Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Kur'an Okuduktan Sonra Sadakallahu'l Âzim Demek Bid'at midir?

Abdussamed Seyhani Çevrimdışı

Abdussamed Seyhani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kuran okuduktan sonra sadakallahul azim demek bid'ad mıdır?

Bid'at diyenler şunları söylemektedirler:

Rasulullah (s.a.v) İbn Mesud (r.anh)dan Kuran dinlemiş ve:
"Seni onlara şahid olarak göstereceğimiz zaman halleri nice olacak" (Nisa 41) ayetine gelince ona "sus" demiş.
Ama ona: sadakallahulazim dememiş veya demesini emretmemiştir. (Buhari)

Hicazın müftüsü Abdulaziz b baz onun bid'at olduğunu açıklamıştır.
"Deki Allah doğruyu söylemiştir. Öyleyse , hakka yönelmiş olarak İbrahim'in dinine uyunuz" ayetine gelince , bu ayet yahudilerin sözüne cevap olarak söylenmiştir. Çünkü bir önceki ayette "Artık bundan sonra her kim Allah'a karşı yalan uydurursa " diye geçmektedir. Ayrıca Rasulullah (s.a.v) bu ayeti bildiği halde Kuran okuduktan sonra söylememiştir.
Bu Bidat bir sünneti öldürmektedir. Zira Rasulullah (s.a.v) "Kim Kuran okursa okuduktan sonra Allah'a dua etsin" buyurmaktadır (Tirmizi hasen hadis)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Aslen, Kur'an-ı Kerim okuduktan sonra Sadakallahu'l Âzim söylenmesi ashabın bilmediği ve pratiğinde olmayan zikirlerdendir. Daha sonraki dönemlerdeki bazı âlimlerin Kur'an'da geçen :
"Sen: 'Sadakallah: Allah sözün doğrusunu söyledi' de." (Al-i İmran, 95)
"Allah da, elçisi de elbette doğru söylemişlerdir." (Ahzab, 22)
ifadelerinden hareketle, Kur'an okuduktan sonra "Sadekallahul Âzim" demeyi edeb olarak uygun görülmüştür. Yine aynı düşünceyle hadisleri okuduktan sonra da
"Sadaka rasulullah" demeyi uygun görmüşlerdir.

Bu nedenle Kur'an okunmasından sonra, Sadakallahu'l Âzim demenin âdab olduğu düşünülmüştür. Fakat bunu sünnetmiş gibi kabul ederek, Kuran okuduktan sonra söylenmesi gereken bir zaruri tesbihmiş gibi devamlı uygulanırsa, zikredilmesi durumunda âvam bunu okumanın Kur'anın bir parçası olduğu yanlış düşüncesine sahib olmasına sebeb olunur ki (böyle bir düşünce olmasa da devamlı uygulanması durumunda), Bid'at kategorisine girer.
Bu sebeble sürekli söylenmesinden kaçınılmalıdır.
 
Üst Ana Sayfa Alt