Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mevdudi'nin İran Humeyni Devrimi ile İlgili Görüşü Hakkında Bilgi Verebilir misiniz?

K Çevrimdışı

Khaled21

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mevdûdî (Mecelletu'd-d'ave, Ağustos 1979, sa. 19):
Humeynî devrimi islâmî bir devrimdir, bunu gerçekleştirenler Müslüman topluluk ve islâmî hareket içinde yetişmiş gençlerdir, bütün Müslümanların ve özellikle islâmî hareketlerin bu devrimi desteklemeleri ve her alanda yardımlaşmaları dini bir vazifedir."


Mevdudinin bu görüşüyle ilgili bilgi istiyorum çünkü humeynin devriminin bir şii devrimi olduğu belli
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
her şii devrimi islam dışı mıdır? tarihte şiilerin başlattı hareketleri kastetmiyorum mesela şii bir topluluk kafirlere maşa olmadan ve müslümanları düşman edinmeden islami bir harekete baş koyduklarında bizim yapmamız gereken onlara köstek olmak mıdır?
 
K Çevrimdışı

Khaled21

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O konuda bilgim yok ama olay Humeyni ve İran devrimi Humeyninin sapık birçok görüşü mevcut Mevdudi bunları bilmediği için İslam hükmü vermiş diye düşünüyorum ama varsa bilgisi olan paylaşsın
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Olaya Tevhidi Bakış açısı ile bakmak lazım.Herhangi bir gruba bakışımız şu şii, bu sunni, bu selefi olmamalı.Şiilerin Şirk koşmayanları(ki azınlıktadır, unutmayalım ki günümüz sünnilerinin de çoğu şirk koşmaktadır) bir hareket başlattıklarında Tevhidi bilince sahip olduklarından dolayı, ırk,millet ya da mezheb taasubculuğu yapmadan Müslümanların yanında yer almalıyız.En azından bir Müslüman olarak böyle bir olay karşısında böyle bir tutum sergilememiz gerektiğini düşünüyorum.

Mevdudinin bu konu üzerindeki görüşünü; (Muhetemelen) O günün şartlarında Humeyni Şiasını iyi okuyamaması ve yanlış bir görüş belirtmesir, Ya da Humeyni ve taraftarlarının Şianın temel prensiblerinden olan takiye yi devrimin başlangıcında uyguluyarak tevhid ehli gibi kendilerini Dünya'ya tanıtmaları, ya da ...gibi nedenler oluşturmuştur. Bu görüşünü daha önce bilmediğim için çok fazla bir bilgim yok cahilce yorum yapmak istemem ama konuyu araştıracağım...

Dipnot** Mevdudinin o yıllarda Demokrasi hakkında da farklı görüşleri olmuştur, bu kavram karmaşası ya da günün şartlarında demokrasinin anlaşılamaması ya da Mevdudinin Demokrasiyi net bir şeklide okuyamaması olarak da düşünülebilir.Bunu bir iftira olarak algılamayın arkadaşlar Çevirmenin hatalarından da kaynaklı böyle bir izlenim uyandırmış olabilir...Ama Mevdudi okuyanlar görecektir ki; Mevdudinin Demokrasiye karşı net bir tavrı yoktur.Demokrasi Konusunda kafasının biraz karışık olduğu kanaatindeyim...
 
K Çevrimdışı

Khaled21

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun yuruyen kardeşim araştırmanın sonuçlarını bekliyorum:kanka
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Eğer İran'ın kafir şiilerini kastediyorsan evet bu devrimlerde, devletlerde İslam dışıdır. Çünkü bu devrimlerin sonrasında yıkılan küfür devleti gibi bir başka küfür devleti kurulur. Tıpkı İran Cumhuriyeti gibi. Allah en doğrusunu bilir fakat Şah'ın rejiminin İran küfür Cumhuriyeti kadar İslam'a zarar verdiğini düşünmüyorum.

Onlar her zaman Müslümanların aleyhine kafirlerin yanında oldular. Amerika Irak'a girdiğinde Amerika'nın yanında yer alıp Müslümanların komutanları (inşaAllah) şehid edildiğinde devlet olarak mutlu olduklarını resmi olarak açıkladılar. Fuhuş yuvalarındaki hayat kadınlarına Aişe, sokaklardaki köpeklere Ebu Bekir Ömer isminin koyulmasına müsade ettiler. Ömer Radiyallahu anh'ın şehid edilişinin bayram olarak kutlanmasına, şii alimlerinin minberlerde Sahabe'ye, Peygamberlerin eşleri Müminlerin anneleri olan Aişe, Hafsa annelerimize sövmelerine de müsade ettiler.

"Kafirlere maşa olmadan.." demişsin. Bana İslam tarihinde bu yahudi dönmelerinin kafirlere maşa olmadan bir iş yaptıklarını gösterebilir misin? Bir avuç Müslüman bir araya toplansa dünyanın diğer tarafından işgale gelen, Irak, Afganistan, Somali, gibi topraklardaki Müslümanlara tüm gücüyle savaş açan Amerika, neden bu İran'a dokunmuyor acaba? Afganistan'da bir İslam devletinin kurulmasından korktukları için tüm Nato devletleriyle bu topraklara girenler, neden Fransa'da Humeyni(Allah ona da onu sevenlere de lanet etsin)'yi beslediler ve uçağa bindirip İran'a hazır yapılmış devrimin başına geçirdiler?

Müslüman bir kere uyanık olmalı. Biz Ehli Sünnet cemaatindeniz. Bizim selefimiz:"Şiiler yeryüzünün en yalancı topluluğudur" demiştir. Aişe annemize iftira atan şiileri duyduğunda Ebu Hanife dedi ki:"Onlar zina çocuğudur". İmam Buhari bu kafir şiiler hakkında konuşurken dedi ki:"Ha bir yahudinin arkasında namaz kılmışım ha bir rafızinin farketmez" Yani onları yahudiler gibi kafir gördüğünü belirtmiştir. Yine Ali Radiyallahu anh'ı ilahlaştıran bugün ki şiiler hakkında İbn Teymiyye dedi ki:"Kim onları tekfir etmezse o onlardan daha kafirdir". Muhammed bin Abdulvehhab'ta Hüseyin'in kabrine ibadet eden şii kasabasını basıp erkeklerinin boynunu vurmuştur. Bu yüzden Muhammed Bin Abdulvehhab'tan nefret ederler. Minberlerde Ehli sünnete lanet edersen onun ismini de özellikle zikredeler.

Humeyni devrimi olduğunda herkes buna sahip çıktı. Türkiye'dekiler birden İrancı kesildiler. Fakat işin asıl boyutunu ve Humeyni isimli Yahudi'nin akidesini elbette bilmiyorlardı. Yoksa kendisi kitabında açık bir şekilde "Kur'an sahabe tarafından tahrif edildi" demiştir. Gel gelelim kimleri bugün şiilerin bu gurubunun tekfir edilemeyeğini, onların tekfir edilmeyen şiilerden olduklarını, Kur'an'ı sünneti inkar etmelerine rağmen İslam ümmeti içine yer aldıklarını söylüyorlar. Buda onların "kuru yaş ne bulsa toplamalarından" dolayıdır. Çünkü onlar alimlerin kitaplarındaki küfrü şirki olmayan, şiiliği sadece Ali Radiyallahu anh'ın hilafetini savunmak olan ve tekfir edilmeyen Müslümanların hükmünü alıp, bugün İslam'ın %90'nı nı inkar eden bu kafirlere uyguladılar.

Mevdudi'de muhtemelen o dönemde Humeyni'nin itikadını bilmeden ona destek olanlardandır. Bunda bu devrimi İslam devrimiymiş gibi gösterip İslam topraklarında propagandasını yapanlarında katkısı vardır. Malum basın-yayın da bugün ki kadar yaygın değildi o dönemde. Yoksa "Kur'an tahrif oldu" diyen bir kimsenin yaptığı devrimi, ancak onun kadar kafir olan bir kimse İslam'i görebilir.
abi zaten mesajımda da belirttim, günümüze kadar gelmiş olan şii hareketlerin tamamı islama düşmanlık etmiştir. günümüzdeki şii hareketler de bu çerçevededir. benim sorum işin teorik kısmı ile ilgiliydi. rafıziler hakkındaki fikrim de elhamdulillah naklettiğin alimlerin görüşleriyle aynıdır. fakat günümüzde şii toplulukların tamamı bir değil hepsi rafizi itikadını taşımıyor. şiada yaygın olan şirk ve küfürleri kabul etmeyen bir şii hareketinin ileride çıktığını farz edelim, bizim duruşumuz da herhalde "ne olursa olsun bunlar o geçmiştekileri ile aynıdırlar" demek olmamalı?
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
''Mevdudi olayı iyi analiz edememiş...'' demek yanlış bir tespit. Üstad Mevdudi, Müslümanların uyanmasını istiyordu. İslam devletinin kurulması onun en büyük arzusuydu. Bunu ister tasavvuf ekolü gerçekleştirsin; isterse bir mezhep ekolü, bunun bir önemi yok. Önemli olan İslam kimliği ile bir devletin kurulması. Devrim İslami bir devrimdir. Her ne kadar bugün bu devlet ''İslam devleti'' olmasa da.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
''Mevdudi olayı iyi analiz edememiş...'' demek yanlış bir tespit. Üstad Mevdudi, Müslümanların uyanmasını istiyordu. İslam devletinin kurulması onun en büyük arzusuydu. Bunu ister tasavvuf ekolü gerçekleştirsin; isterse bir mezhep ekolü, bunun bir önemi yok. Önemli olan İslam kimliği ile bir devletin kurulması. Devrim İslami bir devrimdir. Her ne kadar bugün bu devlet ''İslam devleti'' olmasa da.


Yanlış Anlama ama öyle bir şey yok.İster Tasvvufcu olsun İster Selefi bu ne arkadaşım.Tasavvufcu devlet kurduğu zaman TC gibi laik demokratik bir devlet kurar.

Müslümanın Hiçbir zaman tek amacının DEVLET kurmak olmadığını düşünüyorum.

TEK AMACIN DEVLET OLDUĞUNU SANANLAR İŞTE BÖYLE HATALARA DÜŞERLER.
Devlet olsun da ister tasavvufcu olsun ister Laik olsun.Aynı mantık değil midir AKP hala Türkiye nin başına bela.

İç anadoludan karadenize kadar benim cahil halkım devlet olsun başım feda, yeter ki devlet devam etsin biz aç kalsak da olur gibi söylerle Saçma sapan İslam Dinine göstermedikleri bağlılığı Devlete gösteriyor.Bariz Şirk koşuyorlar
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Müslüman bir kere uyanık olmalı. Biz Ehli Sünnet cemaatindeniz. Bizim selefimiz:"Şiiler yeryüzünün en yalancı topluluğudur" demiştir. Aişe annemize iftira atan şiileri duyduğunda Ebu Hanife dedi ki:"Onlar zina çocuğudur". İmam Buhari bu kafir şiiler hakkında konuşurken dedi ki:"Ha bir yahudinin arkasında namaz kılmışım ha bir rafızinin farketmez" Yani onları yahudiler gibi kafir gördüğünü belirtmiştir. Yine Ali Radiyallahu anh'ı ilahlaştıran bugün ki şiiler hakkında İbn Teymiyye dedi ki:"Kim onları tekfir etmezse o onlardan daha kafirdir". Muhammed bin Abdulvehhab'ta Hüseyin'in kabrine ibadet eden şii kasabasını basıp erkeklerinin boynunu vurmuştur. Bu yüzden Muhammed Bin Abdulvehhab'tan nefret ederler. Minberlerde Ehli sünnete lanet edersen onun ismini de özellikle zikredeler.


.

Söylediklerine genellikle katılmakla beraber bu paragrafta sıkıntı olduğu kanaatindeyim.Ebu Hanife nin Ve Buharinin Görüşlerini Delilli getirmen lazım.Bekliyorum
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
Yanlış Anlama ama öyle bir şey yok.İster Tasvvufcu olsun İster Selefi bu ne arkadaşım.Tasavvufcu devlet kurduğu zaman TC gibi laik demokratik bir devlet kurar.

Müslümanın Hiçbir zaman tek amacının DEVLET kurmak olduğunu düşünüyorum.

TEK AMACIN DEVLET OLDUĞUNU SANANLAR İŞTE BÖYLE HATALARA DÜŞERLER.
Devlet olsun da ister tasavvufcu olsun ister Laik olsun.Aynı mantık değil midir AKP hala Türkiye nin başına bela.

İç anadoludan karadenize kadar benim cahil halkım devlet olsun başım feda, yeter ki devlet devam etsin biz aç kalsak da olur gibi söylerle Saçma sapan İslam Dinine göstermedikleri bağlılığı Devlete gösteriyor.Bariz Şirk koşuyorlar


Kavramların içerisini doldururken İslam terminolojisinden faydalanmanı öneririm. Tasavvuf ile Laisizmi eşit gören bir anlayış: İslamiyetin tasvip edebileceği bir anlayış değildir.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kavramların içerisini doldururken İslam terminolojisinden faydalanmanı öneririm. Tasavvuf ile Laisizmi eşit gören bir anlayış: İslamiyetin tasvip edebileceği bir anlayış değildir.

Öyle mi Dersin.Tasavvufcu Cübbeli Demokraitk düzeni desteklemiyor mu?

Bana Türkiye de Hatta Dünya da Yaşayan bir tane tasavvuf ehli Adamın Laik sistemlere ya da Batı emperyalizmini karşı çıktığını gösteremzsin.

Başına vur ekmeğini al Ne kadar TAĞUT varsa onun en yakın destekcisi tasavvufculardır.
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş, klişeleşmiş sözleri geçiniz. Ben size bir isim üzerinden konuşmuş değilim. Tasavvufta tanımladığınız kişilerden ibaret değildir. Üstelik ben yapılan devrimin kimliğine vurgu yaptım. İslam düşmanları için yapılan devrimin nasıl yapıldığından çok ''ne adına'' yapıldığı önemlidir. İran devrimi de İslam adına yapılmıştır. Bu hareketin temelinde İslam vardır. Bu sözlerimle bugünkü İran devletinin ''İslam devleti'' olduğunu da söylemedim.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş, klişeleşmiş sözleri geçiniz. Ben size bir isim üzerinden konuşmuş değilim. Tasavvufta tanımladığınız kişilerden ibaret değildir. Üstelik ben yapılan devrimin kimliğine vurgu yaptım. İslam düşmanları için yapılan devrimin nasıl yapıldığından çok ''ne adına'' yapıldığı önemlidir. İran devrimi de İslam adına yapılmıştır. Bu hareketin temelinde İslam vardır. Bu sözlerimle bugünkü İran devletinin ''İslam devleti'' olduğunu da söylemedim.

Kalemşör Hocam ben tartışma tarftarı değilim.Yanlız Sizi Kavramları öğrenmenizi öğrenirim.Toplumun Medyanın İslami Olarak tanımladığı kavramlar İslami Değildir.Bizim Literatürümüzde olan kavramlar İslamidir.Tasavvufu İslami olarak tanımlayanın anlını karışlarım.Neyse gece gece gerek yok tasavvuf hakkında bilgi almak isityorsan siteyi biraz dolaş derim.

Klişiden kastınızı anlayamadım yanlız? !
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum... yeni konu açma gereği duymadım çünkü konu MEVDUDİ ile ilgili... Meclis'e girdiğini söyleyen birisi oldu, buradan bir akhiye sordum ( Allah razı olsun ), Mevdudi'nin belirli şartlar ile meclis'e gireceğini söyledi, fakat sonuç olarak giremediğini biliyorum... bunu bana mevdudi'nin meclise girdiğini söyleyen kişiye anlatmama rağmen bana Tagut'un rejiminin meclisine girileceğine dair delil getir dedi... bu konu hakkında geniş bilgisi olan var mıdır ? Allah razı olsun, Selamun Aleykum...
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ya şimdi bu durumda ben şii konumuna düşmüş gibi oldum Allah affetsin :) Benim Kastım o değil kardeşim.Örnek olması açısından İmam Şafii bu tartışmalar varken Ehli Beytin tarafında olduğu gerekçesi ile zulumlere maruz kalmıştır.En nihayetinde zamanın bir çok Alimi ve muhaddisi Emeviler karşısında,Zulme uğrayan Ali(as) soyundan gelenleri desteklemişlerdir.

Daha sonra Şia gibi sapık bir fırka oluşduğundan sonrasından bahsetmiyorum.Ama öncesi Zulme uğrayan Hz.Ali ve beraberindeki sahabelerdi ve doğal olarak da bir çok alim o günün şartlarında onları desteklemişlerdir.O sebeten ötürü dedim Ebu Hanife döneminde henüz bu kadar sapmış bir şia yoktu.Siyasi olarak Emevilere baş kaldıran bir çoğu da zulme uğramış insanlardı.

Bilmem Meramımı anlatabildim mi?
 
maxsimilyan70 Çevrimdışı

maxsimilyan70

Üye
İslam-TR Üyesi
Kalemşör Hocam ben tartışma tarftarı değilim.Yanlız Sizi Kavramları öğrenmenizi öğrenirim.Toplumun Medyanın İslami Olarak tanımladığı kavramlar İslami Değildir.Bizim Literatürümüzde olan kavramlar İslamidir.Tasavvufu İslami olarak tanımlayanın anlını karışlarım.Neyse gece gece gerek yok tasavvuf hakkında bilgi almak isityorsan siteyi biraz dolaş derim.

Klişiden kastınızı anlayamadım yanlız? !

Kavramları İslam terminolojisinden öğrenmenizi ben size bir önceki mesajım da zaten önermiştim. Siz de bana öneriyorsunuz sizce tasavvuf sadece sizin ismini verdiğiniz kişilerin ''yaşam tarzı'' mıdır? Benim tasavvuf algım İslamın zaten bizzat kendisidir. Arkadaşın birisi sormuş: ''Mevdudinin fetvasını nasıl değerlendiriyorsunuz?'' diye. Bu sorunun cevabı konuşmalarımızdaki ilintisiz fikir teatileri değildir. Üstelik diğer arkadaşların Şia reaksiyonunu da anlamış değilim. Kendileri ile İslam bağlarını koparmış tarih içerisindeki galat bir topluluğun İmam Humeyni ile ne ilgisi var? ,
Burada bir İslam devrimi gerçekleşmiş. ''Kemiyeti'' tartışma konusu olsa bile ''Keyfiyeti'' Allah adına olmuş. Dünya Müstekbirlerinin en rahatsız olduğu bir hakikatin tohumu atılmış yeryüzüne. Oturup dua edeceğimize arkasından karalamaya çalışıyoruz. Biz neyin peşindeyiz?
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Ebu Hanife zamanında o kadar sapmış şia yokmuydu? Bizzat Ali (Radiyallahu anh) zamanında bir gurup insan çıkıp Ali'nin ilah olduğunu söylediler. Bunlarda kendilerine Ali'nin şiası yanı Ali'nin taraftarı diyorlardı. Ali (radiyallahu anh) onlara mürted hükmü verip yakarak öldürmüştür.

Ayrıca selefe söven, sahabeye küfreden şiiler İmam Ebu Hanife zamanında vardı. Ebu Hanife Hac veya umre için Mekke'ye gidiyor ve Abdullah ibn Abbas'ın talebesi olan Ata ibn Rebah'a soru soruyor. Ata Ebu Hanife'ye diyor ki:"Sen nereden geldin?" Ebu Hanife:"Kufe'den" diyor. Ata tekrar soruyor:"Dinlerini parça parça edenlerin yanından gelmişsin. Peki sen kimlerdensin?" İmam Ebu Hanife diyor ki: "Ben; Selefe sövmeyen, kadere iman eden, bir Müslümanı da büyük günahı yüzünden tekfir etmeyenlerdenim"

Selefe söven: Şialardır
Kadere İman Etmeyen: Kaderilerdir
Büyük günahtan tekfir edenlerde Haricilerdir.

Bunlarda o dönemde Kufe'de yaygın olan bidatlardır. Ebu Hanife onlardan olmadığını söylemiştir.

Evet İmam Şafii Rafızi olduğu gerekçesiyle yakalanmıştır. Fakat rafızi olmadığı anlaşıldığı için serbest bırakılmıştır ve demiştir ki "Eğer Ehli Beyti sevmek rafızilikse, insanlar ve cinler bilsin ki ben rafıziyim" Fakat İmam Şafii dışındakiler rafızi oldukları gerekçesiyle öldürülmüştür.

İmam Ebu Hanife zamanında bu kadar sapmış şia yoktu demende o dönem hakkında hiçbir malumatının olmadığını gösteriyor.

Sen niye bana yürüyorsun kardeşim aynı taraftayız :) tamam pes ediyorum
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kavramları İslam terminolojisinden öğrenmenizi ben size bir önceki mesajım da zaten önermiştim. Siz de bana öneriyorsunuz sizce tasavvuf sadece sizin ismini verdiğiniz kişilerin ''yaşam tarzı'' mıdır? Benim tasavvuf algım İslamın zaten bizzat kendisidir. Arkadaşın birisi sormuş: ''Mevdudinin fetvasını nasıl değerlendiriyorsunuz?'' diye. Bu sorunun cevabı konuşmalarımızdaki ilintisiz fikir teatileri değildir. Üstelik diğer arkadaşların Şia reaksiyonunu da anlamış değilim. Kendileri ile İslam bağlarını koparmış tarih içerisindeki galat bir topluluğun İmam Humeyni ile ne ilgisi var? ,
Burada bir İslam devrimi gerçekleşmiş. ''Kemiyeti'' tartışma konusu olsa bile ''Keyfiyeti'' Allah adına olmuş. Dünya Müstekbirlerinin en rahatsız olduğu bir hakikatin tohumu atılmış yeryüzüne. Oturup dua edeceğimize arkasından karalamaya çalışıyoruz. Biz neyin peşindeyiz?

Bahsediğiniz Klişe eğer Tevhidi Haykırıp Şia Gerçekleri ile sizi yüzleştirmek ise evet kabul ediyorum klişe klişe konuşmaya da devam edeceğim.Bidat dolu sapıklık dolu fısk dolu olan Güya Takva yolu manasına gelen Hint Mistisizminden ve Yunan Gnostik inançlarından beslenen bir tasavvufu kesinlikle red ediyorum.Ve red ettmeyenin de İslam Çerçevesine giremeyeceğini ısrarla belirtiyorum.

Ha yok Osmanlı Sevdanız var ve bu nedenle tasvvufu İslami görüyorsanız (en azından vefalı olmak adına) daha size hiçbir şey söylemiyorum
 
Üst Ana Sayfa Alt