İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
ÇözüldüKur'an Ramazan Ay'ında İndiyse, Oruç Neden Sonra Emredildi? İslam Öncesi Aylar Nasıldır?
Kur'an-ı Kerim, diğer nebilere indirilen kitablar gibi bir anda indirilmemiş, Allah'ın takdir ettiği sıra ve ihtiyaca göre yaklaşık 23 yılda inerek tamamlanmıştır. Oruc gibi namazın farziyeti de Kur'anın ilk nuzulundan yaklaşık 10 sene sonra Mirac ile emredilmiştir.
"(O sayılı günler), insanlar için bir hidayet rehberi, doğru yolun ve hak ile batılı birbirinden ayırmanın apaçık delilleri olarak Kur’an’ın kendisinde indirildiği Ramadan Ay'ıdır. Öyle ise içinizden kim bu aya ulaşırsa, onu oruçla geçirsin. Kim de hasta veya yolcu olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutsun. Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez. Bu da sayıyı tamamlamanız ve hidayete ulaştırmasına karşılık Allah’ı yüceltmeniz ve şükretmeniz içindir." (Bakara 185)
“Muhakkak ki biz Kur’an’ı Kadir gecesinde indirdik.” (Kadir, 1)
وعن زر بن حبيش رحمه الله قال : سمعت أبي بن كعب يقول : وقيل له إن عبد الله بن مسعود - رضي الله عنه - يقول : من قام السنة أصاب ليلة القدر ، فقال أبي : والله الذي لا إله إلا هو إنها لفي رمضان يحلف ما يستثني ، والله إني لأعلم أي ليلة هي ، هي الليلة التي أمرنا رسول الله صلى الله عليه وسلم بقيامها هي ليلة سبع وعشرين ، وأمارتها أن تطلع الشمس في صبيحة يومها لا شعاع لها
Zir b. Hubeyş rahimehullah şöyle demiştir :
Ubey b. Kâb'ı dinledim, kendisine, “Abdullah b . Mes'ûd, ' Kim bir senenin gecelerini ihya ederse Kadir gecesine isabet eder ' diyor? ” denildi.
Bunun üzerine Ubey, "Kendisinden başka ilâh olmayan Allah'a yemin olsun ki, Kadir gecesi Ramadan ayındadır " dedi. Ayrıca "İnşeAllah" demeden kesin bir şekilde yemin ederek şöyle devam etti : “Allah'a yemin olsun ki, onun hangi gecede olduğunu da kesinlikle biliyorum. O , Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in , bize ihya etmemizi emrettiği gecedir. O, Ramadan'ın 27. sabahının gecesidir. O gecenin işareti, sabahında güneşin ışınsız, bembeyaz olarak doğmasıdır. " (Muslim, Musafirin 179)
Hakîm b. Cubeyr; "Kur'ân bir gecede (Kâdir) yüksek semadan (Beytu'l Îzze), dünya semasına (en yakın göğün semâsına) tamamı olarak indi. Sonraki senelerde ayrıldı ve İbn-i Abbas (r.anhuma) "Yıldızların mevkilerine yemin ederim." (Vâkıa, 75) âyetini okudu, ayrı ayrı, parça parça nazil oldu, dedi."
Said b. Cubeyr; "Kur'ân, tamamı birden olarak Kadir Gecesi'nde dünya semasına indi de yıldızların mevkiinde oldu. Allah onu Rasulune bir kısmı, bir kısmının ardınca indiriyordu deyib sonra: "İnkâr edenler: 'Kur'ân ona bir defada indirilmeli değil miydi?' dediler. Biz onunla senin kalbini sağlamlaştırmak için onu böyle (parça parça indirdik) ve onu ağır ağır okuduk." (Furkan, 32)
Kur'an-ı Kerim, Ramadan ayının hangi gecesi inmiştir?
İbn Rezîn, Kadir gecesinin, Ramadan'ın ilk gecesi olduğunu söylerken,
Hasan el-Basrî yirmiyedinci gecesi olduğunu söylemiştir.
Enes'den de, "merfû" olarak, bu gecenin yirmidokuzuncu gece olduğu rivayet edilmiştir.
Muhammed ibn İshâk, yirmibirinci gece;
İbn Abbas, yirmi üçüncü;
ibn Mes'ûd, yirmidördüncü;
Ebû Zer el-Gifarî, yirmibeşinci;
Ubeyy İbn Ka'b ile bir grub sahabe, yirmiyedinci ve bazıları da yirmidokuzuncu gece olduğunu söylemişlerdir.
Kadir gecesinin, Ramadan'ın ilk gecesi olduğunu söyleyenler şöyle demektedirler:
"Vehb, İbrahim (a.s.)'ın Suhuf'unun, Ramadan'ın ilk gecesinde,
Tevrat'ın da, İbrahim'in Suhuf'undan yedi yüzyıl sonra, Ramadan'ın altıncı gecesinde,
Davud'a inen Zebur'un, Tevrat'tan beşyüz yıl sonra, Ramadan'ın onikinci gecesinde;
İsa'ya indirilen İncil'in de, Zebur'dan altıyüz yirmi yıl sonra, Ramadan'ın onsekizinde nazil olduğunu,
Kur'ân'ın ise, Peygamber (s.a.v.)'e, bir seneden diğer seneye kadar olan her Kadir gecesinde indiğini, Cebrail (a.s)'in Kur'ân'ı, Beytu'l-İzze'den, yedinci kat gökten, en yakın semaya indirdiğini, böylece de Cenâb-ı Hakk'ın, Kur'ân'ı yirmi yıl, yirmi ayda inzal buyurduğunu rivayet etmiştir.
Kur'an-ı Kerim'den başka nebilere gelen tüm kitab ve sahifeler Ramadan ayında nazil olmuştur.
“İbrahim (a.s.)’ın sahifeleri Ramadanın ilk gecesinde, Tevrat altıncı gecesinde, İncil on üçüncü gecesinde, Zebur on sekizinci gecesinde ve Kur’an da yirmidördüncü gecesinde indirilmiştir.” (Ahmed bin Hanbel, Musned, 4/ 10, 107; Taberânî)
Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur : İbrahim (a.s)’ın Suhufu, Ramadan-ı Şerifi’n ilk gecesi Davud (a.s)’a Zebur, Ramadan-ı Şerif’in 19. gecesi Musa (a.s)'a Tevrat, Ramadan-ı Şerif’in 7. Gecesi İsa (a.s)’a İncil, Ramadan-ı Şerif’in 13. gecesi (Beyhâki) "Zebur, Ramadan-ı şerifin on ikinci gecesi ‘indirilmiştir.” (İbn Kesir, Tefsir, 3/712)
"Şubhesiz Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü yazısında, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır. İşte bu, Allah’ın dosdoğru kanunudur. Öyleyse o aylarda kendinize zulmetmeyin. Fakat Allah’a ortak koşanlar sizinle nasıl topyekûn savaşıyorlarsa, siz de onlarla topyekûn savaşın. Bilin ki Allah, kendine karşı gelmekten sakınanlarla beraberdir." (Tevbe 36)
Haram aylar, hürmete lâyık aylar Zilkâde, Zilhicce, Muharram, Receb. Bu aylarda savaş yapmak yasak olduğu için bu adı almıştır. Haram aylar, Arabların İbrahim (a.s.)'den beri kullandıkları, kameri aylardandır. Yani ayın hareketine göre düzenlenen takvimin aylarındandır. Hicret, İslâm tarihinde bir dönüm noktası olduğu için hicretin yapıldığı ay olan Muharram ayı Ömer (r.anh) zamanında takvim başlangıcı olarak kabul edilmiştir. Böylece hicretin yapıldığı yıl birinci yıl olmak üzere hicri kameri yıl ortaya çıkmıştır.
Muharram ile başlayıp Zilhicce ile sona eren hicrî-kamerî senenin ayları şunlardır: Muharram, Safer, Rebîulevvel, Rebîulâhir, Cemâzilevvel, Cemâzilâhir, Receb, Şâban, Ramadan, Şevvâl, Zilkâde, Zilhicce