Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Maide 44 Nazil Olmasaydı?

Talebe taha Çevrimdışı

Talebe taha

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi

Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenlerin kâfir olmaları "LâilâheillAllah" ile sabittir. tağutları ve ehlini tekfir etmek için önce ayetleri okumamız şart değildir. Allah'ın müşrik dediğine müslüman diyenler Allah'tan korksunlar ve Allah'a teslim olsunlar!
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
«Şöyle ki: Kişi müslüman olur ve onda dînden çıkarmayan küfür bulunabilir. Bilakis küfrün altında küfür vardır. Nitekim İbn Abbâs ve ashâbı: "Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." buyruğu hakkında: Bu küfür dînden çıkarmayan küfürdür, (asıl) küfrün altında bir küfür, (asıl) fıskın altında bir fısk ve (asıl) zulmün altında bir zulüm vardır.»

Mecmûu Fetâvâ (7/350)



«Selef'in: "İnsanda îmân ve nifak (birlikte) bulunabilir" aynı şekilde "İnsanda îmân ve küfür (birlikte) bulunabilir" sözlerindeki küfür, dînden çıkaran küfür değildir. İbn Abbâs ve ashâbının Yüce Allah'ın: "Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." buyruğu hakkındaki sözlerinde olduğu gibi… Bu âyet hakkında şöyle demişlerdir: Dînden çıkarmayan küfür ile kâfir oldular. Bu konuda Ahmed b. Hanbel ve onun dışındaki sünnet imâmları da onlara tâbi olmuşlardır.»

Mecmûu Fetâvâ (7/312)


Şeyhulislâm Allah'ın indirdikleri ile hükmetmemeyi, hakkında had cezâsı bulunmayan ve keffâreti de olmayan günahlar arasında zikrederek şöyle der: «Hakkında had cezâsı ve keffâret bulunmayan günahlara gelince; meselâ (şehvet ile) bir çocuğu öpenin, yabancı kadını öpenin ya da cimâ' olmaksızın dokunup okşayanın, helâl olmayan kan ya da leş yinenin, insanlara zinâ dışında iftirâ atanın, çok az da olsa koruma altında olmayan malı çalanın, Beytu'l-Mâl veya vakıfların malları ya da yetîm malı üzerinde sorumlu olup da bu konuda hâinlik yaptıkları zaman emânete hıyânet edenin, vekîl ya da ortak olup da hıyânet edenin, yiyecekler, elbise ve benzeri şeylerin satış muamelesinde aldatma yapanın, terazi ve tartı ile oynayanın, yalancı şâhidlik yapanın, hükmünde rüşvet alanın veya Allah'ın indirdiklerinden başkasıyla hükmedenin…. ve bunlardan başka çeşitli harâmlar işleyenlerin (durumu budur.)»

Mecmûu Fetâvâ (28/343)


Şüphe yok ki Allah'ın, Rasûlüne indirdikleriyle hükmetmenin vâcibliğine i'tikâd etmeyen kâfirdir. Her kim Allah'ın indirdiğine tâbi olmaksızın kendi görüşüyle adâlet olarak değerlendirdiği şeyle hükmetmeyi istihlâl ederse (helâl görürse) kâfirdir.
 
Talebe taha Çevrimdışı

Talebe taha

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
"Onlar, Allah'ı bırakıp bilginlerini ve rahiplerini rablar (ilahlar) edindiler ve Meryem oğlu Mesih'i de.. Oysa onlar, tek olan bir ilah'a ibadet etmekten başka bir şeyle emrolunmadılar. O'ndan başka ilah yoktur. O, bunların şirk koştukları şeylerden yücedir." _Tevbe 31_

"Ne zaman onlara: "Allah'ın indirdiklerine uyun" denilse, onlar: "Hayır, biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye (geleneğe) uyarız" derler. (Peki) Ya atalarının aklı bir şeye ermez ve doğru yolu da bulamamış idiyseler?" _Bakara 170_

ben diyorumki Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenlerin kâfir olması "LâilâheillAllah" ile sabittir. ayetler bu sözü destekler. Dersi dinlemiş olsaydın demek istediğimi anlardın. Allah El-Hakem'dir.
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
«Şöyle ki: Kişi müslüman olur ve onda dînden çıkarmayan küfür bulunabilir. Bilakis küfrün altında küfür vardır. Nitekim İbn Abbâs ve ashâbı: "Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." buyruğu hakkında: Bu küfür dînden çıkarmayan küfürdür, (asıl) küfrün altında bir küfür, (asıl) fıskın altında bir fısk ve (asıl) zulmün altında bir zulüm vardır.»

Mecmûu Fetâvâ (7/350)



«Selef'in: "İnsanda îmân ve nifak (birlikte) bulunabilir" aynı şekilde "İnsanda îmân ve küfür (birlikte) bulunabilir" sözlerindeki küfür, dînden çıkaran küfür değildir. İbn Abbâs ve ashâbının Yüce Allah'ın: "Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." buyruğu hakkındaki sözlerinde olduğu gibi… Bu âyet hakkında şöyle demişlerdir: Dînden çıkarmayan küfür ile kâfir oldular. Bu konuda Ahmed b. Hanbel ve onun dışındaki sünnet imâmları da onlara tâbi olmuşlardır.»

Mecmûu Fetâvâ (7/312)


Şeyhulislâm Allah'ın indirdikleri ile hükmetmemeyi, hakkında had cezâsı bulunmayan ve keffâreti de olmayan günahlar arasında zikrederek şöyle der: «Hakkında had cezâsı ve keffâret bulunmayan günahlara gelince; meselâ (şehvet ile) bir çocuğu öpenin, yabancı kadını öpenin ya da cimâ' olmaksızın dokunup okşayanın, helâl olmayan kan ya da leş yinenin, insanlara zinâ dışında iftirâ atanın, çok az da olsa koruma altında olmayan malı çalanın, Beytu'l-Mâl veya vakıfların malları ya da yetîm malı üzerinde sorumlu olup da bu konuda hâinlik yaptıkları zaman emânete hıyânet edenin, vekîl ya da ortak olup da hıyânet edenin, yiyecekler, elbise ve benzeri şeylerin satış muamelesinde aldatma yapanın, terazi ve tartı ile oynayanın, yalancı şâhidlik yapanın, hükmünde rüşvet alanın veya Allah'ın indirdiklerinden başkasıyla hükmedenin…. ve bunlardan başka çeşitli harâmlar işleyenlerin (durumu budur.)»

Mecmûu Fetâvâ (28/343)


Şüphe yok ki Allah'ın, Rasûlüne indirdikleriyle hükmetmenin vâcibliğine i'tikâd etmeyen kâfirdir. Her kim Allah'ın indirdiğine tâbi olmaksızın kendi görüşüyle adâlet olarak değerlendirdiği şeyle hükmetmeyi istihlâl ederse (helâl görürse) kâfirdir.

ibn teymiyye küçük küfrü hakkında had cezası ve keffaret olmayan şeyler için demiyor mu ?
 
Ebu Emir Çevrimdışı

Ebu Emir

Fe terabbasû innâ meakum muterabbisûn
İslam-TR Üyesi
diyor. Helal görmemek şartıyla hevasına uyup Allahın indirdiğiyle hükmetmemeyi dinden çıkarmayan küfür olarak görüyor.

Peki bunu İslami bir düzende, genel olarak Allah'ın indirdiğiyle hükmedilen bir yer olmasına rağmen kişiden kaynaklı sorun varsa mı diyor?
Yoksa günümüzdeki gibi sistemin tamamen Allah'ın indirdiklerinden uzak olup, heva heves ile inşaa edilmiş bir düzenin yöneticileri ve kanun koyucuları için mi diyor?
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Peki bunu İslami bir düzende, genel olarak Allah'ın indirdiğiyle hükmedilen bir yer olmasına rağmen kişiden kaynaklı sorun varsa mı diyor?
Yoksa günümüzdeki gibi sistemin tamamen Allah'ın indirdiklerinden uzak olup, heva heves ile inşaa edilmiş bir düzenin yöneticileri ve kanun koyucuları için mi diyor?

Talebeleri ve sevenleri için diyor.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi

Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenlerin kâfir olmaları "LâilâheillAllah" ile sabittir. tağutları ve ehlini tekfir etmek için önce ayetleri okumamız şart değildir. Allah'ın müşrik dediğine müslüman diyenler Allah'tan korksunlar ve Allah'a teslim olsunlar!

forum da yeterince konu var,sanırım talebesiniz,şu konuları baştan sona ezbere et faydası dokunur

https://www.islam-tr.org/konu/ibn-abbastan-gelen-maide-44-hakkindaki-rivayet-sahih-mi.45537/

https://www.islam-tr.org/konu/bir-had-cezasini-dahi-uygulamayan-kufre-girer-mi.43893/

https://www.islam-tr.org/konu/maide-44e-gore-parti-baskanlarinin-hukmu-nedir.47758/
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
diyor. Helal görmemek şartıyla hevasına uyup Allahın indirdiğiyle hükmetmemeyi dinden çıkarmayan küfür olarak görüyor.

Selâmun aleykum bu kufr duna kufr yani küfür olmayan küfür konusunu a.Azîz et-tarifi çok güzel açıklamıştır, lakin dediğiniz gibi değildir. Şöyle ki kişi Şeriat ile hükmeder lakin bazı hükümleri atlar mesela bazen had uygulamaz, rüşvet alır vs bu kişi direk Maide 44 kapsamına girmez. Lakin kişi helal görsün görmesin Allâh'ın hükmü dışında yani Şeriat dışında hükümlerle hükmediyorsa bu kişi ümmetin icmaıyla kafirdir. Yukardaki kişinin sorusuna gelirsek biz yöneticiler hususunda elbette ki onunla hemfikiriz lakin insanları bilmediği şeylerden yargılamayız. Çünkü hem akidevi hem de ameli olarak bilmemenin mazereti olduğu ortadadır. Hele ki bu konu tevik gerektirdiği için halkı uyarmadan onları küfürle itham etmeyiz velev ki kendileri bilmeden bunu işlese bile. Altınını çizerek söylüyorum bilmeden. Mesela Ebubekir R.anhın halifeliği döneminde bir adam içki içmişti ve onun huzuruna getirildi. Adam dedi ben yeni Müslüman oldum içkinin haram olduğunu bilmiyordum. Bunun üzerine adamın durumunun gerçekten böyle olup olmadığının araştırılmasına ve eğer gerçekten durumu anlattığı gibiyse ceza uygulanmamasına karar verdiler.
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi

Akhi, Şeyh Abdulaziz Tarifi Maide 44'teki küçük küfür hükmünü mücerred terk edene uyguluyor, yani bir meselede had cezasını hakedene haddi uygulamayan küçük küfür işlemiştir diyor hatta bunu kanun haline getirsede böyle. Onun görüşüne göre haddi uygulamamakla beraber farklı bir ceza uygularsa bu mücerred bir küfürdür, bu hükmü kanun yapmasa da, şeyhin söylediklerinden bunu anladım belki de ben yanlış anlamış olabilirim. Ancak ibni Teymiyye, seleften ve haleften diğer alimler bir meselede inkar etmeden, tebdil etmeden Allah'ın indirdiklerinden başkasıyla hükmedenin küçük küfür işlediğini söylüyor. Günümüzde ihtilaf konusu olmuş olan mesele, Allah'ın indirmediği bir hükmü kanunlaştırma meselesidir. Yani haram görerek, Allah'ın dinine nispet etmeden, Allah'ın hükmüyle eşit görmeden veya Allah'ın hükmünden üstün görmeden bir haramı kanunlaştırmanın hükmü küçük küfür mü, büyük küfür mü, bu tartışılıyor.
 
Talebe taha Çevrimdışı

Talebe taha

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Selâmun aleykum bu kufr duna kufr yani küfür olmayan küfür konusunu a.Azîz et-tarifi çok güzel açıklamıştır, lakin dediğiniz gibi değildir. Şöyle ki kişi Şeriat ile hükmeder lakin bazı hükümleri atlar mesela bazen had uygulamaz, rüşvet alır vs bu kişi direk Maide 44 kapsamına girmez. Lakin kişi helal görsün görmesin Allâh'ın hükmü dışında yani Şeriat dışında hükümlerle hükmediyorsa bu kişi ümmetin icmaıyla kafirdir. Yukardaki kişinin sorusuna gelirsek biz yöneticiler hususunda elbette ki onunla hemfikiriz lakin insanları bilmediği şeylerden yargılamayız. Çünkü hem akidevi hem de ameli olarak bilmemenin mazereti olduğu ortadadır. Hele ki bu konu tevik gerektirdiği için halkı uyarmadan onları küfürle itham etmeyiz velev ki kendileri bilmeden bunu işlese bile. Altınını çizerek söylüyorum bilmeden. Mesela Ebubekir R.anhın halifeliği döneminde bir adam içki içmişti ve onun huzuruna getirildi. Adam dedi ben yeni Müslüman oldum içkinin haram olduğunu bilmiyordum. Bunun üzerine adamın durumunun gerçekten böyle olup olmadığının araştırılmasına ve eğer gerçekten durumu anlattığı gibiyse ceza uygulanmamasına karar verdiler.

Allah(Subhanehu ve teala) şöyle buyuruyor:

Hani Rabbin, Adem oğullarının sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" (demişti de) onlar: "Evet (Rabbimizsin), şahid olduk" demişlerdi. (Bu,) Kıyamet günü: "Biz bundan habersizdik" dememeniz içindir.

"Bizden önce ancak atalarımız şirk koşmuştu, biz ise onlardan sonra gelme bir kuşağız; işleri batıl olanların yaptıklarından dolayı bizi helak mi edeceksin?" dememeniz için. [Araf 172,173]

“Ve eğer müşriklerden biri senden aman dilerse, Allah’ın kelâmını işitip dinleyinceye kadar ona aman ver, sonra (müslüman olmazsa) onu güven içinde bulunacağı bir yere ulaştır. İşte bu (müsamaha), onların, bilmeyen bir kavim olmalarından dolayıdır.” (Tevbe: 6)

şimdi Allah için soruyorum sana; küfür ve şirk içerisinde yaşayan bir insanın bilmemesi nasıl mazeret oluyor? Allah böylelerine müşrik demiş sen nasıl olurda bu müşrikleri Allah'a karşı mazeretli yaparsın! Allah'tan kork.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bazıları kitabı okur, boğazlarından aşağı geçmez, okudukları ayetleri kendilerine delil zannederler halbuki onların aleyhinedir.
Yazdığın Ayet senin sözüne muhalefet ediyor farkında değilsin. Demek ki önce bilecek öğrenecek sonra da mesul olacak. O süreçte de o kişi eman ehlinden olacak. Yani Allâh'ın Kelamını işitene kadar yani öğrenene kadar yani mazereti kalkana kadar.
 
Talebe taha Çevrimdışı

Talebe taha

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bazıları kitabı okur, boğazlarından aşağı geçmez, okudukları ayetleri kendilerine delil zannederler halbuki onların aleyhinedir.
Yazdığın Ayet senin sözüne muhalefet ediyor farkında değilsin. Demek ki önce bilecek öğrenecek sonra da mesul olacak. O süreçte de o kişi eman ehlinden olacak. Yani Allâh'ın Kelamını işitene kadar yani öğrenene kadar yani mazereti kalkana kadar.
SubhanAllah! Allahuekber! Ben bu insanların müşrik olduğunu söylüyorum ayet apaçık:

“Ve eğer müşriklerden biri senden aman dilerse, Allah’ın kelâmını işitip dinleyinceye kadar ona aman ver, sonra (müslüman olmazsa) onu güven içinde bulunacağı bir yere ulaştır. İşte bu (müsamaha), onların, bilmeyen bir kavim olmalarından dolayıdır.” (Tevbe: 6)

bak altınıda çizdim görüyor musun Allah müşrik diyor. SubhanAllah!
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ayette kaste edilen onlar şirkin ne olduğunu öğrenene kadar onlara aman verilmesi mi? Onlar yaptıklarının şirk olduğunu biliyordu zaten o yüzden elbette müşrik diye geçecek. Ayette kast edilen neyin şirk olduğunu öğrenene kadar mı yoksa Allâh'ın tevbe suresindeki o ültimatomunu öğrenene kadar mı onlara mühlet verilmesinden bahsetmiş bunu anlamak lazım. O ültimatomu hemen duyamamış müşrikler olabilir. Bu yüzden onlara Allâh'ın Kelamını duyana kadar mühlet verilmesi aynı zamanda diğer insanların da önce öğrenmeleri anlamaları daha sonra mesul olduklarını gösterir diyorum.
 
Talebe taha Çevrimdışı

Talebe taha

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ayette kaste edilen onlar şirkin ne olduğunu öğrenene kadar onlara aman verilmesi mi? Onlar yaptıklarının şirk olduğunu biliyordu zaten o yüzden elbette müşrik diye geçecek. Ayette kast edilen neyin şirk olduğunu öğrenene kadar mı yoksa Allâh'ın tevbe suresindeki o ültimatomunu öğrenene kadar mı onlara mühlet verilmesinden bahsetmiş bunu anlamak lazım. O ültimatomu hemen duyamamış müşrikler olabilir. Bu yüzden onlara Allâh'ın Kelamını duyana kadar mühlet verilmesi aynı zamanda diğer insanların da önce öğrenmeleri anlamaları daha sonra mesul olduklarını gösterir diyorum.
bak ben bu insanların hükmünden bahsediyorum. onlara aman vermeyelim öldürelim demiyorum iyi davranmak davet yapmak o ayrı bir mesele.

bu insanlara davet yapılmış olsun yapılmamış olsun bulundukları hal üzere ölürlerse müşrik olarak ölmüşler demektir arkalarından rahmet okunmaz.
 
K Çevrimdışı

Kala

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bazılarına ne oluyor da tevhidle ilgili iki kitap okuyunca daha tefsirini tam bilmedikleri ayetleri tekfircilerden dinleyip sonra insanları tekfire kalkıyorlar. Cumhuru ulemanın ittifak ettiği konularda sadece azınlık bir kesimin tuttuğu yola gidiyorlar. Allâh onu esaretten kurtarsın Muhaddis Şeyh Suleyman Ulvan bu konuyu güzel anlatır. Daha talakla ilgili soruları cevaplayamayan bir insan talaktan daha büyük bir konu olan tekfir konusunda gerekli fıkhi bilgisi olmadan insanları tekfir eder. İslam'a yakin ile giren ancak yakin ile çıkar. Yani İslam'a bilinçli olarak bilgi ile girilir bilinçli olarak bilgiyle de çıkılır. Neden Ebubekir ve yanındakiler o adama ceza vermedi o zaman ki bunun örnekleri çoğaltılabilir.
 
Talebe taha Çevrimdışı

Talebe taha

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bazılarına ne oluyor da tevhidle ilgili iki kitap okuyunca daha tefsirini tam bilmedikleri ayetleri tekfircilerden dinleyip sonra insanları tekfire kalkıyorlar. Cumhuru ulemanın ittifak ettiği konularda sadece azınlık bir kesimin tuttuğu yola gidiyorlar. Allâh onu esaretten kurtarsın Muhaddis Şeyh Suleyman Ulvan bu konuyu güzel anlatır. Daha talakla ilgili soruları cevaplayamayan bir insan talaktan daha büyük bir konu olan tekfir konusunda gerekli fıkhi bilgisi olmadan insanları tekfir eder. İslam'a yakin ile giren ancak yakin ile çıkar. Yani İslam'a bilinçli olarak bilgi ile girilir bilinçli olarak bilgiyle de çıkılır. Neden Ebubekir ve yanındakiler o adama ceza vermedi o zaman ki bunun örnekleri çoğaltılabilir.

SubhanAllah! içki, kumar, namaz, nikah, miras gibi konularda cehaletleri mazeret olabilir bunları bilmeyene hüccet ulaştırılır. sen bu meselelerdeki cahilliği Allah'a ortak koşmakla bir mi tutuyorsun?
 
Üst Ana Sayfa Alt