Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Mizanda Ameli Hafif Gelenler Ebedi Cehennemlikler midir?

M Çevrimdışı

MuslimElAlmani

Üye
İslam-TR Üyesi
Selam aleykum kardesler. Mizan ile ilgili bir sorum var.
Müminun sures 103 Ayeti "Tartıları hafif gelenler ise, kendilerine zarar vermiş olanlardır. Onlar cehennemde ebedî kalacaklar." .
Tefsirlere göre Buradaki tartisi hafif gelenler kafirlerdir, cünkü ebedi Cehennemden bahsediyor.

Hadislerden biliyoruz ki, günahi sevabinden cok olan Müslümanlar da Cehenneme gidecek, son olarak Cennete.
Ama Mizanda bunlarin ta tartisi hafif gelmis olmuyormu? Bu durumda Müminun suresi 103. Ayetin kapsamina girmis olmuyor mu?

Küfür tartilari ile Iman Tartilari farkli mi, bu konuda Hadis var mi?

Allah razi olsun
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Aleyküm selam we rahmetullahi we berekatuh
Kardeşim, usulde şöyle bir kaide vardır; Naslar Âmm( genel) olarak alınır. Tâ ki onu hass kılacak bir nas ortaya çıkıncaya kadar. (Er Risale, imam Şafii)
Bu ayetle beraber hiçbir nas olmasaydı, ya da siyak- sibakından onun tahsisine işaret eden bir delaletin olması vb. bir durum olmasaydı dediğin belki geçerli olabilirdi. Fakat burda hadis ebedi cehennemin Müslimlerden uzak olduğunu belirtmiştir. Yani tartısı hafif gelip ebedi cehennemlik olmak kâfirlere tahsis edilmiştir.
Allahu a'lem
 
Q Çevrimdışı

Qamar Al Quds

silik
İslam-TR Üyesi
Ve aleykum selam. Bu tartının malzemesi sadece namaz ve diğer ameller ya da sadece mesela alkol zina gibi haramlar değil. Tartıda iman da bir yer alacak, küfür de bir yer alacak. Böylece terazisinde iman bulunmayan batmış olacak. Allah azze ve celle akıbetimizi hayretsin, imanımızı muhafaza buyursun.
 
M Çevrimdışı

MuslimElAlmani

Üye
İslam-TR Üyesi
Aleyküm selam we rahmetullahi we berekatuh
Kardeşim, usulde şöyle bir kaide vardır; Naslar Âmm( genel) olarak alınır. Tâ ki onu hass kılacak bir nas ortaya çıkıncaya kadar. (Er Risale, imam Şafii)
Bu ayetle beraber hiçbir nas olmasaydı, ya da siyak- sibakından onun tahsisine işaret eden bir delaletin olması vb. bir durum olmasaydı dediğin belki geçerli olabilirdi. Fakat burda hadis ebedi cehennemin Müslimlerden uzak olduğunu belirtmiştir. Yani tartısı hafif gelip ebedi cehennemlik olmak kâfirlere tahsis edilmiştir.
Allahu a'lem
Sonuç olarak Ozaman? Hiç bir muslumanin tartısı hafif gelmeyecek mi, veya muslumanlarin tartısı hafif gelse de ebedi cehenneme gitmeyecek çünkü bu ayetteki kasıt kafirer olduğu icin? İki şekildede anlaşılabilir allahualem?
 
عبيد Çevrimdışı

عبيد

إذا لم تخلص فلا تتعب
Sonuç olarak Ozaman? Hiç bir muslumanin tartısı hafif gelmeyecek mi, veya muslumanlarin tartısı hafif gelse de ebedi cehenneme gitmeyecek çünkü bu ayetteki kasıt kafirer olduğu icin? İki şekildede anlaşılabilir allahualem?
Müslümanlardan cehenneme gidenlerin olacağı da hadislerle sabittir fakat bunlar ebedi cehennemlik olmayacak. Cehennemden son çıkacak insan ile ilgili hadis gibi...Allah azze ve celle bunu birbirinden ayırmıştır. İkinci yazdığınız ehli sünnetin itikadıdır.
İlkinin ihtimali olsaydı da yine cehennemden son çıkacak insan ile ilgili hadis bu ihtimali ortadan kaldırmıştır. Çünkü Müslüman'lardan cehenneme gireceklerin olacağını belirtmiş
 
Üst Ana Sayfa Alt