Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Küfre Kalben Karşı Çıkıp Bunu Yalandan Onaylamanın Hükmü Nedir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
M Çevrimdışı

Mehmetgünel

La ilahe illallah
İslam-TR Üyesi
Selamün aleyküm arkadaşlar bildiğiniz lisede felsefe dersi görülüyor malum bu derste küfre götüren konularda var asıl konuya gelelim geçen gün felsefe dersinde öğretmen küfre götürücü bir şey söyledi daha doğrusu ben küfür olduğunu düşündüm belki de değildir neyse ben öğretmenin dediklerine kalben karşı çıksamda bunu dile getirmiyorum öğretmende dediğimi anladınmı diyince yalandan kafa salıyarak onaylıyorum yada he he haklısınız diye geçiştiriyorum bu yaptığım yalandan onaylamalar küfür hükmünde midir ? Bunlara kalben karşı çıkmanın'da yeterli olduğunu biliyorum ama bu yalandan onaylamanın hükmünü bilmiyorum
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün aleyküm arkadaşlar bildiğiniz lisede felsefe dersi görülüyor malum bu derste küfre götüren konularda var asıl konuya gelelim geçen gün felsefe dersinde öğretmen küfre götürücü bir şey söyledi daha doğrusu ben küfür olduğunu düşündüm belki de değildir neyse ben öğretmenin dediklerine kalben karşı çıksamda bunu dile getirmiyorum öğretmende dediğimi anladınmı diyince yalandan kafa salıyarak onaylıyorum yada he he haklısınız diye geçiştiriyorum bu yaptığım yalandan onaylamalar küfür hükmünde midir ? Bunlara kalben karşı çıkmanın'da yeterli olduğunu biliyorum ama bu yalandan onaylamanın hükmünü bilmiyorum

Anladın mı diye sorduğunda evet diyebilirsin, burada küfrü onaylamak yoktur inşaAllah ama evet haklısınız dersen bu küfrü onaylamak olur. Küfrü onaylamadan küfre kalben karşı çıkan müslümandır, ikrah olmaksızın küfre kalben karşı çıktığını iddia etsen dahi küfrü onaylamak küfürdür. Ancak takiyye durumunda tevriye gibi hilelere başvurulabilir
 
M Çevrimdışı

mustafa42

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
esselamu aleyküm ben üniversitede hemşirelik okuyorum şirk midir ? atanırsam devlette çalışacam(ben çalışmak istemiyorum) şirk olur mu ?
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ve aleykum selam ve rahmetullah

Derste duyduğun küfürler esnasında buna karşı çıkmamak küfür, imanın en zayıfı kalben karşı koymaktır, bu da normal şartlarda bulunduğun yeri terk etmekle olur, tabii bu güçlü olduğun durumda böyledir. Mustazaflık, korku durumunda kalben karşı koyarak takiyye, tevriye gibi ruhsatlar kullanman caizdir.

İmam Ebi Heyyam Nisa 140 ayeti hakkında şöyle diyor:
“Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz.” Allah (c.c) bu ayette Allah’ın ayetlerini inkar ve onlarla alay eden kişilerle, onlara karşı gelebilme ihtimali olmasına rağmen hala oturmaya devam eden kimselerin küfür hükmü konusunda onlar gibi kafir olduklarını haber veriyor. Zira onlara karşı gelme imkanı olmasına rağmen, karşı gelmeyen kimse küfre rıza gösteriyor demektir. Küfre rıza ise küfürdür.
Ayetteki: “Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz.” Hitabının münafıklara mı yoksa mü’minlere mi olduğu konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.
Allah (c.c)’ın ayetlerini inkar eden ve onunla alay eden Mekke’deki müşriklere imkanları olmadığı için karşı koyamayan müslümanlara müşrik hükmü verilmemiştir. Fakat Medine’de durum değişmişti. Zira Medine’de İslam galib gelmiş ve hakim olmuştu. Bu sebeble müslümanların, karşı gelme güçleri vardı.” (El-Bahrur Muhiyt)


İmam Fahreddin Er-Razi Nisa 140 ayeti hakkında şöyle diyor:
“Müfessirler şöyle dediler:
“Müşrikler, meclislerinde Kur’an’a laf atar ve onunla alay ederlerdi. İşte Allah (c.c) En’am: 68 ayetini bu sebeble indirmiştir. Bu ayet Mekke’de inmiştir. Daha sonra Medine’deki yahudi alimleri, Mekke’deki müşrikler gibi yapmaya başladılar. Münafıklar da onlarla beraber oturmakta ve onlara karşı gelmemekteydiler. Bunun üzerine Allah (c.c) münafıklara hitaben: “Allah size kitapta: “Allah’ın ayetlerinin inkar edildiğini yahut onlarla alay edildiğini işittiğiniz zaman onlar bundan başka bir söze dalıncaya kadar onlarla oturmayın” diye bir hüküm indirmedi mi?” (Nisa: 140) buyurdu.
Bu ayetin manası şöyledir:
“Allah (c.c)’ın ayetlerinin inkar edildiğini ve onlarla alay edildiğini duyduğunuzda küfür ve alay olmayan bir başka söze geçinceye kadar onlarla oturmayın.”
Allah (c.c) sonra; “Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz. Elbette Allah münafıkları ve kafirleri cehennemde biraraya toplayacaktır” buyururak münafıklara şöyle dedi:
“Ey münafıklar! Şayet Allah (c.c)’ın ayetlerini inkar eden ve alaya alan kimselerle birlikte oturursanız, şüphesiz ki siz de küfür konusunda, Allah (c.c) ve ayetleriyle alay eden yahudi alimleri gibi olursunuz.”
Alimler şöyle dediler:
“Bu ayet küfre rızanın küfür olduğunu göstermektedir. Buna göre küfre rıza gösteren kimse kafir olur. Aynı şekilde münkeri işlemese bile münkerin işlendiği yerde kalarak işlenmesine rıza gösteren veya münkeri işleyenlerle haşir neşir olan kimse de o münkeri işleyenlerle aynı hükmü alır. Zira Allah (c.c) ayette: “Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz.” buyurmuştur. Böyle bir durum ise, münkerin işlendiği yerde oturan kişinin, münkeri işleyen kimsenin yaptığına rıza göstermesi halinde söz konusu olur. Fakat münkeri işleyen kimselerin yaptığından hoşlanmayan, takiye veya korkması sebebiyle onlarla beraber oturan kimse ise o kimselerle aynı hükmü almaz. İşte böyle bir incelik sebebiyle, Kur’an’a ve rasule laf atan yahudilerle aynı mecliste oturan Medine’deki müslümanlara “yahudiler gibi kafir oldular” hükmünü verdik. Allah (c.c)’ın ayetlerini inkar ve onlarla alay eden kafirlerle aynı mecliste oturan Mekke’deki müslümanlara ise kafir hükmü değil, bilakis iman üzerinde oldukları hükmünü verdik. Çünkü Allah (c.c)’ın ayetlerini inkar eden ve onlarla alay eden yahudi alimleriyle aynı mecliste oturan Medine’deki münafık ve müslümanlar, kendi serbest iradeleriyle o kimselerle oturmaktaydılar. Oysa Allah (c.c)’ın ayetlerini inkar ve onlarla alay eden kafirlerle beraber aynı mecliste oturan Mekke’deki müslümanlar ise zaruret sebebiyle onlarla oturuyorlardı.” (Razi Tefsiri)
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
esselamu aleyküm ben üniversitede hemşirelik okuyorum şirk midir ? atanırsam devlette çalışacam(ben çalışmak istemiyorum) şirk olur mu ?

ALeykum selam SAglık hızmetı her zaman baska bır konumdadır.

LAkın haramıyet hususu hastanelerın cogunda yoktur.

Kadın doktorlar erkeklere erkek doktorlar veya gorevlıler de bayanlara bakmaktadırlar.

Bu hususda muslumana dusen gorev haramıyet konusuna dıkkat etmesıdır.

Aklı basında olan bır musluman yonetıcı egıtımı ve bu tarz erkeklı bayanlı olusan ortamları bırbırınden ayırması gerekmektedır.
Nasılkı erkek hastahanesı baska olacak kadın hastahanesı baska olacak.

Eger boyle olursa bu tum ınsanlık adına guzel bır calısma olurdu.

İnsanlar oylece durmak yerıne bu ayrıcalık ıcın sısteme baskı yapmaları gerekmekte.Elin kafiri bu işi yapıyorken hıc problem yok ama muslumana gelınce

Hayır oyle seymı olur ozgurlugumuzu kısıtlayamazsınız gıbısınden cahıl ve ahmakca hareket etmekteler.
Yazık ondan sonra toplum neden ahlaksız.

AHLAKSIZ OLAN BUNLARIN TA KENDILERIDIR.

Biz bunları yıllardır soyluyoruz.MADEM MUSLUMANSINIZ. ALLAH ın ve rasulallahın emrettıgı sekılde neden hareket etmıyorsunuz.Yoksa uydurdugunuz bu dın İSLAM DAN DAHA MI USTUN.

İşde bunu anlatamıyorsun.Cunku gozlerı dunyalık burumus olan sozde muslum amelde suslu olan bu musluman gorunenler kafırlerden daha cok islama zarar verdıler.

O sebebtendırkı bır ınsana hakkı anlattıgında ısın ıcınden cıkamıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt