Bu konuda çok araştırma yaptım ama kafamdaki sorulara tam cevap bulamadım.
1) Mesela hz isa'nın(a.s) dünyaya dönüşü gibi mütevatir hadisleri inkar etmek imanı götürür deniliyor. Doğru mudur? yani "allah birdir", "kuran-ı kerim" değişmemiştir kesinliği kadar doğru mudur bu mütevatir hadisler?
Allah korkusundan, kuran'i inkar etmekten korkan çekimser kalanlarda imanı gidenler sınıfına girer mi ?
2) kafalarına göre değilde kur'an-ı kerim'deki bazı ayetlere dayanarak hz isa'nın(a.s) dünyaya dönüşünü
reddedenler ile gene kur'an-ı kerim'de ki bazı ayetlere de dayanarak mütevatir sünnetin, kur'an ayetlerini nesh edemeyeceğini savunan imam şafii ve destekleyenleri arasında nasıl bir fark vardır?
tabii ki ilim varkı olabilir ama mantıken iki kesimde mütevatir hadisi kur'ana göre reddetmiyor mu?
imam şafii tekfir edilmezken 1.kısımdakinlerin de tekfir edilmemesi gerekmez mi ?
1) Mesela hz isa'nın(a.s) dünyaya dönüşü gibi mütevatir hadisleri inkar etmek imanı götürür deniliyor. Doğru mudur? yani "allah birdir", "kuran-ı kerim" değişmemiştir kesinliği kadar doğru mudur bu mütevatir hadisler?
Allah korkusundan, kuran'i inkar etmekten korkan çekimser kalanlarda imanı gidenler sınıfına girer mi ?
2) kafalarına göre değilde kur'an-ı kerim'deki bazı ayetlere dayanarak hz isa'nın(a.s) dünyaya dönüşünü
reddedenler ile gene kur'an-ı kerim'de ki bazı ayetlere de dayanarak mütevatir sünnetin, kur'an ayetlerini nesh edemeyeceğini savunan imam şafii ve destekleyenleri arasında nasıl bir fark vardır?
tabii ki ilim varkı olabilir ama mantıken iki kesimde mütevatir hadisi kur'ana göre reddetmiyor mu?
imam şafii tekfir edilmezken 1.kısımdakinlerin de tekfir edilmemesi gerekmez mi ?
Moderatör tarafında düzenlendi: