Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Mahremler Ile Otururken Ölçü

I Çevrimdışı

islami bilgiler

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Evzai der ki; "Kızına, oğluna ve diğer mahremler ine bile devamlı bakma. Çünkü nefsin en kuvvetli askeri gözdür. Bakarsın ki sevgi ve şefkat bakışı şehvet bakışına çevrilir. Allah korusun, eğer şehvet söz konusu olursa yabancıya karşı şehvetten daha fazla günahtır."
İbni Hümam der ki; "mahremler arasında şefkat ve sevgi ile bakmak ibadettir ancak ifrat derecesin e varmamalıdır." İbni Cevzi de; " Eğer şehvetten emin değilse mahrem olan kadınlarla halvet, haramdır."der.
Ebu Hureyre r.a. merfuan rivayet ediyor; “Erkek diğer bir erkeğin, kadın diğer bir kadının, ana baba evladının, evlat da ana babasının avretine bakamaz”
İkrime r.a. der ki; “Kişinin kız kardeşinin veya annesinin avretine bakması zinadan bir şubedir.”
Hasen r.a. der ki; ”kadın, ne oğlunun, ne babasının ne de kardeşinin yanında avretini açamaz. Avretini sadece kocası görebilir.”
Tavus, Şa’bi ve Amir r.a., kişinin, kızının ve kız kardeşinin saçına bakmasını çirkin görürlerdi
Kişinin hanımının halası ve teyzesi, kendi yengesi, baldızı, amca ve dayı kızları namahremd ir. Kadına da kocasının amcası, dayısı, kaynı ve kendi eniştesi namahremd ir, bunlara gözükemez.
İbni Kesir der ki; "Şehvet söz konusu olsun olmasın kadın ve erkekleri n birbirler ine bakmaları cumhuru ulemaya göre caiz değildir" yine İbni Kesir ve İbni Cevzi derler ki; "Kadın amcası ve dayısının yanında çarşafını çıkarmaz."
Şa'bi radıyallahu anh şöyle der; "Allah Teala nın Nur suresi 31. ayetinde amca ve dayıyı zikretmem esi oğullarına anlatmama ları içindir.
Bunun izahı şudur; sair akrabalar mahremiye t konusunda babası ve oğlu gibidir. Oysa amca ve dayı ile bunların oğulları böyle değildir. Muhtemeld ir ki amca yada dayı kendileri ne mahrem olan kadınları gördükten sonra onları gidip kendi oğullarına anlatabil irler. Oysa oğulları onlar için mahrem değillerdir. Bu durumda anlatılanı dinleyen oğlanın o kadını hayalinde canlandırması ona bakmaktan farksız olur. İşte bu durumda kadınların örtünmede ihtiyatlı davranmal arının gerekli olduğuna güzel bir delildir."
Tabiin müfessirlerinden Şa'bi ve İkrime r.a., amca ve dayıyı mahrem olmadığını, kadının bunların yanında başını açamayacağını söylemişlerdir.
 
Üst Ana Sayfa Alt