Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Ölümü Aklından Çıkaran Dünyaya Bağlanır.....

İ Çevrimdışı

İki Hicretyolu

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir gün Ali [r.a ]´in yanina, yeni ev satin almis olan bir adam sevincli bir sekilde gelerek: " Ey Imam, bir ev satin aldim, onun akdini benim icin yaziver." der. Ali [ r.a ] söyle yazar.



" Bir ölü diger bir ölüden 4 temeli olan bir ev satin almistir:



Birincisi: Ölüm

Ikincisi: Kabir

Ücüncüsü: Hesap

Dördüncüsü: Ya Cennet, ya Cehennem."



Adamin yüzü kararir, rengi degsir. Sonra söyle der: Bu evi fakirlere tasadduk ettim." Sonra Ali [ r.a ] söyle der:



Nefis dünyaya tama´ etmekte,

Anladim ki selamet onda degil onu terk etmekte

Kisinin gercek evi ancak,

Ölmeden önce bina ettigi olmustur

Onu hayirla bina ettiyse orada kalisi ne hostur

Serle bina ettiyse bina eden mahvolmustur.



Degerli kardeslerim, kendime ve sana ölümü hatirlatiyorum ! Anlatildigina göre Süleyman [ as ]´a bir adam: "Ey Allah´in Nebisi ! Hint diyarinda bir isim var, senden su an beni oraya tasimasi icin rüzgara emretmeni talep ediyorum " der. Süleyman[ as ] ölüm meleginin tebessüm ettigini görür ve: " Nicin tebessüm ediyorsun. " diye sorar. Melek : " Su saat icersinde bu adamin ruhunu Hint diyarinda almakla emrolundum ve onu senin yaninda görmekteyim."der. Rivayete göre, rüzgar onu o saatte Hind´e tasir ve [ melek ] orada onun ruhunu alir. " [ Kitabu´t - Tezkira: 94 ]



Malumdur ki ölüm kacinilmazdir. Kendimize soralim : " Ölümden sonrasi icin ne hazirladik? "

Denilmistir ki: " Akilli olan ölümden sonrasi icin calisandir. " Imam Ibnu´l - Kayyim [ rh ] söyle demistir : " Allah Subhanehu ve Teala insan icin üc yurt takdir etmistir. Dünya , Berzah alemi ve Daru´l Kárar. Her biri icin kendine has hükümler belirlemistir. Insani beden ve nefisten yaratmis Dünya hükümlerini bedenlerle iliskilendirmis, ruhlari ise bedenlere tabi kilmistir. Bu sebeple seri hükümleri, dilin ve organlarin hareketleri olan görünürdeki amellere baglamistir. Kisi nefsinde aksini gizliyor olsa bile durum böyledir. Berzah aleminin hükümlerini ise ruhlarla iliskilendirmis, Dünya hükümlerinde ruhlari bedenlere tabi kildigi gibi, berzah aleminde de bedenleri ruhlara tabi kilmistir. Burada bedenler ruhun elemiyle elemlenir, rahatindan lezzet alirlar. Dünyada nimetin ve azabin sebepleriyle direkt alakali olan bedenler idi. Berzahta ise nimet ya da azapla direkt uhatap olan ruhlardir. Bu dünyada bedenler zahir, ruhlar ise gizlidir. Berzahin hükümleri ruhlar üzerinde gecerlidir, bedenlerine nimet ya da azap olarak sirayet eder. Aynen dünya hükümlerinin bedenler üzerinde gecerli olup, nimet veya azap olarak ruhlara sirayet etmsi gibi. Bu konu iyi anlasilmasi gereken bir konudur.



Allahu Teala bu dünyada bize uyuyan kisinin durumuyla bunun örnegini gösterir. Kisinin uykusunda aslinda ruhu üzerinde cereyan eden nimet ya da azabi hissetmesi konusunda bedeni ruhuna tabi olur. Kisi uykusunda kendisine vuruldugunu görür, bedeninde bu vurusun etkisini hisseder. Yedigini veya ictigini görür, uyandiginda bu yedigi ya da ictigi seyin tadini agzinda hisseder, ondan aclik veya susuzluk gider. Bundan daha garibi [ uyurgezerlerin ] uykuda olduklari ve fark etmedikleri halde sanki uyanikmis gibi kalkmalari ve hareket etmeleridir. Bu, hüküm ruh üzerine oldugu halde ruhun bedenden destek almasidir.



Eger ruh bedenin icinde olsa kisi, uyanir ve hisseder. Ruh aci hissettiginde bu bedene de gecer. Iste Berzahta da ayni sekilde; belki de daha fazladir. Ruhun oradaki bagimsizligi, bedeninden tam bir ayrilis olmadigi halde daha kámil ve kuvvetlidir. Bedenlerin hasretligi insanlarin kabirlerinden kaldirildigi gün ise, hüküm, nimet veya azap, ebediyen hem ruhlar hem bedenler üzerine olacaktir. [ Kitabu´r - Ruh: 80-90 ]



Yukardakilerden daha da ilginc olani ise bir yatakta uyuyan iki kisiden birinin ruhu nimt icinde iken uyanip bunu bedeninde hissediyor olmasi, digerinin ki azapta iken uyanip onu da bunu hissediyor olmasi ama birinin digerinden haberinin olmamamsidir. Berzahin durumu ise bundan daha acayiptir.
[Kabir azabindan kurtulmak yollari. ]
 
Üst Ana Sayfa Alt