Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

ne kafir ne müslüman demekle alakalı

U Çevrimdışı

usamezeyd

Üye
İslam-TR Üyesi
Soru: Hocam bazı çevreler "kişi mümin olarak sabahlayacak kafir olarak akşamlayacak "şeklindeki hadislere dayanarak müşrikler hakkında hatta tağutlar hakkında biz onlara ne kafir ne de müslüman deriz diyorlar bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

Cevap:Öncelikle şunu bilmek gerekir ki sevgili kardeşim Ehli sünnet’in yanında bir insan ya kafirdir ya da Müslüman. İbn Teymiyye insan için üçüncü bir sınıfın var olmadığını söylemektedir. Ancak insanlara ne müslüman ne de kafir demeyenler Mutezilelerdir. Onlar büyük günah işleyenler ya cennete giderler ya da cehennem giderler demişler ve yerleri belli olana kadar da iki menzile arasında beklemektedirler demişlerdir. Bugün bu sözü size sarf edenler bu babtan Mutezile’ye benzemişlerdir. Bir insan ya mümindir ya da kafirdir.

Bahsettiğiniz hadise gelince; bazılarının anladığı gibi sabah namazı kılınca mümin, öğlen Başbakanlık koltuğuna oturunca kafir, sonra öğlen namazı kılarken müslüman, ardından tekrar koltuğa oturduğunda kafir olur netice itibarı ile hangi halde ölürse o halde hüküm alır diyen insanın imandan yoksun olması, akıl ve fıtrat sahiplerine güneşin açıklığının net olması gibi olmasını bir yana bırakın böyle bir tevil yapanlar akıldan noksan insanlardır. Çünkü bütün mezhepler zındıkın tevbesinin kabul olmayacağını beyan etmişlerdir.

Allah subhanehu ve teala diyor ki; “Muhakkak iman edip sonra küfre sapanları, sonra yine İman edenleri, sonra da küfürlerini artırmış olanları Allah mağfiret edecek değildir. Onları doğru bir yola iletecek de değildir.”(Nisa 137)

Ayrıca böyle bir tevil yapan kişi Allah’a şirk koşan bir kafirin üzerinde olduğu şirki terk etmeden sadece namaz kılmak ile İslam’a gireceğini iddia etmiştir ki bu apaçık bir batıldır. Hanefilerden İmam Muhammed Eş Şeybani, Kessani gibi büyük alimler kişinin dönemindeki meşhur olan şirklerden beri olduğunu beyan etmeden İslam’a giremeyeceğini ve İslam’ına hükmedilmeyeceğini söylemişlerdir. O koltuğa oturanlar ne zaman üzerinde oldukları şirkin şirk olduğunu ikrar edip sonra da o şirki terk ettiklerini beyan ettiler ve İslam’a girdilerde ondan sonra tekrar o koltuğa oturup kafir olsunlar. Onlar zaten şirkten beraatlerini ilan etmeden asla İslam’a giremezler.

Az önce ki ayetin tefsirinde İmam Kurtubi şunları nakletmiştir;
“Denilse ki: Yüce Allah, küfrü hiçbir şekilde mağfiret etmeyeceğine göre nasıl olur da: "Muhakkak İman edip sonra küfre sapanları, sonra yine iman edenleri, sonra da küfürlerini artırmış olanları Allah mağfiret edecek değildir" diye buyurmaktadır. Buna cevap şudur: Kâfir iman ettiği takdirde küfrü bağışlanır. İmandan dönüp yine kâfir olursa, birinci küfrü ona mağfiret olunmaz. Bu ise Müslim'in Sahihinde Abdullah (b, Mes'ud)'dan gelen şu rivayete benzemektedir: Abdullah dedi ki: Bazı kimseler Rasulullah (sav)"a şöyle dediler: Ey Allah'ın Rasulu, cahiliye döneminde yaptıklarımızdan sorumlu tutulacak mıyız? Hz. Peygamber şöyle buyurdu: "Sizden, İslâm'a girdikten sonra güzel hareket edenler bunlardan sorumlu tutulmayacaktır. Kötülük yapanlar ise cahiliye döneminde de İslâm'a girdikten sonra da yaptıklarından sorumlu tutulacaktır.* Bir rivayette de şöyle denilmektedir: "İslâmda kötülük yapan öncekinden de sonrakinden de sorumlu tutulur.””
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ahi cevaplayan hoca kim birde hadisle alakalı dinlediğim yorum hadisi günümüz itibariyle tasavvuf ve nurculara uygulanmasıydı yoksa kanun çıkaran bu kanunları savunan velev ki namaz kılsın hadis onları bağlamıyor onların hükmü belli
 
A Çevrimdışı

abdullah ebu muslim

Üye
İslam-TR Üyesi
hoca hadisten neyi anlamamamız gerektiğini söylemiş ama neyi anlamamız gerektiğini söylememiş. ayrıca uç örnekler vermiş: yöneticiler gibi.
avam için konuşacak olursak hadisi nasıl yorumlamalıyız?
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hoca hadisten neyi anlamamamız gerektiğini söylemiş ama neyi anlamamız gerektiğini söylememiş. ayrıca uç örnekler vermiş: yöneticiler gibi.
avam için konuşacak olursak hadisi nasıl yorumlamalıyız?


ahi bildiğim kadarıyla yukarıda yazdığım gurupların ki bunlar namaz kılıyor zekat veriyor ... ama mesela oy kullanıyorlar ve bu onlarca normal işte tam burada bunlara ne müslüman nede değil diyen hocalar var tekfirde etmiyor müslüman da demiyor Allah cc bırakıyor hükümlerini ve konuyla lakalı olarakta bu hadisi ve bir kişi müslüman birine kafir derse bu söz kendisine döner hadisi şerifini işliyor
 
A Çevrimdışı

abdullah ebu muslim

Üye
İslam-TR Üyesi
eğer ortada böyle bir hadis varsa, bu hadisin muhattablarının da olması gerekir. hadiste bahsedilenler kim? bunları tanımlamak lazım. kimisi bu kapsamı çok dar tutarken, kimisi de çok geniş tutabiliyor. sanırım her konuda olduğu gibi müslümanın bu konuda da itidalli davranması gerekir.
ya da şöyle mi demeliyiz: "resulAllah(asvs)'ın bahsini ettiği zaman içinde bulunduğumuz zaman değil." insanların amellerine bakacak olursak resulAllah(asvs)'ın tanımı günümüzle uyuşuyor. yani bu ihtimal de zayıf. dolayısıyla ilk sorulara tatmin edici cevaplar verilmesi gerekir. Allahualem
 
K Çevrimdışı

kastulbahri

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
s.a Adamlar ne müslüman nede kafir değil derken üçüncü bür sınıfftan bahsetmiyor. Yani bu adamlar mutlaka ya müslümandır yada kafirdir deyip. hangi tarafını ğır basırıp hüküm vereceğiz diyorlar.Önce kendi hayatımızdan küfrü ve şirki çıkarmamız gerekmez mi?
 
Üst Ana Sayfa Alt