çevrimdışı

SerpentLord

Üye
İslam-TR Üyesi
Ummu Şerik (r.anha)'dan rivayete göre Rasulullah (s.a.v.) , kelerin öldürülmesini emredip , şöyle buyurdu: " O İbrahim (a.s.)'a karşı ateşi üflüyordu".


bu hadi kaynağı (Ummu Şerik) güvenilir mi? bu olay kafama takıldı. eğer hayvanlara Allah irade vermemişse nasıl bir hayvan kafasına göre gidip ateşe üfleyebilir?

bilen yok galiba.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
SerpentLord Çevrimdışı

SerpentLord

Üye
İslam-TR Üyesi
çok teşekkür ederim. demek bu hayvan kendisi kötülüğü seçmiş. ha bunun için de gidip keler avlamaya gerek yok yaşadığımız alana girerse öldürürsek sevap sadece demek ki. allah razı olsun.

ilk yazıyı tekrar okudum. hayvanlar Allah'a ve onun emirlerine karşı gelmez tarzı açıklamalar var. mesela: yerde ve gökte bulunanlar (hayvanlar dahil) bütün mahlukat kendi hal ve lisaniyla secde/zikr ederler.

öyleyse
1. bu hayvan Allah'a hem secde edip hem Allah'ın peygamberine nasıl akrşı gelebilir?
2. bu hayvan karşı geldiği için o hayvanın günümüzde yaşayanları bundan sorumlu mudur?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
C 1- Allah (c.c.) iman edib secde ettiği halde Allah'ın emirlerine karşı gelen insanlar varken, hayvanın yoldan (bazı) çıkması doğaldır.

C 2- Ummu Şerik (r.anha)'dan rivayete göre Rasulullah (s.a.v.) , kelerin öldürülmesini emredib , şöyle buyurdu:
"O, İbrahim (a.s.)'a karşı ateşi üflüyordu."
Sahih-i Buhari Şerhi; İbn Hacer el Askalani: Fethu'l Bari ; C. 7, Sf: 43, Hadis no: 3359

Aişe (r.anha)'nin şöyle dediği nakledilmiştir:
"Rasulullah (s.a.v.) kelere fuveysık (minik fasık) demişti. Fakat kelerin öldürülmesini emrettiğini işitmedim."
(Buhârî, Bed'u'l-Halk, 14, Cezâu's-Sayd 7; Muslim, Selam; 145 (2239); Nesâî, Hac, 115 - Sahih-i Buhari Şerhi; İbn Hacer el Askalani: Fethu'l Bari ; C. 7, Sf: 43, Hadis no: 3306)
Sa'd ibn Vakkas ise Rasulullah'ın (s.a.v.) kelerin öldürülmesini emrettiğini söylemiştir.
Ummu Şerik'ten nakledildiğine göre Rasulullah (s.a.v.) ona kelerleri öldürmesini emretmiştir.



İmam Ahmed'in Âişe (r.anha)'den rivayet ettiği bir hadîste şöyle denilmektedir :
«Aişe'nin evinde dayalı bir süngü vardı. Bu kendisine soruldu da şunları söyledi:
Biz onunla kertenkele öldürürüz. Çünkü Peygamber (s.a.v.) haber verdi ki: İbrahim (a.s.) ateşe atıldığı vakit yeryüzündeki bütün hayvanlar onu söndürmeye çalışmış, yalnız (alaca) kertenkele istisna teşkil etmiştir. Çünkü o ateşi üfürmüştür. Bu sebeble Peygamber (s.a.v.) onun öldürülmesini emir buyurdu.»
(İbn Mace, Sayd, 12; Ahmed İbn Hanbel, 7/83, 109, 217)

Yine Âişe (r.anha)'den rivayet olunduğuna göre Beyt-i Makdis yandığı vakit kertenkeleler ateşi üfürmüşlerdir.
Bu hadîsler kertenkelenin fıtratında kötülük olduğunu beyân için vârid olsa gerektir.

Ulemâ kertenkelenin eziyet verici haşerattan sayıldığında ittifak etmişlerdir. Peygamber (s.a.v.)'in onun öldürülmesini emir buyurması bundandır. Bir vuruşta öldürmenin çok sevablı, ikinci vuruşta öldürmenin ondan daha az sevablı olması bu hususta dikkat göstermeye teşvik içindir. Çünkü bir vuruşta öldürülemezse kaçabilir.
Rasûlullah (s.a.v.) hilde ve haramde öldürülen zararlı hayvanlar gibi buna da fâsıkcık (Fuveysik) adı vermiştir. Fâsık insanlar için kullanıldığında “günahkâr” anlamında isabetli olabilir, fakat bir hayvan (kertenkele) için doğru değildir. Hayvan için bu doğru yoldan çıkan manasınadır. Allah’ın kâinatta koyduğu fıtri kanunlara uymamaları, doğru yoldan ayrılmaları ve fasık olmaları anlamına gelir. Bu hayvanlar da fazla zarar yapmak ve eziyet vermek suretiyle âdeta diğer haşerâtın içinden çıkmışlardır. Kertenkelenin şeriat-ı fıtriyeye aykırı olarak insanları zehirlemesi veya farklı yollardan zarar vermesi doğru yoldan çıkmaktır ve bir fasıklıktır.


Ebu Hurayra (r.anh) anlatıyor: "Rasulullah (s.a.v.) buyurdular ki:
"Kim keleri ilk darbede öldürürse ona yüz sevab yazılır. İkinci vuruşta öldürürse daha az kazanır. Üçüncü vuruşta ise bundan da az sevab kazanır."
(Muslim Selam 147 (2240); Metin Muslim'den alınmadır. Ebu Davud Edeb 75 (5263 5264); Tirmizî, Ahkâm, 1 (1482). Bazı Tirmizî tertibinde Sayd bölümünde 13. babta.)

Aişe (r.anha)'den nakledildiğine göre Rasul-u Ekram (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

"Sırtında iki beyaz çizgi olan zehirli yılan türünü (zu't-tufayteyn) öldürün!. Çünkü bu yılanlar gözün nurunu söndürür ve hamile kadınlara zarar verir".
(Sahih-i Buhari Şerhi; İbn Hacer el Askalani: Fethu'l Bari ; C. 6, Sf: 639 -640)



İlgili Konu:


Öldürülmesi Yasak ve İzin Verilen Hayvanlar

https://www.islam-tr.org/konu/evdek...asare-gibi-hayvanlari-oldurmek-caiz-mi.37261/
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Konu ile alakası yokda bi anımı paylaşayım

Cocukken köyde bunları yakalayıp kibrit kutusunu çıkarıp bi ip ile kerten keleye bağlardım içine bi kac tane küçük taş koyar çekmesini beklerdim

Oyuncak olmaması boyle bisey :)
 
SerpentLord Çevrimdışı

SerpentLord

Üye
İslam-TR Üyesi
bu ikisi çelişiyor?

Aişe (r.anha)'nin şöyle dediği nakledilmiştir:
"Rasulullah (s.a.v.) kelere fuveysık (minik fasık) demişti. Fakat kelerin öldürülmesini emrettiğini işitmedim."
(Buhârî, Bed'u'l-Halk, 14, Cezâu's-Sayd 7; Muslim, Selam; 145 (2239); Nesâî, Hac, 115 - Sahih-i Buhari Şerhi; İbn Hacer el Askalani: Fethu'l Bari ; C. 7, Sf: 43, Hadis no: 3306)


İmam Ahmed'in Âişe (r.anha)'den rivayet ettiği bir hadîste şöyle denilmektedir :
«Aişe'nin evinde dayalı bir süngü vardı. Bu kendisine soruldu da şunları söyledi:
Biz onunla kertenkele öldürürüz. Çünkü Peygamber (s.a.v.) haber verdi ki: İbrahim (a.s.) ateşe atıldığı vakit yeryüzündeki bütün hayvanlar onu söndürmeye çalışmış, yalnız (alaca) kertenkele istisna teşkil etmiştir. Çünkü o ateşi üfürmüştür. Bu sebeble Peygamber (s.a.v.) onun öldürülmesini emir buyurdu.»
(İbn Mace, Sayd, 12; Ahmed İbn Hanbel, 7/83, 109, 217)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bunları ben koydum. Zaten çelişmese farz denilecektir!
Aslında burada birbirine çelişki , muhalif bir durum söz konusu değildir. Sadece öldürülme emrini duymamıştır. Başka bir zamandaki (sonraki) konuşmasında öldürme emrini buyurmuş olması muhtemeldir.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt