Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Manevi Haller Kişinin Kendi Uydurduğu Safsatalar mıdır?

leyligöz Çevrimdışı

leyligöz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Manevi haller kişinin kendi uydurduğu safsatalar mı?Rüya şeriata uygunsa amel edilir mi?Ölmüş ,ali kişilerin isimlerinin anılması berekete sebep olur mu?Nakşilerin hatme yapmalarında içindeki eksiklikler nedir?Kadirilerin sesli zikir ile çeşitli hareketleri hükmü nedir?Uzlete çekilip zikir çekip günahlardan uzak durma mı yoksa insanların arasında olup çaba gösterme mi?
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Bu soruların cevabı daha önce verildi forumda arama kısmında faydalanabilirsin
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Sultanul ulema İzz bin Abdüsselam'ın Kavaidü'l Ahkam fi Mesalihil En'am kitabından;
...
Dans ve el çırpmak ise kadınların yaptıkları saçmalıklara benzeyen işlerdir, bunları ancak saçmalıklarla uğraşanlar ve gösteriş yapan yalancılar yapar.
Şarkı ölçülerine göre düzenlenen raksı aklını başından uçmuş, kalbi yerinden gitmiş olandan başka kim yapabilir? Hz Peygamber sallallahu aleyhi we sellem " Nesillerin en hayırlısı benim neslim, sonra onları takip edenler sonra da onları takip edenlerdir" buyurmuştur.
(Buhari fedaili ashabin Nebi, 5, 258)

Bunlardan önder olan hiç kimse böyle bir fiil yapmamıştır. Sem sırasında coşmalarının Allah'a bağlı olduğunu zanneden kişilere şeytan hakim olmuştur. Onlar bu sözlerine saçmalamışlardır, iddialarında yalan söylemişlerdir. Çünkü onlar kendilerini coşturan semada iki lezzeti bulmaktadırlar:
birincisi yüce Allah'a ait marifet ve hallerden doğan az miktardaki lezzet, ikincisi düzenli ses, nağme ve kelimelerden doğan ve yakin ile, dini işlere ilgisi olmayan nefis lezzetlerini doğuran lezzet. Bu kişilerden iki lezzet büyük olunca hatay'a düşerek tüm lezzetin Allah'a ait marifet ve hallerden doğduğunu zannetmişlerdir. Oysa durum böyle olmayıp onlara galip olan dinle ilgili olmayan nefis lezzetleridir.
Hz Peygamber'in aleyhisselatu vesselam şu sözü sebebiyle bazı alimler el çırpmayı haram saymışlardır "el çırpmak yalnızca kadınlara ait bir iştir"
Buhari Ezan,2, 167
Hz peygamber sallallahu aleyhi ve sellem erkeklere benzemeye çalışan kadınları, kadınlara benzemeye çalışan erkekler lanetlemiştir.
Buhari libas 10, 332

Allah'ın önceliklerine ait bir şey işitip heybete kapılan kişiden ne raks ne de el çırpmak gibi bir fiil beklenir. El çırpmak veraks yalnızca akılsız, cahil kişiden meydana gelir, akıllı ve fazileti kişilerden değil.
Bunları yapanların cahil oldukları delili şudur:
Şeriatta ne kitap ne de sünnette bu iki fiilin yapılması geçmediği gibi, ne peygamberler ne de onların tabilerinden muteber bir kimse bunları yapmıştır. Bunu ancak hakikatler ile heveslerini birbirine karıştıran akılsız cahiller yapar. Yüce Allah "Biz sana kitabı her şey için bir açıklama olarak indirdik" buyurmuştur.
Nahl Suresi 89. Ayet

Ne selef ne de halefin üstünleri böyle bir şey yapmıştır. Bunun kendi nefsinin bir isteği olup Allah'a yakınlaştıran bir şey olmadığına inanarak yapan kişi toplumda örnek alınan bir kişi ise ve bir şey yaptığında ancak Allah'a yaklaşmak için yaptığına inanılıyorsa kötü bir şey yapmış olur. Çünkü yaptığı en çirkin saçmalıklardan olduğu halde yaptığının itaat olduğu vehmini vermiş olur.
Kendini zorlayarak bağırmak, bayılmak, ağlamaya çalışmak gibi fiiller bunları gerektirmeyen bir halden dolayı ise kişi iki açıdan günaha girmiş olur: Birincisi bunu gerektiren bir hal yaşadığını vehettirmesi, ikincisi yapmacık hareketleri ve gösterişi. Bunu gerektiren bir halden dolayı yapmışsa başka bir sebeple değil gösterişi sebebiyle günaha girmiş olur.
Saçları yolmak, göğse vurmak, elbise yırtmak gibi fiiller de malı ziyan etmek olduğu için haramdır. Bu fiillerde nefisten kaynaklanan bir saçmalıktan başka ne fayda vardır ki?

(z yayıncılık, s. 671-673. Kavaidü'l Ahkam fi Mesalihil En'am)
 
Üst Ana Sayfa Alt